ouders en kinderen, zucht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:15

Idd, waar trek je dan de grens?

En ja ik vind gillende kinderen ook vreselijk irritant, maar er zijn ook genoeg volwassenen die zich belachelijk gedragen in het openbaar. Moeten die dan ook binnen blijven? Kinderen horen nou eenmaal bij het straatbeeld, daar kom je toch niet onderuit! Waar ik het volledig mee eens ben is dat ouders te allen tijden verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun kinderen. Ze hebben zich gewoon netjes te gedragen, maar garanties heb je wat dat betreft nooit; het blijven nl. kinderen. En als je er echt zoveel problemen mee hebt, dan moet je in een hutje op de hei gaan zitten; geen kind die je lastig valt Haha!

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:44

Picasso schreef:
En als je er echt zoveel problemen mee hebt, dan moet je in een hutje op de hei gaan zitten; geen kind die je lastig valt Haha!


Kijk, zo'n opmerking vind ik toch weer straf! Waarom zou ik in een hutje op de hei moeten gaan zitten, om geen last te hebben van andermans kinderen? Ik zal idd nooit van mijn leven in een speeltuin gaan zitten & dan zeuren dat er daar teveel lawaaierige kinderen rondlopen, want dat is een plaats die er speciaal voor die kinderen is. Maar een restaurant bij wijze van voorbeeld, daar ga ik naartoe om lekker & rustig te eten & te praten met mijn tafelgeno(o)t(en). Waarom zouden mensen-met-kinderen mijn avond mogen 'verpesten' door hun kinderen daar mee naartoe te nemen & hen daar de clown te laten uithangen? (ik heb trouwens hetzelfde probleem met gsmmende mensen of rokers hoor)

Trouwens, als ik daar lekker rustig de hele dag in dat hutje zou gaan zitten, zou ik ook niet meer gaan werken hé, & dus ook niet meer meebetalen aan andermans kinderen. Want zo is het nu. In België hebben we net de federale verkiezingen achter de rug, & vandaag leggen de nieuwe Kamerleden de eed af. & Wat hoor ik vanmorgen op de radio, één van hen gaat al onmiddellijk vandaag een wetsvoorstel indienen om de kinderbijslag te verdubbelen, & een andere wil kinderopvang fiscaal aftrekbaar maken, alsof kinderen nog niet genoeg gsubsidieerd zijn :-S

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 12:00

Picasso"]
maar er zijn ook genoeg volwassenen die zich belachelijk gedragen in het openbaar. Moeten die dan ook binnen blijven?
[/quote]
Nou, als het effe kan wel ja. Iedereen heeft zich maar te gedragen vind ik. Ik vind dat je alles mag zolang een ander er geen last van hebt. Nu is het natuurlijk wel zo dat je niet te snel last van iemand anders moet hebben. Waar trek je de grens daarin? hm............ nou, laat ik het zo zeggen, als jouw aanwezigheid zich sterk opdringt bij iemand anders in de vorm van geluid, of beperkende uitwerking heeft op jouw eigen doen en laten.

[quote="Eilandje schreef:
[
& Wat hoor ik vanmorgen op de radio, één van hen gaat al onmiddellijk vandaag een wetsvoorstel indienen om de kinderbijslag te verdubbelen, & een andere wil kinderopvang fiscaal aftrekbaar maken, alsof kinderen nog niet genoeg gsubsidieerd zijn :-S
[/quote]


belgie is na nederland het dichtstbevolkte land in europa. Ze zouden er beter aan doen het krijgen van kinderen niet te zeer te stimuleren, want dan hebben die kinderen later nog minder mogelijkheden.

overigens, in een hutje op de hei picassso, soms voel ik daar best wat voor weet je dat? zeker na zo'n gebeurtenis als dinsdag. Ik heb liever niet met mensen te maken, dan dat zoiets gebeurt. Maar dat snap je vast wel.

