OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:12

Aangezien het andere OV-topic de 100 pagina's heeft bereikt open ik hier deel 2 over de OV Chipkaart.
Eerst de link naar het vorige topic: [LZP] OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Voor informatie over de OV chipkaart kijk op: http://www.ov-chipkaart.nl/

Er kan weer volop verder gesproken worden over de OV chipkaart in dit topic! :D

Laat ik meteen maar beginnen... :=

Ik kreeg een brief in de bus vandaag waar in stond dat volgens de administratie van IB-groep mijn kaart nog niet is geactiveerd...
Ik heb het al eens geprobeerd maar toen stond er aangegeven dat ie al geactiveerd was...... heeft iemand enig idee hoe dat kan?
Laatst bijgewerkt door MarloesRixt op 12-03-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:19

MarloesRixt schreef:
Aangezien het andere OV-topic de 100 pagina's heeft bereikt open ik hier deel 2 over de OV Chipkaart.
Eerst de link naar het vorige topic: [LZP] OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Er kan weer volop verder gesproken worden over de OV chipkaart in dit topic! :D

Ik kreeg een brief in de bus vandaag waar in stond dat volgens de administratie van IB-groep mijn kaart nog niet is geactiveerd...
Ik heb het al eens geprobeerd maar toen stond er aangegeven dat ie al geactiveerd was...... heeft iemand enig idee hoe dat kan?

ach ik heb gisteren weer eens gebeld voor mijn kaart.
die krijg ik binnen 10 dagen, hiep hoi.
en dus vandaag de brief dat dat ding niet geactiveerd is.
goh, stuur me dan gelijk een kaart mee om te activeren. :+

zap

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:32

hahaha, zo kreeg ik mijn (tweede) tijdelijke ov-chip en een dag later mijn echte ovchip...logica...

Overigens vind ik het erg raar dat als je kaart kapot is dat je dan in de tussentijd je geld niet terug krijgt. Ik snap best dat mensen voorzichtig met de kaart om moeten gaan....maar er zijn zo vaak dingen waar je niks aan kan doen! En hoe zit dat bijvoorbeeld als je kaart geblokkeerd is?

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:35

MarloesRixt schreef:

dat had ik vandaag dus ook. ik snap er echt helemaal niks meer van.
begin dit jaar ben ik naar zo'n apparaat gegaan om mijn reisproduct op te halen, toen stond er niks voor me klaar. ik naar zo'n balie toe, toen bleek dat omdat ik 'm al een jaar of 2 had, dat hij automatisch al werkte. Nouja, prima dus dacht ik, tot ik vandaag een brief krijg dat dat een tijdelijk reisproduct zou zijn geweest en dat ik voor volgende week weer een ander reisproduct op moet halen. Ik ben 't spoor een beetje bijster :P Wellicht iemand die me kan helpen?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:36

Loezoe schreef:
MarloesRixt schreef:

dat had ik vandaag dus ook. ik snap er echt helemaal niks meer van.
begin dit jaar ben ik naar zo'n apparaat gegaan om mijn reisproduct op te halen, toen stond er niks voor me klaar. ik naar zo'n balie toe, toen bleek dat omdat ik 'm al een jaar of 2 had, dat hij automatisch al werkte. Nouja, prima dus dacht ik, tot ik vandaag een brief krijg dat dat een tijdelijk reisproduct zou zijn geweest en dat ik voor volgende week weer een ander reisproduct op moet halen. Ik ben 't spoor een beetje bijster :P Wellicht iemand die me kan helpen?

ik moest best wel hard lachen :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:39

God, wat een ramp is dat ding toch :roll: Die van mij werkt gelukkig naar behoren *klopt af* maar ze hadden het zelfs wat mij betreft beter bij het oude kunnen laten...

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:41

@Loezoe : Dat heb ik dus precies hetzelfde gehad! Ik dus naar zo'n automaat en die kaart erin gepropt, product opgehaald, klaar dacht ik toch? Nu werd ik vandaag gecontroleerd en zei die conducteur dat ik hem nog moet ophalen? Snap er niks van. Heb die brief trouwens ook gehad. Don't know what to do?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:41

Zit ik net te kijken waar de oplaadpunten zijn..... voor elke actie die je wilt uitvoeren moet je bij een andere zijn... activeren moet daar maar dat en dat moet dan weer heel ergens anders... Grrrrrrrr......!!!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:44

