Keuze leveranciers rozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rozen voor Dorine via Nuv of via Lonneke

Nuv
35 (43%)
Lonneke
45 (56%)

Totaal aantal stemmen: 80


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:18

mmm moeilijke situatie.
In eerste instantie zou ik inderdaad gewoon de rozen van nuv door laten gaan want het is nu eenmaal al geregeld. Zelfs Dorine en Peter zijn al op de hoogte dat ze zondag thuis moeten zijn blijkbaar.
Zou vervelend zijn als zoiets wordt afgeketst terwijl je er al zoveel werk in hebt gestoken.

De rozen van Lonneke zijn natuurlijk ook super maar als deze toch alsnog donderdag geleverd kunnen worden en dan ook tegelijk voor de familie van Dorine is het toch nog steeds erg leuk!
Ik weet niet hoeveel geld er inmiddels binnen was voor de rozen maar in principe kun je toch gewoon nog steeds een megabos rozen (100/150 rozen) geven en evt geld wat over is alsnog aan vazen besteedden?

Maar goed het is allebei natuurlijk super maar eerlijk gezegd zou ik het fair vinden om de eerste actie gewoon door te laten gaan want laten we eerlijk zijn het is erg vervelend als je op het laatste moment alles moet wijzigen en ik neem aan dat onze vrijwilligers zich toch ook hadden verheugd om het boeket te gaan aanbieden en nu zouden ze daar niet eens bij kunnen zijn.

Ik sluit me dus aan bij Fitzroy: laat het gewoon allebei doorgaan hebben dan de rozen van Lonneke gewoon later er nog bovenop voor de familie van Dorine en haarzelf natuurlijk.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:21

Ik vind eigenlijk niet dat het tijd vreet,maar meer moeite!
Ik vind het eigenlijk ook zonde om geld in iets te steken wat ook zowat gratis kan.
Vele bokkers vinden rozen erg mooi om te geven.
Maar ook vele bokkers hebben geen of weinig geld.
Er zijn meerdere dingen voor dorine die al veel geld zullen kosten en al duur genoeg zijn.Niet iedereen heeft een geld boom in zijn tuin al zouden ze die voor dorine meteen een willen planten!!!
Waarom moet het dan zonodig geld kosten.HET KAN TOCH GRATIS!!!!!
Daarnaast vind ik dat we niemand voor het hoofd moeten stoten.Nuv wil heel graag maar Lonneke ook.Dan ga ik voor een samenvoeging waarin beiden tevreden kunnen zijn en daar blijf ik bij!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:21

Kaj, de rozen van Lonneke moeten er deze week uit (als ik het goed begrepen heb)
Verder ga ik met Holly mee.

Iig wil ik Nuv en Lonneke wel bedanken voor het aanbod

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:26

Ja precies,lonneke gooit de rozen misschien wel weg?
Heeft er iemand misschien ook bij stil gestaan,dat als Nuv nu al rozen blijkt te hebben dat het mischien niet eens de zelfde kleur is als die van lonneke.Is dan ook alweer samenvoegen geen leuk idee?Het boeket word dan groter en groter en mooier dus voor dorine.Ik snap dus echt niet dat een samenwerking niet zou kunnen.Kost moeite maar is niks vergeleken met de moeite die Dorine heeft moeten doen voor haarzelf.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:39

Ik bedoel ook zeker niet dat van het aanbod van Lonneke geen gebruik zou moeten worden gemaakt maar ik bedoel meer dat ik het vervelend vind voor degenen die alles al geregeld hadden.
Kan me voorstellen dat deze personen teleurgesteld zullen zijn als het nu anders loopt.

Ik bedoel dus zeker niet dat er geen samenwerking zou kunnen zijn juist wel!
Maar wat geeft het als er zondag alvast een hele mooie bos gebracht wordt en dat er in de loop van de week nog een hele hoop bijkomen?
Toch hartstikke leuk?
Dan zouden beide ideeen benut kunnen worden.

