Zij wel maar ik niet . . . .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tictac_

Zij wel maar ik niet . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 21:00

Heey bokkers :D

Nou ja ik heb gewoon iets wat me dwars zit sommige vinden het misschien onzin maar toch.
Kijk ik ben 15 wordt pas in november 16 maar zit al in 4 Havo (heb in belgie op school gezeten schooljaren anders ect.) maar al mijn vriendinnen worden binnekort als 16 mogen dan uit drinken nu ook al (helemaal niet veel maar mogen het ook) en dan ik ik mag het echt niet voor ik 16 ben ook niet uit. Binnekort ook themafeest voor bovenbouw en ja natuurlijk drinkt iedereen dan maar ik kan het wel doen en wil ook wel proeven maar voel me dan weer zo schuldig aangezien ik mijn ouders heb beloofd niks te drinken. En de laatste tijd merk ik dat het veel vaker dat we het daar over hebben enzo en dan voel ik me gewoon minder fijn omdat ik het gewoon nog niet mag en ik wil ook wel graag uit (ben ook echt niet het type dat zich helemaal klem gaat zuipen aangezien ik ook niet alles lust). Ik haat het eigenlijk deze leeftijd van 15 naar 16( ben zelf erg onzeker over mezelf dus dat helpt ook niet altijd echt). Iemand tips of advies zou welkom zijn :o

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:06

Praat er gewoon eens een keer rustig met je ouders over. En of je dan een keer een Bacardi breezer mag proberen, gewoon thuis waar je ouders bij zijn.

Zo is het bij mij ook ''begonnen'' kocht mijn moeder voor mij en mijn broer in het weekend 1 breezer.

Finstar1991

Re: Zij wel maar ik niet . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:09

Praat er over met je ouders, ik heb op mijn 13e mijn eerste biertje gehad, maar elke ouder is natuurlijk anders..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:10

Je kan je hele leven nog alcohol drinken. Als je zelfbeeld/plezier daarvan afhangt, wordt het tijd eens goed na te denken of je jóuw imago/geluk wilt laten afhangen van een chemisch stofje...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:11

Waarom wil je perse drinken?
Neem lekker gewoon een glaasje cola, niets mis mee.

Nu klinkt het alsof je moet drinken omdat anderen dat ook doen..
En vervolgens moet gaan roken omdat anderen dat ook doen...
En dan een keer wat anders roken... omdat anderen dat ook doen...

Snap best dat op jouw leeftijd erbij horen bijna een must, is zeker als je onzeker bent van jezelf.
Maar denk maar zo, als jij op je 18e nog niet drinkt, wel een rijbewijs hebt en de BOB bent, dan ben je ineens mateloos populair!!!

Stomme vraag..
Waarom wil je zo graag drinken?
Alleen om je kennissen (aangezien vrienden dat niet van je mogen eisen), of ook omdat je nieuwsgierig bent hoe het smaakt?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:16

ik vond 15 ook zo'n stomme leeftijd, nu heb ik 17 bijna 18 maar ben blij als ik 18 word, 17 vind ik ook helemaal niks aan :+
Ik snap wel dat je wilt gaan drinken omdat al je vrienden het mogen enzo, maar waarom zou je? Je verpest er heel veel mee met zo vroeg te gaan drinken. Je hebt een heel leven nog om alcohol te drinken, en een cola is net zo gezellig. Met uitgaan ben ik bijna altijd degene die geen drup alcohol neemt maar meestal ben ik altijd de meest 'out going' van de groep, en dat zonder een drup alcohol ;)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:19

hee ik heb hetzelfde als jij! ben net 15 geworden en zit in de 4e. eigenlijk al mijn vriendinnen/vrienden zijn ook ouder dan ik :) maar heb er zelf geen problemen mee. word ook altijd veel ouder geschat haha :P
en drinken hoef ik nog niet hoor, nergens voor nodig toch? je wordt toch niet buitengesloten als je niet drinkt, of wel?
wat ik wel stom vind is dat ik nog niet echt uit kan/mag gaan :Y) maarja komt vanzelf!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:21

Drinken is echt niet zo leuk als iedereen het laat lijken.
Ik ben altijd heel blij geweest dat ik degene was die verstandig was en kon zien hoe verder iedereen zich voor banketstaaf zette omdat ze weer eens te veel hadden gedronken.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:23

Ik zou er ook met je ouders over praten, maar je hoeft niet te drinken. ;)

Het enige wat je mist is de kater.. :')

Mijn ouders waren vrij makkelijk.. Ze waarschuwden mij wel en zeiden dat als ik ging drinken ik zelf mijn troep op moest ruimen als dat het gevolg was.. :+
Ik heb wat afgepoetst.. :')

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 21:25

@christel en finstar: zal niet zoveel effect hebben op mijn ouders maar proberen kan geen kwaas :P

@sjolvir: nee het is meer dat ik meer nieuwsgierig ben want als ik niet wil zullen mijn vriendinnen me ook niet dwingen

@Melissaaaaa: Tja word niet super oud geschat maar toch als je zegt van ja ben 15 en word pas in november 16 zeggen ze toch van ow echt waar da had ik niet gedacht. En je hebt ook wel gelijk ik word niet buitengesloten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:26

Geloof me: Met een biertje hoor je er niet opeens heel veel meer bij en het maakt niet eens zoveel verschil, ik pak ook vaak een cola in plaats van bier. En hé, voor je het weet ben je 16! :j
Laatst bijgewerkt door upendo op 15-01-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:30

heee joh! jou tijd komt echt nog wel! zonder drank is een feestje ook leuk! en misschien kan je met je ouders afspreken dat je een keer uitmag tot bijvoorbeeld 1 uur, en dan steeds een stukje later zodat ze er aan kunnen wennen! succes ermee!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:31

Ik zou lekker wachten,
zoveel mis je niet!
En na je 16e heb je nog genoeg tijd om te feesten en te drinken mocht je daar behoefte aan hebben :j
Het is wel leuk om vanalles te proberen, mijn ouders zijn er niet zo moeilijk in omdat ze weten dat ik toch niet veel ga drinken (ik denk nog te veel aan de calorietjes :') ) En ik krijg nog erger last van mijn eczeem en ga ongelofelijk plassen als ik gedronken heb dus ik drink nooit zo veel.
En het feestje is dan net zo leuk :D En ik wordt ook niet ondergewaardeerd omdat ik weinig drink :P

En over het uitgaan .. overleg dat met je ouders. Ik ben nu 17 en mag met moeite af en toe mee, omdat wij altijd naar een andere stad gaan. Nu heeft mijn moeder gesteld dat ik 1 keer in de maand mee mag en hoe ik dat verder indeel moet ik zelf weten. Ik vind het best jammer, maar ik ben blij dat ik uberhaupt mag. Dus misschien dat je ook zo iets kan doen? Dat je gewoon een keertje mee mag, voor de gezelligheid. En dan niet iedere week, gewoon om de 2 weken ofzo.

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 21:34

nou misschien dat ik later misschien zo af en toe uit mag tot ik 16 ben maar dat kan ik niet ckr zeggen. Maar het is wel zo zodra ik 16 ben mag ik uitgaan tot hoelaat ik wil als ik maar met iemand naar huis fiets en dat zal niet zo moeilijk zijn aangezien mijn vriendinnen 100 meter verder wonen. Ik moet alleen niet dronken thuiskomen want dan mag ik buiten in de tuin slapen :+

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:36

Oooh, nou dan is het aftellen tot je 16e verjaardag haha :D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:39

Ik zou gewoon rustig afwachten,
toen ik 15 was, dronk ik over het algemeen niet.
heb er nooit wat aan gemist :) en ik dacht wel van; ooh hoe zou dat smaken, nouja klein slokje van een vriendin genomen en ik wist het ook weer.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:42

gewoon wachten tot je 16 bent.
je kan even proeven maar dan weet je ook hoe het proeft!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:45

Gewoon een keer flink dronken en ziek worden, dan hoef je het daarna voorlopig niet meer! :Y)
Volgens mij is het idee juist, wat verboden is, is leuk! Mijn ouders deden er niet zo moeilijk over en daardoor maakte ik er geen misbruik van. meestal. :o
En wen er maar aan, in het hele leven is het zij wel en ik niet. In iedere fase is er wel iets.
Iedereen trouwt in mijn omgeving en ik ben ook nog niet gevraagd, oliebol happends meid :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:47

Ooit zul je ook 16 zijn (.. en dan kom je erachter dat het toch niet zo heel bijzonder is hihi :D )

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:49

Je kan aan je ouders vragen of je misschien toch één keer mag en daarbij juist uitleggen dat je graag eerlijk tegen ze bent?
Waarschijnlijk merk je dan gauw genoeg of het echt uitmaakt, en ik betwijfel dat.
Je kan ook zonder echt wel zat lol hebben hoor :)

Bij mij is het juist omgekeerd, geen van mijn vriendinnen zijn nog 16 en ik wel :+
Desondanks drink ik niet, ook nog nooit gedaan trouwens, ik moet inmiddels regelmatig afslaan zelfs...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:51

Ach, blijf bij jezelf en drink beter niet. Het enige wat je doet met alcohol drinken is hersencellen af laten breken en de groei van de hersenen nog meer beperken.
Daar krijg je spijt van hoor, later.
Alcohol tast ook erg het groeihormoon aan dus eigenlijk zal alles minder groeien. Krijg je nog n minder zelfbeeld ;)

Ik ben 16 en drink (regelmatig) maar ik raad het je echt niet aan hoor, als je er vanaf kunt blijven moet je dat ook echt doen! 't is niet bijzonder en je krijgt er later alleen maar spijt van als je er te vroeg mee begint!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:54

Jaimyliefje schreef:
Ach, blijf bij jezelf en drink beter niet. Het enige wat je doet met alcohol drinken is hersencellen af laten breken en de groei van de hersenen nog meer beperken.
Daar krijg je spijt van hoor, later.
Alcohol tast ook erg het groeihormoon aan dus eigenlijk zal alles minder groeien. Krijg je nog n minder zelfbeeld ;)

Ik ben 16 en drink (regelmatig) maar ik raad het je echt niet aan hoor, als je er vanaf kunt blijven moet je dat ook echt doen! 't is niet bijzonder en je krijgt er later alleen maar spijt van als je er te vroeg mee begint!

wijze woorden, maar waarom leef je er dan zelf niet naar?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:03

Goede vraag ;) nou goed, staat er toch bij: als je er (nog) vanaf kunt blijven moet je dat ook echt doen... Ik drink al sinds ik 8 ben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:07

dan ben je niet slim bezig, je had ook kunnen stoppen, dat kan overigens nog steeds het is nog niet te laat :) waarom drink je dan al zolang?

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:08

Jaimyliefje schreef:
Goede vraag ;) nou goed, staat er toch bij: als je er (nog) vanaf kunt blijven moet je dat ook echt doen... Ik drink al sinds ik 8 ben.

pfoee dat is jong, mijn ouders hadden er al moeite mee toen ik op mijn 16e een slokje bier nam :')