hond bijt kitten dood

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

hond bijt kitten dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 08:50

gisteravond kreeg onze poes drie gezonde kittens....
onze hond van 12 die eigenlijk altijd braaf en superlief voor de katten is heeft er vanochtend 1 dood gebeten...... Huilen hij leefde nog iets toen ik hem oppakte, maar zat onder het bloed en mocht ook niet meer baten.het is nu natuurlijk even allemaal verdriet hier in huis...de kids van slag en hun mama niet minder.

is er iemand die hier ervaring mee heeft??of weet hoe het nu te voorkomen?
zal ie nu automatisch de andere 2 kittens ook iets aan willen doen???


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 08:52

Jeetje, vervelend zeg. Hebben jullie al eerder jonge katjes gehad met de hond erbij?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 09:33

Jaloersigheid, waarom zat die hond er zowiezo bij? En helaas, maar een hond die de smaak van bloed te pakken heeft Ik zou die hond gewoon er van weg houden.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 09:56

Summertje schreef:
Jeetje, vervelend zeg. Hebben jullie al eerder jonge katjes gehad met de hond erbij?




ja vorig jaar februari hebben we een nestje gehad...die gingen wel dood, maar niet door de hond...die was er juist heel lief voor

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 09:56

Maya schreef:
Jaloersigheid, waarom zat die hond er zowiezo bij? En helaas, maar een hond die de smaak van bloed te pakken heeft Ik zou die hond gewoon er van weg houden.




de hond zat apart, maar als je kinderen hebt willen die nog wel eens de deuren open laten staan........geen kwaadwillendheid, maar gewoon kind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:03

Aah, dan is het stomme pech geweest, wel jammer dat er een leven voor moest gaan. Maar de kinderen hebben wel berouw en verdriet las ik.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:41

Ik zou die rothond in de tuin zetten totdat die kittens wat groter zijn. Dit pik je toch niet zomaar? Zo'n hulpeloos kitten, kan geen vlieg kwaad doen...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:47

Manda schreef:
Ik zou die rothond in de tuin zetten totdat die kittens wat groter zijn. Dit pik je toch niet zomaar? Zo'n hulpeloos kitten, kan geen vlieg kwaad doen...


Je zou je ook iets meer kunnen veplaatsen in het denken van de hond? Boos!

Wanneer je de hond in de tuin zet tot de kittens groter zijn zal de hond dit de kittens gaan kwalijk nemen, met als gevolg dat hij een bloedhekel aan de kittens krijgt.

De reden waarom kan ik zo ook niet bedenken, ik ken de hond en de situatie niet.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:50

Zeer waarschijnlijk is de hond gewoon jaloers geweest denk ik. Hij was er eerder, en moet dus de meeste en als eerste aandacht krijgen, maar nu kreeg dat kitten aandacht, dus moest dat kitten gestraft worden vanuit de hond gezien. Dus dan bijt je, maar ja als hond weet je ook niet dat ze daar niet tegen kunnen omdat ze zo klein zijn. Dit is de natuur, en die kan wreed zijn.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 06:49

Nou dan kunnen wij ook wreed zijn en de hond eruit schoppen.

Als dit mij was overkomen had ik het wel geweten.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:23

Stel je niet zo aan zeg, alsof dat beest ook maar iets weet van kittens (normaal gesproken).
Het is gewend aan een kat, die terugkrabt als hij wat doet, en dan opeens zo'n hulpeloos ding. Wat veel mensen vergeten is dat hoewel de hond gedomesticeerd is, is dat een hond nog steeds ergens een wild dier is (net als een paard) en dus ook diezelfde instincten nog heeft. En dan kunnen dit soort dingen gebeuren, jammer maar waar.
Ik zou voortaan in de buurt blijven als de hond bij de kittens is, en ook duidelijk tegen de kinderen zeggen dat ze hem niet alleen moeten laten.

roloke
Berichten: 97
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:52

Tsja die hond weet ook niet beter hé.Ik bedoel het beestje vindt dat die kittens niet thuis horen in zijn terretorium.Dat is nou eenmaal zijn natuur.Natuurlijk heeft hij het recht niet om de kittens dood te bijten maar ja dat zal hem een zorg wezen!Gewoon zorgen dat je hond weet dat hij niet aan de kittens mag komen!Als hij in de buurt komt en een tik geven ofzo zodat hij niet meer al te vaak bij de kittens gaat! Veel succes!

Sometimes I dan't wanna think anymore,then I just wanna hope


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie