Dilemma dilemma...(huur)huizenjacht...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Dilemma dilemma...(huur)huizenjacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 09:03

Ik sta al jaaaaaaaren ingeschreven... en eindelijk lijkt er schot in te komen ... Ik sta nu 3e op de lijst voor een mooi 3 kamer appartement (1980, met aparte berging) met groot balkon in Amstelveen... Moest voor 9:30 laten weten of ik het wel of niet wil... maar ik twijfel aangezien er voor volgende ronde ook 3 hele leuke appartementen instaan in Uithoorn (Uithoorn heeft zo'n leuk centrumpje... en ligt mooi tussen stal en werk in...maar goed, Amstelveen is ook dichtbij natuurlijk... en ook met goede verbindingen naar Amsterdam enzo...) What to do what to do... even mijn kansen met Uithoorn afwachten en dan kan ik later altijd nog een poging Amstelveen wagen of beet grijpen die kans (woon nu nog steeds bij mijn ouders omdat het zo'n drama is om hier een beetje huis te krijgen...) Deze woning in Amstelveen is voor t/m 30 jaar (ik word 27 juni 31 dus die kans krijg ik alleen nog deze nieuwe en volgende ronde...) dus ja...daar kan ik me niet veel langer meer op inschrijven (pluspunt: je woont dan niet in een vergrijsde buurt...minpunt: heel veel kinderen omdat het deels appartementen deels eensgezinswoningen is... Scheve mond ) Kortom; heeft iemand nog tips voor me wat me kan helpen met deze oh zo moeilijke beslissing... we zitten natuurlijk weer midden in het vakantieseizoen (met name voor de jongeren zonder kids) dus tsja... mijn kansen komen misschien wel nog beter te liggen... hellup!!!


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:17

jeetje das idd echt moeilijk beslissen hoor!
maar als je uithoorn zo leuk vind zou ik die gewoon afwachten.
tja mijn reactie is wel telaat helaas maar ja laat je het weten wat je doet?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 09:18

Je reactie was nog op tijd hoor...ik heb tot 12:00 (minstens) bedenktijd gekregen... Scheve mond Dus het is nog steeds moeilijk... Knipoog Tenzij ze me belt en zegt dat nummer 1 of 2 al geaccepteerd heeft natuurlijk... Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:44

Tsja... als je dit huisje laat schieten weet je niet of je de volgende ronde wel geluk hebt. Er kunnen mensen zijn die veel langer staan ingeschreven, maar deze ronde niet gereageerd hadden. Als zij nou de volgende ronde in Uithoorn wel reageren is de kans dat je op de 3e plaats eindigt een stuk kleiner.

Bedenk je maar, hoe mooier de woning etc. hoe meer mensen het te pakken willen krijgen.

Succes!!! Moeilijk is het zeker.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:49

Ik zou niet zo heel gauw nee zeggen tegen Amstelveen denk ik. Je hebt daar alles, je kunt er makkelijk je boodschapjes doen, het openbaar vervoer is er goed in orde en je kunt nog eens makkelijk een avondje een biertje pakken enzovoort. Dat soort dingen tellen toch allemaal wel mee misschien? Uithoorn is vast heel erg mooi om te wonen, maar misschien ook wel weer iets beperkter. Zoals ik het heb begrepen, heb je geen auto en doe je alles op de brommert?? Ga anders nog eens op je gemakkie kijken in beiden plaatsen of het allemaal wel haalbaar is om op de brommer te doen enzo?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 09:50

Dan stuur ik die mensen die niet gereageerd hebben bij deze op vakantie Knipoog... en tsja, zo heb ik ook gedacht...maar aan de andere kant... de laatste 5 rondes eindig ik iedere keer bij minstens 1 woning wel op 3... dat maakt het zo moeilijk... en iedereen die ik spreek zegt steeds dat het in de zomer juist veel makkelijker is omdat veel mensen dan op vakantie zijn... als iemand me dat nou zwart op wit zou willen geven... Haha! Maar gowed, nog ongeveer 80 minuten bedenktijd... en je weet maar nooit, als 1 of 2 de woning nemen hoef ik helemaal niet te kiezen... Scheve mond

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:20

Vertrouw je gevoel, is dit het huis dat je graag wilt? Doen! Anders zou ik vooral wachten op de volgende ronde.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 10:35

Bedankt voor de reacties ! Eline; jouw reactie heeft me over de streep geholpen, ik doe het niet... Ik kreeg een telefoontje en als ik voor 15:00 bel en ja zeg dan is het huis voor mij, maar mijn gevoel zegt geen ja...ondanks dat ik het een heel mooi appartement vond, mooi nieuw, genoeg ruimte, lekker groot balkon...maar als ik mezelf vraag of ik me daar thuis zou voelen...hmmm...teveel twijfels...en wat betreft het huis dat ik graag wil; zondag een week geleden reed ik ergens met een vriendin en toen wees ik naar een straat en zei ik "daar zou ik nou wel willen wonen"... en prompt stonden er de volgende dag 2 woningen in deze straat in deze ronde... dus ik ga toch een gokje wagen en mijn geluk daar beproeven... ze hebben nu iig mijn goede telefoonnummers dus daar kan het niet meer aan liggen. Duimen jullie even met me mee? En ach, aangezien ik nu al meer dan 5 keer op 3 ben ge-eindigt heb ik wel goede hoop... zeker met de zomervakantie periode op komst...

BTW...je kan heel leuk een biertje pakken in uithoorn...op een terrasje aan de Amstel... Haha! En winkels en verschillende supers zitten in de buurt... 10 minuutjes (hooguit) brommeren vanaf Amstelveen... tsssk...waarom heeft nummer 1 of 2 die woning niet gewoon genomen...was veel makkelijker geweest... Schijnheilig

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:25

Vikki je bent gek ! Haha!
Ik sta ook al een tijdje ingeschreven ! Wist je dat de normale wachttijd in Amstelveen 10 a 15 jaar is ! Echt belachelijk !
Wij waren ook al een jaar op zoek vrienden van ons al 5 jaar en we staan nog steeds helemaal onder in de lijst !
Bij woningnet maak je alleen kans als je al jaren ingeschreven staat, invalide, buitenlander bent of als je mega veel kinderen hebt !
Moet je eens kijken bij de mensen die de huizen hebben gekregen hoe lang ze ingschreven staan ! soms uit 1980 ofzo !
Ik vind het zo achterlijk allemaal !
Particulier is er voor ons (starters) al helemaal niks te krijgen, je moet daarvoor mega veel verdienen.

Wij hebben nu een huis gekocht, maar ik laat me lekker ingeschreven staan !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 12:28

Aaarghh...nou ga ik weer twijfelen... ik eindig toch echt iedere keer bij de eerste 3 de laatste tijd hoor Marjolein... De laatste 4/5 rondes iig wel... hmmm...misschien nog deze ronde Uithoorn afwachten en tevens op een soortgelijke woning Amstelveen inschrijven en dan als uithoorn niks wordt de volgende ronde Amstelveen grijpen...?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:29

kojack schreef:
Moet je eens kijken bij de mensen die de huizen hebben gekregen hoe lang ze ingschreven staan ! soms uit 1980 ofzo !


Ehm... ja maar dat is geen argument voor die lange 'wachttijd'. Kan best zijn dat die mensen zich al in 1980 hebben ingeschreven, maar in de tussenliggende tijd via een andere weg aan een huis zijn gekomen. Zijn zo slim geweest om hun inschrijving te behouden (net als jij van plan bent Knipoog ) en voila: de eerste of tweede keer dat ze reageren, is het meteen raak.

Verder ben ik het met Eline eens dat je bij jezelf moet nagaan of je ergens gelukkig kunt worden. Bij urgentie is het een ander verhaal, maar als de omstandigheden het toestaan, dan moet je het gewoon laten gaan als je denkt dat je je in dat huis niet helemaal happy gaat voelen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jokonootje

Berichten: 4816
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:33

kojack schreef:
Wij hebben nu een huis gekocht, maar ik laat me lekker ingeschreven staan !


kijk en daar ligt het probleem mensen die zich in geschreven laten staan... als iedereen die al een huis heeft zich laat staan en pas echt reageren als ze zoiets hebben van JAAA DAT IS MIJN DROOMHUISJE inderdaad dan komen ze al uit 1980 (deze mensen hebben echt niet al die jaren thuis gewoont)
hier in leeuwarden hebben ze een opruimings project heb je langer zo een bepaalde tijd niet gereageerd word je automatisch uitgeschreven ...
en zo krijgen de starters meer kans op een huisje ....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:34

Ik ben het met Karin eens, ik weet niet hoe het er nu voor staat, maar toendertijd had je doorstromers en starters en werd mijn studenten urgentie omgezet (ik stond net 3 maanden ingeschreven als starter) in een 5 jaar lange inschrijvingsdatum en doorstromer, ik had ook binnen amsterdam na paar maanden woning, terwijl ik 3x als 5de op de lijst eerst stond.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:35

Urgentie krijg je niet meer hoor ja mits je een buitenlander bent !
Het is zo'n corrupt zooitje dat gebeuren !
Een kennis werkt er en het gebeurt vaak genoeg dat er mensen worden voor getrokken !
Zelfs al ben je zwanger en je word op straat geschopt dan moet je maar onder een brug gaan slapen want urgentie krijg je niet !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 12:35

