Ons huis is vannacht afgebrand

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Ons huis is vannacht afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 01:07

Rond half 5 afgelopen nacht ging de brandmelder af, er was er wel vaker 1 afgegaan in huis zonder dat er iets was, dus ga mijn bed uit en loop op het geluid af ineens hoor ik mijn dochtertje gillen dus ren als een gek daarheen staat alles voor haar slaapkamer al in brand dus sleur ze de slaapkamer uit en zet haar buiten neer en heb geschreeuwd dat ze naar de buren moet rennen en hulp halen en brandweer moet laten bellen, ben toen snel naar boven gerend naar mijn zoon heb hem wakker gemaakt en wilde terug gaan de trap af maar kon ineens niet meer was al zoveel rook, hebben gelukkig een touwladder boven die heb ik uit het raam gegooid, en dan durft je zoon ineens niet naar beneden heb echt geschreeuwd dat hij moest gaan dat ik hem anders uit het raam moest duwen als hij niet ging.
Mijn man hoorde ons niet dus die is juist door de rook naar boven gegaan via de stallen die dacht dat we bewusteloos waren, hij had ondertussen de honden allemaal naar buiten gegooid.
Toen de paarden moesten we weer via buitenom maar had de deuren van binnen op slot heb de grote staldeur op de 1 of andere manier losgetrapt de kleine lukte niet.
Kon de stallen niet meer fatsoenlijk in was zoveel rookontwikkeling, stikte zowat en stond echt op het punt van flauwvallen.
Alle 4 staldeuren losgezet op de tast zag de paarden nieteens meer
maar die wilden er zelf niet uit de buren aan het schreeuwen dat we de stal uitmoesten, ben even naar buiten gegaan om lucht te halen, toen heeft mijn man king naar buiten gegooid, ik sunny, mijn man daarna sultan we hebben ze gewoon de straat opgejaagd en het makkelijkste paard esprit kregen we niet de stal uit, die bleef als een ezel staan, ik heb hem lopen te trappen, huilen schreeuwen was helemaal over de zeik.
Ben weer naar buiten gegaan kon het niet volhouden weer lucht gehaald en weer naar binnen toen liep hij eindelijk na trekken en slaan en schreeuwen.
Mijn man ligt op de intensive care omdat hij ook ergens stroom van heeft gehad die willen ze aan de monitor in de gaten houden 24 uur en dan mag hij waarschijnlijk naar huis.
Mij hebben ze meegenomen wilde helemaal niet, want de dierenarts moest nog komen want sultan en esprit waren niet zo lekker en onze oude mastino was buiten westen.
Ben dus ook met rookvergiftiging opgenomen en moest eigenlijk voor 24 uur maar mocht 0m 20.30 naar huis straks omdat ik geen rust had en ye konden onze 2 honden niet meenemen.
Mijn kinderen hebben mijn ouders opgehaald die zijn naar nederland met helemaal niets meer.
We hebben echt niets meer maar ben zo ontzettend blij met de brandmelder anders waren we er nu niet meer geweest.
Laatst bijgewerkt door iefke op 06-03-10 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout uit titel

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Ons huis is vanacht afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:09

Jeetje... Vreselijk lijkt me dat! Ontzettend veel sterkte en hopelijk komt alles met jou, je familie en je dieren goed.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:10

Jezusmina dat is enorm heftig zeg. Wat een enorm geluk dat je alles heel buiten hebt weten te krijgen en dat iedereen nog leeft.

Heel erg veel sterkte.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:10

Wat verschrikkelijk. Ik vind het ontzettend dapper van je dat je iedereen hebt weten te redden en je koste wat kost je dieren naar buiten wilde halen.

Ontzettend veel sterkte gewenst voor de komende periode.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 06-03-10 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:10

...sprakeloos
wat zal jij bang geweest zijn
sterkte

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:11

jezus zeg wat vreselijk voor jullie!!!de nachtmerrie van iedereen!!!pffff ik wens jullie heel veel sterkte toe!!

