Gebroken teen? What to do...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:42

Een teen doen ze niet zomaar wat aan. Ik heb maar 6 weken pijn gehad en nu is hij wat vreemd, maar last? Neuh, is ook al weer 7 jaar geleden dus heel precies weet ik het niet meer.
Idd: bij een breuk ontstaat vrijwel altijd een zwelling. Ik had vorig jaar mijn processus transversus (zijtakje van je ruggewervel) gebroken. Door de zwelling zat mijn beenzenuw in de knel en dat deed pijn en gaf tintelingen. Verder zag je niets diks aan mijn rug (was nie eens blauw geworden, flauw hoor). Het stukje bot was naar onderen dus ván de zenuw af verschoven (deden ze ook niets aan behalve pijnstillers), en toch die zwelling he. Heb ik nog 3 weken last van gehad, toen ben ik weer op m'n paard geklommen en dat had ik beter niet kunnen doen. Wat een pijn toch weer... Grrr!
Daarvoor ben ik trouwens 3x op de EHBO geweest. 1 was met de ambulance per brancard naar binnen gereden, 2 was voor urine controle de volgende morgen en 3 was de avond erop toen ik gewoon niet meer kon zitten van de pijn. Mijn huisarts weigerde foto's te maken (ga maar naar de EHBO zei hij letterlijk) bij de EHBO waren ze gelukkig wat toeschietelijker. Maar goed, rug is geen teen he...

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:45

Ik zou toch even een foto laten maken. Als het verkeert aangroeit kan je er heel lang last van houden en moet het misschien weer opnieuw gebroken worden. Ik heb ook mn teen gebroken gehad en dat werd getaped.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:50

sweetieponys schreef:
Mijn moeder had haar kleine teen gebroken en die werd aan de andere vast getaped.


Bij mij hebben ze dat destijds ook gedaan. En ik MOEST er wel mee naar de EHBO, aangezien dat teentje in een hoek van 90 graden op mijn voet stond (achter pootje van de bank blijven hangen). Ze moesten 'm daar twee keer terugbuigen *auw* voordat-ie weer recht stond. En daarna dus aan de teen ernaast vastgezet. Was overigens na een week of twee alweer genezen, heeft nog wel een tijdje pijn gedaan.

Er is bij mij ooit eens een steigerende pony op mijn grote teen terecht gekomen. Was flink blauw, bovenop een bloeduitstorting en aan de onderkant. Daar ben ik niet mee naar de dokter geweest, kon er nog mee lopen ook al was het wat pijnlijk, en dat was ook na een week of zes weer over. Maar als ik erg veel last had gehad of als het dik was gebleven, dan was ik er zeker mee naar een arts gegaan.

Sterkte Cody, als je er veel last van blijft houden toch maar teruggaan en foto's laten maken. Van een vergroeide teen kun je je leven lang last blijven houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:41

Karin schreef:
Bij mij hebben ze dat destijds ook gedaan. En ik MOEST er wel mee naar de EHBO, aangezien dat teentje in een hoek van 90 graden op mijn voet stond (achter pootje van de bank blijven hangen). Ze moesten 'm daar twee keer terugbuigen *auw* voordat-ie weer recht stond. En daarna dus aan de teen ernaast vastgezet. Was overigens na een week of twee alweer genezen, heeft nog wel een tijdje pijn gedaan.


Ajakkes, wat een verhaal, zie het helemaal voor me. Kan me goed voorstellen dat dat pijn heeft gedaan. Ik ben blij dat mijn teentje weer bijna ok is.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:10

Ik heb een keer een schooltafel op mijn grote teen gehad, die was op 2 plaatsen gebroken, dat hebben ze toen gespalkt, maar dit is al 9 jaar geleden.