Fitzroy

Berichten: 25133
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:21

Ik sluit me helemaal bij eilandje aan. Waarom moet ik last hebben van andermans kids? Ik kies daar niet voor.
En ik zou pleiten voor kindvrije hotels net zoals er rookvrije hotels bestaan. Op vakantie wil ik geen last hebben van schreeuwende kinderen, die wonen er al genoeg bij mij in de buurt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:54

Daar ben ik het op zich wel mee eens, ik zou het ook wel prettig vinden om ergens te zitten (restaurants ed) waar je niet allemaal krijsende kinderen om je heen hebt (ik snap trouwens niet waarom kinderen ALTIJD schreeuwen en niet normaal kunnen praten), maar ik denk dat het moeilijk realiseerbaar is. Het zal altijd een bron van ergernis blijven vrees ik. Nou moet ik zeggen dat ik helemaal niet dol ben op (kleine) kinderen, uitzonderingen daargelaten, dus ik erger me er denk ik meer aan dan de gemiddelde Nederlander.

Off topic:
Eilandje schreef:
In België hebben we net de federale verkiezingen achter de rug, & vandaag leggen de nieuwe Kamerleden de eed af.


Zo zeg, jullie zijn snel! *verslikt zich in haar drinken*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 12:57

Nou weet je, restaurants met schreeuwende kinderen kun je vermijden. MAar ik had die straat nodig om me te verplaatsen. En dat ging niet. Dergelijke situaties zal ik altijd vermijden als ik kan. Dit keer lukte het niet maar voor de volgende keer heb ik een betere oplossing, dit overkomt mij niet meer!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:05

Ja dat is zo, maar nu hebben we het over verschillende dingen, de situatie waar jij in zat en schreeuwende kinderen in het algemeen. Wat jou gebeurd is kan je in het vervolg (proberen te) vermijden, maar schreeuwende kinderen niet, of je moet echt in een hutje op de hei gaan zitten Scheve mond .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:28

*LOL*
Ik heb ook geen zin in ongehoorzame, vervelende, schreeuwende, krijsende, jengelende, asociale en onopgevoede kinderen van een ander Ik vind (nogmaals) dat je als ouder gewoon verantwoordelijk bent voor het gedrag van je kinderen. Ik zal er ook zeker wat van zeggen als mijn dochter zich eventueel niet zou gedragen; het komt gelukkig niet vaak voor Pling Ik denk alleen dat ouders met kinderen net zoveel recht hebben om in een restaurant hun maaltijd te nuttigen als mensen zonder kinderen. En als je je daar toch aan stoort moet je dat niet opzoeken, of bijv. later gaan als de kleintjes in hun bed liggen. Hoe dan ook, je ontkomt er niet aan om kinderen tegen het lijf te lopen, en misschien maar goed ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:31

Ben niet zo kindfan. Maar het verhaal van Desiree vind ik toch wat vreemd.

Waarom ga je de menigte in met je paard? Dat noem ik niet zo heel handig. Je weet dat dat gevaarlijk kan zijn. En omdat je les hebt? Dat vind ik ronduit egoistisch. Ik snap de reactie van de ouders, als je met je paard een menigte met kinderen in gaat, kunnen er ernstige ongelukken gebeuren, dus echt vreemd dat ze kwaad werden is het niet. Ze had dat paard niet mogen vasthouden. Maar jij had die menigte niet in mogen gaan.

Dus beide kanten lijken mij schuldig.

Verder kunnen kinderen inderdaad knap lastig zijn, maar ook hardstikke leuk. En ik denk dat kinderen en dieren juist je leren grijs te denken ipv zwart wit. En dat is voor sommige wel heel goed.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:07

Picasso schreef:
Ik denk alleen dat ouders met kinderen net zoveel recht hebben om in een restaurant hun maaltijd te nuttigen als mensen zonder kinderen. En als je je daar toch aan stoort moet je dat niet opzoeken, of bijv. later gaan als de kleintjes in hun bed liggen. Hoe dan ook, je ontkomt er niet aan om kinderen tegen het lijf te lopen, en misschien maar goed ook!


