Wie heeft een 'asiel'paard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Wie heeft een 'asiel'paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 10:19

Ik ben benieuwd wie van de Bokkers, net als ik, een 'asiel'paard/pony heeft, of dit van anderen weet.
Een paard dat je van de slacht gered hebt, dat door z'n vorige eigenaar 'op de mesthoop gegooid' is, noem maar op?
En hoe gaat het nu met Lovers hem/haar?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:08

tja ik heb vorig jaar jessie gekocht, een haflinger van toen 1 jaar.
ze stond in groningen bij een handelaar in friezen, achteraf in een modderig weiland en kreeg rauwe aardappels te eten. verder was ze erg dun door de wormen en schuw.
iemand anders heefty haar gekocht maar kon haar niet houden, maar ikke wel:-)
het heeft wat maanden geduurt voordat ze opgeknapt was, maar toen was het een heel lief paardje...
maar ik had al twee haflingers en wou nog graag een tinker en heb haar net ingeruild voor een tinker....
gelukkig heeft ze een goed plekje in het gras tussen andere pony's,
en ze staat vlakbij dus ik kan er regelmatig heen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:39

Tja eentje van mij komt van de markt, daar is ze als veulentje verkocht. Maar ik wil dit niet echt een asielpony noemen want ze was kerngezond.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:25

allebei mijn paarden komen van de markt.
Maar om te zeggen dat ze er slecht uitzagen toen ze bij mij kwamen , nee.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132001
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:17

Ik heb een tijdje een asielpaard (leuk woord Knipoog ) gehad.
Omdat mijn vorige paard verkocht was en ik nog zoekende was naar een opvolger, heb ik een verwaarloosd paard "meegenomen".
Wij hadden tenslotte een weiland en een stal die onbemand was, en waarom niet ?

Uiteindelijk heeft Kwibus zo'n 3 maanden bij ons doorgebracht.
Hij kwam als een ondervoed paard met een erg rustig karakter, waarschijnlijk was ie zo rustig doordat hij geen energie had om een stap te zetten.
Al snel werd z'n voedingstoestand beter en daarbij kreeg hij ook behoorlijk wat praatjes .

Na anderhalve maand had hij voldoende conditie en was hij sterk genoeg voor wat longeerwerk.
In het verleden was hij al een tijdje bereden geweest, de laatste 3 weken dat hij bij ons stond heb ik hem ook rustig bereden.
Uiteindelijk is hij teruggegaan naar de eigenaar en ter verkoop aangeboden.
Het laatste wat ik van hem gehoord heb is dat het een leuk en lief paard is dat het goed doet in de sport en een heel goed tehuis heeft gekregen.

Ik heb er een heel goed gevoel aan overgehouden, ook al was hij uiteindelijk misschien toch wel goed terecht gekomen.
Toch heb ik het gevoel dat hij door die tijd bij ons betere kansen heeft gekregen !

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:30

Ik heb 2 paarden die wat mankeren.
De eerste was via een particulier die volgens mij zelf niet echt veel verstand van paarden had(of zich dom hield Verward ).
Dit paard had een behoorlijk verborgen gebrek.
Hij doet het nu zeer goed en je kan er op rijden,alleen de galop houd hij niet vol ivm zijn gebrek.
Zijn toekomst had er dus niet bepaald goed uit gezien,vandaar dat ik hem ook zeker nooit weg zal doen.

De 2de was voor de handel(slacht)bestemd.
Dit dier is door slechte verzorging en behandeling gronisch kreupel geworden en daarna dus afgedankt.
Dit dier heb ik puur bewust gered.
Dit paardje is geestelijk zo slecht geweest dat ze steegs is geworden in een bak en daar dus niet te rijden is.
Een rustig buitenritje vind ze zo af en toe wel leuk.
Ze is in het geheel wel heel erg opgeknapt en je kan merken dat ze happy is.
Ze heeft al vele kwalen achter zich gelaten zoals pismerrie zijn.

Dan heb ik ook nog een shethengstje van de markt gekocht maar deze heeft papieren en is erg mooi en klein dus de toekomst had voor dit dier niet verkeerd geleken.
Echter hij is van mij(al 11 jaar ongeveer)en wat ik besluit te kopen en te verzorgen gaat nooit meer weg!

Als ik zou kunnen zou ik nog veel meer van dit soort paarden willen helpen maar helaas is dit niet mogelijk maar wie weet wat de toekomst brengt(ik doe nog wel een mee met de staatsloterij Knipoog )

Trouwens al mijn dieren en dat zijn er nogal wat zijn stumpers,verschoppelingen,zwervers of kneusjes.

Ik leef voor deze dieren en ik hoop ondanks mijn reuma dit nog heel lang te kunnen doen.
Gelukkig heb ik op alle fronten hulp,zeker belangrijk met de paarden en daar ben ik heel blij mee.

Groetjes Smousje.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 11:27

Mijn paardje komt van een woonwagenkamp af.
Ze stond daar in de gang van de caravan.
5 maand oud net bij de moeder weg aan een te klein halster aan een strotouwtje kort aan de muur gebonden.
Toen we haar zagen mocht ze dus even naar buiten.Helemaal gek werd ze
zonlicht!!!!!!!
Ik heb haar laten lopen en draven hoever het kon en toen heb ik direct gezegd ik koop haar.Morgen halen we haar op.
Thuis direkt een ander halster omgedaan goed gepoetst ze had nog een navelbreukje dus een tuigje voor de navelbreuk om gedaan en wormenspuit gekregen.Dezelfde week dierenarts en bijgehaald voor enting en lekker elke dag in de buitenlucht en lekker vliegen wat een veulen hoort te doen.
Ik heb haar nu nog ze is nu 6 jaar en een hele lieve dame.
Doet nooit wat verkeerd.
Ik heb er absoluut geen spijt van gehad.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:25

Ons vorige paard zou de 's morgens worden opgehaald om naar Italië naar de slacht te gaan. Toen hebben wij haar gekocht.
Helemaal "opgeknapt" Haha!.
Bijna elke dag de DA eraan enz.
Haar benen zaten van boven tot onder onder de mok. Echt zielig. En mager natuurlijk.

Haar stal was ook al weken niet meet uitgemest...
We hebben er wel 6 kruiwagens boordevol uitgehaald.

Inmiddels is ze van een meisje die heel goed voor haar zorgt en ze kan lekker genieten van haar oude dag. Ze is 24 of iets in die richting (had vroeger wel papieren maar toen ze van die handelaar was ineens niet meer Verward) maar in elk geval.
Ze heeft het goed en ik hoop dat ze nog lang en gelukkig leeft Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie