Inruilwaarde auto, wat is verstandig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:36

noortje schreef:
wij hebben een auto bedrijf.

je kunt je auto beter nu inruilen. De km stand is gunstig en volgend jaar is ie natuurlijk weer een jaartje ouder.

Het ligt eraan welke auto je er voor terug wil hebben.
laat je ook NIET leiden door een hoog bod van een garagehouder op je auto (inruil) want dit is allang terug berekent in de prijs, (hoog bod, gaat er gewoon minder van de prijs af van de nieuwe auto, laag bod, gaat er meer van de prijs af)

ik denk dat je auto zo rond de 5000 euro gaat opleveren, aangezien de km stand aantrekkelijk is en ik neem aan dat het een nette goed onderhouden auto is.

en tegenwoordig is het makkelijker om wat van de prijs af te krijgen ook al denken mensen van niet..
gewoon een rieel bod doen, word dit afgeketst dan gewoon vol houden. (dus gewoon weg gaan met de mededeling dat als ie zich nog bedenkt dat ie maar moet bellen ;) )
wedden dat ie je 2 dagen later belt, ze verkopen liever dan dat ze de auto laten staan.

idd wat ymke zegt, oudere auto's blijven vaak hun waarde behouden, in 2005 voor 1000 euro gekocht, gaat gerust in 2010 voor het zelfde bedrag weg mits goed onderhouden..


Heb je enig idee hoeveel er ongeveer van een vraagprijs af kan? Dan weet ik een beetje in welke prijsklasse ik kan gaan kijken :o

Waar mijn voorkeur naar uitgaat is toch een wat grotere auto, met een hoge zit en 4-deurs. Type Opel Zafira en vergelijkbare modellen. Dingen als airco, airbags en stuurbekrachtiging moet er wel op zitten. En dan met een kilometerstand van rond de 100000.
Weet iemand vergelijkbare modellen? Heb alle autosites al afgezocht maar ben een beetje de draad kwijt :?

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:21

noortje schreef:
annastasia schreef:
Ga eens orienteren bij garages.
Ga gewoon eens langs en kijk wat je er voor weer kunt krijgen
.
Kijk dan ook direct of er wat leuks bij hun in de showroom staat.

Ik weet niet wat voor auto je precies zoekt, maar een Kia Sorento bv zijn niet eens zulke hele dure auto's in aanschaf.
En ze zijn wel lekker hoog.



dit is wat heel veel mensen doen, maar dit is nutteloos.
of ze nou 2000 of 3500 bieden, maakt niks uit want uiteindelijk komt het terug in de prijs
van de nieuwe auto.


dit quote ik nog maar een keertje..

wat er van de vraagprijs af kan is vaak heel verschillend. Soms hebben ze een auto goedkoop in kunnen kopen en kan er best veel vanaf (maar dat weet de geintresseerde natuurlijk niet)

met een beetje slim onderhandelen krijg je er bijna altijd minstens 500 euro vanaf..

nog 1x, staar je niet blind op de inruilwaarde van je auto of po wat de garagehouder je er voor bied, nogmaals dit is allemaal al berekent in de prijs, het inruil bedrag bepaald wat er van de prijs van de nieuwe auto af kan.

hoe vaak ik wel niet hoor: ik heb 6000 euro gekregen voor mijn auto!! die geeft echt een goede prijs voor je auto!!

terwijl dit gewoon onzin is, want er is gewoon veel minder van de verkoopprijs afgegaan.