Ik vind dat de rozen van nuv ook zeker door moeten gaan omdat de afspraak al geregeld is. Ik zou het persoonlijk heel vervelend vinden als je dat dan ineens af moest gaan zeggen.
Ik ben voor alle ideeen in maar ik vind het voor degenen die alles al geregeld hebben niet fair om het nu toch ineens te wijzigen. Wat mij betreft (en ik neem aan dat er meer personen het hiermee eens zijn?) kunnen nog steeds beide ideeen doorgang vinden en wat is er mis met twee keer bloemen krijgen in 1 week.
Dan is zondag gewoon vast een voorproefje op de rest van de rozen!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:16

Is het trouwens wel mogelijk, dat Nuv en Rocamor met Lonneke mee kunnen gaan om Dorine de bloemen te overhandigen ??!
Alles naar de voordeur slepen en dan aanbellen Haha! ! (Deze hoeveelheid zal Lonneke toch niet alleen kunnen dragen Knipoog !!)

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:35

Oke, nu het er 200 zijn, zal dat uitdraaien op 4 vazen vol. Barb kan dit niet vervoeren (en een ander denk ik ook niet). Mijn plan was dus twee bossen van 100 rozen te maken, en dan vier vazen los erbij. Ik zal de rozen ontbladeren, zodat er bij Dorine alleen nog maar een stukje afgesneden hoeft te worden. Ik zal morgen overdag nog even kijken wat jullie precies willen met het kaartje.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:45

Ik vind het gewoon zonde om scheppen geld uit te geven, als het ook gratis via Lonneke kan.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:12

Ik vind ook dat de aktie van Esther en Nuv door moet gaan! En daarnaast natuurlijk als toetje de rozen van Lonneke. Dat is toch een hele mooie verrassing voor de familie: Onverwacht een paar dagen later ook in de bloemen gezet worden!
Ik ga dus voor allebei.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:20

Mag ik dan ook nog even snel vragen waarom degene die wel geld betalen wel op het kaartje komen en de gene die kiezen voor lonneke haar rozen en nuv's vazen niet of is dat zo niet het geval? Tong uitsteken

Greggie

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:22

Hoi, ik meng me ook even in het gesprek. Mochten jullie een plek zoeken om de rozen in vazen te zetten dan kan dat bij ons wel. Wij (Stellalover en ik wonen in Zevenaar dicht bij Dorine. Mocht dit een oplossing zijn laat het ons dan even weten. We zijn zondag thuis. Dinsdag moet ik werken, maar ik ben vrij flexibel in mijn werktijden. Overigens is het niet de bedoeling dat wij anderen willen verdringen bij het brengen van de rozen. Dat mogen de initiatiefnemers natuurlijk zelf doen. Wij kennen Dorien wel van de tijd dat Betty en zij op dezelfde manege reden, maar daarna is het contact verwaterd, omdat ze allebei een andere kant op gingen. We bieden vooral een ruimte aan om de rozen in vazen te zetten.
Laatst bijgewerkt door Greggie op 31-05-03 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:26

Ik zou het wel jammer vinden wanneer het niet doorgaat, dat Dorine de rozen a.s zondag krijgt. Het is juist geweldig, wanneer ze ze zo snel mogelijk krijgt, denk ik.
En dan idd aan het eind van de week de rozen van Lonneke verdelen over Dorine en familie.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:34

kijk ik zelf heb wel zoiets van we betalen er voor terwijl het achteraf ook gratis kan.
Zijn de rozen van Nuv al klaar?
Zonee blijf ik erbij dat het zonde van het geld is.Het ingezamelde kan namelijk goed gebruikt worden aan puntjes die we over het hoofd hebben gezien.
Zoja dan hoop ik op een roos of 250 a 300 want dat is een flinke bos.
Als lonneke dan de ouders en schoonouders kan voorzien van ieder 75 rozen en voor dorine ook nog eens zo'n 250 rozen,ja dan is dat natuurlijk helemaal geweldig.
Maar dan bedoel ik wel te zeggen dat Nuv dan de rozen al klaar heeft en anders vind ik dat het handiger is het gratis te doen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 08:15

De beslissing is al gevallen, de rozen worden straks bij Nuv opgehaald
en zullen morgen richting Zevenaar gaat. Ik ben zeer benieuwd hoe Dorine gaat reageren maar dat lezen we misschien vanzelf wel op bokt!! *LOL*

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 09:04

Staan er nu wel alle namen op de kaartjes?
Dacht namelijk dat de meesten dat niet nodig vonden. Dat het puur om het gebaar ging en niet welke mensjes eraan hebben meegewerkt!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:07

Barb schreef:
De beslissing is al gevallen, de rozen worden straks bij Nuv opgehaald
en zullen morgen richting Zevenaar gaat. Ik ben zeer benieuwd hoe Dorine gaat reageren maar dat lezen we misschien vanzelf wel op bokt!! *LOL*


Nou zo verbaasd zal ze niet zijn aangezien ze ons betrpat heeft en zelf ook op het forum kan....

