Factuur van Eneco

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Factuur van Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 22:18

Ik heb vandaag mijn nota van 2009 binnen en ik ben totaal niet blij -:(-

Hebben jullie dit misschien ook?

Ik heb een zogenaamde slimme meter. Dit betekent dat ik twee tarieven heb en de standen van afstand kunnen worden afgelezen. Ik hou zelf een excellsheet bij om zeker te weten dat ik ongeveer uitkom aan het einde van het jaar. Misschien een beetje té, maar ik ben nogal een controlfreak. Ik verwachtte €150 terug te krijgen.

Nu open ik net de nota en moet ik €575 bijbetalen :wow:

Nog een brief van Eneco zegt dat ik hier €80 van terug krijg

Nu hebben ze op de eerste rekening de waarden geschat. Het tweede deel is van de herstelrekening. Hier staan de afgelezen waarden tot 8-1 op (deze kloppen), maar schatten ze mijn verbruik voor de 5 dagen erna tot de geschatte waarden van de eerste rekening.

Bij de specificatie staat het volgt:

Afbeelding

Elke malloot kan zien dat dit niet klopt.

Nu moet ik weer achter Eneco aanbellen, wat waarschijnlijk ook niet van een leien dakje zal gaan. Ik heb namelijk al meerdere malen problemen met hen gehad en ik ben er nu echt klaar mee.

Mijn laatste vraag: Kan je het hele jaar overstappen van energieleverancier?

Dank je wel voor het lezen!

Girl In The Mirror

Re: Factuur van Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:25

Ik hoor dat van veel mensen. Ook heb ik gehoord dat sommige mensen een brief hebben gehad dat er iets niet zou kloppen.

Of je over kan stappen, hangt van je contract af. Ik heb ook een blauwe maandag, toen ik voor het eerst energie moest regelen en totaal geen verstand van zaken had, gekozen voor Eneco. Toen ik er eenmaal achter kwam dat dit soort zaken véél goedkoper en beter kunnen ben ik snel overgestapt. :D Had gelukkig een contract met een opzegtermijn van 1 jaar. Trouwens, sommige leveranciers willen je oude contract ook afkopen, zij nemen dan de boete die je zou krijgen voor voortijdig overstappen, over.

Overigens: hoewel ik nu bij een andere maatschappij zit, is Eneco mijn netwerkbeheerder en krijg ik dus van hun de meterstandkaartjes.

Ik knijp 'm trouwens wel want ik ben bang dat ik ook moet gaan bijbetalen. :( Heb vorige week mijn standen ingevuld op internet en kreeg al de melding dat het gebruik hoger is dan ingeschat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 22:29

Dank je voor je antwoord. Bij welke maatschappij zit jij?

Het gaat mij niet zozeer om goedkoper, maar ik wil af van die belabberde service (als het al service te noemen valt!).

Girl In The Mirror

Re: Factuur van Eneco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:39

Ik zit bij Greenchoice.
Service.. Tja. Ik heb er niet echt een idee van, want ik heb nooit problemen met ze. :D Heb een keertje een vraag gesteld, telefonisch, en daar kreeg ik direct een snel en goed antwoord op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:36

Die rekening klopt idd van geen kant, goed van je dat je je eigen standen noteert +:)+ Kan je heel veel ellende mee besparen en kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen
Ik hoop dat je dr uitkomt met ze, vast wel lijkt wel of hun programma op hol is geslagen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 23:50

Ja, naar mijn idee hadden ze eerst maar iets geschat. Hierna hebben ze de echte gegevens van mijn meter toegevoegd. Ze zijn alleen de geschatte waarden 'vergeten' te wissen. Nu heb ik in 5 dagen meer verbruikt dan in een heel jaar. Ik vraag mij echt af hoe zo'n fout er in kan sluipen.

