Body Balance

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:42

Ik heb even een vraagje (zag er geen ander topic over dus als die er als is, sorry ;) )

Maar ik doe nu al een aantal weken 1 x in de week aan ZUMBA maar nu wil ik vanavond body balance gaan proberen, alleen ken ik niemand die hier ervaring mee heeft.

Is er iemand op bokt die dit doet en zoja hoe is het ?? Want ik weet echt niet wat ik moet verwachten en hoor alleen links en rechts dat het zwaar schijn te zijn ;( :o

Alvast bedankt

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:42


Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:44

lovesfacheux schreef:
[LZP] Zumba!

Staat zelfs nog in de rij... Van LZP ;)

Ze doet al zumba, maar wil met bodybalance beginnen en wil dáár dus informatie over ;)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:45

Body Balance heb ik ook al in dat topic zien voorbij komen hoor ;)

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:48

Body balance is een soort Yoga. Van horen zeggen onzettend dom :+

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:48

Bodybalance is een soort combi van yoga en pilates.
Het is allemaal erg rustig bepaalde spiergroepen aanspannen en bewegingen maken, gefocust op je ademhaling.
Kun je best, gewoon proberen!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:50

Dat topic gaat over Zumba lovesfacheux, TS vraagt naar ervaringen met Body Balance.

TS, ik kan je er ook niet aan helpen helaas. Het lijkt me wel erg leuk als ik de stukjes op sites van sportscholen in de buurt lees, maar eerst maar eens mezelf naar een sportschool slepen :P. Hoop dat er een bokker is die aan BB doet en haar ervaring met ons deelt. Ben er ook wel benieuwd naar.

kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:51

Ik heb het een jaar of 6 geleden gedaan, vond het erg leuk.

Je doet eigenlijk veel houdingen, lijkt idd wel op yoga.
Het grappige is dat het er uit ziet alsof je weinig doet, maar het kost enorm veel energie.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:01

Ik heb dit ook gedaan en vond het heerlijk. Het is allemaal rustig en beheerst maar kost toch veel kracht. Lekker hoor.

Sisi

Berichten: 100
Geregistreerd: 31-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:04

Ik heb alweer een tijdje geleden een paar lesjes Body Balance gedaan maar kan niet zeggen dat het zwaar is. Het gaat heel langzaam, inderdaad yoga achtig, adem diep in en adem laaaaaangzaam uit.
Op de site van Les Mills wordt precies uitgelegd wat het is. Was iig niets voor mij, werd er slaperig van.

Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 13:41

Dankjewel voor de reacties allemaal :)

Had het topic over Zumba ook gezien idd, maar dat waren meer opmerkingen tussendoor over bodybalance en werdt niet echt op ingegaan over wat bodybalance precies is en wat er wordt gedaan vandaar dat ik dit topic opende.

Maar ben al blij om te horen dat het gewoon rustige oefeningen zijn. Zal wel weer heel het weekend spierpijn hebben als ik het zo hoor ;)

Had idd zelf ook al in een folder van Les Mils gelezen erover, maar ik gaat alleen en ben nu ook weer niet zo flexy dus ben benieuwd naar de ervaringen van andere bokkers.

Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 13:44

friendly schreef:
Dat topic gaat over Zumba lovesfacheux, TS vraagt naar ervaringen met Body Balance.

TS, ik kan je er ook niet aan helpen helaas. Het lijkt me wel erg leuk als ik de stukjes op sites van sportscholen in de buurt lees, maar eerst maar eens mezelf naar een sportschool slepen :P. Hoop dat er een bokker is die aan BB doet en haar ervaring met ons deelt. Ben er ook wel benieuwd naar.


