Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 18:49

*Ik heb al gekeken of er een vergelijkbaar topic bestaat, maar niets gevonden!*

Zijn hier bokkers die intensief sporten/fitnessen met een ander doel dan afvallen?
Zoals spieren opbouwen? En welke spieren train je dan voor welk doel?

Misschien kunnen we hier elkaar wat tips uitwisselen over het trainen van je spieren
voor thuis en in de sportschool.

Zelf train ik mijn buikspieren, omdat ik voor de zomer nog een strakke buik wil.
Mijn boven benen, door met gewichten te trainen en cardio'en. Ik heb hele stevige boven benen en wil ze graag slanker hebben!
Mijn armen en schouders, om de bungelende kipfiletjes onder mn bovenarmen weg te werken
en schouders om ze wat mooier uit te laten komen.

Meestal ben ik te lui om in de sportschool mijn buikspieren te trainen, wat vinden jullie echt een goede oefening om thuis te doen?

MelanieB

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:58

Jep hier!

Buikspieren om strakkere buik te krijgen, en arm spieren en beenspieren, ik heb heel weinig boven been spieren, dit maakt het mij ook vrij moeilijk om op een paard te stappen zonder hulp.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:01

Oh ik heb juist het omgekeerde, mijn bovenbenen zijn een grote brok spier! Ik heb altijd gefietst en veel paardrijden draagt daar geloof ik ook aan bij.
Maar ik wil ze gewoon slanker! alleen heb geen idee hoe dat me goed gaat lukken!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:02

Ik train benen, billen, buik (schuin en recht), rug en armen.
Rug vooral voor de lovehandles en de rest om net iets strakker te worden. :)
Ik train wel in de sportschool 3 a 4x per week. En daarnaast zumba ik 2uur per week :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:03

Heb ook altijd gefiets en rijd nog paard, en cross natuurlijk, verlichte zit.
Heb dunne flink gespierde kuiten wel, maar bovenbenen niet echt, alleen dikker :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:03

Jij sport behoorlijk veel Destino!

Ik wist helemaal niet dat je dmv je rug trainen je lovehandles weg kan werken! goede tip :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:09

Ja hier ook! :)

Ik train vooral mijn benen en mijn armen.
En daarbij een beetje rug en buik.

Soms komt er wel eens iemand langs (van het sportcentrum uiteraard) en die vraagt of je mee wil doen met een kwartiertje buikspieren, dan doe ik wel meestal mee :)

Toch weer mooi meegenomen, maar ik ben eigenlijk meer bezig met benen, armen en conditie, omdat er voor mij binnenkort landmacht keuringen zijn en ik dus op en top fit moet zijn!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:22

Ja ik sport vrij veel haha. Geef op maandag en dinsdag groep 3 tm 8 gymles, dus ben dan ook met gym bezig. En op mijn eigen school werken we aan eigen vaardigheden. Dus dan gymen we ook haha.
Ik rijd trouwens ook nog paard! :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:24

Marije__ schreef:
Jij sport behoorlijk veel Destino!

Ik wist helemaal niet dat je dmv je rug trainen je lovehandles weg kan werken! goede tip :)

Maar vooral ook schuine buikspieren daarbij meenemen en veel cardio!
En gezond eten :) Het is echt een combinatie van die dingen!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:33

Destino schreef:
Ja ik sport vrij veel haha. Geef op maandag en dinsdag groep 3 tm 8 gymles, dus ben dan ook met gym bezig. En op mijn eigen school werken we aan eigen vaardigheden. Dus dan gymen we ook haha.
Ik rijd trouwens ook nog paard! :+

haha dat laatste had ik niet verwacht ;)

Echt gezond eten en heel goed letten op eten doe ik sinds 1 januari. Sinds dien ben ik ook al 2 kilo afgevallen.
Schuine buikspieren ga ik er nou ook maar eens erbij oefenen :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:41

Dat is netjes dat je al op je voeding let! 2kg in 2 maanden kan sneller trouwens :o .
Wat helpt is nu het gedeelte om je lovehandles en buik opmeten en dat over 4 weken weer doen. Dan kun je t verschil zien!
Ik was in 2 weken 3 cm omtrek kwijt :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:04

Hier nog een krachttrainende bokker ;) Vooral bezig met benen/rug/armen en buik alleen op de sportschool...
Mijn vriend heeft de benodigde apparatuur thuis, dus is makkelijk :D
Hij is zo lief geweest om ook een schemaatje in elkaar te zetten, speciaal op mij gericht!
Benen zijn sowieso goed wat sterker geworden (beetje dikker ook :+)
Daarnaast netjes op mijn voeding gaan letten, wat anders gaan eten..
Ben dan ook in 3 maanden ongeveer 8/9 kilo afgevallen!
Tevens is mijn vetpercentage een aantal procenten gedaald, nog veel belangrijker *\o/*

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:19

Vetpercentage lijkt mij ook wel wat om op te meten! :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:32

Hier ook een fanatieke sporter!
Ik wil ook meer spieren opbouwen zodat ik wat minder 'iel' lijk. Ik krijg vaak opmerkingen over mijn gewicht en/of bouw omdat ik erg klein maar ook nog eens erg smal gebouwd ben.
Op dit moment doe ik zelf veel thuis. Ik wil smallere bovenbenen en een mooie gespierde buik.