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 13:32

hoezo betrapt heeft? en op het forum kan?
Ze kon toch niet op DA?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 13:37

tja en mijn rozen?? die kan ik dus gewoon weggooien?? de uitslag van de poll geeft toch aan dat er meer mensen voor mijn optie waren als die van nuv. logisch , ik lever ze gratis. ik vind het wel een beetje jammer eigenlijk. komt mijn man met zon idee... word het alsnog afgeblazen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 13:50

Morgen gaan de rozen gebracht worden. Het worden 200 rozen, kosten 160 euro. Op het moment dat ik moest beslissen was de stand ongeveer gelijk. En ik wil de rozen zo snel mogelijk bij Dorine hebben. Door de week hebben wij geen tijd over om de rozen te brengen.

Lonneke je kunt nog wel de rozen knippen en een paar bossen richting Zevenaar brengen voor de (schoon)ouders van Dorine en evt. ook nog wat voor Dorine. De wederzijdse ouders weten dan ook dat we met ze meeleven.

Het geld wat over is gaat in de pot voor Dorine. Als al het geld wordt overgemaakt wat is toegezegd komen we nu op 195 euro, er is nu dus 35 euro over, maar de aanmeldingen stromen nog binnen, dat mag ook nog. Het is toch allemaal voor Dorine.

Ik heb geen zin om hier ruzie over te maken, al helemaal niet omdat het voor Dorine is. Ik wil dit graag regelen voor Dorine, en dat probeer ik zo goed mogelijk te doen. En ik ben me er van bewust dat ik het niet iedereen naar de zin kan maken, that's life. Gelukkig krijg ik ook een heleboel positieve reacties van mensen, thanks daarvoor allemaal.

Sowieso natuurlijk iedereen bedankt voor de gulle gaven voor Dorine, want zonder jullie was dit natuurlijk helemaal niet mogelijk geweest!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:00

Laten we er idd geen ruzie over gaan maken maar proberen dit zo goed mogelijk op te lossen.

Misschien is het een idee om het geld dat nu over is en wat eventueel nog toegezegd wordt te gebruiken voor vazen van Lonneke's rozen? Want zij heeft straks wel tig rozen maar geen vazen?

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:12

Oke, de rozen zijn ondertussen met Barb mee, en zullen morgen naar Dorine gebracht worden. Ik vinfd het ook jammer dat er op het laatste moment nog verwarring is gekomen. Maar Lonneke, ik heb maandagavond niks te doen, moet overdag wel werken. Ik wil wel helpen bossen en inpakken als jullie de rozen overdag gesneden hebben. Laat me even weten of dat nodig is als je wilt.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:24

tja ik kan idd wel heel wat vazen gebruiken. we gaan zon beetje 1700 rozen snijden voor dorine, haar ouders en schoonouders en zoveel vazen kan ik vast niet bemachtigen... dus als iemand nog iedeen heeft???

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:26

1700?

Ik zou eigenlijk wel willen weten wat die speciale "rozenvazen" zijn ... wij Belgen stoppen dat gewoon in "een" vaas ...

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:30

Misschien een tip? Gewone emmers voldoen denk ik ook wel? Ik denk nl. niet dat de mensen naderhand iets hebben aan 40 vazen?? Dus als je een aantal vazen neemt en voor de rest emmers (zijn een stuk goedkoper) moeten we al een heel end komen?

Tuurlijk, ik weet ook wel dat het niet het mooiste gezicht is, maar hoeveel vazen zijn er wel niet nodig voor 1800 rozen??

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:37

Wouw, 1700 rozen!!! Dat moet een prachtig gezicht zijn!
Natuurlijk moet je die niet weggooien Lonneke!
Dit is echt perfect voor de ouders enz. van Dorine.
Oja, vergeet ook Hetty, de stalhoudster, niet. Zij doet nu echt hartstikke veel voor Cerise. Dus zij mag ook wel in de bloemetjes gezet worden!
Lonneke, wanneer wil je ze overhandigen aan de familie?

Oja Esther, wij verwachten natuurlijk wel een gedetailleerd verslag. Knipoog