Laatste reactie hierop Schijnheilig

Hierboven weer iemand met kinderen die claimt dat mensen zonder kinderen zich maar altijd & overal moeten aanpassen aan mensen met kinderen. Ik heb het hier voor alle duidlijkheid niet over de Mac Donalds of de Pizzahut of oid hé, maar over 'echte' restaurants. & Daar horen lawaaierige kinderen mijns inziens niet thuis, nooit! Als je kinderen zich niet kunnen gedragen, wel, dan blijf je als ouder ofwel thuis ofwel zorg je voor een babysit. Zo zou ik toch redeneren. Maar neen, anderen moeten zich maar aanpassen, op uren gaan dat de lawaaimakers slapen enz :-S

& Als je dan opmerkt dat kindervrije momenten op bepaalde plaatsen een goed idee zou zijn, wat dus impliceert dat ik bereid ben om me zodanig aan te passen dat ik op die momenten bijv zou gaan zwemmen, dan is het ook weer niet goed, ah neen, want het idee alleen al dat zij beperkt zijn in hun doen...

Allez ja, ik ben vreselijk aan het veralgemenen nu, dat besef ik ook wel. Maar ik merk dat veel (niet allemaal) mensen niet kunnen begrijpen dat hun eigen oooh zooo geweldige & schattige kinderen anderen kunnen storen & dat ze vinden dat wie toch zo 'dom' is zich er aan te ergeren de fout maar bij zichzelf moet zoeken & desnoods in een hutteke gaan wonen. & Die redenering begrijp ik eerlijk gezegd niet.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:11

En toch vraag ik me af of jullie zelf kind zijn geweest............................... Haha!

Zoja,en zeker de allerallerliefste?
Werden jullie als kind thuis gelaten als er werd gegeten buiten de deur?,omdat er een kansje was dat er iemand kon zitten die liever geen kinderen om zich heen had!

Over tien/twintig jaar klagen die kinderen weer over jullie kinderen,ach en zo draaid de wereld door Knipoog


Nou ja wat ik even duidelijk wil maken,is dat we allemaal kinderen zijn geweest

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 14:17

O joh, was net zo goed een rotjong als al die anderen. DAt kinderen hun grenzen verkennen is heel normaal. Er is alleen 1 verschil: ik werd teruggefloten, en dat doen veel ouders van nu niet meer.

want zoals eerder gezegd:
lis schreef:
[ Veel moeders zijn blind voor de fouten van hun eigen kinderen.
.
[/quote]
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-06-03 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:18

binky schreef:
En toch vraag ik me af of jullie zelf kind zijn geweest............................... Haha!

Zoja,en zeker de allerallerliefste?
Werden jullie als kind thuis gelaten als er werd gegeten buiten de deur?,omdat er een kansje was dat er iemand kon zitten die liever geen kinderen om zich heen had!


Daar wil ik met plezier even op antwoorden: mijn ouders namen mij pas mee op restaurant vanaf het moment dat ik me wist te gedragen in zo'n situatie en niemand tot last was, en geloof me, dat was vrij snel


Uiteindelijk is dit waar de ganse discussie om draait: het gaat er niet om dat een aantal mensen zoals bijvoorbeeld Eilandje of Desiree tegen kinderen om zich heen zijn (want volgens mij zijn ze niet eens tegen kinderen om zich heen tout court), maar het gaat em er WEL om dat zij iets hebben tegen kinderen die zich niet kunnen gedragen en/of slecht opgevoed zijn door de ouders, dus kinderen die door hun gedrag als storend worden ervaren

om even verder te gaan op kinderen op restaurant: bij mij was het dus zo dat ik moest stilzitten (mocht niet rondlopen), wel mocht praten, maar niet luid(normale conversatietoon zoals volwassenen op restaurant dus), mij moest houden aan de tafeletiquette (wordt bij ons thuis zowieso fel op gelet en daar vind ik niets mis mee) enz
Tussen de gangen door mocht ik in een boek lezen of later met de GameBoy spelen (ZONDER geluid), maar pas als iedereen klaar was met de vorige gang.