Haha ja dat heeft bij mij ook een tijd geduurt voordat ik mezelf zover had om te gaan ;) maar nu ik het doe vindt ik het wel leuk :)
Maar BB weet ik weer niet zoveel van want dat hebben ze bij ons op de sportschool weer niet :(

Ze hebben wel een heleboel andere lessen van Les Mils dus ben ook aan het kijken wat nog leuk is om te doen ;)

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:51

Ik heb een tijdje Body Balance gedaan. Van BB werd ik heerlijk zen terwijl mijn spieren fijn opgerekt werden. Ja, het is wat zweverig, maar ik vond het een heerlijke manier om mijn hoofd leeg te krijgen. Het is een combinatie van Pilates, yoga en tai chi oefeningen. Ondanks dat je het idee hebt dat je niet heel hard aan het werk bent, werd ik wel beduidend soepeler van BB. Meer dan van Pilates, wat ik daarvoor deed. Bovendien vond ik mijn coordinatie beter worden (heel fijn voor ons paardrijdende meisjes). Ik moest helaas stoppen uit chronisch tijdgebrek, maar soms als ik 's avonds voel dat mijn nek vast zit, wil ik er nog wel eens wat opwarmoefeningen van BB tegenaan gooien, werkt altijd om te ontspannen.

Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 13:55

Kaka schreef:
Ik heb een tijdje Body Balance gedaan. Van BB werd ik heerlijk zen terwijl mijn spieren fijn opgerekt werden. Ja, het is wat zweverig, maar ik vond het een heerlijke manier om mijn hoofd leeg te krijgen. Het is een combinatie van Pilates, yoga en tai chi oefeningen. Ondanks dat je het idee hebt dat je niet heel hard aan het werk bent, werd ik wel beduidend soepeler van BB. Meer dan van Pilates, wat ik daarvoor deed. Bovendien vond ik mijn coordinatie beter worden (heel fijn voor ons paardrijdende meisjes). Ik moest helaas stoppen uit chronisch tijdgebrek, maar soms als ik 's avonds voel dat mijn nek vast zit, wil ik er nog wel eens wat opwarmoefeningen van BB tegenaan gooien, werkt altijd om te ontspannen.


Ja bij ons op de sportschool wordt het ook zo uitgelegd dat het een manier is om de stress uit je lichaam te krijgen, dat je leniger wordt en dat je coordinatie en evenwicht vooruitgaan. Maar is het ook goed als je bijvoorbeeld een platte buik wil ;) met de zomer in aantocht haha :+

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:58

Om die buik plat te krijgen zou ik wat meer buikspierkwartiertjes meedoen. Pilates is ook een flinke aanslag op buikvetjes.

Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:07

Kaka schreef:
Om die buik plat te krijgen zou ik wat meer buikspierkwartiertjes meedoen. Pilates is ook een flinke aanslag op buikvetjes.



Ja maar bij ons op de sportschool hebben ze (zover ik weet) geen buikspierkwartier. En alleen pilates hebben ze ook niet.
Maar ben benieuwd vanavond. Ik gaat alleen dus hoop dat ik mezelf niet voor aap zet want zo flexy ben ik nog niet.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:15

BodyShape en BodyShake zijn allebei ook goed voor je buik :)
Zumba trouwens ook ;)

Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 14:25

x_spekkie_x schreef:
BodyShape en BodyShake zijn allebei ook goed voor je buik :)
Zumba trouwens ook ;)


Ja die twee hebben ze wel bij ons op de sportschool, wat doe je bij die 2 precies dan ??

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:46

Missy123 schreef:
x_spekkie_x schreef:
BodyShape en BodyShake zijn allebei ook goed voor je buik :)
Zumba trouwens ook ;)


Ja die twee hebben ze wel bij ons op de sportschool, wat doe je bij die 2 precies dan ??

BodyShape is een soort aerobics les, maar dan met veel spieroefeningen en weinig springen. Bij mijn sportschool doen ze de eerste dertig minuten een dansje/routine, dus een soort aerobics, maar niet extreem intensief. Bij het tweede half uur ga je allerlei spierversterkende oefeningen doen, dus heel veel herhaling van dezelfde oefening. En ook veel op de mat voor je BBB zone ;)

BodyShake doe je met een koker met grid (zand) er in. Die schud je van links naar rechts (vandaar Shake). Je moet de koker met kracht heen en weer schudden en dat zorgt dus dat je spieren moeten werken. Weggooien kost kracht, maar tegenhouden ook, omdat het grid er in beweegt. Dit doe je tegelijkertijd met een soort aerobic achtige oefeningen. Ook echt een spierverstevigende les.

