Eend dood gereden, ohnee, toch niet.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Eend dood gereden, ohnee, toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:43

Vrijdagavond reed ik in het donker op de snelweg met zo'n 120 km/h. Vanuit het niets zag ik in het licht van mijn koplampen een eend zitten, zonder dat ik verder ook nog na kon denken/iets kon doen, hoorde ik een harde knal en had ik de eend geraakt. Als grote dierenvriend zat ik daar in m'n eentje te brullen in de auto, snifsnif.... Doorgereden naar huis toe (nog zo'n 15 km over de snelweg en een paar binnendoor) en de auto geparkeerd. Thuis gekomen nog even zielig zitten doen bij vriendlief, hoe erg ik het toch vond, maar dat ik toch echt niks anders kon. De volgende ochtend vroeg mijn bed uit, en vroeg bij de auto. Ik kom aanlopen en zie een geel briefje onder de ruitenwisser zitten huh, bekeuring? Ik mag daar gewoon parkeren..... Reclame dan misschien? Nee, niemand anders heeft het.... Dus ik pak het briefje op en daar staat op Eend uit de grille verwijderd, dier leeft nog, een folder van de dierenambulance. Mijn hart maakte aardig wat sprongetjes, en na een poosje bedacht ik dat ademhalen ook nog wel handig zou zijn... (Het moet vast erg lachwekkend geweest zijn om mij daar zo te hebben zien staan :') ) Met knikkende knieën in de auto gaan zitten, hoe kon ik nou zo stom zijn om niet te kijken of die eend nog in de auto zat?! Na een telefoongesprekje met m'n moeder toch maar op pad gegaan met een vervelend gevoel.

Vanavond heb ik eindelijk naar de dierenambulance gebeld, en kreeg toevallig de man aan de telefoon die de eend uit de auto gehaald heeft. Hij vond het erg fijn/leuk dat ik belde, ik heb hem dus ook het hele verhaal verteld, welke weg de eend nog afgelegd heeft in de gril van de auto, hij stond er versteld van. Toen nam hij het woord, en vertelde mij dat...... De eend een gebroken poot en vleugel heeft, en verder niks! Ze laten haar genezen en dan wordt ze weer uitgezet! Haar achterlijf had helemaal achter de gril gezeten, alleen haar kop was zichtbaar geweest aan de voorkant van de auto. Dus, inmiddels kan/moet ik zeggen dat ik een eend heb aangereden, en niet doodgereden, klinkt toch een stuk minder erg ;)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:45

oef dat moet zeker schrikken zijn geweest zeg..
En om dan ook nog tot de ontdekking te komen dat je verder bent gereden met een onvrijwillige passagier op een rare plek

Maar wat een geluk dat ze nog leeft en straks weer lekker de natuur in kan!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:46

Zoo dat is schrikken!!
Fijn dat de eend uiteindelijk niet dood is en er goed vanaf is gekomen!

Apocalatch

Jeetje, da's knap! Die eend heeft wel geluk gehad!

Juangi

Jeetje wat een verhaal! Wat een geluk zeg! :)

Joyce_

Je hebt een eend ingereden, zelfs. :D

Wat een bijzonder verhaal zeg, haha! Arm dingetje, heeft de hele nacht in de grill van de auto gezeten.. := Wel toevallig dat de persoon die hem daarvandaan haalde ook echt bij de dierenambulance werkte. :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:47

Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik had ooit zo een meesje in grill (niet eens gemerkt dat ik die aangereden had). Helaas was die wel overleden. Tja ik zou ook niet op het idee komen om nog eens rondom de auto te lopen.

Sunshinee

ooaah, wel zielig!
maar je kan er idd niks aan doen!
gelukkig dat ze/hij (nja het..) wel weer beter wordt :d!

Britt_Sisi

arm eendje :(:)
mooi dat het goed met em gaat!

heb jij weer haha!

