CDA over euthanasie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

CDA over euthanasie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 14:32

Heyzz

ik moet samen met 2 anderen een werkstuk maken over euthanasie, voor maatschappijleer.
Nu ben ik bezig met het hoofdstuk over standpunten van verschillende geloven en politieke partijen. Van de CDA kan ik niet vinden wat hun standpunt is, ook niet op hun officiele site Verward
Wie weet het en kan het hier even neerzetten, het hoeft niet zolang te zijn, ongeveer 10-15 regels.

Thanx!!!


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:43

Van de site van het CDA Hardenberg
Euthanasie.
Euthanasie moet in het Wetboek van Strafrecht gehandhaafd blijven. Euthanasie kan, in een uitzichtloze situatie van ondraaglijk lichamelijk lijden, uiteindelijk onvermijdelijk blijken, maar de rechter moet altijd het handelen van een arts kunnen toetsen. Er moet meer aandacht komen voor pijnbestrijding en goede stervensbegeleiding; hiermee kan de vraag om euthanasie in veel situaties voorkomen worden.
Het CDA is voorstander van medisch-ethische commissies die voorafgaand aan een beslissing geraadpleegd moeten worden. Het voorstel om kinderen tussen 12 en 16 jaar zelf te laten beslissen over euthanasie is volgens het CDA niet juist. Het CDA wil juist dat ouders en kinderen zulke wezenlijke zaken samen bespreken in plaats van wetten die ouders en kinderen uit elkaar drijven.

Verder zou je even op Google kunnen zoeken Knipoog

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:35

Je kunt het CDA ook gewoon een e-mail sturen of nog beter: even een telefoontje plegen.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, YandexBot en 136 bezoekers