Spoedcursus autorijden: vraagjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Spoedcursus autorijden: vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 20:51

Van de zomer wil ik een spoedcursus gaan doen. Ik heb al 1 les gehad Haha! op mijn verjaardag. Helaas heb ik verder weinig tijd en wil daarom een spoedcursus gaan doen.

Degene waar mijn zus bij rijd (en ik dus 1 les) heeft een pakket aangeboden van 10 dagen.

Nu zijn mijn vragen:

1. is het wel goed te leren in 10 dagen? Ik heb wel veel op een tractor gereden en heb dus wel iets ervaring met gas, rem en schakelen Knipoog

2. wat is een normale prijs voor zo'n cursus?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:01

Ervaring heb ik er niet mee, maar het ligt ook aan jezelf, of je het snel oppakt of niet. De een heeft nou eenmaal meer lessen nodig dan de ander.

Ik hoop dat iemand anders je wel verder kan helpen Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:08

Ik heb zelf voor wekelijkse lessen gekozen omdat ik veels te onzeker ben in het verkeer. Zou dus nooit in 10 dagen me genoeg op mijn gemak kunnen voelen om veilig in het verkeer losgelaten te worden Knipoog
Als jij denkt dat je dat wel aan kan, moet je het zeker doen! Lachen (al moet ik zeggen dat ik liever niet in de auto stap bij de 2 mensen die ik ken die zo hun rijbewijs hebben gehaald)

Normale prijzen varieren tussen de 600 en 1200E.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:47

10 dagen is wel heel erg kort
en je moet altijd beschikbaar zijn, hele dagen rijden dus
ik ga het in 10 weken proberen, heb je iets meer ervaring enzo

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:09

Tien dagen is misschien wel genoeg om te leren autorijden maar naar mening is het bij lange na niet genoeg om te leren veilig aan het verkeer deel te nemen.

Je krijgt pas inzicht als je al wat langer rijdt en je leert pas echt goed rijden als je het papiertje eenmaal hebt maar tien dagen lijkt me echt erg kort.
Je zult het examen best wel kunnen halen maar ja heb je ook echt genoeg ervaring in het verkeer opgedaan om alleen de weg op te kunnen?
Ik heb tijdens mijn rijlessen gereden met regen/hagel/gladheid/laagstaande zon/donker/licht alles dus eigenlijk.
In tien dagen kun je natuurlijk ook wel verschillende situaties meemaken maar de kans hierop is redelijk klein midden in de zomer (gladheid zul je wel niet meemaken)

Ook vind ik het niet aan te raden dat je alleen overdag hebt gereden. Ik ken een paar mensen die ook alleen overdag reden en die durven nu niet 's avonds op pad.
Rijden in het donker is naar mijn mening ook iets wat tijdens de rijlessen aan bod moet komen.

Maar waar je ook voor gaat in ieder geval veel succes natuurlijk!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:12

Om diezelfde reden neem ik geen lessen in mijn woonplaats, maar in Rotterdam, en dan ook nog in de spits.. Stel je voor.. heb ik straks mijn rijbewijs, durf ik alleen de dijk op en neer.

Ik zou echt wekelijks een uurtje uittrekken voor les, volgens mij leer je het dan veel beter.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:29

In 10 dagen is het goed te leren, er is echter een maar. Je moet nadat je je rijbewijs hebt gehaald wel regelmatig blijven rijden om je niveau vast te houden. Zowieso leer je pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald echt autorijden. Maakt niet uit of je een 10 daagse cursus doet of weekelijkse lessen Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 22:43

Oh ik was er nog bij te zeggen dat er in die 10 dagen 30 uur gereden word. Als ik goed kan rekenen is dat 3 uur per dag Lachen

Verder heb ik al vaker gehoord dat je pas echt leert rijden als je je rijbewijs hebt.

Ik vraag me dus af of ik wel goed genoeg leer rijden. Niet dat ik mijn rijbewijs heb en dan als ik alleen moet rijden heel onzeker ben.
Een cursus van 10 weken duurt weer zo lang en ik heb al niet zoveel tijd Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:15

Ik heb het in 10 weken gedaan. Een stuk langer dan 10 dagen uiteraard, maar ook weer niet een vol jaar, of langer!
Ik vond ik zelf heel fijn. 10 dagen zouden voor mij te kort zijn denk ik en een jaar ofzo iedere week 1 les daar zou ik gek van worden.
nee, dit was perfect

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:23

en rij je dan die 3 uur achter elkaar? dat is wel heel erg vermoeiend hoor Scheve mond
na 30 uur kan je opzich best slagen
maar wat doe je eigenlijk als je zakt? het beste kan je dan wel gelijk doorrijden, anders moet je later weer helemaal inkomen, alleen je zegt dat je weinig tijd hebt?
natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat je zakt Knipoog gewoon slagen *LOL*

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:29

als je 10 dagen rijdt heb je wel meer uur gereden hoor. Het broertje van een vriendin heeft zo zijn rijbewijs gehaald en die zat van 9 tot 4 in de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:33

Dat je veel met een tractor hebt gereden kan ook een nadeel zijn. Ik les nu ook, en ik krijg om de halverklap naar mijn hoofd geslingerd dat ik niet zo als een boer moet rijden. Ben namelijk te ruw met de pook en trap de koppeling bij elke zucht en scheet in, en dat moet je niet doen bij een auto. Verder wens ik je veel succes wat je ook gaat doen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:44

Polly schreef:
als je 10 dagen rijdt heb je wel meer uur gereden hoor. Het broertje van een vriendin heeft zo zijn rijbewijs gehaald en die zat van 9 tot 4 in de auto.


Waarschijnlijk zit je met zijn tweeen in de auto + een instructeur. Je rijdt dus een uur en dan gaat de ander weer een uur. Ik heb zelf een weekcursus gehad en ben toen gezakt. Hierna ben ik gewoon doorgegaan met lessen en nog 2 keer gezakt. In totaal heb ik van 24 juli tot 12 februari gelest.

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 11:53

Ik zag het zelf niet zitten om in 10 dagen m´n rijbewijs te halen.
Ik heb gekozen om 3x in de week 2 uur les te hebben en heb daardoor mijn rijbewijs ook snel kunnen halen.
Nu kon ik ook al na 4 weken al examen doen en dat is mij heel goed bevallen!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 18:05

Ik begin toch wel aardig te twijfelen. Ik vind het zelf namelijk ook wel erg kort. Ik had zelf iets van 3 weken ofzo in gedachte.

Ik weet het weer eens niet meer Haha!