Op dit moment doe ik 2 uur in de week aan kickboksen, 2 uur turnen, 4 uur volleybal en elke avond een half uurtje thuis. Ik wil hier nog 1 of 2x in de week de sportschool bij pakken.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:34

Ik ga 5dagen per week naar het fitness center hier op campus ! :)
ik doe vooral cardio in de hoop toch wat slankere benen te krijgen .. en om mijn hart te trainen, uiteraard !

ik MOET wel een mijn abs gaan werken maar helaas heb ik daar de moed niet voor :o
iemand tips voor een strakke buik ?
ik probeer wel 3x per week oid. enkele oefeningen mee te pakken hier in het fitness center :j

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:13

Ik train mijn buikspieren thuis en op de sportschool.
Daarnaast ben ik op de sportschool heel erg bezig met mijn schouders.
Een aantal jaar terug heb ik twee operaties gehad aan mijn schouders waardoor die erg zwak zijn. Het is nooit echt gelukt om ze heel sterk te krijgen bij de fysio, maar toch probeer ik ze te trainen.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:31

Jep ik doe ook aan krachttraining :j. Dit om ervoor te zorgen dat ik sterk genoeg ben bij een longtransplantatie en mijn slechte conditie (door slechte longfunctie) op kan vangen met een goede spierkracht.

Ik train mijn buikspieren, beenspieren, armen. Probeer eigenlijk zoveel mogelijk mee te nemen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:27

Ik meld mij ook! :D
Ik sport niet om af te vallen! Want anders krijg ik echt ondergewicht! Ik weeg nu 56 kilo, en ben 1.67.

Ik sport omdat ik het leuk vind, en mijn conditie op pijl te houden. Daarnaast mag alles net een tikkeltje strakker worden :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:28

Ik train daarbij trouwens het meeste benen, buik en billen. Armen ook wel eens, maar niet zo vaak.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:40

Jup, doe ook krachtraining. Ben een beetje een plank en door wat meer spieren te kweken op de juiste plekken (dijen, billen, armen en beetje schouders) komt er misschien wat meer vorm in m'n lichaam..
heb ik een keer gelezen in een of ander tijdschrift. Haha, als je er maar in blijft geloven! :+

edit; en rugspieren, omdat ik een erg zwakke rug heb door een blessure van twee jaar geleden!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:49

Ik doe ook fitnessen, met als reden dat ik na een half jaar blessures nog voor een deel moet revalideren (spieren) en het feit dat ik totaaaaal geen conditie meer heb, én de nodige vetjes die met dat halve jaar zijn meegekomen :o

Dat betekent in het kort:
- Cardiofitness (fietsen, steppen etc) voor conditie (en vetverbranding)
- Krachttraining voor spierkracht (rug, borst, buik, benen)

Ik doe zelfstandig sporten op dagen/uren dat het mij uitkomt, maar regelmatig een 'prive-uurtje' met een fitnessinstructeur om zo te kijken wat bij mij past of om training bij te stellen.
Ik doe het nog niet zo lang, maar het voelt wel goed :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:25

Marije__ schreef:
Oh ik heb juist het omgekeerde, mijn bovenbenen zijn een grote brok spier! Ik heb altijd gefietst en veel paardrijden draagt daar geloof ik ook aan bij.
Maar ik wil ze gewoon slanker! alleen heb geen idee hoe dat me goed gaat lukken!

als je bovenbenen al een en al spier zijn ga je ze niet slanker krijgen door ze juist extra te trainen, dan ontwikkel je alleen maar meer spiermassa.

vanaf volgende week ga ik ook lekker fanatiek sporten.
ik hoop wel af te vallen (of eigenlijk vooral wat strakker te worden) vooral in de 'buik regio' .
maar ook zo het fijn zijn als mn rug spieren wat sterker zouden worden, misschien dat ik dan iets minder snel last van mn rug heb.
ik ga echter alleen aerobics lessen volgen en geen krachttraining oid op apparaten want dat is totaal niet aan mij besteed. (mij kennende vernaggel ik mn hele rug/schouders/nek/enz omdat ik die dingen geheid verkeerd ga gebruiken)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:48

Ik ga NU naar de sportschool en ik probeer dat 2 maal per week te doen. Ik train om een betere conditie te krijgen en een strakker lichaam, echt afvallen hoef ik niet, maar hier en daar wat minder vetjes mag altijd :P

Ik ben meestal 2 uur bezig. Zo'n 3 kwartier cardio op verschillende apparaten (fiets, stepper en roeitrainer zijn favoriet) en een uurtje krachttraining. Is best lang, maar ik wil graag een apparaat of 10 doen voor alle verschillende spieren.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:11

LZP --> MW

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:11

Zwitsal, over die brok spier zit nog een dikke vetlaag haha! die wil ik er dus af trainen eigenlijk O:)

Vasthi, ik houd het nooit langer uit dan 1,5 uur bij de sportschool.. Bij onze sportschool (F4F) hebben ze trouwens zo'n ronde van 10 apparaten, moet je elk apparaat een bepaalde tijd doen en dan door naar de volgende. Dat ga ik eens proberen! dan pak je eigenlijk alles mee :)