Hond geopereerd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Hond geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 14:48

Vandaag is onze jongste hond ( maar wel de grootste) Rover geopereerd.
Er was maar 1 bal ingedaald. En mijn dierenarts adviseerde toch om deze bal weg te halen.. Dus vandaag was het zover. Ach gut

Onze dierenarts wilde hem in eerste instantie alleen volledig castreren omdat je met dit soort honden ook niet mag fokken. Maar omdat wij met deze hond in de hondensport zitten ( IPO) maakte hij een uitzondering.

Ik wilde wel dat er wat van over zou blijven, dus hebben we de buitenbal laten zitten. Hij kan dus nu volledig man gaan worden.
Waarom nu pas ?? Omdat de bal die nog in de buikholte zat een ander hormoon afgeeft (lees vrouwlijk) waardoor hij soms wat tweeslachtig is.....
Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt, want deze operatie was best heftig.

Vanmorgen om half 9 moesten we in de praktijk zijn. Hij kreeg eerst een Roes spuit. Wij gevraagd of we er nog bij moesten blijven.. Nee hoor over een half uur slaapt hij wel...... Niet dus..
Hij moest het maximale aan narcose vloeistof hebben want hij wilde niet plat !!!Doordat Rover onder de drugs zat en de assistente hem niet durfde te pakken heeft hij nog wel een knauw gegeven....Dat doet hij anders nooit.. Echt niet.. maar ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is geweest. Zij bang, hij onzeker ... en we hadden nog zo gevraagd of we er bij moesten blijven....

De bal inwendig was niet makkelijk te vinden en lag dus niet op de plaats waar ze hem verwachte dus heeft hij er een flinke snee aan over gehouden.

Net om 14.00 uur mochten we hem weer ophalen en met de nodige instructies zijn we met een suffe hond weer naar huis gegaan. Hij ligt nu op een dekbed aan de voeten van mijn man zijn roes uit te slapen. Slapen Maar oh oh wat zijn ze zielig op dit moment..
Maar ik ben bang dat de rust er morgen alweer aardig uit is ..
Over 10 dagen mogen de hechtingen eruit, maar wel met het verzoek of we met zijn tweeen wilde komen.. Onze Rover heeft toch niet best beeld achter gelaten Schijnheilig


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:55

yep, een mechelaar in het nauw is niet altijd een engeltje, grinnik. MAar zelfs mijn kleine polleke die NOOIT iemand iets doet bijt de dierenarts als ze bang is en ik er niet bij ben.

De hond is de betere mens

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:42

veel sterkte met je hond!! Haha!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 15:46

Ben ook eens gebeten door een mechelaar, die ik moest trimmen. Valse krengen Haha! Knipoog

Mijn hond is een aantal weken geleden ook geopereerd. Hij had zijn poot uit de kom. Bij deze operatie werd de narcose ook pas gegeven, nadat hij een roesje had gekregen en bij mij tot rust was gekomen. Raar dat jullie er juist niet bij moesten blijven. Ik vond dit wel een ideale manier, heb niet het idee dat de hond er een trauma aan over heeft gehouden.

זכור

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 16:21

[quote="lis"]Ben ook eens gebeten door een mechelaar, die ik moest trimmen. Valse krengen Haha! Knipoog
[quote]

Ik denk dat de teckel van mijn buurvrouw ook een hap had gegeven hoor.. Knipoog ....
Nee, mijn mechels zijn absoluut niet vals.. deze is van de week nog geslaagd voor het VZH examen (verkeers zekere hond) Dit is een examen waarin je moet laten zien hoe je hond luistert en dat je hond sociaal is naar mens en dier !! dit heeft hij uitstekend afgerond *LOL*
Maar ja hij is ook wel groot Extreme duivel ons draakje Haha! Lovers

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:52

[quote=ikke_89]veel sterkte met je hond!!
[/quote]

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 17:53

ikke_89 schreef:
veel sterkte met je hond!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:01

arme roof....Verdrietig
Geef hem maar een knuffel van me als hij weer wakker is

Kan hij eindelijk een 'echte' man worden Knipoog Je af en toe half vrouw voelen is natuurlijk ook niets als je een stoere hond bent Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 21:25

MirandaB schreef:
Over 10 dagen mogen de hechtingen eruit, maar wel met het verzoek of we met zijn tweeen wilde komen.. Onze Rover heeft toch niet best beeld achter gelaten Schijnheilig


Hahahaha Ik kan me er iets bij voorstellen.. Haha! Beestje!! Ach gut Geef m maar een knuf van mij...

keep calm, I'm engaged!!! <3

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 15:57

even een kleine update.
Rover is inmiddels al weer aardig bijgetrokken.
Hij was gisteravond en vanmorgen behoorlijk misselijk wat leide tot een hele grote gele vlek in mijn bankstel...
Gelukkig afneembare hoezen etc.. dus de wasmachine kon weer draaien...
Vanmiddag heeft hij een paar rijstwafels gehad en die heeft hij erg gretig naar binnengewerkt.. en gelukkig is hij niet meer misselijk geweest..
Hij geniet wel met volle teugen van alle aandacht die hij krijgt dus hij zal wel nog een beetje zielig blijven....
Maar het komt wel weer goed met ons mannetje....

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie