IPhone+Vodafone

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

IPhone+Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:42

Ik mag weer een nieuwe telefoon uitzoeken en ja, de IPhone is toch wel heel verleidelijk.
Maar, naar mijn weten heeft T-Mobile in Nl. het alleenrecht op de Iphone+abbo.
(sim-only kan natuurlijk altijd, mits je een simlockvrije IPhone hebt)

Maar goed, nu zag ik via de volgende link http://www.phoneshop.nl/A51T10223D24N1O71O490O403O687/
dat het dus wel mogelijk is om je abbo te verlengen bij Vodafone en dan een Iphone te krijgen.
Maar klopt dit wel? Of zie ik kleine lettertjes over het hoofd?

Iemand ervaring met deze manier?

Of kan ik beter toch overstappen naar T-Mobile?
(provider maakt me in principe weinig uit, maar voorheen=4 jaar geleden, had ik met T-Mobile ontzettend slecht bereik hier)

Anoniem

Re: IPhone+Vodafone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:31

Ik heb de iPhone vanaf het moment dat dat ding uit was. In combinatie met T-Mobile.
Het is een groot drama. Ik ben inmiddels toe aan iPhone nummer vijf.

De eerste had geen ontvangst.
De tweede had geen ontvangst en reageerde niet op aanraken.
De derde was traag, geen ontvangst, sloeg niets op
En de vierde heeft het probleem dat het geluid uitvalt als je aan het bellen bent. Dan moet het on-ding gereset worden en dan doet hij het weer (even).

De service van T-Mobile is eveneens bagger. Ik ben nu ruim 10 jaar klant bij ze maar sinds ze met Orange zijn samen gegaan is het knudde.

Ik dus klaar met zowel de iPhone als T-Mobile. Ik zit mijn abo uit en dan ben ik weg. Ben intussen op zoek naar een ander toestel. Waarschijnlijk de HTC HD2.

Als je nu denkt dat ik gewoon pech heb met de iPhone. Helaas... Er zijn veel meer mensen met dit probleem. In mijn omgeving heb ik een stuk of 6 mensen met zo'n ding en vier ervan hebben ellende. Twee van hen hebben op eigen kosten het ding inmiddels vervangen voor een iets deugdelijker product.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:04

Als het goed is klopt dit :j ik heb het er gister nog met iemand overgehad. Die had ook een iphone én vodafone. Hij vertelde me dat vodafone deze Iphone's uit Italië laat komen en ze daarom dus ook simlock vrij zijn.
Volgens mij kun je het dus ook gewoon doen :j

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:11

Ik heb een Iphone in combinatie met T-mobile en heb eigenlijk geen klachten. Ding doet precies wat die moet doen.
Volgens mij was laatst op het nieuws dat er meerdere providers nu de Iphone kunnen leveren.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:13

Gisteren heeft de woordvoerder van KPN laten weten dat de iphone echt nog steeds alleen bij t-mobile gevoerd mag worden. ze hebben met t-Mobile een contract op alleen recht van 5 jaar waarvan er nu 2 om zijn en we het derde jaar in gaan. Ik werk zelf voor T-Mobile heb ook de I-phone en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met een telefoon! (bokken waar je ook bent hihi)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:15

Ze hebben waarschijnlijk een partijtje simlockvrije toestellen aangekocht in het buitenland en bieden deze nu aan met een andere telecom provider.

Ik ben trouwens supertevreden met mijn iPhone. Heb geen enkele van de hierboven genoemde problemen. Mijn enige klacht is juist omgekeerd, was Orange klant, maar ze samengegaan is met T-mobile het drama is :P

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:22

Verplaatst

LZP -> TV

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:24

Rana schreef:
Gisteren heeft de woordvoerder van KPN laten weten dat de iphone echt nog steeds alleen bij t-mobile gevoerd mag worden. ze hebben met t-Mobile een contract op alleen recht van 5 jaar waarvan er nu 2 om zijn en we het derde jaar in gaan. Ik werk zelf voor T-Mobile heb ook de I-phone en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met een telefoon! (bokken waar je ook bent hihi)

Haha, ja dat heb ik dus ook. In de tram, in een wachtkamer, (bij mijn schoonouders), ideaaaal! En dan nog mijn muziek altijd bij mij en alle foto's van mijn pc.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:48

Mijn vriend had ook een iphone, maar heeft binnen 3 maanden zijn toestel terug gebracht. Geen bereik, traag en t-mobile werkte dus niet bij ons in het noorden (omg. Emmen).
Inmiddels moet het bereik een stuk beter zijn en hij zou er toch wel erg graag 1 willen hebben. Nu heeft hij een HTC en daar heb ik geen goed woord voor over. Mijn vader en moeder hebben er ook 1 en alle 3 hebben ze problemen. Traag, reageren niet bij bv opnemen, gaan ineens uit, ineens batterij leeg. Daar zou ik dus ook nooit voor kiezen.

Maar nu ff ontopic, Volgens mij kan een iphone alleen bij t-mobile. Maar wat andere zeggen, misschien hebben ze wel een partijtje ingekocht. Ga anders eens informeren bij hun winkel.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:51

Volgens mij kan een iPhone ook (legaal) alleen icm met een Tmobile abbo worden aangeboden. Je kunt wel een simlockvrije nemen idd en dan een sim only abbo van Vodafone of een andere provider nemen. Ik ken wel iemand die dat gedaan heeft. Toestel is dan wel heel duur in aanschaf, maar de maandlasten zijn wel heel laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:51

Hmm ja Ilse, maar dan zou ik een 2ehands moeten nemen en dat vertrouw ik toch niet echt.
Kan geen nieuwe aanschaffen, die kosten zijn me te hoog in 1x keer.
Zit nog wel te twijfelen, kan via Vodafone ook de Nokia N96/N97 nemen of de Vodafone 360 H1 of M1. (en nog anderen, LG, Ericcson en HTC maar die eerste 2 wil ik sowieso niet)
Maar ja, ben een technische kneus :+ Dus weet echt de verschillen niet en wat nou beter/handiger is....

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:55

ik heb ook een vraagje...
mijn tel gaat beetje kapot :D:D
maar ik moet eigenlijk nog 1 jaar voordat me tel abbo afgelopen is...
maar ik kan toch nu overstappen naar hi of andere provieder en dan alvast een andere telefoon uitzoeken!!!
want had gelezen op internet dat het kan en dan je dan een simkaart krijg en die moet je erin doe als je abbo afgelopen is en dan gaat die automatische naar hi of andere provider..
en kan je nummer behouden ook...
maar weet alleen niet of het nu al kan , omdat ik nog 1 jaar moet...

xxxxxxxxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:00

Daar ben ik mee bezig maar dat kan pas drie maanden voordat je huidige abo afgelopen is :-(

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:02

oh okeeej das balen... ik ga zo naar de hi winkel omte infomeren...
je weet maar nooit... ze willen toch klanten hebben haha xxxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:36

Nou heb net gebeld met Vodafone en deze aanbieding klopt gewoon.
Vodafone heeft deze deal gesloten met de webwinkel voor Vodafone abbonees die toch een IPhone willen.
Dus ga em zo maar bestellen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:36

heb ook Iphone (overgenomen van kennis) met vodafone en erg tevreden. Ik ga over 4 maanden naar verlenging met vodafone en een nieuwe Iphone, via Phoneshop of zo, dat is ietsje duurder qua toestel maar T mobile heeft hier slecht bereik dus dan is vodafone fijner.
ook ik heb zowel met Vodafone als met Phoneshop gebeld en alles klopt. enige nadeel is dat als je nieuw abo neemt het wel ruim 30 euro scheelt met verlenging, dus met verlenging ben je duurder uit. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:44

Ligt eraan welk abbo je neemt denk ik.
Als ik ga verlengen is hij gewoon gratis. (de 3g)

Enige nadeel wat ik nu zie via Phoneshop is dat je niet kan verzekeren.
Maar ja aan de andere kant, heb nog nooit een toestel verzekerd... dus waarom de IPhone wel eigenlijk?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:30

ik heb de iphone 3gs bij tmobile. bevalt echt super! snelle foon en wel redelijk bereik. altijd internet! de paar keren dat ik geen bereik heb, boeien me dan niet meer.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:36

ik heb gebeld en je mag 4 maanden van te voren overstappen naar een andere provider dus ik moet wachten tot september :s

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:33

Er zijn ook geruchten dat de Iphone binnenkort (wat dat is is afwachten....) officieel verkrijgbaar wordt bij KPN en/of Vodafone......... kwestie van afwachten uiteraard.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:34

Hou er overigens wel rekening mee dat je dus na 6 maanden vast zit aan een abonnement van bijna 60 euro per maand...... Die korting is maar een half jaar van de 2 jaar.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:41

ik betaal 45 euri's per maand. 300 minuten en 300 smsjes en onbeperkt internet. vind ik niet zo duur, aangezien ik bij hi 30 euro betaalde voor 150 min en 150 smsjes.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:47

Ik heb wel bij vodafone begrepen dat als er iets mis is met je toestel je dit niet via Vodafone kan regelen. Dat is voor mij een reden geweest om geen Iphone te nemen, ze raadde het met zelfs af in de Vodafone winkel.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:48

Bedoel je hiermee bij breuk ofzo? Want dat gaat toch altijd via zo'n verzekering. Ik heb mo ook verzekerd voor 21 euro per 3 maanden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:04

Een iphone kan je niet los verzekeren. Je moet het dus echt van garantie hebben.