Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 02:33

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:14

Hé Iefke, waarom het nieuwe topic? Ik dacht dat je tot 500 blz. door kon gaan of ben ik abuis?

Eh, slaap maar eerst even uit voor je antwoord geeft, je was nog laat aan het modden, zie ik! :D

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:48

500 pagina's geldt alleen voor HK :) Daarbuiten worden topics bij 100+ gesloten.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:20

oh haha ik dacht ook al bij 500.. niet dus..:)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:52

Ohhhh leuk! ik ben al tijden aan t proberen door deel I te komen, maar heb zo weinig tijd haha..:D

Ik werk bij de Ah, en wordt er momenteel helemaal gestoord, door de -jawel- super bekende voetbalplaatjes..
elke keer weer als ik vraag: Wilt u de voetbalplaatjes ook mee?
krijg ik weer t antwoord: anders kom ik het huis niet in, oid.

Nouja, dat is 1 keer leuk:P maar daarna niet meer.

Verder idd de standaardopmerkingen: Krijg ik het terug van de belasting/hang het maar boven je bed/nee zo'n mooie meid als jij wordt er vast blijer van etc etc etc..:P

Opmerking die ik ook vaak hoor: Goh, word je niet helemaal gek van dat gebliep. Als je savonds in bed ligt hoor je het vast nog doorgaan. :P

Ook hebben ze erge moeite met mijn naam.
Op onze naamkaartjes staan alleen de voorletters en achternaam. Gaan ze eeuwig raden over hoe je heet enz..:P Alles met een A afgaan. Heb wel s gehad, dat iemand er echt niet over uit kon, dus ik zeg zo: ik heet Anouk. Hij daarna weer verder raden.. Heeft er zon 10 minuten gestaan, te verwonderen over t feit dat ie t maar niet wist.. :P

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:05

Ik werk ook bij de AH en had gister een opmerking die ik nog niet gehoord had .
Ik ; Met 5 cent en de bon.
Meneer ; Hou maar , kan je wat leuks doen van het weekend.
Ik ; Dankuwel meneer dat zal nu zeker lukken, fijn weekend

Ik kan er ook nooit tegen als mijn eerste klant chagerijnig is, dan ben ik helemaal uit de stemming.
Laatst ook z'n klant ;
Ik ; Goedemorgen meneer
Hij ; (wijsend naar zijn witlof in een zakje) Moet ik ze der uit halen? of kan je der eentje scannen?
Ik ; Ik moet ze allemaal hebben want ik moet het op de kassa zetten en dan weegt ie het .
Meneer geeft een diepe zucht en laad al zijn blikjes bier op de band.
Ik ; Meneer daarvan hoef ik er wel maar eentje te hebben als uw zegt hoeveel u der in totaal heeft .
Meneer ; Je moet is luisteren ik vroeg dat net maar je moest ze allemaal hebben, jullie luisteren hier ook nooit.
Ik ; Sorry meneer maar ik dacht dat u de witlof bedoelde want daar wijsde u naar.
Meneer ; Dan heb je pech, nu is het voor beide veel werk.
Dus ik dacht naja zal wel .
Ik ; dat word dan €10.00
Meneer ; geeft geld en zegt niks
Ik ; dankuwel wilt u de bon mee en voetbal plaatjes mee ?
Meneer ; zegt niks en loopt weg zonder de bon te pakken....

Dan ben ik echt blij als ik daarna een vrolijke klant krijg die me weer opvrolijkt..

En idd de opmerking ; zonder voetbal plaatjes kom ik het huis niet in zegt bijna iedere klant. Dan zeg ik maar steeds met een glimlach ; Dan heeft u mazzel dat ze niet op zijn, anders had u voor een dichte deur gestaan.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:25

LizzyLover schreef:
Ik ; Sorry meneer maar ik dacht dat u de witlof bedoelde want daar wijsde u naar.

:= Wijsde :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:41

De klanten die denken dat ze alles beter weten blijven trouwens irritant :o

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:53

cutie_lover schreef:
De klanten die denken dat ze alles beter weten blijven trouwens irritant :o

Oh vertel mij wat. Vreselijk gewoon. Had van de week ook een klant die dacht wel even te weten wat wij wel en niet op voorraad hadden, zelfs nadat ik had gekeken en gezocht had.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:58

jullie hebben ook nooit wat,
of
het is ook altijd op

dat zeggen ze dan als ze op zaterdag middag 4 uur komen terwijl we om 5 uur dichtgaan en de acties dan zijn afgelopen?!?!?
volgende keer toch maar eerder komen...

