Gebroken teen? What to do...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Gebroken teen? What to do...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 23:31

Vrijdag heeft er een paard over mijn grote teen gelopen
Toen dacht ik dat het flink blauw zou worden, en op de fiets naar huis had ik er behoorlijk last van. Kon er ook even slecht op lopen een paar uurtjes. Arnica erop, ging toen beter.
Maar nu heb ik een deukje in mijn teen, precies waar je gewrichtje scharniert zeg maar (vlak boven mijn 'knokkel'). Is alleen daar een beetje blauw, maar verder nergens.
Mijn vader denkt dat het gebroken is, als hij van voren tegen mijn teen aan drukt voel ik de pijn op de plaats van dat deukje.
Maar ik kan er wel gewoon mee lopen, hoewel ik merk dat ik met lopen mijn teen wat omhoog houdt om hem te ontlasten.
Verder eigenlijk weinig last van, maar hij zegt: "foto's laten maken" en mocht het dan gebroken zijn, dan schijnen ze het te tapen?
Moet dit via de dokter gaan? Of kan je gewoon in het ziekenhuis naar de eerste hulp stappen ofzo? Bespaart me misschien weer een fietstochtje naar de dokter.


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:34

Mijn moeder heef net ook haar teen gebroken.
Ze doen in de regel eigenlijk niets aan gebroken tenen, die meoten zich vanzelf weer zetten...
Ik zou ok een foto laten maken zelf, maar denk niet dat ze ervoor gaan gipsen.... Ik zou zelf direct door naar de EHBO...dan weet je zeker dat ze je helpen, sommige huisartsen vinden dat je er 'maar een ijsklontje' op moet leggen...(die van mijn ouders dus! Boos!)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:34

Hey, dat heb ik vorige week maandag gehad, maar bij mij was er een klein scheurtje in dat kleine teentje. Kan alleen genezen door rust.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:40

Gewoon je dokter opbellen en een verwijskaart voor het ziekenhuis vragen ... die krijg je wel mee en dan inderdaad foto's laten maken ... anders kunnen je botjes scheef groeien en dat doet zeerder dan dat hij even ingetapet word )

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:48

ik heb het ook gehad en er ongeveer 9 maanden last van gehad.... ze deden er niks aan.... het is gewoon een kwestie van wachten tot de pijn weg is... (en niet te strakke schoenen aantrekken... Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:58

Het werkt het snelste als je naar de EHBO gaat, daar zit vast wel iemand die het even voor je onderzoekt en er een fotootje van maakt.
Sterkte ermee.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:04

SmithsGirl schreef:
ik heb het ook gehad en er ongeveer 9 maanden last van gehad.... ze deden er niks aan.... het is gewoon een kwestie van wachten tot de pijn weg is... (en niet te strakke schoenen aantrekken... Haha!)


Ben jij niet in de war met kinderen Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 00:07

*proest* *LOL*

Ik ga denk ik toch maar naar de EHBO, kijken of het een zware 'bevalling' gaat worden...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:12

Ik zeg altijd maar zo: "Beter een kind die de was kan doen, dan een buurman die ook niet kan grasmaaien"

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:49

Een gebroken teen kan echt lastig zijn. Artsen kunnen er helaas weinig mee, omdat ze zo klein zijn. Soms wordt het getaped, maar vaak wordt er ook helemaal niks aan gedaan.
Gelukkig geneest het ook vrij snel, juist omdat het zo'n klein botje is. Maar je kunt het toch even laten nakijken.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:10

Hoe is het afgelopen? Hopelijk doethet niet teveel pijn.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:06

Join the club! Ik had ook een paard (Jur) op mijn voet, maar heb mazzel gehad, ik heb maar op een puntje last van mijn teen. Daar is het ook goed blauw.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:35

Ligt eraan welke teen het is. Grote teen tapen ze, andere tenen geloof ik niet. Ik heb een keer een paard op mijn teen laten springen (vanaf de trailerklep). Kleine teentje bont en blauw, niet kunnen lopen voor 6 wk en mijn moeder vond het onzin om naar een dokter te gaan. Later bleek dat mijn kleine teentje niet meer scharnierde en dat er een verdikking zat (beetje scheef vastgegroeid dus). Het enige wat ze hadden kunnen doen bleek toen was hem rechtzetten, maar meestal doen ze niet zoveel moeite...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:49

Laui! schreef:
Ligt eraan welke teen het is. Grote teen tapen ze, andere tenen geloof ik niet.


Ja wel hoor. Je kleine teen in ieder geval ook. Mijn moeder had haar kleine teen gebroken en die werd aan de andere vast getaped.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:52

sweetieponys"]
[quote="Laui! schreef:
Ligt eraan welke teen het is. Grote teen tapen ze, andere tenen geloof ik niet.


