ZON: Smeren jullie je in? Waarom wel/niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:58

kristal"]
[quote="dreamegirl"][quote="kristal schreef:
Ik smeer me altijd in, met factor 30!! Wordt ook veel bruiner als ik me insmeer, juist doordat ik niet verbrand en daardoor langer in de zon kan. Als ik me niet insmeer verbrand ik levend.
Als ik me niet goed insmeer zie je vaak precies de scheiding tussen het wel ingesmeerde deel, en het verbrande niet-ingesmeerde deel. Lachen


welk merk?
ik moet ook een hoge factor hebben maar ik wordt nog wel rood.
Ik smeer faftor 20 ong dus 30 kan ik ook wel eens gebruiken maar welke heb jij?
Jij wordt ook nog goed bruin daarvan?
[/quote]

Ambre solair, bevalt me goed.
[/quote]
waar kan je dat kopen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:02

leentje schreef:
Je was me voor Ludo
Sorry Prima, voor mij geen overtuigend argument, ik wil graag een beetje wetenschappelijke uitleg (hoeft echt niet superdiepgaand te zijn, hoewel ik dat ook wel zou begrijpen denk ik)


Idd, nu wil ik ook het naadje van de kous weten! Haha!
Ik geloof er maar weinig van en Nivea valt echt niet onder de goedkopere merken. Ik heb nog wel een fles van één of ander vaag goedkoop merk staan, maar dat smeert ook minder goed. Daaraan merk ik dat het goedkoper was, maar of het nou minder goed werkt... Daarvoor wil ik cijfers zien.

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:02

Gewoon bij de drogist, het is een vrij gangbaar merk!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:17

ik smeer gezichtscreme met factor 20 en daarnaast faktor 15 en altijd als ik in de zon kom smeer ik me in,ookal is het maar voor eventjes,ook als ik fiets(mijn armen)smeer ik me in of als ik iets met tink ga doen.
ik wil geen lelijk oud huidje,huidkanker of rimpels als ik wat ouder ben dus ik smeer me helemaal suf haha

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:40

Voor de kinderen gebruik ik van Yves Rocher factor 25-30 heb verschillende, creme of spray. Voor mezelf Ambre Solair van Garnier.
Ben zowiezo dol op Garnier, behalve de shampoo.
Ik gebruik maximaal factor 5. Onder de snelbruiner gebruik ik iets van de sportschool, dat Hot Chocolate heet is bijna 3 euro per flacon.
Heeft volgens mij geen factor, mijn vader had een lekker goedje met B-caroteen en dan werd je een stuk sneller bruin.
Ik verbrand heel af en toe en dan zo licht dat ik het niet voel en de dag erna (gebruik altijd Ambre Solair After Sun ook) is het rode weer weg.
Ik hou er niet van om te zonnen, lang stil liggen is niet echt aan mij besteed, ja, met een boek in de schaduw Knipoog of tijdens een clinic *LOL*
verder ben ik meestal in beweging...

Ook lekker is delial fresh spray, verfrissende spray die ook een poosje blijft koel houden en factor 4 heeft.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:47

Ik heb een heel erg bleke huid met sproeten die verschrikkelijk moeilijk bruint maar wel snel verbrandt. Maar als ik smeer (en dat doe ik altijd),word ik wel gewoon bruin, traag maar zeker. En ik moet ook niet chocobruin zijn, gewoon een licht biscuitkleurtje ben ik al blij mee.
Dus... Lang leve de Nivea for Kids factor 30 waterproof !
(liefst zo'n spray want dat is 'droger' dan de creme en plakt niet!)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 22:57

ik smeer me ook altijd in. mijn schouders, armen, gezicht en bovenkant van mijn rug smeer ik in met factor 25 en de rest met factor 15.
ik heb zonneallergie gehad, maar dat word gelukkig elk jaar minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 23:51

Ondanks dat ik een bleke huid heb, compleet met sproeten en rossig haar, verbrand ik niet, maar ik word ook nauwelijks bruin. In Nederland smeer ik niet omdat ik eigenlijk ook nooit echt in de zon zit en mijn huid er niet op reageert. In USA smeerde ik wel, factor 30 en dat bouwde ik af naar 19. Je kunt daar de total sunblocks ook gewoon overal krijgen, terwijl je er hier veel minder keuze in hebt. Onder de tropenzon reageert mijn huid trouwens wel, daar word ik wel bruin.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:02

Factor 20 Cool

Altijd. En daarna smeren met aftersun.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:06

Ik word overigens heel makkelijk bruin, heb veel pigment,
de snelbruiner is er vooral voor rijbroek benen Knipoog

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:12

Ik smeer ook altijd, ondanks ik altijd wel bruin wordt. Mijn armen zijn al de hele winter bruin en als ik dan ga paardrijden buiten of buiten bak smeer ik ze niet hoor.. Ik probeer het wel op te bouwen met heel kort onder de zonnebank te gaan, 1 keer in de twee weken. Maar van de zomer ga ik naar Kreta, vnadaar dat ik wil dat het niet te hard gaat. En ga dus zeker smeren!!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:18

Yep, omdat ik anders zo rood als een kreeft wordt Verdrietig Dus voor mij minimaal factor 12, anders gaat het fout....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:29

Ik ben niet zo'n type van smeren en blijven smeren, als ik er aan denk doe ik het wel, maar moet toegeven dat ik het even vaak vergeet .... Ik ben wel een type die makkelijk en erg bruin kan worden, wel vervel ik elk jaar bij de eerste zon (warme zon), om vervolgens snel en diep te bruinen die lang blijft zitten ook. Ik ben overigens geen donkerharig type, maar blond-bruin-kastanjebruin mix.

Wetenschappelijke uitleg betreffende zonneproducten heb ik niet, maar wel het resultaat uit een test van Testaankoop (is Belgisch consumentenblad die alle producten test van afwasmachines tot pc's en shampoo's). Daar kwam tussen alle "goede grote merken" (lees DURE merken) en de gewone merken het huismerk van Delaize als best uit .... Dus dat je "duur" moet gaan om goed te zijn is niet juist Slecht zijn ze niet, maar wat je betaald is vooral het merklabeltje

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:35

Ik smeer in het begin van het seizoen meestal met factor 8 maar dan ben ik ook nog akelig wit. Dan ga ik naar 6, 4 en dan snelbruinende olie met factor 2.

Nu ben ik met de Kerst nog naar Florida geweest en dat was goed te merken. Ik heb me de afgelopen dagen helemaal niet ingesmeerd.
Ik heb eigenlijk een hekel aan dat smerige goedje op je lijf.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:52

Ik smeer nooit.
Waarom niet? Het is gigantisch smerig, helemaal als je gaat zwemmen en dat doe ik nogal eens. En dan helpen de sportsmeersels en waterproofspulletjes ook niet. Dus dan blijf je smeren. Ik lig niet vaak in de zon maar ben wel veel buiten. Ik verbrand nauwelijks (als ik niet ga liggen, dat vind ik ook vreselijk, dus dat doe ik ook niet). Tsja en huidkanker en weet ik het wat... daar maak ik me niet zoveel zorgen om. Stom? Ik kan ook morgen onder een bus liggen, of te wel: er is wel iets ergers om me zorgen om te maken en ik geniet.
Smeer me trouwens wel heel braaf in met bodylotion, aftersun en dat soort spul, maar dat spoelt er dan ook niet gelijk weer af...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:56

Ik vind smeren ook vreselijk heb praktisch alles in spray vorm.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:50

ik smeer wel hoor. anders verbrand ik levend