Pffft... het blijft moeilijk zeg...en bedankt nu Karin...ik denk nl. dat ik mezelf wel voor mijn kop kan slaan als ik een kansje maak voor de woning in uithoorn... Ik kan me deze ronde inschrijven voor 2 adressen (zelfde straat) in Uithoorn (de straat waar ik ooit door reed -kort geleden- en meteen zoiets had van HIER WIL IK WONEN! ) en een adres in Amstelveen van hetzelfde soort als die van nu maar dan groter Lachen. Als Uithoorn dan hopeloos blijkt te zijn kan ik altijd nog voor Amstelveen kiezen...toch? Ik heb niet perse haast (het voordeel van even wachten is dat ik meer kan sparen voor mijn lieve Aussie naar Nederland emigreert) maar wil wel graag voor oktober wat vinden...maar goed...dat moet denk ik lukken als ik steeds in de top 3 eindig nu. Party!!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:52

vikki schreef:
Pffft... het blijft moeilijk zeg...en bedankt nu Karin...ik denk nl. dat ik mezelf wel voor mijn kop kan slaan als ik een kansje maak voor de woning in uithoorn... Ik kan me deze ronde inschrijven voor 2 adressen (zelfde straat) in Uithoorn (de straat waar ik ooit door reed -kort geleden- en meteen zoiets had van HIER WIL IK WONEN! ) en een adres in Amstelveen van hetzelfde soort als die van nu maar dan groter Lachen. Als Uithoorn dan hopeloos blijkt te zijn kan ik altijd nog voor Amstelveen kiezen...toch? Ik heb niet perse haast (het voordeel van even wachten is dat ik meer kan sparen voor mijn lieve Aussie naar Nederland emigreert) maar wil wel graag voor oktober wat vinden...maar goed...dat moet denk ik lukken als ik steeds in de top 3 eindig nu. Party!!


Ik heb ons trouwens ook ingeschreven op de woningen in uithoorn Haha!
Trouwens laatst kon je op een huis reageren in de haarlemmermeer maar alleen als je daar werk gebonden bent. Nou Niels werkt bij KLM dus wij gereageerd nou nooit meer iets gehoord.

Maar Vikki je moet doen wat je hart je ingeeft ! Als je niet per direct een huis moet hebben dan wacht je toch?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:56

Zonder auto zou ik zeker voor Amstelveen gaan ipv Uithoorn....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 13:05

Maar het is randje Amstelveen (polder dus) tegenover centrum Uithoorn... hmmm...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:12

Vikki, die mensen die voor 1 en 2 stonden ( en dus nee hebben gezegd) hebben dat ook om een goede reden gedaan, waarschijnlijk toch niet helemaal wat ze zochten. Voor jou geldt hetzelfde, het is niet wat je wilt. Je moet er wel voor 100% achter staan.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:15

Dan heb ik ontzettend geluk gehad met mijn huidige flat: ik stond 3e (na vijf jaar wachtlijst), maar de nummers 1 en 2 wilden 'm niet vanwege een -voor hen- goede reden. Voor mij was het een prima flatje, ik had dus weinig bedenktijd nodig.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 13:20

Zeg Karin... kan jij niet voor mij beslissen? Haha! Overigens heb ik nu bijna 8 jaar wachttijd staan...dus als Uithoorn nu niet lukt dan ga ik in de volgende ronde denk ik gewoon voor Amstelveen...staat een leuk huis in weer, zelfde tupe als dit huis alleen dan is de woonkamer 29m2 (ipv 24) en zijn de slaapkamer 14m2 en 13m2 ipv 12 en 11... dat zou me toch wel over de streep trekken...maar pffft, ik ben geloof ik de wereld's slechtste beslisser... Frusty

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:21

kojack schreef:
Urgentie krijg je niet meer hoor ja mits je een buitenlander bent !
Het is zo'n corrupt zooitje dat gebeuren !
Een kennis werkt er en het gebeurt vaak genoeg dat er mensen worden voor getrokken !
Zelfs al ben je zwanger en je word op straat geschopt dan moet je maar onder een brug gaan slapen want urgentie krijg je niet !


onzin.. ik kreeg als 18 jarige gup gewoon een woning in hartje Amsterdam hoor, mét urgentie..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:22

Bij zo veel twijfel gewoon NIET doen, lijkt mij...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:23

Batje, het systeem van de "urgentie" is al jaren geleden afgeschaft. Toen het nog bestond was het een kwestie van ophalen, want er waren nauwelijks "criteria" voor. In Amsterdam gaat het allemaal een beetje raar, daar ben ik inmiddels wel achter.

Vikkie, kijk gewoon eens even bij al die straten wat voor mensen er wonen en wat er zoal gebeurt. Het lijkt mij wel handig om ergens te wonen waar je gewoon makkelijk kunt komen en waar je makkelijk je boodschapjes kunt doen.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 13:29

batje"]
[quote="kojack schreef:
Urgentie krijg je niet meer hoor ja mits je een buitenlander bent !
Het is zo'n corrupt zooitje dat gebeuren !
Een kennis werkt er en het gebeurt vaak genoeg dat er mensen worden voor getrokken !
Zelfs al ben je zwanger en je word op straat geschopt dan moet je maar onder een brug gaan slapen want urgentie krijg je niet !


onzin.. ik kreeg als 18 jarige gup gewoon een woning in hartje Amsterdam hoor, mét urgentie..
[/quote]


Hoeveel jaar geleden is dit?
Je kreeg vroeger namelijk ook urgentie als je ouders je het huis uit hadden geschopt Haha!. Een vriend heeft aan de lijve onder vonden dat dat niet meer werkte

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, DotBot, Googlebot, IASCrawler en 35 bezoekers