Ja wel hoor. Je kleine teen in ieder geval ook. Mijn moeder had haar kleine teen gebroken en die werd aan de andere vast getaped.
[/quote]
bij mij niet.... Huilen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 10:57

Dat tapen...kan ik dat zelf niet?
Of doen ze dat op een speciale manier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:03

Ik zou er gewoon vanaf blijven Cody, ik heb zelf een week pijn gehad met het lopen, afwikkelen lukte niet en als ik dat per ongeluk deed, aiaiai wat een pijn. Nu loop ik gewoon, wel wat voorzichtig en heb geen pijn, eerder wat gevoelig. Dus het gaat snel voorbij.
Ben jij eigenlijk nog geweest?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:06

Hoe is het nu met je teen? Heb je nog foto's laten maken?
Of ga je toch zelf aan de slag?

Persoonlijk zou ik toch naar de EHBO gaan hoor. Dan weet je het gewoon zeker wat er aan de hand is.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:55

Ik heb dat met mijn pink nu.
Volgens mij is die ook gebroken omdat hij na 1 week nogsteeds zeer doet en niet dunner is geworden.
Het topje kan ook niet meer krom.
En heel mijn pink kan nietmeer recht.
Maar omdat het zolang geleden is en stel dat hij gebroken is word ie dan opnieuw gebroken om hem recht te zetten?
Dat zie ik niet zo zitten.
Beterschap Cody Haha!

Brabantse Fries ;)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:02

Ben je er al mee heen geweest? Idd voor de zekerheid mischien een foto laten maken. Als ie niet is gebroken heb je mazzel. Is ie wel gebroken, dan zullen ze hem intapen. De manier waarop zal wel afhangen van het feit welke teen en waar en hoe hij gebroken is....

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:07

ReBaTi schreef:
Ik heb dat met mijn pink nu.
Volgens mij is die ook gebroken omdat hij na 1 week nogsteeds zeer doet en niet dunner is geworden.
Het topje kan ook niet meer krom.
En heel mijn pink kan nietmeer recht.
Maar omdat het zolang geleden is en stel dat hij gebroken is word ie dan opnieuw gebroken om hem recht te zetten?
Dat zie ik niet zo zitten.
Beterschap Cody Haha!


Was t niet zo dat wanneer iets gebroken is dat t niet dik wordt??
ik weet t niet Haha! maar volgens mij was dat zo Haha!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:50

nee helaas angelique... Ik had mn arm gebroken, en dik dat t was Boos!
Maardie ha dik ook goed gebroken, aan de bovenkant een botje eruit, en aan de onderkant Bloos

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:53

Ik heb anderhalf geleden mijn kleine teen vermoedelijk gebroken. Maar ze doen daar niets aan, dus foto's maken had ook geen zin. Ik heb er meer dan een half jaar last van gehad! Boos!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 20:19

Nou na het bezoekje aan mijn vader een ponsplaatje laten maken en op naar de EHBO.
Ik dacht toch zeker niet dat dat zomaar ging Boos!
Eerst naar de huisarts Bloos
Dus met letterlijk een hangend pootje toch maar weer naar huis gegaan.
Baalde best wel, nu moet ik eerst naar de huisarts die 9 van de 10 keer zegt 'kijk het eerst maar even aan en als je last blijft houden kom je nog maar een keertje terug'. Nou ja, morgen misschien toch de gok maar wagen, wie weet krijg ik wel een verwijzing.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:58

Angelique18"]
[quote="ReBaTi schreef:
Ik heb dat met mijn pink nu.
Volgens mij is die ook gebroken omdat hij na 1 week nogsteeds zeer doet en niet dunner is geworden.
Het topje kan ook niet meer krom.
En heel mijn pink kan nietmeer recht.
Maar omdat het zolang geleden is en stel dat hij gebroken is word ie dan opnieuw gebroken om hem recht te zetten?
Dat zie ik niet zo zitten.
Beterschap Cody Haha!


Was t niet zo dat wanneer iets gebroken is dat t niet dik wordt??
ik weet t niet Haha! maar volgens mij was dat zo Haha!
[/quote]

Nou dan kan ik je vertellen dat dat alleen geldt voor breuken zonder kneuzing Knipoog want mijn vinger werd toch behoorlijk dik na het breken en nog steeds nu het nog gekneusd is.

Overigens loop ik hier wel gewoon naar de spoedeisende hulp, ook nadat ik de huisartsassistente ervan verdacht had de spalk niet goed gelegd te hebben... geen probleem hoor.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot, Texas02, YandexBot en 95 bezoekers