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:11

Jeetje wat moeten jullie geschrokken zijn. Gelukkig zijn jullie allemaal heel uit de brand gekomen... Hopelijk knapt je man ook snel op. :(:)


In ieder geval heel veel sterkte , en ik hoop dat jullie alles snel weer voor elkaar hebben.. :(:)

X_mareitje_x

Berichten: 229
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:11

Jemig zeg wat een verhaal..
ik heb er geen woorden voor,ik je heel veel sterkte wensen!

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:12

Tjeez, wat heftig! Wat een geluk dat alle levende wezens naar buiten zijn gekomen! Pfft, je wist gelukkig snel en daadkrachtig te handelen! ik zou in zo'n situatie helemaal in paniek raken.
Ik wens jullie allemaal erg veel sterkte!

Devaney2009
Berichten: 274
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:13

Jeetje wat verschrikkelijk!!!!!!!! Echt onvoorstelbaar! Heel veel sterkte met alles!

Elise88

Berichten: 1268
Geregistreerd: 19-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:13

:oo .. ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen met al het te verwerken verlies en heel veel succes met de wederopbouw. Gelukkig zijn jullie erin geslaagd iedereen, mens en dier, relatief 'in orde' buiten te krijgen.

Onvoorstelbaar.

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:14

jeetje,dood eng zeg,gelukkig hebben jullie het allemaal overleefd....das punt 1,maar wat een angst...

weten jullie waardoor het gekomen is??

we hebben hier ook een rookmelder,en laatst was ik heel erg aan het mopperen dat ie snachts begon te piepen dat de batterij op was,en dat ik die midden in de nacht moest vervangen,heb nog gezegd dat ie van mij uit mocht blijven...maar ben blij dat er toch weer een nieuw batterijtje inzit... :=


heel veel sterkte en beterschap voor jullie en de dieren!

josewoos

Berichten: 4821
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:15

Wow wat heftig dit zeg! Gelukkig kunnen jullie het allemaal na vertellen. Heel veel sterkte met alles

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:15

Oh mijn god....Wat erg!


Heeeeeeeeeeel veel sterkte gewenst de komende tijd :(:)

Binky_Zephyr

Berichten: 3504
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:17

jeetje dat is toch je grootste nachtmerrie .. gelukkig leven jullie allemaal nog .. & dat is het belangrijkste .. ik hoop dat jullie snel een nieuwe woning hebben !!!!!

Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:17

heeel veel sterkte gewenst! :(:) dit zou toch wel m'n ergste nachtmerrie zijn..

nogmaals, sterkte en beterschap!

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:18

ik ben sprakeloos
gelukkig dat je een melder op had hangen hoor !
heb je je slangen ook kunnen redden of ?

Jespri

Berichten: 9652
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:19

Jemig wat een verhaal! Heel veel sterkte hoop dat alles goed komt met de beesies en natuurlijk met jullie!
heel veel sterkte gewenst.

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 01:19

Dank jullie wel, lig nu bij vrienden in bed ben doodmoe ben misselijk heb keelpijn maar het ergste is kan niet slapen, hoor steeds iets en ruik steeds brand.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:20

Sterkte meid, het is een heftige ervaring om te verwerken maar gelukkig hebben jullie het allemaal overleefd.
Spullen zijn te vervangen....

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:20

Wat verschrikkelijk! :(:)
Maar goed dat iedereen (en de dieren) zijn buiten geraakt!

Is het al beter met je? Hoe is het gekomen? :(:)

Dit is een nachtmerrie voor iedereen...

wereld

Berichten: 2857
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:21

Jeetje... Wat een verhaal...

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:21

Allemachtig heb er ook een gelukkig, wat moeten jullie geschrokken zijn je verhaal leest wat chaotish maar dat begrijp ik volkomen hoop dat het helpt om het van je af te schrijven , en heel erg veel sterkte met dit verlies van alle spullen ben blij dat het verder met jullie verwondingen niet al te ernstig is. :(:)

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:23

wat erg zeg! wat moeten jullie geschrokken zijn
kan je alleen maar heel veel sterkte wensen de komende tijd

_Esther

Berichten: 2139
Geregistreerd: 15-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 01:24

Wow heftig. Maar complimenten voor hoe je gehandeld hebt!

(weet niet zo goed wat ik nu moet zeggen eigenlijk?) Sterkte ...