Zou best kunnen dat je kaart het al doet, bij mij deed ie het télkens niet bij de NS, dus ik wel 100 keer naar zo'n automaat maar niets stond voor me klaar. Dus ik gebeld met OV klantenservice, blijkt dat ie het prima doet (klopt want in de metro gaat er ook geen geld vanaf), maar dat het communicatiesysteem tussen NS en OV Chipkaartmaatschappij (welke maatschappij is dat eigenlijk? :? ) het dus niet optimaal doet, deze klachten kregen ze (vorige week belde ik) op dit moment veel binnen. :j

Alleen nou ben ik dus bang dat mijn kaart vanaf 16 maart niet wordt gelezen bij de NS en ík dus de boete krijg, terwijl mn kaart het wel gewoon doet. :? toch maandag nog ff bellen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:45

Tot nu toe is bij mij alles goed gegaan, heb mn kaart al ruim een jaar nu. Had wel wat verwarring, doordat me niet geheel dudielijk was dat de papieren kwam te vervallen.
Toen het OV-chip-ding geactiveerd en dat leek goed te gaan, inmiddels al regelmatig gecontroleerd en geen problemen
*klopt voor de zekerheid maar even af*

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:46

Ik ben ook al wel vaak gecontroleerd, de ene helft zegt dat het goed is, maar een aantal andere conducteurs zeiden dus dat het niet was geactiveerd omdat er geen logo ofzo in beeld kwam.. tja, wéten die andere conducteurs het nou niet of is het op dit moment nou opgelost? Ik weet het ook niet meer..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:48

Sowieso is me niet geheel duidelijk of ik nu moet inchecken voor de trein, sommige conducteurs knikken bij het zien van de kaart,
anderen houden hem echt tegen dat apparaatje dat ze bij zich hebben.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:49

Je hoeft in de trein niet in te checken, met dat apparaatje kunnen ze zien of je een week of weekend ov hebt :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:50

Het apparaat is er (nu) niet om te zien of je bent in- of uitgecheckt, maar om te zien of je kaart is geactiveerd.. in- en uitchecken hoeft nog niet bij de NS. ;)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:50

Zouden jullie een plaatje van google kunnen zoeken van het kastje waarbij jullie de kaart hebben geactiveerd?
Ik zou het proberen bij een kast waar je ook treintickets kan kopen, maar die kast zag er heel anders uit dan de kastjes die Google laat zien als ik oplaadpunt intype.....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:51

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:53

Dat dacht ik al ja.... hmmmm.. die kast waar ik het zou doen was echt heel erg anders.. Zal dit weekend wel even naar een andere toe dan... elk apparaat schijnt ook weer zijn eigen functie te hebben ofzo... Niet allemaal kunnen ze dat ding activeren volgensmij... :?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:54

Klopt, je moet echt specifiek zoeken op de site naar opHAALpunten, de rest kunnen volgens mij geen producten ophalen..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:54

Is ophalen hetzelfde als activeren? :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:04

MarloesRixt schreef:
Is ophalen hetzelfde als activeren? :o

Eigenlijk wel, want je haalt je abbonnement op/activeert je abbonement.
Tip: bij de meeste AH to go's staat zo'n apparaatje :j

SpikkelFire schreef:
Het apparaat is er (nu) niet om te zien of je bent in- of uitgecheckt, maar om te zien of je kaart is geactiveerd.. in- en uitchecken hoeft nog niet bij de NS. ;)

Oké duidelijk :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:10

Oke, want ik reis nu ook met de chipkaart en dat gaat goed. Maar ik keek wel even raar op dat ik hem nog zou moeten activeren. Maar ik moet nu gewoon weer naar een ophaalkastje?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:14

Ik heb 'm, en in de bussen die geen scanner hebben kun je zo doorlopen :)
Ik vind het heel fijn, daar waar ik eerst bijna 3 euro moest betalen, kost het nu 1,27! :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:53

Ik heb een vraag;
tijdje terug ovchip gekregen, wil ik dat ding activeren, staat er tot 2 x toe dat er geen prodcut klaar staat.

En net krijg ik brief dat ie nog niet geactiveerd is?

Wtf?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:24

Ik heb hem aan het begin van het jaar gewoon geactiveerd en vandaag ook zo'n brief. :? Snap er echt niets meer van.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:27

Neroo, als ik jou was zou ik even bellen (zo snel mogelijk voordat je boetes gaat krijgen) :j

Ik heb geen brief gehad (gelukkig na al het gekl**t met dat ding) en die brief wil ik ook niet krijgen :D