Vraagje aan Desiree, Eilandje en de anderen of ze het op die manier nog erg zouden vinden om op restaurant te gaan waar ook kinderen zijn?

Fitzroy

Berichten: 25133
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:20

Er is wel verschil tussen kinderen onderling, Binky. En als wij mee uit eten gingen werd ons op het hart gedrukt dat we niet mochten schreeuwen en rondlopen zoals ik nu wel heel veel zie gebeuren. Overigens gingen wij pas uit eten toen ik een jaar of 8 was (en de jongste).

Ik denk dat je je zeker met kinderen aan zult moeten passen. Kies een restaurant uit dat kindvriendelijk is, bv. een pannenkoekenhuis. Maar als jij naar een Frans bistrootje gaat, vind ik dat anderen geen last moeten hebben van jouw kinderen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 14:21

leentje"]
[
maar het gaat em er WEL om dat zij iets hebben tegen kinderen die zich niet kunnen gedragen en/of slecht opgevoed zijn door de ouders, dus kinderen die door hun gedrag als storend worden ervaren
[/quote]

De spijker op z'n kop zeg ik dan!

[quote="leentje schreef:
[
om even verder te gaan op kinderen op restaurant: bij mij was het dus zo dat ik moest stilzitten (mocht niet rondlopen), wel mocht praten, maar niet luid(normale conversatietoon zoals volwassenen op restaurant dus), mij moest houden aan de tafeletiquette (wordt bij ons thuis zowieso fel op gelet en daar vind ik niets mis mee) enz
Tussen de gangen door mocht ik in een boek lezen of later met de GameBoy spelen (ZONDER geluid), maar pas als iedereen klaar was met de vorige gang.


Vraagje aan Desiree, Eilandje en de anderen of ze het op die manier nog erg zouden vinden om op restaurant te gaan waar ook kinderen zijn?
[/quote]


nope, waarom zou ik?

wat we niet uit het oog moeten verliezen is dat de normen qua opvoeding veranderd zijn. Vroeger waren ze streng, (te streng vaak). Kinderen die voor zichzelf opkwamen (op zich een gezond iets) werden brutaal genoemd. Kinderen die hun bord niet leeg aten werden gedwongen het toch te doen (en dat haalt helemaal niets uit, wekt alleen grotere aversie op), en kinderen werden ook niet erg in hun waarde gelaten als persoon.

Maar nu zijn we doorgeschoten naar het andere uiterste: kinderen wordt ook geen respect meer bijgebracht naar anderen toe (gewoon zomaar schelden tegen mensen die ze niet kennen), je mag ook niet "nee" tegen kinderen zeggen, want dat is zo zielig. En een tik af en toe kan best, daar houden ze echt geen trauma aan over en soms is dat de enige manier om ze tot orde te krijgen omdat je niet altijd beroep kunt doen op hun redelijkheid (kan vaak bij volwassen nog niet eens!!!!!) DAt is die vrije opvoeding waar we naar doorgeschoten zijn.

enkele kinderen krijgen nog wel gewoon opvoeding maar die zie je beduidend minder dan vroeger.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-06-03 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:23

leentje schreef:
Daar wil ik met plezier even op antwoorden: mijn ouders namen mij pas mee op restaurant vanaf het moment dat ik me wist te gedragen in zo'n situatie en niemand tot last was, en geloof me, dat was vrij snel?


Idem hier!

