Kan weer gaan zoeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 08:46

Kleine aanvulling: Mijn zusje heeft een paar jaar bij de kruitvat achter de kassa gestaan. De papieren die ze daarvoor nodig had heeft ze op kosten van het bedrijf gehaald. Enkele dagen cursus, geloof ik. Maar die hoef je dus niet perse op eigen houtje te gaan halen.
Wbt de thuiszorg. Als je iets wilt weten dan pb je maar. Ik heb er tot afgelopen februari een jaar gewerkt en het beviel me heel goed.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 09:20

Poeh, mijn nekharen gaan gewoon overeind staan als ik de reacties hier lees (in het begin dan) waarin men denkt migraine te hebben...ik lees reacties als: ik heb ook zware hoofdpijnen waar ik misselijk van wordt maar probeer dan gewoon door te werken.......dat is echt geen migraine hoor!
Ik ben heb zelf ook al jaren last van extreem zware migraine, lees migraine: 3 dagen plat op bed moeten liggen in een totale donkere kamer, geen speld laten vallen want je gaat met je kop door de muur, je ingewanden zowat uit jelijf kotsen en gewoon blind zijn want het enige wat je kan zien als je al licht verdraagt zijn hele vage schimmen. Rechtop zitten in bed KAN gewoon niet laat staan dat je denkt ik probeer sterk te zijn en werk gewoon door, dat is dan echt GEEN migraine!

Ook mij heeft dit al meerdere malen mijn baan gekost en ik vind dat ook niet vreemd, het komt en het gaat en niet te voorspellen hoe vaak je per maand uitvalt, erg lastig voor een werkgever en het kost hem nogeens veel geld ook.

Ik begrijp heel goed hoe het voor stef moet voelen enzie ook dat het best moeilijk is om dan weer een baan te vinden.

Ook ik heb geprobeert mijn leven verder te plannen en ben tot de conclusie gekomen dat het idd. raadzaam is voor mij zelf te beginnen maar ook bij mij, daar is geld voor nodig.......
Nu begin ik aankomende Dinsdag weer met een nieuwe baan, gewoon een produktie baan, inpak papier in dozen stoppen in Hoogeveen, weer fulltime (ben ik niet meer gewend) en ik zie wel waar het schip strand.
Ik heb het geld gewoon nodig om voor mijzelf te beginnen en nu maar hopen dat het lang genoeg goed blijft gaan zodat ik wat kan sparen

Stef, ik probeer ook met je mee te denken maar heb je al eens gedacht aan thuiswerk? Ok, verdient echt niet veel maar je kan dan wel je eigen tijd indelen. Hier heb ik geen thuiswerk kunnen vinden, dat is er gewoon niet maar misschien is er in jouw omgeving wel wat te vinden? Ik geef toe, daar moet je ook een bepaald type voor zijn hoor, veel mensen zouden er helemaal gek van worden dus het moet je wel liggen.

Meid, ik hoop dat je iets kan vinden wat je ligt en waar je heel misschien ook zelf de tijd bij kan indelen!

Sterkte en succes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 11:40

thuiswerk zou een optie zijn, maar er is gewoon niet zo heel veel. Er is in principe natuurlijk ook geen haast bij. Ben dinsdag middag vrij, dus dan ga ik eens langs de kassen rijden en de RIVAS bellen (thuiszorg)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:59

Stef, bedoel je Rivas in Gorinchem ?
Ik ken daar een aantal mensen en mocht je hulp nodig hebben of een goed woordje, dan wil ik je met alle plezier proberen te helpen.
'k Weet niet of het werkt, maar proberen kan natuurlijk altijd.

Er is inmiddels al heel veel geschreven over migraine en de beperkingen die het met zich meebrengt.
Vervelend en erg lastig, laat daar geen twijfel over bestaan.
Ik denk wel dat het erg belangrijk is dat je je eigen plan gaat trekken en blijft zoeken naar mogelijkheden.
Creatief zijn dus, en je goed orienteren in welke branche of bij welk bedrijf je beperkingen zo min mogelijk opspelen zodat je zelf je kansen verhoogt op een vaste baan.

Een beroepskeuzetest is imo. sowieso een goede start, je wordt er een stuk wijzer van en je wordt vast op goede ideeen gebracht.
Als je dit kunt combineren met een opleiding in de gekozen richting en als het even kan ook nog je rijbewijs kunt halen, dan moet het toch mogelijk zijn om ook voor jou een passende baan te vinden.

Veel succes !

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 21:17

Idd, Rivas in gorinchem. Ik zou dan Alpha (zo heet het geloof ik) hulp willen doen, heb je geen papieren voor nodig, en je hoeft de mensen niet te wassen enzo. "alleen" hulp in de huishouding, kinderen naar school brengen, boodschappen doen, etc.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:54

Bedenk jezelf wel dat een alpha-hulp in dienst is van de cliënt. Je wordt dus rechtstreeks door de cliënt uitbetaald en bent niet verzekerd. De thuiszorgorganisatie is in dit geval enkel een bemiddelaar, maar dus geen werkgever.
Bestaat er niet de mogelijkheid om ditzelfde werk te doen, maar dan met de thuiszorg als werkgever? Dan ben je thuishulp-a. Is in principe hetzelfde werk, maar dan ben je wel verzekerd en heb je bij problemen een organisatie achter je om op terug te vallen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:07

Je kunt ook kijken voor mensen met een pgb (persoonsgebondenbudget)
Dan maak je schoon bij iemand, deze persoon vult jouw loon in, in overleg met jou natuurlijk. En dan gaat de svb ((sociale verzekeringsbank) ermee akkoord of niet Het voordeel hiervan is dat je erg lekker kunt verdienen, ik ben 18 en verdien bij mijn moeder ongeveer 10 euro per uur met dit werk. Terwijl ik van het lesgeven maar de helft krijg Lips are sealed

Ik zal eens aan mijn moeder vragen waar jij dit soort mensen zou kunnen vinden. Het is wel de bestverdiende oplossing en je maakt je eigen uren uit in overleg met degene waarvoor je werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:13

Stef, ik zou niet aan werk met PGB beginnen, iig niet als het een stabiel inkomen moet worden. Mijn broertje heeft ook een PGB, en meestal krijgen de verschillende mensen hun loon van een bepaalde maand 2 maanden later, is wel eens drie maanden later geweest ook. Behoorlijk onbetrouwbaar dus met tijdstip van uitbetalen. T kan wel goed verdienen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:16

Verward Je krijgt je loon elke maand op tijd hoor. Het loon gaat namelijk niet via de persoon waar je voor werkt maar via de svb. Ik heb elke 20e mijn loon binnen en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ze maken het gewoon automatisch over dus ze hebben er geen omkijken naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:22

Maar de administratie is bij de SVB bagger, t kan zijn dat nu ineens zeer spontaan de laatste 2 maanden alles wel goed is gegaan. Maar ik kreeg altijd na ruim een maand meestal twee van een maand betaald. Vooral rond kerstmis is het verschrikkelijk. Nu krijg ik sinds een paar maanden geen PGB meer, omdat ik daar niet meer genoeg thuis voor zit, dus het kan zijn dat het spontaan ineens wel goed gaat, lijkt mij sterk maar ja.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:38

Bij mij gaat het al bijna een jaar goed elke maand. Ook rond kerst heb ik geen problemen gehad. Dus ik denk dat het aan het bureau in jouw woonplaats ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:46

Er is geen bureau in mijn plaats, het gaat via het centrale hoofdbureau.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:50

Dan heb je gewoon pech gehad Lachen De vorige 3 hulpen van mijn moeder hebben ook nooit problemen met svb gehad.