Pff, ik zie nu al op tegen maandag-ochtend. Vorig jaar heb ik ongeveer hemel en aarde moeten bewegen om mijn termijnbedrag zo te krijgen dat zij niet mijn verdiende geld op een spaarrekening kunnen zetten, maar ikzelf.

Ik heb een nieuwbouw-appartement. In september 2008 heb ik de sleutel gekregen. Het voorschot was toen 160 euro :? voor 95m2 en alleenstaand. Ik kreeg meer dan 400 euro terug van 4 maanden. Mijn nieuwe termijnbedrag werd echter 195 euro. Dit hadden ze vastgesteld naar aanleiding van het vorige jaar, yeah right _-:(

Ik denk dat ik 8 telefoontjes later pas het maandbedrag naar 100 euro heb gekregen.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:43

Even een ander vraagje, ik zit nu 3 maanden bij eneco vroegf me af of je dan ook zon jaaroverzicht krijg? of dat je die zelf op moet vragen weet je dat toevallig?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 00:50

Bedoel je zoiets als ik net laat zien in het plaatje? Ik had de mijne vandaag binnen.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:52

mo_van_dijk schreef:
Bedoel je zoiets als ik net laat zien in het plaatje? Ik had de mijne vandaag binnen.

Ja zo overzicht, kan ik kijken of ze me goed ingeschat hebben, niet dat ik straks een paar 100 euro bij moet betalen, betaal dan liever elke maand iets teveel dat ik aan het eind terugkrijg.

Ik zal nog wel even weekje wachten en als ik hem niet krijg even bellen hoe en wat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:58

Goed nieuws *\o/* *\o/*

Ik keek net op mijneneco.nl en ze hebben een derde factuur toegevoegd

Factuur 1: €574.17 BETALEN
Factuur 2: €83.43 RETOUR
Factuur 3: €677.57 RETOUR

In totaal is dit dus €186.83 RETOUR.

Nu vraag ik mij alleen nog af of dit in één keer gebeurd, want de eerste twee facturen hebben een notadatum van 8dagen eerder ;( Ach, dan heb ik weer een excuus om te bellen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:11

mo_van_dijk schreef:
Ik heb een nieuwbouw-appartement. In september 2008 heb ik de sleutel gekregen. Het voorschot was toen 160 euro :? voor 95m2 en alleenstaand. Ik kreeg meer dan 400 euro terug van 4 maanden. Mijn nieuwe termijnbedrag werd echter 195 euro. Dit hadden ze vastgesteld naar aanleiding van het vorige jaar, yeah right _-:(

Ik denk dat ik 8 telefoontjes later pas het maandbedrag naar 100 euro heb gekregen.

Herkenbaar, maar dan bij Essent. Kreeg het bedrag alleen maar met 10% naar beneden, dus helaas hebben ze bij mij wel rente zitten trekken op mijn centen ;(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 14:14

Ik heb het uiteindelijk van 190 naar 100 weten te krijgen door het volgende:

'Ik wil graag 100 euro per maand gaan betalen en ik heb er geen probleem mee dat ik hierdoor geen betalingsregeling met jullie kan treffen wanneer de kosten hoger uitvallen.' Het gaat de energieleverancier namelijk om het vervallen van de betalingsregeling. Aangezien ze alles opnemen, hebben ze dan bewijs!

En dan nog betaal ik teveel :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:15

Leuk he, Eneco :))

Denk trouwens, even afhankelijk van het soort factuur, dat je dit wel in 1x terugkrijgt, dan is factuur 3 een correctienota op factuur 1 en 2 :)
Kan wel kijken voor je in het systeem morgen (ik werk bij het meetbedrijf, wel op de klantenservice voor de grootzakelijke aansluitingen, maar heb wel enig inzicht in de systemen voor de kleinverbruikers) hoe ze het factureren?
Scheelt je weer frustratie en in de wacht hangen :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 14:19

Ingrid, Durf je dat op Bokt neer te zetten :D

Mijn factuurnummers PB ik wel even naar je toe!