YankeeBoy

Wat een geluk! Die eend heeft zeker een engeltje op zn schouder

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:47

Ze heeft niet de hele nacht in de grill van de auto gezeten, ze hebben haar die avond nog eruit gehaald. De motor was nog warm vertelde ze!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:48

Wooow :')
Raar!
Heeft hij wel geluk gehad! :P

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:48

Ik moest toch een beetje grinniken. Dat dier heeft onwijs veel geluk gehad!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:49

Wil niet banketstaaf doen, maar ik denk dat ik me een stuk rotter zou voelen als ik wist dat ik een gewonde eend vast in mn auto had laten zitten, dan wanneer ik er 1 had doodgereden. Eigenlijk. Maar misschien zie ik het verkeerd?

Britt_Sisi

Re: Eend dood gereden, ohnee, toch niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:50

@ charlie_P ; natuurlijk niet, het dier leeft toch nog en word als het genezen is gewoon weer uitgezet.
als die dood was was die beroofd van het leven.
ik zou me dan veeeel schuldiger voelen ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:50

@Charlie_P; ik vind het vreselijk, ik zeg niet dat het nu ineens 'goed' is. Maar ze hebben de eend heel snel uit de grill gehaald nadat ik geparkeerd heb.

Ojajoh

tja heftig :\

maar ben ik nou een doemdenker dat ik vind dat je nadat je zo een dier raakt, probeert de mogelijkheid te vinden om te stoppen en te gaan kijken :?

indien de mogelijkheid daar niet is, ok dan is het niet anders,maar dan kijk je toch naar je auto :?

ik vind het gewoon vrij naief eigenlijk dat je totaal niet gekeken hebt :=

gelukkig is de eend er idd nog goed vanaf gekomen,maar jeej dat arme diertje ,al die tijd met pijn in de grill, gelukkig zijn er nog oplettende mensen op straat!!

Sisco4life

Jeetje wat een gedoe :o Zou me ook kapot schrikken, en idd, hard janken om die eend die in de weg zat :+

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:53

Zo he, beestje heeft wel geluk gehad dan! Wat een vreemde plek om te blijven hangen, heeft 'ie knap gedaan!

Viora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:53

Wauw, geluk bij een ongeluk! Hoe is de eend dan ontdekt?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:55

_Kiki_ schreef:
@Charlie_P; ik vind het vreselijk, ik zeg niet dat het nu ineens 'goed' is. Maar ze hebben de eend heel snel uit de grill gehaald nadat ik geparkeerd heb.

Snap ik wel. Ik bedoel alleen maar dat ik het denk ik minder erg zou vinden als hij op slag dood was geweest, dan nu ie gewond is zeg maar. Maar zoals gezegd, dat ligt misschien aan mij.
Ik bedoel niet dat jij het niet erg zou vinden ofzo ;)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:55

Arme eend, maar stiekem toch wel grappig.

Zo heb ik vannacht een hert aangereden := ik ben me kapot geschrokken, en was dus ook totaal in shock. Arme beest had alleen een bloedneus, helaas nog voor de dierenambulance er was is het dier gevlucht.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 20:56

@ikdoemaarwat; sorry, dan ben ik misschien naief, of was ik misschien zo overstuur dat ik er geen moment aan heb gedacht? Ik vind het heel erg, ik heb er echt slecht van geslapen, en voel me heel schuldig. Ik had nog nooit een (groot) dier aangereden, dat ook nooit meegemaakt en ook niet gehoord van een dier dan in/aan de auto bleef. Maar inderdaad, gelukkig zijn er ook nog oplettende mensen op straat, en niet alleen maar van die naieve mensen.... :\
@Charlie_P; daar heb je ook wel gelijk in :j

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:59

wat een verhaal! die eend heeft idd flinke mazzel gehad.

al zou ik wel naar mn auto gekeken hebben hoor. niet of de eend er nog zou zitten, maar wel of hij er geen flinke deuk in geknald had. vogels op je auto kunnen hard aankomen...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:01

:Y)

Haha sorry maar ik moest toch wel lachen om je verhaal hoor, het is toch goed afgelopen? Anders had ze zelf de eend wel in haar grill ontdekt, neem aan dat zo'n eend wel kwaakt.

Fijn dat eend het goed maakt! Ga je nog bij hem op bezoek?