Hallo bokkers! ik wil dit jaar wel gaan stemmen en was benieuwd wat er bij mij past volgens de internetsites, en heb een leuke kieswijzer gevonden. Wat komt er bij jullie uit? Bij mij VVD, D66 en CDA. Ik denk dat ik voor het CDA ga.
Bij mij SGP, CU en PvdA. Ik volg de politiek helemaal niet dus ik heb geen idee wat het precies inhoud haha.
Mootje
Geplaatst: 23-02-10 00:00
Bij mij kwamen de PvdA, D66 en CDA eruit. Ik was en ben van plan om op de D66 te stemmen!
PineApple
VVD en D66 ik weet nog niet waar ik voor ga...nog maar wat meer stemwijzers doen. Kwam bij een andere ook al op D66 uit, toch maar eens in hun programma verdiepen
Szan
Pfff ik weet alleen dat dit er normaal nooit uitkomt bij mij 1 PvdD 2 CU 3 GrL
GrL zit er altijd wel ergens in, maar PvdD en CU bungelen meestal ergens onderaan. Nu heb ik me er de laatste niet zo goed inhoudelijk in verdiept, dus misschien klopt het wel. Maar ik ga in ieder geval geen CU en PvdD stemmen, alhoewel ik eerst maar eens alle partijprogramma's tegen die tijd maar op het gemak ga doornemen voordat ik een keuze maak.
Bij mij PVDA, D66 en Groenlinks. Geen verrassingen dus, dat zijn ook de enige 3 partijen die ik uberhaupt overweeg. Al is mijn volgorde wel anders.
Ik vind het ook een rare stemwijzer. Erg veel vragen die met geloof te maken hebben vooral.
Ir111
Geplaatst: 23-02-10 01:00
Ik krijg de indruk dat deze stemwijzer gericht is op welke partij je 'bloedgroep' is, dus welke politieke overtuiging heb je en welke partij hoort daarbij in het algemeen. De stellingen gaan niet direct over actualiteiten maar over de politiek-maatschappelijke stroming die je aanhangt.
Saskiaatje
Geplaatst: 23-02-10 01:03
Bij mij alleen maar PvdA. En dat heb ik al bij drie verschillende wijzers als advies gekregen.
Ik kom uit op VVD en D66. Beide partijen waar ik op zou willen stemmen... Moeilijk! Ik ga denk ik VVD stemmen. Ik vind dat Rutte goede ideeën heeft voor de economie in Nederland......
Ik mag niet stemmen maar ik ging even voor de gein de test doen en er kwam PvdA uit
Ir111
Geplaatst: 23-02-10 01:14
Vanillia schreef:
Vreemde kieswijzer is dat.. Enorme lading vragen over religie, da's toch niet het enige waar het om gaat?
Nee maar dat zegt wel iets over de wijze waarop je het land bestuurd wilt zien worden. Dus welke stroming je aanhangt.
BraveSpots
Geplaatst: 23-02-10 01:25
D66 VVD en Groennogiets. Ik gok zomaar dat dat linkse partijen zijn? Bij kieswijzers komt dat er altijd uit bij mij, onafhankelijk van het land blijkbaar .