Wil je meer cardio en het idee hebben dat je wat gedaan hebt, dan kan ik je BodyAttack aanraden (heet bij ons FatAttack), dat is heel intensief. Ook Zumba vind ik in deze categorie vallen. En BodyStep.

Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 15:12

Oke klinkt wel leuk dus ga dat denk ik ook eens proberen Zumba doe ik nu al 1 x in de week en dat blijf ik wel doen, vindt het peroonlijk wel heel leuk en bij ons wordt het ook door een gezellige meid gegeven.

Maar dat body attack dat wordt voor zumba bij ons gegeven en dan sta ik wel eens te kijken, maar dat is voor mij denk nu nog iets te ;)

Maar nu eerst vanavond maar eens Body Balance proberen
Dankjewel voor je uitleg

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:36

Body Balance heeft hele fijne muziek vind ik :j

En ook goede beweging, je rekt en strekt alles dus je wordt er wel leniger van ;)
En daardoor gaat ook de houding van je rug verbeteren (bij mij in ieder geval)

Alleen de cooling down is lachwekkend :=
Slapen op een matje en de instructeur verteld een verhaald dat je op de bahama's zit of zo..

Balance is voor mij meer op ontspanning, dan afslanken oid

Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 15:41

_Nancy schreef:
Body Balance heeft hele fijne muziek vind ik :j

En ook goede beweging, je rekt en strekt alles dus je wordt er wel leniger van ;)
En daardoor gaat ook de houding van je rug verbeteren (bij mij in ieder geval)

Alleen de cooling down is lachwekkend :=
Slapen op een matje en de instructeur verteld een verhaald dat je op de bahama's zit of zo..

Balance is voor mij meer op ontspanning, dan afslanken oid


Ben benieuwd, ben normaal niet zo´n rustig ontspannen typ die een kwartier stil kan zeg maar. En lenig ben ik de laatste jaren ook verre van dus kan er alleen maar op vooruit gaan denk ik zo. Dus gaat nog een hele beproeving worden hihi ;)

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:45

Ik ben nu 7 jaar BodyBalance instructeur, dus kan je er wel iets over vertellen...

Balance vind ik bij uitstek een programma waar je uit kunt halen wat je eruit wílt halen. Wil je graag leniger worden; meer dan genoeg kansen toe. Wil je echt spierversterkend werken; doe dan je stinkende best en ontzie jezelf niet. Wil je juist de ontspanning dan is het verstandiger meer te focussen op je ademhaling en de poses niet echt tot het randje te duwen maar net iets minder zodat je er voor je gevoel nog fijn in staat.

Wat je kunt verwachten; 10 tracks met allemaal hun eigen focuss...
track 1 is een warming up, gewoon los worden.
track 2 is de zonnegroet; yogaoefeningen waarmee je kunt smokkelen of jezelf kunt uitdagen.
track 3 is een zware; standing strength. Het aanpakken van de statische kracht in je benen en losheid in je heupen, plus een stuk buik/rug controle
track 4 is een evenwichtstrack. Rustige bewegingen op rustige muziek.
track 5 zijn de hip-openers; yoga-gebaseerde oefeningen zuiver gericht op de souplesse van je heupen
track 6 zijn buikspieroefeningen
track 7 zijn rugspieroefeningen
track 8 is een twisttrack; het weer terug soepel maken van je rug en buik
track 9 is alweer rustiger; het verlengen van je beenspieren
track 10 is de ontspanning. Gewoon lekker liggen.

Laat het over je heen komen, de eerste keer balance heb je regelmatig moeite met welk ledemaat waar nou heen moet en hoe je dat nou weer voor elkaar kunt krijgen. Maar als je er meer aan went dan wordt het in rap tempo makkelijker en kun je intensiever aan je oefeningen werken.

Missy123
Berichten: 275
Geregistreerd: 04-07-08

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 16:10

Oke super bedankt "delerium" hier heb ik echt wat aan ;)
Nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten, we gaan het zien vanavond ben wel heel erg benieuwd.

Ik ben normaal ook helemaal geen typ om alleen dit soort dingen te doen maar degene met wie ik normaal altijd naar de sport school ging is er mee gestopt dus kan ook niet terugvallen op iemand. Maar is ook weer goed voor je zelf vertrouwen ;)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Body Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 02:00

En hoe was 't ?