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:01

Leuk weer een nieuw topic :D
Heb deel 1 helemaal mee gelezen, maar nooit aan toe gekomen om ook eens te reageren.
Werk zelf bij de Aldi en maak meer dan genoeg mee daar. Zal eens even in mijn geheugen
graven en goed op gaan letten in de winkel...

En inderdaad klanten die alles beter weten zijn zeer irritant. Had er vanmiddag nog een
die bij hoog en laag vol bleef houden dat wij toch echt een kleurstof voor zijn stoofpeertjes
verkopen, terwijl ik (en geen van mijn collega's) zoiets nog nooit bij ons hadden verkocht...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:10

Ik neem de telefoon op bij ons int bedrijf. En t volgende gesprek voer ik een keer of 20 per dag:
Ik: 'Hello TASCQ'
Klant: 'Claudine/Fiona/Martin/Accounts please'
Ik: 'May I ask who's speaking?'
Klant: 'Dave'
Ik: 'And you are calling from...?'
Klant: 'He knows who I am
Ik: 'Ok, let me put you on hold for a minute'
*zet klant in de wacht en drukt op t knopje voor de betreffende baas*
Ik: 'Dave for you'
Baas: 'Dave who?'
Ik: 'No clue, he sais you know who he is'
Baas: 'can you get a last name and company for me?'
Ik: 'Course'
*drukt de telefoon terug naar de klant*
Ik: 'Hi. I am sorry, could i get your last name and company?'
Klant: 'No.'

En daar zit je dan met je goede gedrag...

Maar ook mensen die echt iedere dag bellen en nogsteeds alleen maar 'Claudine please' zeggen. Dan wéét je toch dat ik ga vragen wie je bent?

Loeskjuh91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:06

Ik had vanmorgen een klant in de winkel waar ik werkte die vroeg of de co ndooms bij ons van de galblaas van een varken werd gemaakt of van plantaardig materiaal := .

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:27

Vandaag weer wat meegemaakt :P

Ik werd omgeroepen door een collega die mij eigenlijk nooit roept en alles altijd zelf wel weet. Dus ik ging gelijk kijken wat er aan de hand was;
Collega: ja er is iets mis gegaan en ik kan het niet oplossen.
Ik: kijk even en zeg, oja dat klopt, dat kan inderdaad niet op die manier en jullie kunnen dat ook niet oplossen. Dus ik annuleer de bon en mijn collega begint weer opnieuw (die meneer had alleen maar 6 losse bolletjes, dus is 1 sec werk).

Klant die erachter staat: Jongedame *wijst naar mij*, ben jij de chef hier?
Ik: Nou mevrouw, niet de chef, maar ik moet er wel voor zorgen dat bij de kassa alles netjes verloopt
Klant: Kom eens hier dan (klant begint wat zachter te praten en andere kant op zodat mijn collega het niet hoorde) het is natuurlijk niet zo handig dat jij hier een cassiere neerzet die er niks van kan en dan gelijk op een zaterdagmiddag, dat kan natuurlijk niet.

*voor de goede orde, collega werkt er al zo'n 2 jaar en weet alles prima :j. Dit kon ze alleen niet zonder managercode en die hebben alleen de 'leidinggevende'*

Ik: Nou mevrouw, mijn collega weet echt wel hoe het allemaal werkt hoor, ze werkt hier al bijna 2 jaar en hier kon ze niks aan doen.
Klant: ja maar het zijn maar 6 broodjes
Ik: En daar zit nu ook het probleem in, die kan zij niet terugscannen zonder mijn code.
Klant mompelt wat en draait zich om naar de cassiere.

Mijn collega is wel erg verlegen en lief, dus ik bleef een beetje in de buurt, omdat ze best een beetje snel zich aangesproken voelt. En ja hoor, het gedonder begon weer met dezelfde klant.

Klant: ja meisje, nu klopt het weer niks van he
Collega: de korting gaat er gewoon vanaf hoor mevrouw
Klant: Nee meisje, eerst gaat er 50 cent vanaf en de volgende keer 49 cent dat is natuurlijk belachelijk.
Ik kom weer aanlopen en was het zat: Nou mevrouw, in feite heeft de computer het juist pefect goed (tweede potje halve prijs 2x0,99) Het tweede potje is de halve prijs, u heeft 2x de aanbieding en de ene keer heeft u 50 cent korting en de tweede keer heeft u 49 cent korting. Klopt precies, want 0,99 kan ik niet door tweeen delen.
Klant: Het gaat me niet om die ene cent, maar ik vind het gewoon belachelijk.
Collega: dan wordt het 15,30 (was 15,32) mevrouw
Klant: Nou dat denk ik dus niet he meisje, maak er maar 15,31 van, ik ga echt geen 15,32 betalen want dat klopt natuurlijk van geen kant.
Ik: Mevrouw, het is uw geluksdag vandaag want u hoeft maar 15,30 te betalen!

Allemachtig wat hebben sommige mensen een geduld zeg of kunnen ze echt gewoon zeuren!

En het ons hekje bij de balie die dicht zit (groot 'verkeersbord voor verboden toegang....niet te missen) en serieus waar, alle klanten duwen het hekje gewoon open alsof dat hekje er voor niks staat. Ik bedoel, die lege kassa die voor mij staat, staat er natuurlijk niet voor niks!
Vanmiddag kwam er weer een klant door denderen.

Ik: volgens mij stond het hekje dicht mevrouw
Klant: nee hoor, ik duw hem net open.....

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:29

Dat ik de volgende keer niet zo'n strakke broek aan moest trekken, want als ik verder bukte, zou ik uit de broek scheuren :oo

*was de sigarenplank op het werk aan het schoonmaken en toen ik met de onderste plank bezig was (die zowat op de grond hangt) zei een ''verlegen'' oud opaatje dat*

*edit*

Of een tijdje terug, ook zoiets, een klant moest 4 sloffen sigaretten hebben, maar we hadden nog maar 3 sloffen (bestelling moest nog komen), dus ik zei tegen de beste man dat hij ipv een ingepakte slof dan 10 losse pakjes kreeg. Nou oke dat was goed.
Ik tik 4 sloffen aan op de kassa, en noemde het bedrag. Neeee dat bedrag klopte niet volgens de beste man. Nou oke, weggehaald en opnieuw gescant, zelfde bedrag kwam ervoor. Dus ik zei ja het klopt toch echt meneer. Ohh nou zo duur? >;) Ja sorry meneer, maar roken is nou eenmaal duur. Ja zegtie, had ik om jou mening gevraagd? := Sja wat zeg je dan?
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 20-02-10 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:30

Die durfde Charoontje...hahaha!

[edit]
Dat laatste had ik laatst ook :P. Klant had ontzettend veel commentaar op een collega die haar bordje zo voor haar neus de band op schoof (ik heb zelf het bordje neergezet en stond er al heel wat langer) en ze vond het belachelijk dat er zo weinig kassa's open waren. Het was die dag nu eenmaal heel erg druk en wij moeten ook gewoon pauze houden en als je 5 mensen heb die moeten lunchen dan moet dat gewoon achter elkaar doorgaan, want anders ben je in de middag om 3 uur nog niet klaar! Dus ik wilde aan de klant uitleggen dat het gewoon erg druk was en dat wij toch ook gewoon echt pauze nodig hebben, omdat wij anders ook fouten gaan maken. Nou..pffoee, hoe durfde ik me ermee te bemoeien en ik moest mijn waffel houden. Ging ze verder tegen haar vriendin (die zei dat het ook wel een toontje lager kon) dat ik haar gesprek niet mocht afluisteren, mijn waffel moest houden en gewoon mijn werk moest doen en niet anders, want daar was ik voor aangenomen en hoe durfde ik wat tegen haar te zeggen..... en daarbij *ik heb al vaker discussies met jou gehad en dat sloeg ook al nergens op* . Tja, dan weet ik precies wat voor een mens het is, want ik kan er gewoon niet tegen dat er onterecht over ons gepraat wordt als zijnde 'dom' alszijnde 'een gebruiksvoorwerp' alszijnde een 'robot'.
Laatst bijgewerkt door zap op 20-02-10 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:35

