glaasje draaien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finstar1991

Berichten: 2070
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: steenwijk

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:40

Nouja, mijn ervaring zegt anders..

Valliej15

Berichten: 874
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:40

Niet doen !!! loopt geheid slecht af de geesten die eropaf komen zijn meestal niet op goeie dingen uit .... ken veel verhalen waar het echt fout is gegaan

Anoniem

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:42

Lieve TS, heb je énig idee hoe gevaarlijk dit is? Hoe vaak het slecht afgelopen is?

NIET doen dus.

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:46

Niet doen, is echt heel gevraarlijk. 9 van de 10 keer gebeurd er helemaal niks maar als er iets gebeurd is het vaak geen aardige geest. Die zijn namelijk allang over. De gemene blijven hier hangen. En die wil je niet oproepen.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:47

Niet doen!!!

Serieus!

Als je dingen wilt weten ga dan aub naar een medium maar probeer dit absoluut niet zelf!

juline

Berichten: 1804
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:49

denk je nou echt dat er manieren zijn buiten gewoon eerlijk vragen om te weten te komen hoe iemand over je denkt? Dan zou ik dat ook wel willen weten. Maar eigenlijk vraag je hier om spannende verhalen van mensen die in aanraking zijn geweest met geesten en dan vooral de slechte geesten. Nou ik zal je vertellen dat ik ook zo'n meisje was die zonodig met vriendinnetjes op mijn 11de moest glaasje draaien. Heb er nu 12 jaar later nog steeds last van. Spannend he...

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:51

Ik sluit me maar aan bij de rest, meer kan ik niet doen. Moet zeggen dat ik er zelf als de dood voor ben geweest, al weet ik niet eens waarom. Heb wel een periode gehad waarin ik er heel veel mee bezig was, en dacht toen op een gegeven moment overal aanwezigheid te voelen. Midden in de nacht wakker schrikken omdat je het gevoel had dat er iemand over je heen buigt, en denken dat je gefluister hebt gehoord.. Dat wil je niet, geloof me.

lianne__

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:52

glaasje draaien gewoon niet doen!
geloof niet in zo'n spelletje en ga iets leukers doen.
ik weet niet of je er echt erge dingen mee kunt opwekken,
wees verstandig en probeer het gewoon niet..

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:06

Meis dit moet je dus echt niet doen.
Vooral niet als je niet stevig in je schoenen staat (wat je dus niet heb omdat je onzeker bent over hoe andere over je denken)

Wat je doet met glaasje draaien is een poort open zetten naar de andere kant, daar kan Alles doorheen komen, zowel goed als kwaad.
99% wat jij op je ouijabord krijgt is slecht, het zal zich voordoen alsof het goed is, maar je komt er snel genoeg achter dat dat niet zo is.

Ik heb het zelf als kind ook wel eens gedaan en heb daar nog steeds last van.
Wij vragen: is hier iemand.
-ja
wie is hier
-(naam oma van een vriendin)
dus allemaal vragen gevraagt of ze het echt was, maar daar werd vaag op geantwoord, op een gegeven moment vloog het glas van tafel tegen de muur aan, kapot.

Vriendin en ik hebben ruzie gekregen omdat we dachten dat wij het glas hadden gegooit (zijn ook geen vriendinnen meer)

Als jij voortaan wil leven met knipperende lichten, spullen die naar je toe gegooit worden etc alleen wanneer je alleen bent, en niemand je geloofd zeg ik je: gewoon doen.
Nu heb ik van gooiende spullen geen last meer, maar daar heeft iemand me wel bij moeten helpen (bleek constant bij me te zitten, en nee dat heb je niet zomaar in de gaten of hij in je zit of niet)

doe het gewoon niet, je heb geen ervaring, je staat niet stevig in je schoenen, en de vraag die je wil stellen is vooral bespottelijk tegenover de geest.
NIET doen dus

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:09

kanjerfan schreef:
ik denk niet dat 1 zo erg is, want als al die mensen zeggen NEE! Niet doen!
en ze hebben het zelf nooit gedaan, hoe weten die dat dan?
Als ze dat nog nooit hebben gevraagd?
En met 2 zit ik in ja


Jij wilt verhalen uit de eerste hand? Nou, ik heb er 2!

1e verhaal gaat over een vriend van mij, vroeger.. Ging glaasje draaien met een aantal andere vrienden, ze stelden allerlei vragen, waaronder de vraag "Gaat er binnenkort iemand dood?"

De geest antwoordde JA. Ze hebben toen afgebroken en eigenlijk heel lacherig gereageerd. Waar het niet dat een van die jongens dus last kreeg van achtervolgings waanzin en een paar dagen later in totale paniek vanuit zijn huis is gerend, zo onder een auto. Waar hij vervolgens dus inderdaad dood ging.. ( dit was overigens na mijn eigen ervaring die hoeronder staat )

2e voorbeeld is van mezelf, op een camping in Frankrijk. Wij riepen ook geesten op ( domste wat ik ooit gedaan heb overigens, dat was 1 keer maar nooit meer ) en we hebben geen vragen over de dood gesteld. Op het moment dat we bezig gingen, leek de geest die wij hadden echter vriendelijk, tot ineens het hele weer omsloeg van zonnig naar knallende onweer in een paar minuten tijd en de bliksem insloeg in een boom net naast de tent. Dat was dus een waarschuwing, waarna ik dit nooit meer heb gedaan..

Dus ja, ik heb weldegelijk ervaring ermee en i,k zou het je afraden, NIET AAN BEGINNEN!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:16

Heb ik er ook wel een voor je..glaasje draaien op de zolder van school. Kasten van de muur, deuren dicht, lichten aan/uit.
1 meisje is er nooit overheen gekomen.
Niet doen dus!!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:18

Mensen, hier kun je toch niet serieus op reageren? ;) Is gewoon een kreet om aandacht, sorry hoor.

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:19

kanjerfan schreef:
Ann_moi schreef:
Als ik jou was zou ik het nevernooit doen!

Door vragen te stellen over je zelf aan geesten stel je je erg kwetsbaar op, dit maakt het voor 'kwade' geesten aantrekkelijker je te volgen. Niet alle geesten zijn slecht, maar om antwoorden te krijgen heb je wel betere manieren, je moet het zelf weten, maar ik denk dat als je het doet, denk dan aan de gevolgen van een geest achter je broek aan. Daar wordt niemand vrolijk van!
Geesten hoeven de waarheid niet te spreken...

Pendelen kan een betere manier zijn om aan antwoorden te komen, mits je zelf het echte antwoord wel wil weten...


Maar welke manieren, en heb al keiveel gezegd dat pendelen rondjes gaat draaien bij mij


Wanneer dat zo is, denk ik dat je zowieso eerst moet oefenen, of dat het gewoon nog geen tijd is voor de antwoorden. Heb je wel ''afgesproken'' welke kant de pendel zou moeten opdraaien?
Uiteindelijk zul je achter de antwoorden komen, dat komt met de leeftijd. Maar hoe graag wil jij antwoorden hebben?
Als je wacht weet je het waarschijnlijk ook! Of ben je niet zo onzeker meer, dan heeft de vraag geen zin meer.

In ieder geval hoop ik dat je inziet dat je niet moet gaan glaasje draaien voor je eigen veiligheid en die van je vriendin!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:21

Ik heb meerdere malen glaasje gedraait. Wat een onzin is dat. :=

Deri

Berichten: 1988
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Arnhem

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:23

Somebitch, niet iedereen staat ervoor open :)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: glaasje draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:25

Dat zal misschien ik geloof er niet in. :n Heb het met meerdere verschillende mensen gedaan.

LisaMS

Berichten: 780
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:26

pf ik vind dat veel mensen hier nogal zielig reageren.
Dit meisje is 13 en zit waarschijnlijk net in de pubertijd en is erg onzeker over zichzelf.
Dat er dan gelijk gezegd wordt dat ze dit doet om stoer te doen of om aandacht vraagt enzo vind ik nogal laag.
Glaasje draaien kan erg gevaarlijk zijn, dus probeer dat maar niet!
Misschien kun je wel na een paragnost gaan of iets in die richting?!
Laatst bijgewerkt door LisaMS op 26-03-10 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:27

Heb jij dan even geluk gehad Somebitch!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:28

Niet doen! Glaasje draaien wordt vaak gezien als een leuk spelletje onder vrienden, lekker lol trappen. Haal dat maar uit je hoofd. Mocht je glaasje draaien, doe dit dan met iemand die er VERSTAND van heeft, zoals een medium oid. Geesten kunnen je traumas bezorgen tot je lichaam overnemen en dit kan ernstige gevolgen hebben. Ik ken mensen die dit al hebben gedaan wiens lichaam totaal in macht was van de geest. Ging allemaal gekke dingen doen, bijna zelfmoord gepleegd etc etc. Ik kan je dus alleen maar aanraden het niet te doen!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:29

Haha wat een verhalen komen er toch voorbij. Volgens mij is het gewoon wat je er zelf van maakt en in ziet. Ik geloof er ook niet in, heb het vroeger een aantal keer gedaan maar gebeurd niks en ik geloof ook niet dat er wat zal gebeuren als je er niet in gelooft :Y)

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:31

Niet doen!

ga het boek "Glaasje Draaien" (schrijver weet ik even niet meer) eens halen in de bieb.. moest het een keer lezen van school -niet dat ik er al aan zou dénken om dat te doen, vanwege mijn geloof- maar dan doe je het echt niet, dat kan ik je verzekeren!

Je hoeft dan misschien niet God in je leven toe te laten, dat is je eigen keus, maar de duivel in je leven laten is echt zeer ongezond (dat is mijn mening..) :n

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:31

__Nathalie__ schreef:
Haha wat een verhalen komen er toch voorbij. Volgens mij is het gewoon wat je er zelf van maakt en in ziet. Ik geloof er ook niet in, heb het vroeger een aantal keer gedaan maar gebeurd niks en ik geloof ook niet dat er wat zal gebeuren als je er niet in gelooft :Y)

Volgens mij maak je gewoon je zelf bang en ga je dingen zien die er niet zijn. :=

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:31

Somebitch schreef:
__Nathalie__ schreef:
Haha wat een verhalen komen er toch voorbij. Volgens mij is het gewoon wat je er zelf van maakt en in ziet. Ik geloof er ook niet in, heb het vroeger een aantal keer gedaan maar gebeurd niks en ik geloof ook niet dat er wat zal gebeuren als je er niet in gelooft :Y)

Volgens mij maak je gewoon je zelf bang en ga je dingen zien die er niet zijn. :=


zo denk ik er inderdaad ook over.

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:34

Joycebunny schreef:
Niet doen! Glaasje draaien wordt vaak gezien als een leuk spelletje onder vrienden, lekker lol trappen. Haal dat maar uit je hoofd. Mocht je glaasje draaien, doe dit dan met iemand die er VERSTAND van heeft, zoals een medium oid. Geesten kunnen je traumas bezorgen tot je lichaam overnemen en dit kan ernstige gevolgen hebben. Ik ken mensen die dit al hebben gedaan wiens lichaam totaal in macht was van de geest. Ging allemaal gekke dingen doen, bijna zelfmoord gepleegd etc etc. Ik kan je dus alleen maar aanraden het niet te doen!


Ik ken zelfs iemand die bijna mensen vermoorden omdat een geest in hem zat.. En een slachtoffer is bijna mijn zus geweest..

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:34

achter de deur die jij opent als je glaasje gaat draaien,
zitten de geesten die in hun leven door een misdrijf of ongeval zijn omgekomen...
deze geesten zijn uit het leven weg gerukt voor ze klaar waren met leven...
dat zijn de geesten die willen leven...
als er een deur geopent wordt door iemand die niet sterk genoeg in zijn schoenen staat, die zich niet kan afsluiten...
is de drempel naar het bezit van iemand nemen heel klein!!

de geesten die jij wilt bereiken, zijn meestal de geesten die eigenlijk niet te bereiken zijn...
omdat ze niet meer in de "tussendimensie" zitten...
en die dimensie gebruik je als je glaasje draait...

de vraag is...
kan jij je goed genoeg afsluiten??
ik betwijfel of een 13 jarig meisje dat kan ;)