Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cooper

Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 02:01

Stel; je broer of zus krijgt een kindje, en ze hebben een naam gekozen die door het hele gezin écht gemeend lelijk gevonden word.

Wat doen jullie dan? Dit vertellen....Dit voor jezelf houden? Erover praten met familieleden maar niet met de broer/zus die de naam gekozen heeft? Hoe reageren jullie? Gaan jullie proberen de naam uit het hoofd te zetten en een andere naam proberen te laten kiezen. Of zouden jullie gewoon zoiets hebben van ; nou, het is hun keuze. Ik noem hem zoals zij hem noemen.

Het zit namelijk zo.

Mijn zus is in verwachting en bevalt binnen twee weken [ de laatste loodjes dus , zo spannend ] dus van het eerste klein kind in de familie. We kennen het geslacht, en ik weet dus dat ik binnenkort een neefje in mijn armen kan sluiten. Ik hou nu al ontzettend van dat kind :o Maar oké, de naam zouden ze geheim houden, maar ze zeiden wel dat het begon met een M.

Een week ofzo geleden zaten zus en haar man bij ons aan tafel toen ze vertelde dat ze een naam gekozen hadden, ofwel Milan, ofwel Marcelleke. Nu, wij moesten meteen kei hard lachen met het feit dat ze marcelleke op tafel gooide, aangezien dat hier een naam is die die gebaard gaat met een beeld van boer met pijn en kaal hoofd, oud en verimpeld. Niet een klein schattig snoegig baby'tje dus.
Wij hebben dus ook duidelijk gezegd dat ze de naam marcel niet mocht kiezen , en dan maar voor milan moest gaan omdat we dat duizend keer meer vonden passen bij ons toekomstig neefje.

Op een of ander manier voelt die naam niet lekker. Ik zag aan mijn zus haar gezicht dat ze niet blij was met onze reactie , maar ik dacht dat ze zou kiezen voor een modernere naam. We hebben heel erg gelachen toen.
Maar, mama vertelde me dus eergisteren dat ze besloten hebben de kleine daadwerkelijk marcelleke te noemen.

Ik voelde me zéér ellendig aangezien zij dus die naam gekozen hadden en wij daar meteen boven op gesprongen zijn met nee, kies voor die andere naam deze is lelijk. , aan de andere kant heb ik zoiets van ; mogen wij dan niet zeggen wat we ervan vinden? Tenslotte gaan we dat kindje ook vaak moeten aanspreken.
Nuja , of hij noemt felix of marcel of peperdoos, ik zal het hummeltje graag zien en zal wel een mooi koosnaampje voor hem verzinnen.

War doen jullie bokkers, wanneer iemand echt een in jouw ogen lelijke naam kiest?

Groetjes.

[ Ik ga mijn excues aan zuslief ook aanbieden als de kleine daadwerkelijk tot marcel gedoopt word, niet dat ik geen respect voor haar heb, maar het gaat louter om de het beeld dat de naam bij ons oproept wat zo tegensteekt, das puur subjectief dus.]

Mano88

Re: Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:04

ik vind dat de keuze van de ouders... en tuurlijk hoeft niet iedereen het een mooie naam te vinden. Maar de ouders hebben het eerste en het laatste woord hierover

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:04

Das dan pech voor jullie, maar daar hebben jullie imo geen zak mee te maken :)) Ik heb ook een neefje met een naam die ik zelf noooooit zou kiezen. Maar het is hun kind, dus ze hebben er alle recht toe, als hun het maar mooi vinden toch.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:07

Zie dat je belgisch bent, want hier in NL wordt er echt geen enkele baby meer Marcel genoemd volgens mij, laat staan Marcelleke.. := Gus hoe komen ze erop..

Nouja je hebt eenmaal gezegd wat je ervan vond, je wist het toch nog niet.. Wel netjes dat je je excuses zal aanbieden, meer kan je nu toch niet meer doen.. Denk dat ik hetzelfde had gereageerd als mijn zus daar mee aan kwam..
Al snap ik je zus echt niet waarom ze zo haar kindje wil noemen, in 2010 := Zeker ook nog na die reactie van de familie, deze gaan toch ook een belangrijke rol spelen in het leven van het kindje.. Milan vind ik daar en tegen wel leuk :j

Anoniem

Citaat:
Wij hebben dus ook duidelijk gezegd dat ze de naam marcel niet mocht kiezen , en dan maar voor milan moest gaan omdat we dat duizend keer meer vonden passen bij ons toekomstig neefje.
Niet MOCHT kiezen? Wie zijn baby is het.. :?

Edit: Wtf is er mis met de naam Marcel?? Omdat het 2010 is?? Wat een bullshít.. _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-10 02:12, in het totaal 2 keer bewerkt

zonnebloem18

Oeh lastig, ik denk dat het ligt aan hoe hecht de band is.
Als je echt een relatie hebt waarin je alles tegen elkaar kunt zeggen zou je ook moeten kunnen zeggen dat je de naam niet echt heel mooi vind.
En wellicht waarschuwen voor pesten, want met zo'n naam schreeuw je er om en tegenwoordig wordt je om de meest onzinnige dingen al gepest laat staan met zo'n naam.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:08

Ik vind het zeer belachelijk dat jullie hun uitlachen om die naam. Kom op zeg, als hun die naam mooi vinden.
Het is hun kind, hun kiezen de naam. Vind jij die naam niet mooi, dat is dan pech voor jou.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:09

Hier in het zuiden van nederland is marcel helemaal niet zo'n rare naam hoor. Wordt hier nog best vaak gebruikt, troost je het went vanzelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:10

Hier in het Noorden ook. :j

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:11

Ik heb echt nog nooit een Marcel jonger dan 30 jaar gezien.. Maar misschien verkeer ik wel in de verkeerde kringen daarvoor :+

Vergeet niet dat ze in België er dan wel -leke achter zetten.. Doen jullie wel vaker he :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:12

Ik vind dat je best kan zeggen dat je zelf een andere naam zou hebben gekozen.
Maar nooit gaan verplichten om iets anders te kiezen _O-
Het is hun poep-huil-machine?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:15

ik heb heel lang moeten wennen aan de naam van 2 kids in klose vriendenkring.. Willem en Kees... vrij ouderweds en boers... ondertussen ben ik eraan gewend en ach het is nu eenmaal zo :D

Mn neefje is eind vorig jaar geboren met de naam Giano... beetje gladjes maar ik houd van hem :D dus tja je went er vaak aan hoor

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:15

WHAHAHAHA!!!!

Waarschijnlijk had ik ook heel erg gelachen en gezegt: Nee, niet Marcelleke!!!
Maar dan omdat ik echt serieus zou denken dat ze mij in de zeik nemen. ;)

Als ze er dan toch serieus over zijn en die naam wel doen zou ik ze zeker wel even laten weten dat ik het zo niet bedoelde.
En dat de naam er helemaal niks toe doet.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:16

c_alsemgeest schreef:
Ik vind dat je best kan zeggen dat je zelf een andere naam zou hebben gekozen.
Maar nooit gaan verplichten om iets anders te kiezen _O-
Het is hun poep-huil-machine?

Die wat later huilend thuis komt met: "Ze noemen me Marcelleke Lellebelleke" ;(

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:20

Tsja, mijn 2 neefjes hebben allebei een oer-hollandse naam, waarvan ik er 1 niet heel mooi vond, maar naarmate ze ouder worden, je ze vaker ziet, en de naam vaker gebruikt, went het vanzelf. Ik zou nu geen betere naam vinden die bij hem zou passen als deze! Echt waar!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:27

*knip*
OOh dat geloof ik direct.
Op mijn achternaam waren ook altijd leuke versies.