Vandaag ook een top opmerking gehad van een klant.
Hij kwan binnen en vroeg me direct of we ook heren ondergoed verkochten.
Ja zeker meneer, stukje verder aan de rechterkant.
Meneer komt na 5 minuten bij de kassa en ik vraag hem vriendelijk: Dus er zat nog wat na keuze bij?
Ja zeker hier kan ik wel een aantal natte scheten in laten........
Oke dan, schoot de hele dag weer in de lach

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:39

:oo
Ik had dus echt wel met mijn kop op de toonbank gelegen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:52

Vanmiddag kwam er een vrouw langs de broodafdeling schreeuwen:
Mevr: Denk jij nu echt dat ik dit hele brood mee ga nemen?
Ik: Nou mevrouw, dat weet ik niet.
Mevr: Wel (*^)% DENK JIJ NU ECHT DAT IK DIT HELE BROOD GA MEE NEMEN?!
Ik: Mevrouw, als u dat brood niet wil mee nemen dan hoeft dat toch niet? (Snapte er werkelijk helemaal niks meer van :=)
Mevr: *&*%* Ga je nu nog een half brood voor mij maken of niet?

Gister was er ook een klant met een hele fijne actie. Bij het inkoopvoordeel van deze periode is het zo dat bij twee blikken knakworstjes gratis witte puntjes krijgt. Nu kwam ze een half uur voor sluitings tijd en waren helaas de puntjes al op.
Mevr: 'Ooh en wat wou je daar nu aan gaan doen?
(voor dat ik kan antwoorden dat ik ze voor morgen kon achterhouden en dat ze dan zowel knakworstjes als puntjes gratis mocht mee nemen) Ach laat ook maar, ik ga het wel bij de kassa vragen. '

Aangezien ik al jaren o.a. op de broodafdeling werk, weet ik daar meer vanaf dan de kassamedewerkers. Niet veel later wordt ik dan ook op geroepen door de kassa met de vraag of we nog witte puntjes hebben... Mevrouw kon ze niet vinden maar ze kon zich niet voorstellen dat ze op waren.
*Zucht, ik ben blijkbaar ook niet te geloven :+

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:34

Gisteren en vandaag, vind ik zo irritant als mensen grappig proberen te zijn.
Zijn eigenlijk altijd mannen. Ik controleer briefje, klant zegt:' Ja hij is echt hoor, vanmorgen zelf gemaakt.'
Haha :+

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:47

Ik had vanochtend al een aantal klanten die met groot geld betaalden gehad, en toen de 4e klant op rij kwam kon ik dus niet meer wisselen dus ik vertel dat werd mevrouw toch lichtelijk geïrriteerd, ik moest het maar achter leggen! en terwijl ze de winkel uitliep was het "tsjongejonge, en dan ben je een WÍNKEL, kun je niet eens wisselen pfffff" :=

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:50

Miss_DJS schreef:
Gisteren en vandaag, vind ik zo irritant als mensen grappig proberen te zijn.
Zijn eigenlijk altijd mannen. Ik controleer briefje, klant zegt:' Ja hij is echt hoor, vanmorgen zelf gemaakt.'
Haha :+

Booh die hoor ik ook zo vaak!
Of :"Die is goed gelukt he?!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:53

Dinsdag moest ik paas-actie opmaken...

Klant: "waar liggen deze?" en wijst paaseitjes aan.
Ik: Sorry meneer, die worden pas uitgepakt zodra de rekken vertimmerd zijn. (was ik mee bezig)
Klant: Ja niet normaal dat het er nog niet is! Je zorgt maar dat het er binnen een minuut is want anders heb je een groot probleem meissie!

Uiteindelijk samen met een collega de kooien helemaal doorzocht tot we de eitjes gevonden hadden.. :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:05

Jeetje, wat reteasociaal zeg! Je bent toch BEZIG ERMEE!! Dan kom je even later terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:10

Ja inderdaad.. := Nou ja ik had maar zoiets van ik ga het maar regelen, je weet maar nooit. Beetje onguur type. :=