Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marchador schreef:Een kind komt imo voort uit liefde tussen twee mensen.
Ik vind het dan ook een geschenk.
Petite schreef:Marchador schreef:Een kind komt imo voort uit liefde tussen twee mensen.
Ik vind het dan ook een geschenk.
In principe komt het voort uit liefde inderdaad. Maar je denkt toch wel eerst na of je een kind wil? Wat jullie ervan verwachten? Het is toch niet alleen zo; we houden van elkaar dus laten we een kind proberen te krijgen.
Wat zijn de diepierliggende redenen dat je samen met je man een kind zou willen? Of denk je echt alleen maar; ik hou van mijn man dus laten we proberen een kind te maken..
wemkelover schreef:Ik denk ook aan biologische klok.
Ik wil heel graag kinderen, nu zit ik te denken waarom dan? Ik kan hier geen antwoord opgeven.
Petite schreef:wemkelover schreef:Ik denk ook aan biologische klok.
Ik wil heel graag kinderen, nu zit ik te denken waarom dan? Ik kan hier geen antwoord opgeven.
Bedankt in ieder geval dat je erover nadenkt![]()
Ik vraag dit omdat ik momenteel geen kinderen wil. Ik kijk alleen vanuit rationeel oogpunt naar kinderen en ze kosten tijd e.d. Ik denk alleen dat wanneer er gevoelens gaan meespelen je er anders tegenaan kunt/ gaat kijken.
Nemen is inderdaad niet het goede woord. Ik bedoel dat je tegenwoordig zelf je anticonceptie kunt regelen en het dus bewust weg kunt laten omdat je een kind wil. Of je het daadwerkelijk kan krijgen is een tweede natuurlijk.
_Ella_ schreef:Ik wil later graag kinderen omdat het me heerlijk lijkt samen met mijn vriend zo'n kleintje te verzorgen en op te voeden. Jezelf en elkaar te herkennen in het kind, wat toch ook weer zijn/haar eigen persoontje is.
Ook lijkt het me gezellig, een groot gezin. Ik zie het een beetje als hoe meer (tot op zekere hoogte) zielen hoe meer vreugd. Samen op vakantie, aan tafel, spelletjes doen, kerst vieren, verjaardagen...
Minimaal 4
Wildgirl schreef:Ik durf er wel voor uit te komen dat áls ik later kinderen wil, ik die wil omdat ik mezelf een leuk mens vind, als mijn kind op mij zou lijken zou dat geen slechte aanvulling op de maatschappij zijn.
Buiten dat is kinderen krijgen het meest egoïstische wat je kunt doen.
Niet erg, maar kom er ook eerlijk voor uit dan.
In Afrika en India bijvoorbeeld wil de moeder veel kinderen om verzekerd te zijn van een goede oude dag......
Mindim schreef:Wij wilden een kind, omdat we denken een kindje een leuk leven te kunnen bieden en verder puur uit egoisme.
Ik vind het wel een moeilijke vraag eigenlijk
Petite schreef:_Ella_ schreef:Ik wil later graag kinderen omdat het me heerlijk lijkt samen met mijn vriend zo'n kleintje te verzorgen en op te voeden. Jezelf en elkaar te herkennen in het kind, wat toch ook weer zijn/haar eigen persoontje is.
Ook lijkt het me gezellig, een groot gezin. Ik zie het een beetje als hoe meer (tot op zekere hoogte) zielen hoe meer vreugd. Samen op vakantie, aan tafel, spelletjes doen, kerst vieren, verjaardagen...
Minimaal 4
Bedankt voor je antwoord.
Het komt op me over dat je vooral naar de leuke kanten kijkt en het verromantiseert.
Hoe zou je dit alles doen met een kind dat een beperking heeft? Mijn zusje is verstandelijk beperkt en alles wat je nu opnoemt was niet normaal mogelijk bij ons thuis. Natuurlijk ga je er niet vanuit dat het kind ongezond geboren wordt, maar heb je wel eens nagedacht over dat heel je plaatje in kan storten doordat een kind ernstig ziek wordt of een psychische aandoening heeft?
Ik wil je niet aanvallen hoor, zelf kijk ik veel te negatief omdat ik veel dingen heb meegemaakt daaromtrent. Wat jij allemaal opnoemt lijkt me ook heerlijk, maar ik zou zo bang zijn dat het tegen zou vallen of dat het zo zou gaan zoals bij mij thuis vroeger.
_Ella_ schreef:Ik heb er geen ervaring mee, dus weet niet precies wat dat in zou houden.
Alles in het leven kan anders lopen dan aanvankelijk gepland. Ik kan kiezen kinderloos te blijven omdat kinderen ziek kunnen worden, maar ik zelf of mijn vriend kan ook ziek worden. Er zijn zoveel dingen die het ideaalplaatje in de war kunnen schoppen... Als dat zou gebeuren zou ik er dan mee dealen en er het beste van maken. Ook kinderen met een beperking kunnen heerlijke, vrolijke kinderen zijn. Misschien zou het plaatje er hierdoor anders uitzien, maar het zou ons als gezin denk ik niet minder gelukkig maken.
Daarbij, vaak in moeilijke omstandigheden krijg je andere waardevolle dingen/momenten/lessen terug. Ik zou er dus zelf niet om vragen, maar als het me zou gebeuren zou ik er wel open in staan.