Wat kan ik doen om te voorkomen dat ze weg moet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 07:56

Ik hoef geen moordpartij thuis dus de moordenaar gaat eruit.
Dan maakt het niet uit of het de hond, kat of het paard is.

Wij hebben vroeger een grote voliere met parkietachtige gehad, op een gegeven moment werden iedere keer de jongen van een bepaald koppeltje uitgemoord. De 1e 2 keer konden we niet zien welke het was, bij de 3e keer zagen mijn vader de dader met een bebloede kop op een zitstok zitten.
Die vogel heeft het dus nooit meer gedaan

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:00

jij praat over moord, ik praat over instinct, dat kun je een dier niet kwalijk nemen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:01

Die 2 dieren in 1 huis gaat toch niet samen?
Dan is het toch klaar?

Ik ben gek op fretten, maar stel dat mijn broertje een fred zou hebben welke mìjn dieren zou grijpen zou ik niet voor mijzelf instaan!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:12

Mijn advies is, zorg idd voor een buitenhok, maak hem in het binnenhok goed geisoleerd, en controleer de hele zaak op gaten, de tralies zou ik vrij klein maken, ik bedoel dan gaatjes ongeveer de grote van kippengaas, daar kan hij nooit doorheen. Verder de afspraak dat ALLE hokken dicht blijven, en IEDEREEN de deur achter zijn kont dicht doet... Herinner jezelf elke keer om 2 keer te controleren of het hok goed dicht zit, dan akn er volgens mij nog weinig mis gaan...

En roofdieren en andere dieren gaan zeker wel samen! Op de hoek van de straat zit een huis, daar hebben ze 3 hokken met fretten, 2 hokken met konijnen, verder hebben ze honden, katten, ratten EN NOG HEEL VEEL MEER!!

Ik kom daar af en toe over de vloer! en de fretten hebben nog nooit ongelukken veroorzaakt. Het is een kwestie van GOEDE hokken, en iedereen die zich aan afspraken houd.. dan moet het best lukken..

suc6 met het overhalen van je ouders.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:43

Botervlieg schreef:
Verder:
Danu:
Lief dat je voor je vriendin opkomt en dubbellief dat je dit voor dieren doet.
MAAR in Lindy's gezin zijn uiteindelijk haar OUDERS verantwoordelijk voor kids en dierenspul. En zij nemen de beslissingen, of jij die nou leuk vindt of niet.


daar heb je gelijk in...en ik had nog gewaarschuwd dat de kooien dicht moesten. ik kan er niet wakker van liggen dat een fret een ander dier grijpt...kan gebeuren het is sneu maar de natuur zet je niet naar je hand.

het enige waar het mij om te doen is is dat iedereen heel goed beseft dat de fout niet bij kaylee of lindy ligt in dit geval...een open kooi is vragen om problemen met een roofdiertje in huis.
terwijl het prima te doen is om een knaag/roofdier huishouden te hebben.
er wonen hier ratten katten stinkdier en fretten en hier zijn nog nooit ongelukken gebeurt puur omdat we gewoon de deuren dicht houden als de boel los loopt.
maar het kan gewoon gebeuren, fretten zijn houdini's en kaylee helemaal.

de maaswijdte van de kooi is waarschijnlijk niet voldoende, veel van die frettenkooien hebben dit en het gebeurt wel eens dat er een fretje doorheen kan. of in een ongunstig geval er niet helemaal doorkan en zichzelf in de kooi ophangt.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:45

Shiloh"]
[quote="Miep schreef:
1 keer uitbreken kan nog, maar een 2e keer is toch ook onacceptabel?


Ik vraag me dus werkelijk waar serieus af of jullie hetzelfde reageren als het hier om een paard zou gaan. Stel je eigen paard breekt los, en trapt een hond, wedden dat jullie dan allemaal niet vinden dat het paard de deur uit moet...
[/quote]

hahaha dát is een heeeele goede.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 08:49

Sjuimpje schreef:
Die 2 dieren in 1 huis gaat toch niet samen?
Dan is het toch klaar?

Ik ben gek op fretten, maar stel dat mijn broertje een fred zou hebben welke mìjn dieren zou grijpen zou ik niet voor mijzelf instaan!


ten eerste is het freT zonder D
en ten tweede ben jij dus dan overduidelijk zo'n prachtig dier als de fret niet waard....

geen zin in moordpartijen...laat dan je biefstuk ook maar liggen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:06

Danu"]
[quote="Shiloh"][quote="Miep schreef:
1 keer uitbreken kan nog, maar een 2e keer is toch ook onacceptabel?


Ik vraag me dus werkelijk waar serieus af of jullie hetzelfde reageren als het hier om een paard zou gaan. Stel je eigen paard breekt los, en trapt een hond, wedden dat jullie dan allemaal niet vinden dat het paard de deur uit moet...
[/quote]

hahaha dát is een heeeele goede.
[/quote]

Breekt mijn paard 1 keer uit..dat kan.
Hou ik in het gevolg beter in de gaten of ik de stal goed dicht heb.

Breekt paardjelief nogmaals uit en doet hij bewust(!!!) een aanval op mijn hond en slaat hem de hersens in gaat mijn paard absoluut de deur uit.

Het is namelijk een wereld van verschil of mijn paard een hond trapt omdat de hond hem uitdaagt, of mijn paard trapt een hond omdat hij het "leuk" vind.

Duna: Je kan wel merken dat jij je met knaagdieren bezig moet houden en niet met paarden..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:26

Jongens jongens. Kan het misschien iets vriendelijker?
Als mijn paard uitbreekt sla ik mezelf voor m'n kop, als m'n konijn uitbreekt ook. Gewoon weer vangen. Maar die beesten richten geen schade aan, ok, ze graven een gat en gaan ergens met hun lompe poten op staan, maar die zullen elkaar echt niet afmaken ofzo. Ik heb iig mijn paard nog nooit naar het konijnenhok zien hollen om mijn konijn een koppie kleiner te maken. Dát is het verschil m.i. Lindy heeft een fret, hartstikke leuk, haar broertje heeft een cavia en die beesten eten elkaar op, bewust.
Instinct, tuurlijk. Mijn paard haalt wel uit naar een hond die zo nodig in z'n achterste moet hangen, ook instinct. Maar dat is niet altijd wenselijk! Ik denk dat Lindy's ouders haar broertje én haar veel verdriet willen besparen. Ik zou iig als mijn broer/zus een fret had die mijn konijn opvrat heel erg pissig zijn en dat nooit vergeten. Daar zit toch niemand op te wachten?

En Lindy, als je een buitenhok maakt, neem dan geen kippengaas (dat zijn van die vierkante gaten), neem liever dubbeltjesgaas (gaatjes ter grootte van een dubbeltje dus). Dan weet je zeker dat de fret er niet uitkan. Ook een goede tip isom het hok rondom (dus ook de bodem) met gaas te bespannen. Het heeft bij mijn konijnen altijd wel geholpen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:40

Ik sluit me aan bij veel anderen hier. je hebt de keuze; of je gaat de omstandigheden verbeteren en optimaliseren zodat de uitbreekkans kleiner wordt. Ik zou inderdaad ook een mooie buitenren maken voor de fret met nachtverblijf. Misschien is er op www.marktplaats.nl wel iets 2e hands te koop.
als jij aan die voorwaarden niet kunt voldoen, dan moet dat beest er gewoon uit, klaar!
Jouw broertje heeft cavia's, en die mogen niet de dupe worden van jouw liefhebberij want dat is zeer egoististisch. Jouw ouders zitten met veterinaire kosten, en jouw broertje met een hoop ellende en zijn cavia met een hoop leed. Allemaal omdat jij je fretje niet in de hand kan houden. Dan moet je een ander huisdier kiezen, of je moet hem in een beter verblijf onder brengen zodat de cavia's geen gevaar meer kunnen lopen.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:53

Citaat:
Breekt mijn paard 1 keer uit..dat kan.
Hou ik in het gevolg beter in de gaten of ik de stal goed dicht heb.

Breekt paardjelief nogmaals uit en doet hij bewust(!!!) een aanval op mijn hond en slaat hem de hersens in gaat mijn paard absoluut de deur uit.

Het is namelijk een wereld van verschil of mijn paard een hond trapt omdat de hond hem uitdaagt, of mijn paard trapt een hond omdat hij het "leuk" vind.

Duna: Je kan wel merken dat jij je met knaagdieren bezig moet houden en niet met paarden..



het is wel duidelijk dat jij totaal geen begrip op kan brengen voor dieren in het algemeen... een dier doet wat hij doet...of dat nou een paard is of een hond het is nooit de schuld van het dier...die fout moet je dan bij jezelf zoeken.

en nog iets...een paard kent "leuk" niet en moord niet voor zijn lol en dat weet je zelf ook wel...voor alles een reden, wij mensen zijn de enige soort die zoiets voor de lol doen.

punt twee ik houd mij bezig met roofdieren en paarden....geen knaagdieren.
punt drie...hoe durf je te zeggen dat ik me bezig moet houden met knaagdieren inp van paarden....wie ben jij om tot die conclusie te komen!
jij kent mij niet.
[/quote]

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 09:57

Desiree schreef:
als jij aan die voorwaarden niet kunt voldoen, dan moet dat beest er gewoon uit, klaar!
Jouw broertje heeft cavia's, en die mogen niet de dupe worden van jouw liefhebberij want dat is zeer egoististisch. Jouw ouders zitten met veterinaire kosten, en jouw broertje met een hoop ellende en zijn cavia met een hoop leed.


over leed gesproken...heeft kaylee geen leed? en lindy?
kaylee word net zo doodongelukkig als zij weg zou moeten.
ze moeten gewoon de kooien dichtdoen....simpel, dat hadden ze moeten weten na de eerste keer....wie niet horen wil moet voelen en daar mag kaylee niet de dupe van worden. was die kooi dichtgeweest zoals het hoort dan was dit niet gebeurt.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:01

Laui! schreef:
En Lindy, als je een buitenhok maakt, neem dan geen kippengaas (dat zijn van die vierkante gaten), neem liever dubbeltjesgaas (gaatjes ter grootte van een dubbeltje dus). Dan weet je zeker dat de fret er niet uitkan. Ook een goede tip isom het hok rondom (dus ook de bodem) met gaas te bespannen. Het heeft bij mijn konijnen altijd wel geholpen...


ik denk dat voor kaylee nertsengaas handiger is haar kennende Haha!
maar desnoots help ik wel even een handje...als het mag dan komt dat buitenhok helemaal goed. bodem bespannen is een goede....dan kan ze er helemaal niet meer uit, lindy! onthouden die tip!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:10

Danu schreef:
over leed gesproken...heeft kaylee geen leed? en lindy?
kaylee word net zo doodongelukkig als zij weg zou moeten.
ze moeten gewoon de kooien dichtdoen....simpel, dat hadden ze moeten weten na de eerste keer....wie niet horen wil moet voelen en daar mag kaylee niet de dupe van worden. was die kooi dichtgeweest zoals het hoort dan was dit niet gebeurt.

dit is leed door haar zelf veroorzaakt. Maar het leed dat haar broertje ondergaat heeft hij niet zelf veroorzaakt en dat vind ik een heel verschil. Als die ouders er niets van zeggen gaat dit nog veel vaker gebeuren.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:21

Desiree schreef:
dit is leed door haar zelf veroorzaakt. Maar het leed dat haar broertje ondergaat heeft hij niet zelf veroorzaakt en dat vind ik een heel verschil. Als die ouders er niets van zeggen gaat dit nog veel vaker gebeuren.


dit leed is niet door haar zelf veroorzaakt...de kooi was dicht en niemand weet hoe ze ontsnapt is.

die ouders moeten dus naar zichzelf kijken en zorgen dat de kooien van de knaagdieren gesloten blijven...had hadden ze gewoon moeten en kunnen weten zoiets valt onder je verantwoordelijkheid als je een roofdiertje als fret of kat in huis hebt (het had net zo goed een kat kunnen zijn die de cavia greep)
de enige schuldige is degene die de kooi van de cavia's na het eerste voorval niet heeft gesloten.

ik ken kaylee, het is een erg eenkennig fretje en het zou haar behoorlijk wat elende opleveren als ze uit haar vertrouwde omgeving gehaalt word.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:25

je snapt er niets van he. jij legt de schuld gewoon bij de anderen neer. Viel die cavia nou de fret aan of andersom? de aanvaller moet achter slot en grendel, en niet het slachtoffer. De fret moet goed afgesloten zijn, en niet de cavia's. het is dus de fout van de eigenaresse van de fret. Ook al weet ze niet hoe het dier heeft kunnen ontsnappen, het is HAAR dier dat ontsnapt is, en HAAR dier dat heeft gebeten, dus HAAR verantwoordelijkheid. En zo staan de feiten. En die moet je niet gaan omdraaien.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:41

Desiree schreef:
je snapt er niets van he. jij legt de schuld gewoon bij de anderen neer. Viel die cavia nou de fret aan of andersom? de aanvaller moet achter slot en grendel, en niet het slachtoffer. De fret moet goed afgesloten zijn, en niet de cavia's. het is dus de fout van de eigenaresse van de fret. Ook al weet ze niet hoe het dier heeft kunnen ontsnappen, het is HAAR dier dat ontsnapt is, en HAAR dier dat heeft gebeten, dus HAAR verantwoordelijkheid. En zo staan de feiten. En die moet je niet gaan omdraaien.


nee het is meer dan kristal helder....dat de fret ontsnapte...tja kan gebeuren kan idd lindy's schuld zijn en lindy voelt zich daar ook schuldig genoeg over.

dat de cavia kooi open stond en kaylee...als roofdier niet meer doet dan waar ze voor bedoelt is....

ze hebben kaylee de kans gegeven de cavia te grijpen, het enige wat nodig was geweest dit te voorkomen was de caviakooi dicht te houden...dat was het enige.
ja kaylee zou nog steeds ontsnapt zijn...maar had nooit bij de cavia kunnen komen.
de eigenaar van de cavia's weet dat hij in een huis woont waar ook een roofdiertje woont, het is dus ook de verantwoordelijkheid van de cavia eigenaar om te zorgen dat de fret "als" er wat gebeurt niet bij de cavia's kan komen...dat is een algemene regel voor iemand een roofdier in huis heeft.

je zet tenslotte je muizenkooi ook niet open als je een kat in huis hebt?

dus als je het zo bekijkt heb je voor de helft gelijk...de fret moet idd goed opgesloten zijn maar de cavia's net zo goed...
waar een dier in huis woont kan er nooit gegarandeerd worden dat een dier niet kan ontsnappen...soms gebeurt het nou eenmaal en het is de taak van alle in huis wonenden daar altijd rekening mee te houden en dus de kooien te sluiten of iig de slaapkamer deuren dicht te houden.

ik heb 11 fretten en 1 stinkdier, bijde diersoorten lusten wel een ratje...daarom is de rattenkooi dus net zo als de frettenkooi altijd dicht als ik er niet ben...gebeurt het een keer dat een van de dieren ontsnapt...dan moeten ze nog de kamer uit zien te komen omdat de deuren gesloten zijn. hier zal het dus niet zo snel gebeuren dat een van de dieren een kans krijgt een ander dier te grijpen...maar mocht dat wel gebeuren, dan ligt de fout nog altijd bij mij en de eigenaar van de andere dieren en niet bij het dier.
ik zal het een dier daarom nooit aanrekenen en zeeeeeker niet de deur uit gooien...tenslotte hoeft een dier niet de dupe te worden van een fout die IK maak. of het getroffen dier nu dood, gewond of niks heeft ik zal niet minder van ze houden.

weet je wat het verder nog is....ik ken deze verhalen zo ontzettend goed en heb ze al zo vaak moeten aanhoren...dit werk betekend helaas meer elende verhalen en dieren oplappen dan dat het leuke kanten bevat.
ik ben er ontzettend fel op dat een dier nooit en te nimmer als de schuldige word aangewezen omdat dit gewoon domweg niet zo is en of lindy nou een fout gemaakt heeft of de eigenaar van de cavia of bijde...het dier mag hier nooit de dupe van zijn.
kaylee valt die cavia enkel aan omdat ze nou eenmaal een vleeseter is...dat mag je een dier niet aanrekenen...dat is bijna rasistich in mijn ogen.

phoe, sorry voor het lange verhaal desiree.
maar ik hoop dat je mijn beweegreden nu begrijpt (geen verplichting om het er mee eens te zijn natuurlijk)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:05

Danu"]
[quote="Sjuimpje"]Die 2 dieren in 1 huis gaat toch niet samen?
Dan is het toch klaar?

Ik ben gek op fretten, maar stel dat mijn broertje een fred zou hebben welke mìjn dieren zou grijpen zou ik niet voor mijzelf instaan!
[/quote]
en ten tweede ben jij dus dan overduidelijk zo'n prachtig dier als de fret niet waard....
[/quote]

[quote="Danu schreef:
Citaat:
Duna: Je kan wel merken dat jij je met knaagdieren bezig moet houden en niet met paarden..

punt drie...hoe durf je te zeggen dat ik me bezig moet houden met knaagdieren inp van paarden....wie ben jij om tot die conclusie te komen!
jij kent mij niet.


Over punten gesproken,
wie ben jij om te zeggen dat ik geen freT waard ben?
Enig idee waarom ik geen freT heb?
Omdat ik van mening ben dat een freT minstens zoveel aandacht en beweging nodig heeft als een hond, wat ik niet kan bieden. Èn omdat ik vind dat honden en fretten niet samengaan.
Wij hebben alleen dieren die elkaar wel verdragen zodat je niet continue op je hoede hoeft te zijn.
Wanneer je roof en prooidieren samen wil houden moet je de juiste omgeving creëren en het is wel duidelijk dat dat hier niet lukt.
Dus weg ermee.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:22

Haha, geweldig! Dit is weer bokt op zn best Haha!
En toch bemoei ik me er mee!

Ik heb zelf ene paard wat bewust uitbreekt, ja en? Hij gaat hiervoor niet weg, en nee, hij heet geen andere bessies op Haha!
Maar wij hebben ook 2 katten.... En als ik die voor alles wat ze vermoord hebben moet doden... pff, dan hebben ze aan die 9 levens niet genoeg.
Houden jullie de katten binnen omdat ze vogeltjes en muisjes vangen? Wij niet. Alleen toen in de tuin van de buren een nestje jonge vogels zat. Dan blijven ze 2 weekjes binnen. Maar verder nee hoor. Ze is de natuur, die houdt je niet tegen.
En hhoeveel honden vliegen er wel niet achter katten aan? Worden die allemaal braaf aan de riem uitgelaten? Nee, ook echt niet.

Mijn tip is hier dan ook:
Laat alle hokken goed dicht zitten. Je ouders hebben jou je fretje gegeven, en soms gebeuren er nare dingen, daar otkom je niet aan. Maar ik vind wel dat als je voor zo;n dier kiest, je ook overal voor op moet draaien. Wat nou wegdoen?
Gaan de katten weg als ze een keertje een vogeltje vangen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:28

Dat is een heel ander verhaal,
ik bekijk het vanuit het oogpunt van haar broertje, die emotioneel gehecht is aan zo'n diertje.

Onze jager-kat loopt trouwens al weken met een hele reut bellen aan haar halsbandje, zodat ze geen (met name jonge) vogels kan vangen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:33

Moddie in da house!

Jongens, wat zijn we weer 'de pot verwijt de ketel etc' bezig! Laat elkaar in vredesnaam gewoon in waarde en ga geen verwijten lopen maken! Sfeer is al onder het nulpunt gedaald OM EEN FRET. Get real! Ik vrees dat ik zometeen gewoon een slotje ga zetten want deze discussie leidt echt NERGENS toe. De één vindt dat het zo moet, de ander vindt iets totaal anders en dús gaan we een beetje op elkaar lopen katten? Kom op, grow up, als je het er niet mee eens bent of je aangevallen voelt is dat nog láng geen reden om een tegenaanval te doen. Schouders ophalen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:35

Danu schreef:
[
phoe, sorry voor het lange verhaal desiree.
maar ik hoop dat je mijn beweegreden nu begrijpt (geen verplichting om het er mee eens te zijn natuurlijk)
[/quote]

jawel, ik snap je wel hoor. Maar in dit geval komt het neer op:
- of de cavia is de dupe
- of de fret is de dupe.
Maar misschien is er een mogelijkheid om de fret te houden en onder te brengen op een meer geschikte plek en dat zou natuurlijk het beste zijn.

Maar effe iets anders: dieren draaien ALTIJD op voor de fouten van mensen. Niet dat ik het daar mee eens ben, ben niet voor niets woedend op mensen die hun dier in het asiel droppen omdat ze er te onbezonnen en te impulsief aan begonnen zijn.

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:55

machie schreef:
Haha, geweldig! Dit is weer bokt op zn best Haha!
En toch bemoei ik me er mee!

Ik heb zelf ene paard wat bewust uitbreekt, ja en? Hij gaat hiervoor niet weg, en nee, hij heet geen andere bessies op Haha!
Maar wij hebben ook 2 katten.... En als ik die voor alles wat ze vermoord hebben moet doden... pff, dan hebben ze aan die 9 levens niet genoeg.
Houden jullie de katten binnen omdat ze vogeltjes en muisjes vangen? Wij niet. Alleen toen in de tuin van de buren een nestje jonge vogels zat. Dan blijven ze 2 weekjes binnen. Maar verder nee hoor. Ze is de natuur, die houdt je niet tegen.
En hhoeveel honden vliegen er wel niet achter katten aan? Worden die allemaal braaf aan de riem uitgelaten? Nee, ook echt niet.

Mijn tip is hier dan ook:
Laat alle hokken goed dicht zitten. Je ouders hebben jou je fretje gegeven, en soms gebeuren er nare dingen, daar otkom je niet aan. Maar ik vind wel dat als je voor zo;n dier kiest, je ook overal voor op moet draaien. Wat nou wegdoen?
Gaan de katten weg als ze een keertje een vogeltje vangen?


ik sluit me hier volledig bij aan...het is de waarheid als een koe (of is het hier paard? Tong uitsteken )
je verwoord het beter als ik geloof ik

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:57

Sjuimpje schreef:
Dat is een heel ander verhaal,
ik bekijk het vanuit het oogpunt van haar broertje, die emotioneel gehecht is aan zo'n diertje.

Onze jager-kat loopt trouwens al weken met een hele reut bellen aan haar halsbandje, zodat ze geen (met name jonge) vogels kan vangen.


ja maar sjuimpje....is lindy niet net zo emotioneel gehecht aan haar fretje? al dan niet meer want de cavia was er nog maar net en kaylee is er al jaren?

Danu

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: dronrijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 12:00

Desiree"]
[quote="Danu schreef:
[
phoe, sorry voor het lange verhaal desiree.
maar ik hoop dat je mijn beweegreden nu begrijpt (geen verplichting om het er mee eens te zijn natuurlijk)
[/quote]
jawel, ik snap je wel hoor. Maar in dit geval komt het neer op:
- of de cavia is de dupe
- of de fret is de dupe.
Maar misschien is er een mogelijkheid om de fret te houden en onder te brengen op een meer geschikte plek en dat zou natuurlijk het beste zijn.

Maar effe iets anders: dieren draaien ALTIJD op voor de fouten van mensen. Niet dat ik het daar mee eens ben, ben niet voor niets woedend op mensen die hun dier in het asiel droppen omdat ze er te onbezonnen en te impulsief aan begonnen zijn.


ja het is ook zo dat de cavia de dupe is maar dat is kaylee ook als ze weg moest...want dan gaat ze liniarecta naar het asiel....
en je hebt wel gelijk...dieren draaien "bijna" altijd op voor de fouten van mensen...deste meer reden voor mij om dat behoorlijk anders te doen Knipoog