dit zit me echt ff dwars hoor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

dit zit me echt ff dwars hoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 20:27

Hi, ik moet ff wat kwijt. Ik hoop dat jullie er respect voor hebbe.

De laatste tijd gaat er zo'n mailtje rond over dat ze paarden slachten en dat dat moet stoppen enzo. Ik weet niet of jullie ze al gehad hebben, het komt voornamelijk bij hotmail voor.
Iedereen zegt dan: oh wat zielig en: ik heb een hart voor dieren dus stuur ik het door. MAAR ZE HEBBEN GEEN HART VOOR DIEREN want ik denk dat 99% geen vegetarier is. Koeien, schapen en varkens leven. Ze hebben net zoveel gevoel als wij mensen en wij konden ook als een boerderijbeest geboren worden. Dan zouden we geslacht worden. Er zijn net zulke gruwlijke plaatjes van slachten als die paardenplaatjes. Ik bedoel: ik ga jullie toch ook niet slachten en dan opeten
Maar eigenlijk is er geen verschil behalve dat wij kunnen praten en er anders uitzien enzo.
Greets mij

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:31

Ik ken dat zo van die mailtjes die ze doorsturen en het gaat niet alleen over die met paarden slachten, ik krijg er dagelijks met nog andere onderwerpen. Gek word ik ervan !!!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:33

hier was al een keer een topic over geweest!

wat jij zegt vind ik een beetje raar!
ben je weleens naar de dierentuin geweest? ja vast wel, dat zou dan toch ook zielig zijn..weleens leren schoenen gehad? vast wel, nou dan heb je ook geen hart voor dieren!
zo kan je wel bij alles denken!
ik eet gewoon vlees maar niet zo vaak, meer vegetarisch. maar daarom heb ik nog wel een hart voor dieren!!!!!!!!!

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:34

Grote onzin,
Als ze zulke mailtjes over paarden doorsturen, moeten ze dat ook voor alle andere dieren doen die worden geslacht en niet alleen voor paarden omdat dat net hun lievelings dier is.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 20:45

Lobje schreef:
Grote onzin,
Als ze zulke mailtjes over paarden doorsturen, moeten ze dat ook voor alle andere dieren doen die worden geslacht en niet alleen voor paarden omdat dat net hun lievelings dier is.


Jah maar dat doen ze niej

en ik had vroeger leren schoenen maar toen was ik 11 ofzow en dan denk je er nog niet bij na. Maar daarom vind ik de wereld zo k u t omdat de natuur kapot gaat door huizen en industriegebieden en wegen enzo maar we kunnen niet meer anders leven want het is nu al zo. Maar ik voel me echt niet fijn in deze wereld (zie zelfmoordneigingen)

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:52

Lautjuh123 schreef:
hier was al een keer een topic over geweest!

wat jij zegt vind ik een beetje raar!
ben je weleens naar de dierentuin geweest? ja vast wel, dat zou dan toch ook zielig zijn..weleens leren schoenen gehad? vast wel, nou dan heb je ook geen hart voor dieren!
zo kan je wel bij alles denken!
ik eet gewoon vlees maar niet zo vaak, meer vegetarisch. maar daarom heb ik nog wel een hart voor dieren!!!!!!!!!


Ben het over die dierentuin niet geheel met jou eens.
Tuurlijk zitten er slechte dierentuinen bij, maar bij bijv. een burger's zoo hebben de dieren het prima voor elkaar hoor.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:24

Ik vindt dat er weldegelijk een verschil is, wij(de mens) zijn het dominante soort hier op aarde. Zo is het nou eenmaal en je kunt er hoog en laag om springen, het helpt toch niet. Het is nou eenmaal niet anders

Ik eet ook vlees, maar hou van dieren. Ik eet het liefst biologisch vlees, maar dat kan niet altijd want ik woon niet alleen in het huis Scheve mond

En daarbij roepen die mensen alleen maar dat het zielig is omdat er zielige plaatjes bij zitten

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:04

Kijk, biologisch vlees eten is gewoon je verstand gebruiken. je kunt mensen niet verbieden vlees te eten, dat is de natuur, maar denk er wel bij na. En zois er zoveel wat je kunt doen, dat houdt niet op. Het hele ecosysteem hangt aan elkaar dus leef gewoon een beetje bewust.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:05

[quote]en ik had vroeger leren schoenen maar toen was ik 11 ofzow en dan denk je er nog niet bij na[quote/]

ik draag liever leren schoenen omdat anders het leer maar weg wordt gegooit, bovendien worden kunsstof schoenen gemaakt in een fabriek wat ook slecht voor het mileu is(al weet ik niet of dat slecher is dan het looien van leer). Weet je je kan de wereld toch niet verbeteren, begin bij jezelf en neem eens wat vaker de fiets of het openbaar vervoer. Koop geen spullen waar meer verpakingsmatriaal in zit dan product zelf.

En paarden hebben het nog altijd beter dan menig varken. ze worden mischien wel gruwelijk geslcht( ik heb t nog niet gezien dat mailtje)maar een varken word vats niet beter geslacht.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:28

Ja ik vind het ook erg, heb het ook gehad.. maar ik denk dat wij als paardenvriend een paard erger vinden omdat we meestal zelf een paard hebben waar we echt een band mee hebben.
Je houd dus meer van een paard dan zomaar een varken of koe op een boerderijtje.. tuurlijk het blijft allemaal erg en treurig om te zien Verdrietig