Poes Tiffie van 11 hoest akelig en miauwt schor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neantje

Poes Tiffie van 11 hoest akelig en miauwt schor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 16:55

Ik weet niet goed waar ik dit het beste onder kan zetten dus heb ik maar hiervoor gekozen..

Het gaat om mijn eigen huisdier Tiffie, ze is 11 jaar oud en zoals de titel al verklaard hoest ze heel akelig en miauwt ongelovelijk schor.

Een tijdje terug heeft de dierenarts haar een spuit gegeven om de hoest (tijdelijk) onder controle te houden en te verminderen. Hij dacht dat het iets Bronchitis achtigs is.
Ze heeft soms echt van die aanvallen en dan blijft ze maar hoesten vanuit haar buik als het ware, waarna ze heel moe is.
Ook kan je zoals bij gezonde katten wel kan, haar luchtpijp niet zachtjes aan raken. Dan gaat ze hoesten, het is dus aardig gevoelig!

Nou is mijn vraag aan jullie:

Is er iets (natuurlijks!) van druppels of een pilletje ofzo wat ik haar zou kunnen geven?!

Ik ben een beetje aan het einde van mijn inspiratie en hellaas niet zo thuis in de homeopatishe en natuurlijke geneeswijzen.. !! ;(

HELP!

tamara16

Re: Poes Tiffie van 11 hoest akelig en miauwt schor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:57

ik kan je verder niet echt helpen
maar misschien de dierenarts op bellen een afspraak maken? die kan je beter helpen als wij hier op bokt.
maar wil je wel sterkte wensen

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 16:59

Dankje..!
Baal er echt van, zo oud is ze nog niet..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:03

Wanneer ben je naar de DA geweest?

Ik zou je adviseren terug te gaan naar de DA, is er bij jou in de buurt een weekend DA of iets dergelijks?

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:04

Heeft de dierenarts ook al in haar luchtpijp gekeken? Kan er niet iets in vast zitten, grassprietje of iets dergelijks? Succes met haar!

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 17:08

Ik ben met het inenten voor het laatst naar de dierenarts geweest, en naar mijn herinnering was dit in november.
De dierenarts zij toen dat het een aardige tijd zou werken (het spuitje) en dat hij dan met de volgende inenting verder wil kijken, maar ik heb het idee dat er toch wat meer aan de hand is.

Het probleem is; mijn ouders willen niet naar de dierenarts toe nu omdat die dus zijdat het met de volgende inenting wel kon..

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 17:09

Vandaar ik aan iets natuurlijks zat te denken al weet ik natuurlijk niet of dat wel wat uithaalt

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:11

Ik zou ook even terug gaan naar de DA als ik jou was.. Hoestproblemen kunnen soms aardig lang aanhouden. Wat evt ook zou kunnen, als katten/honden een hartprobleem hebben kunnen ze ook zo hoesten en buiten adem zijn.. Natuurlijk niet gezegd dat dat het is hoor, maar als alles daarbuiten onderzocht is dan zou dat ook een optie kunnen zijn..

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:49

Ik zou poes Tiffie van 11 jaar in een mandje stoppen, en poes Tiffie laten onderzoeken door een dierenarts. Deze heeft namelijk een jarenlange peperdure opleiding gevolgd voor dit soort situaties en kan je vast ook veel beter helpen dan je mede-Bokkers.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 03:30

Vende schreef:
Ik zou poes Tiffie van 11 jaar in een mandje stoppen, en poes Tiffie laten onderzoeken door een dierenarts. Deze heeft namelijk een jarenlange peperdure opleiding gevolgd voor dit soort situaties en kan je vast ook veel beter helpen dan je mede-Bokkers.

Japs, helemaal mee eens, en tegen je ouders zeggen dat een huisdier hebben nou eenmaal inhoudt dat als het wat mankeert je langs de DA moet.
Iedereen snapt natuurlijk dat de DA vast niet dacht dat het zo snel zo erg terug zou komen, anders bel je hem even en leg je het uit, kan hij vertellen wat hij vindt (denk dat dat zo snel mogelijk terug komen is)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:35

LZP -> BB

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:12

Klinkt meer als een keelontsteking, maar voor de zekerheid moet je idd even naar een DA.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:34

Klinkt idd zoals je het nu vertelt als keelontsteking. kat piept meestal wat op de luchtpijp, hoest/kucht als je erin knijpt, is er vaak gevoelig, slikt/eet/drinkt moeilijk. Wat je kan doen is een goede antibioticakuur en een pijnstiller, vooral de pijnstiller is belangrijk aangezien ze vaak niet meer willen eten met de keelpijn.
Wordt veroorzaakt door een virus, komt op dit moment wel bij meer katten voor.