Maar sorry, met Marcelleke... dan lok je het gewoon uit!!!
Ik vind het echt een naam , nou sorry te triest voor woorden.
Ik durf nu al de donder op te zeggen dat dat ventje straks een gal over zich heen krijgt.

Het is maar een naam.... maar het kan iemand flink raken.

Natuurlijk zou ik als het mijn zus was haar niet iets verbieden ofzo.
Het is haar kindje, haar keuze.
Maar ik zou wel zeggen wat ik denk!
Laatst bijgewerkt door Murthul op 09-06-18 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:28

itsmi schreef:
Tsja, mijn 2 neefjes hebben allebei een oer-hollandse naam, waarvan ik er 1 niet heel mooi vond, maar naarmate ze ouder worden, je ze vaker ziet, en de naam vaker gebruikt, went het vanzelf. Ik zou nu geen betere naam vinden die bij hem zou passen als deze! Echt waar!

Een oerhollandse naam kan ook best super mooi zijn.

Maar Marcelleke.,,, man dan moet ik aan de Suske en Wiske denken.
Ik wist niet dat Marcelleke een naam was!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:36

daantjuhhh schreef:
Ik snap jou écht niet.. :n
Marcel, kom op, zo heten zóveel jongens!!
Trieste namen vind ik "YourHighnesty" (uwe hoogheid) en ja die naam is echt gekozen, en ook verboden omdat dit te triest was.
Maar Marcel? Nee, niks mis mee..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 02:55

KoudbloedKim schreef:
daantjuhhh schreef:
Trieste namen vind ik "YourHighnesty" (uwe hoogheid) en ja die naam is echt gekozen, en ook verboden omdat dit te triest was.

Halloowww..... Marcelleke????

Marcel is niks mis mee (althans niet mijn naam keuze, bij lange na niet, maar dat zal smaak zijn), maar als ze het gaan verbasteren naar Marcelleke!!!!!! :+ |(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 03:47

KoudbloedKim schreef:
daantjuhhh schreef:

Ze zegt ook geen marcel. Maar marcelleke.

Marcel vind ik een leuke naam hoor. :j
Maar Marcelleke... :+ Hmm. Heel sneu misschien maar op de middelbare zijn er vaak wel zulke kinderachtige jongens die dat iets te grappig vinden en dat is sneu voor dat kind :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 03:59

Ik vind het wel een leuke naam eigenlijk :+

Maar he, what's in a name ;) Dat beeld trekt wel bij wanneer je ziet hoe een Marcelleke ook kan zijn. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 04:10

Ik neem aan dat een Marcelleke later een Marcel wordt? ;)
Tja, ik vind dat ouders vooral zelf moeten weten hoe ze hun kind noemen. Zou wat zijn als je daarbij rekening moet gaan houden met de hele wereld om je heen. :+
Wij hebben onze dochter ook een naam gegeven, zonder dat overlegd te hebben met jan en alleman. Stel je voor zeg..... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 04:31

Wat is er in hemelsnaam mis met Marcel? (of Marcelleke, als hij wat ouder wordt stelt hij zich echt wel voor als Marcel)

Maar goed, op zich snap ik de TS wel een beetje, maar helaas heb je er niks over te zeggen.
Nu hebben mijn zus en zwager gelukkig een hele decent Hollandse naam gekozen voor mijn neefje... Maar als ze aangekomen waren met een 'hippe' naam (of erger nog zo'n ordinaire we-doen-zo-moeilijk-mogelijk naam) had ik ook wel even moet slikken en voorzichtig geopperd of ze het wel zeker wisten :+

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 05:10

Als je de gekozen naam niet mooi vindt dan tel je even tot tien in jezelf en geef je het de tijd om er aan te wennen...
Op een gegeven moment weet je niet beter.

Ik vindt het belachelijk dat je je ermee gaat bemoeien hoe of je neefje gaat heten.