Citaat:
Uiteindelijk is dit waar de ganse discussie om draait: het gaat er niet om dat een aantal mensen zoals bijvoorbeeld Eilandje of Desiree tegen kinderen om zich heen zijn (want volgens mij zijn ze niet eens tegen kinderen om zich heen tout court), maar het gaat em er WEL om dat zij iets hebben tegen kinderen die zich niet kunnen gedragen en/of slecht opgevoed zijn door de ouders, dus kinderen die door hun gedrag als storend worden ervaren


Tuurlijk heb ik niets tegen kinderen op zich. Je slaagt de nagel op de kop. (had ik me nu zo slecht uitgedrukt?)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:24

Tuurlijk ben ik het eens dat je niet met vervelende, luidruchtige kinderen in een restaurant moet gaan eten, maar aan de andere kant kan je je overal wel aan gaan irriteren: Mensen die het nodig vinden om een stinkende sigaar op de steken aan het tafeltje pas naast je, zodat je niets meer proeft, een gezelschap dat het erg naar de zin heeft en luidruchtig/lacherig is!

Zolang je in een ruimte met andere mensen gaat zitten is er wel iets om je aan te irrirteren!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:26

binky"]
En toch vraag ik me af of jullie zelf kind zijn geweest............................... Haha!
[/quote]
Vast wel...
[quote="binky"]
Zoja,en zeker de allerallerliefste?
Werden jullie als kind thuis gelaten als er werd gegeten buiten de deur?,omdat er een kansje was dat er iemand kon zitten die liever geen kinderen om zich heen had!
[/quote]
Ja, wij waren de allerliefsten... en nee, wij werden daarom inderdaad niet thuisgelaten. Als ik het mag geloven (en dat doe ik), waren wij alledrie rond onze eerste verjaardag al in staat een (uiteraard voorgesneden) boterham met een vork eigenhandig naar binnen te werken. Mijn jongste zusje had er alleen een gewoonte van gemaakt om als ze haar bord leeg had, te gaan staan in de kinderstoel en een liedje te zingen. Dat deed ze in een restaurant dus ook... Frusty Haha!

[quote="binky schreef:
Over tien/twintig jaar klagen die kinderen weer over jullie kinderen,ach en zo draaid de wereld door Knipoog

Ik hoop uit alle macht dat ik in staat zal zijn de (toekomstige?) mijne net zoveel te leren als wij destijds van onze ouders hebben meegekregen. Dan zal dus in principe zich niemand aan mijn kinderen hoeven storen....

BTW: werd gistermiddag nog zowat ondersteboven gereden bij de supermarkt door een tweejarige die als een randdebiel met zo'n poedersuiker door de winkel raasde.... De moeder of iets dergelijks kon ik nergens ontdekken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 14:27

Pipo"]
Waarom ga je de menigte in met je paard? Dat noem ik niet zo heel handig. Je weet dat dat gevaarlijk kan zijn. En omdat je les hebt? Dat vind ik ronduit egoistisch. .
[/quote]

Pipo, je verwart een inschattingsfout van mij in de situatie met egoisme. Jij denkt zeker dat ik er niet mee zit als andere mensen verwond raken door mijn toedoen? Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als ik iemand aanreed met de auto, en met een paard blijft dat gewoon hetzelfde. En nu maak jij even een inschattingsfout naar mij toe. Maar ja, zelf gemerkt hoe snel je zoiets doet he.

[quote="Samsam schreef:
Mensen die het nodig vinden om een stinkende sigaar op de steken aan het tafeltje pas naast je, zodat je niets meer proeft, !

ja maar zoiets DOE je toch niet! Dat is toch ook asociaal?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:31

Desiree schreef:

enkele kinderen krijgen nog wel gewoon opvoeding maar die zie je beduidend minder dan vroeger.


De discussie gaat zo een hele andere kant op, maar ik ben van mening dat een groot deel de brutalere kinderen een oorzaak vind in het feit dat ze in een veel dagen pw in een creche ed zitten. Ouders hebben een schuldgevoel en staan meer toe van hun kinderen, en in de creche leren kinderen mondig en zelfstandig te worden, op zich niets slechts, maar het kan ook uitmonden (helemaal in combi met de "softe "aanpak thuis) in brutale, onopgevoede monsters.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:31

Eilandje schreef:
(had ik me nu zo slecht uitgedrukt?)


nee hoor, maar Binky had jullie even helemaal verkeerd begrepen, vandaar dat ik het nog even klaar en duidelijk uiteengezet heb, en met mijn voorbeeldje (hoe het met mij vroeger was), mijn vraag en jullie antwoord wilde aantonen dat Binky fout zat

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:33

Desiree"]

[quote="Samsam schreef:
Mensen die het nodig vinden om een stinkende sigaar op de steken aan het tafeltje pas naast je, zodat je niets meer proeft, !

ja maar zoiets DOE je toch niet! Dat is toch ook asociaal?
[/quote]

Er wordt ECHT nog heel veel gerookt in restaurants, en een rookvrije zone is er meestal ook niet meer bij!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 14:38

mensen die in een restaurant roken mogen niet klagen over andermans kinderen!!!!!!!!!!!! Haha!

Samsam schreef:
[
De discussie gaat zo een hele andere kant op, maar ik ben van mening dat een groot deel de brutalere kinderen een oorzaak vind in het feit dat ze in een veel dagen pw in een creche ed zitten. Ouders hebben een schuldgevoel en staan meer toe van hun kinderen, en in de creche leren kinderen mondig en zelfstandig te worden, op zich niets slechts, maar het kan ook uitmonden (helemaal in combi met de "softe "aanpak thuis) in brutale, onopgevoede monsters.
[/quote]


o nee, dat denk ik helemaal niet. Ik denk zelfs dat een paar dagen in de creche (wel maximaal 3 mijns inziens) kinderen juist een sociale voorsprong geeft op andere kinderen.

Dat is het niet, maar opvoeding is ENERGIE STEKEN IN. Dat wil zeggen, niet toegeven aan alle grillen omdat dat gemakkelijker is, maar discussies niet uit de weg gaan met je kind maar op je strepen staan. Dat kost allemaal best veel moeite. en je kind een keer terug willen fluiten als het zich misdraagt. Ik denk eerder dat veel ouders het overal bij laten zitten omdat ze gemakzuchtig uitgevallen zijn. Iets verbieden is moeilijker dan alles toestaan. Gaat meer energie in zitten.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:42

ik lees nu pas Fitzroy haar reactie over kindervrije hotels

Ik kan je verzekeren dat ik als kind het haaaaaaaaaaaatte om op hotel te gaan, want daar mocht ik nooit eens roepen, rennen, moest ik 24u per dag doodbraaf zijn.

Een kind mag nog zo goed opgevoed zijn als je wil, elk kind moet af en toe even kunnen stoom aflaten, da's normaal (is zeker nodig om op andere momenten weer braaf en kalm te kunnen zijn, een kind barst nu eenmaal van energie)

Mijn ouders zorgden er dus wel voor dat niemand van de andere gasten last had van mij, maar dat was dan ook echt geen lolletje voor mij toen.

Kindervrije hotels en hotels meer toegespitst op kinderen: laat maar komen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:48

Eilandje"]
[quote="leentje schreef:
Daar wil ik met plezier even op antwoorden: mijn ouders namen mij pas mee op restaurant vanaf het moment dat ik me wist te gedragen in zo'n situatie en niemand tot last was, en geloof me, dat was vrij snel?


Idem hier!

Citaat:
Uiteindelijk is dit waar de ganse discussie om draait: het gaat er niet om dat een aantal mensen zoals bijvoorbeeld Eilandje of Desiree tegen kinderen om zich heen zijn (want volgens mij zijn ze niet eens tegen kinderen om zich heen tout court), maar het gaat em er WEL om dat zij iets hebben tegen kinderen die zich niet kunnen gedragen en/of slecht opgevoed zijn door de ouders, dus kinderen die door hun gedrag als storend worden ervaren


Tuurlijk heb ik niets tegen kinderen op zich. Je slaagt de nagel op de kop. (had ik me nu zo slecht uitgedrukt?)
[/quote]

Ben ik het ook helemaal mee eens, heb ook zat lieve goed opgevoede kinderen gezien die zich WEL weten te gedragen en vanzelfsprekend heb ik daar geen moeite mee.