Wat doen jullie dan? Dit vertellen....Dit voor jezelf houden? Erover praten met familieleden maar niet met de broer/zus die de naam gekozen heeft? Hoe reageren jullie? Gaan jullie proberen de naam uit het hoofd te zetten en een andere naam proberen te laten kiezen. Of zouden jullie gewoon zoiets hebben van ; nou, het is hun keuze. Ik noem hem zoals zij hem noemen.
Het zit namelijk zo.
Mijn zus is in verwachting en bevalt binnen twee weken [ de laatste loodjes dus , zo spannend ] dus van het eerste klein kind in de familie. We kennen het geslacht, en ik weet dus dat ik binnenkort een neefje in mijn armen kan sluiten. Ik hou nu al ontzettend van dat kind

Een week ofzo geleden zaten zus en haar man bij ons aan tafel toen ze vertelde dat ze een naam gekozen hadden, ofwel Milan, ofwel Marcelleke. Nu, wij moesten meteen kei hard lachen met het feit dat ze marcelleke op tafel gooide, aangezien dat hier een naam is die die gebaard gaat met een beeld van boer met pijn en kaal hoofd, oud en verimpeld. Niet een klein schattig snoegig baby'tje dus.
Wij hebben dus ook duidelijk gezegd dat ze de naam marcel niet mocht kiezen , en dan maar voor milan moest gaan omdat we dat duizend keer meer vonden passen bij ons toekomstig neefje.
Op een of ander manier voelt die naam niet lekker. Ik zag aan mijn zus haar gezicht dat ze niet blij was met onze reactie , maar ik dacht dat ze zou kiezen voor een modernere naam. We hebben heel erg gelachen toen.
Maar, mama vertelde me dus eergisteren dat ze besloten hebben de kleine daadwerkelijk marcelleke te noemen.
Ik voelde me zéér ellendig aangezien zij dus die naam gekozen hadden en wij daar meteen boven op gesprongen zijn met nee, kies voor die andere naam deze is lelijk. , aan de andere kant heb ik zoiets van ; mogen wij dan niet zeggen wat we ervan vinden? Tenslotte gaan we dat kindje ook vaak moeten aanspreken.
Nuja , of hij noemt felix of marcel of peperdoos, ik zal het hummeltje graag zien en zal wel een mooi koosnaampje voor hem verzinnen.
War doen jullie bokkers, wanneer iemand echt een in jouw ogen lelijke naam kiest?
Groetjes.
[ Ik ga mijn excues aan zuslief ook aanbieden als de kleine daadwerkelijk tot marcel gedoopt word, niet dat ik geen respect voor haar heb, maar het gaat louter om de het beeld dat de naam bij ons oproept wat zo tegensteekt, das puur subjectief dus.]