Strepen op vloer na dweilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Strepen op vloer na dweilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:33

Help!

Ik woon sinds kort in mijn eigen appartement, ik heb hier laminaat in liggen. Ik heb echt een probleem met dweilen, zolang de vloer nat is ziet het er prima uit, maar als het opgedroogd is zie ik overal strepen zitten, het ziet er echt niet uit. Wie heeft een geweldige manier om te dweilen zonder strepen?

Gr.

Bienotje

Re: Strepen op vloer na dweilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:35

Wat gebruik je voor schoonmaakproduct? Iets dat geschikt is om de vloer te reinigen. En gebruik je niet veels te veel water op de vloer tijdens het dweilen? :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:36

Dweil je erg nat? Misschien dat je te veel water gebruikt. Gebruik je speciaal schoonmaakvloerspul?

Edit bienotje is me voor }:0

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:36

- Nadrogen met een droge theedoek.
- speciaal laminaat dweilmiddel.

Dit weet ik zo even uit m'n hoofd, misschien kom je met googlen ook wel verder? :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:37

Bienotje schreef:
Wat gebruik je voor schoonmaakproduct? Iets dat geschikt is om de vloer te reinigen. En gebruik je niet veels te veel water op de vloer tijdens het dweilen? :)

Ik heb eerst van die laminaatreiniger gebruikt van HG, moest water bij, met veel of weinig water, de strepen bleven komen! Toen ben ik overgestapt op van die laminaat doekjes, zelfde probleem. Toen kreeg ik van iemand de tip om groene zeep te gebruiken, precies hetzelfde resultaat.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:38

Water en schoonmaakazijn! Ruikt zo lekker... :+ maar wel goedkoop en geen strepen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:39

te veel schoonmaakmiddel....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:40

Idd, ik denk dat er te veel schoonmaakmiddel 'achterblijft'.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:40

Wat marleen_88 al zegt: Na drogen met een theedoek.
Je hebt dan geen strepen meer als je goed droogt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:42

En wat ook kan is dat je water niet schoon genoeg is, en dat je strepen vuil blijft zien.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:42

ik dweil altijd nog een keer na met alleen water. Wat ook wel wil helpen is een klein scheutje glassex door je water heen. En dan gelijk goed drogen met bijvoorbeeld een theedoek/handdoek.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:45

Bedankt voor de tips! Ik zal morgen weer een poging doen!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:45

Dat spul gebruiken wij ook, je moet echt heeeel goed je dweil uit wringen zodat je met zo weinig mogelijk water dweilt. Eigenlijk is t beter om t met een (thee)doek te doen, maargoed dat is wel weer een paar uur op je knieen door je huis heen..

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:47

Ik heb goede ervaring met gewone allesreiniger of dreft, maar wel maar een fractie van wat men voorschrijft :(:)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:11

Zo droog mogelijk dweilen inderdaad, een te natte dweil (of doekje) laat strepen achter. Schoonmaakazijn is ook goed om te gebruiken, dat laat weinig strepen achter. Als je droog dweilt :+

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:13

Waarschijnlijk te veel schoonmaakmiddel? Of als je ineens een ander soort schoonmaakmiddel gebruikt kan het elkaar gaan afstoten waardoor je strepen kan krijgen (dit gebeurt vaak op spiegels) Laminaat idd niet te nat laten worden.
Succes!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:28

Inderdaad teveel schoonmaakmiddel gebruikt, keertje (of paar keer) met alleen water dweilen, en als je wel weer mét product doet veel minder, HG is enorm geconcentreerd, daar heb je maar heel weinig van nodig.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:41

Wij krijgen ook altijd strepen maar sinds we schoonmaakazijn gebruiken niet meer! Misschien kun je dat eens proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:26

WillemYntJee schreef:
Dat spul gebruiken wij ook, je moet echt heeeel goed je dweil uit wringen zodat je met zo weinig mogelijk water dweilt. Eigenlijk is t beter om t met een (thee)doek te doen, maargoed dat is wel weer een paar uur op je knieen door je huis heen..

Of je doet 't op de intelligente manier en doet gewoon je oude thee- of handdoek om de trekker uit je badkamer heen ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:29

Ik heb ook laminaat maar nooit strepen,welk schoonmaakmiddel ik ook gebruik.

Laminaat moet je zowiezo droog dweilen, niet met een mop, dan gaat het laminaat krullen.

Gewoon een dweil doek of lap, uitwringen en dan dweilen.

IK gebruik overigens verschillende allesreinigers ,geen enkele geeft strepen .

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:29

Ik dweil mijn laminaat wel met een mop maar wring hem uit met mijn handen. Anders blijft hij véélste nat en krijg ik ook strepen (en echt kringen zelfs)
Maar idd het kan verschillende redenen hebben... Te nat of teveel schoonmaakmiddel.
Hier maakt het ook niet uti welk schoonmaak middel ik gebruik, als ik de mop goed uitwring krijg ik geen strepen. Ook niet met gewone allesreiniger ofzo. Gewoon een klein beetje in het water en heel goed uitwringen, dan móet het goed gaan...
En ik heb bijna zwart laminaat, daar zie je de strepen echt ontzettend goed op als ze er zitten. :=

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:41

Sonja schreef:
WillemYntJee schreef:

Of je doet 't op de intelligente manier en doet gewoon je oude thee- of handdoek om de trekker uit je badkamer heen ;)

1. dan moet je wel een trekker hebben
en 2. dan moet je dus eerst die theedoek uit gaan zitten wringen met je handen en dan nog iedere keer zitten kl*ten met dat ding om die trekker (want dat blijft noooit goed zitten, wij dweilden op t werk eerst ook zo). Dus kan je net zo goed op je knieen gaan :P

Wij hebben zo'n zelfuitwringbare dweil van de blokker, daar gaat t aardig goed mee.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:47

]Afbeelding

Ik dweil met deze +:)+

Bij mij streeploos :j
Idd wel ook met de hand uitwringen en dan bevestigen aan deze dweilstok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:48

Als je je theedoek of handdoek uit moet wringen heb je stomweg véél te nat gedweild. Dat is hartstikke slecht voor laminaat, met een beetje pech gaan de naden daar bol van staan.
Trekker kost bij de blokker een drol en drie knikkers. Daar ga je toch niet voor op je knieën liggen? De stok kun je desnoods delen met je bezem of mop...
Ik heb trouwens van dat dweilding van Leifheit ook de droge variant (zwiepsezwaps noem ik 'm maar geen idee hoe zo'n ding in het echt heet :D ), daar kun je ook makkelijk een nawrijfdoek omheen doen.

Niemand hier die z'n vloer te lijf gaat met een stoomreiniger trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:49

Hahahaha dat plaatje van CM, da's dus mijn Zwiepsezwaps :))