Lichaam wil niet de laatste tijd...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Lichaam wil niet de laatste tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 07:24

Begin al langzaam gek te worden geloof ik. Het begon zo`n maand geleden met hoofdpijn, wat ik nu nog steeds heb. Daarvoor naar de dokter geweest en het kwam uit mijn nek en rug. Conclusie nek, hoofd, rug zijn brak... Medicijnen gehad en oefeningen voor mijn nek, helpt allemaal voor geen meter, die hoofdpijn is er nog steeds.

Nu is het weer bijna zomer dus beginnen mijn luchtwegen ook weer te klooien, van de ene op de andere dag schiet mijn hoofd vol snot (nog meer hoofdpijn) heb ik bijholtontsteking en voorhoofdsholteonsteking.

Verder verrek ik steeds spiertjes... hele vage spiertjes waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Laatst werd ik wakker en kon mijn linkerbeen amper optillen. Mijn knieen doen ook steeds raarder, het lijkt wel een soort spierpijn in mijn knieen Verward (kan dat?)

En mijn enkels... ik zak er gewoon steeds spontaan doorheen, daar heb ik nooit last van gehad.

Word er een beetje gek van. Allemaal van die kleine dingetjes waarvoor je niet naar de dokter wil gaan bij elkaar.

28-09-2007
Nothing compares too you...


marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 07:58

Misschien is je lichaam gewoon wel oververmoeid. Zit jij niet regelmatig in de sportschool? Zou daar best mee te maken kunnen hebben, vooral áls je al tijdelijk wat minder goed in je vel zit en je neemt niet goed je rust, komen er steeds meer kleine dingetjes bij. Ik zou gewoon eens 2 weken volle rust nemen, en kijken hoe het daarna gaat. Naar de dokter kan altijd nog, en het klinkt niet dermate urgent dat je over een week gestrekt ligt Haha! Dus is het het proberen waard misschien!
Oh en die hoofdpijn, als je dokter zegt dat het vanuit je nek komt, zou een verwijzing naar een cesartherapeut en/of kraker eventueel uitkomst kunnen bieden. Dat soort klachten staan vaak in verband met een verkeerde houding die je gaat aannemen vanwege de pijn, en daardoor weer verkrampt etc. Om die vicieuze cirkel te doorbreken zou een therepaut meer uitkomtst kunnen bieden denk ik dan een paar pillen. Dus blijven die klachten aanhouden, teruggaan!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 08:08

Ik ga al even niet meer naar de sportschool. Het wordt met werk nogal moeilijk om "even" 2 weken vrij te nemen, er is gewoon heel simpel geen vervanger beschikbaar voor mij. Dat zou betekenen dat de lessen op de manege niet door kunnen gaan. En dan nog het probleem dat Flair op mn werk staat, als ik me ziekmeld kan ik dus ook 2 weken niet naar Flair.

Mijn houding is verder prima volgens dokter en fysio, maar er zit een vergroeiing in mijn rug waar het vandaan komt.

(wat is een cesartherapeut nou weer?)

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:21

Citaat:
Het wordt met werk nogal moeilijk om "even" 2 weken vrij te nemen, er is gewoon heel simpel geen vervanger beschikbaar voor mij


Dan meld je je toch ziek, als je zo blijft doorlopen wordt het misschien alleen maar erger.
Zul je alleen iemand moeten vinden voor je paard.
Dat de lessen dan niet door kunnen gaan is niet jou probleem, maar ee probleem van je werkgever.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 08:23

Wat moet ik dan in godsnaam die 2 weken doen? Op de bank liggen, dan wordt ik helemaal gillend gek. Denk dat ik na 2 weken depri ben van het niks doen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:57

flair schreef:
(wat is een cesartherapeut nou weer?)


Cesar is - net als Mensendieck - een oefentherapie die je leert geweldloos, met behulp van je eigen spierpak, een goede lichaamshouding te krijgen en behouden.
Daardoor kun je zeker verlichting van je klachten krijgen.

In bijna elke vlek is wel een cesartherapeut(e) te vinden en naast individuele oefentherapie zijn er vaak ook groepslessen. Vraag er je huisarts maar naar.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 10:00

Dat is het hem juist, mijn houding is niks mis mee... Dus daar valt niet bepaald aan te werken.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:20

Dat kon je weleens wat te gemakkelijk/optimistisch roepen...
Maar daar kom je wel achter als je e.e.a. met de peut voor de spiegel gaat bekijken.
'Scheve paarden worden door scheve mensen bereden' komt je bekend voor? In de dresuur werk je daaraan d.m.v oefeningen.

Vergat nog dat het behalve houding ook beweging betreft.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 12:50

De fysio en de dokter hebben mijn houding bekeken bij het lopen en zitten, dat was prima volgens beiden...


Verder zit ik op Flair idd wat scheef, ik zit af en toe op rechts om links te ontlasten (rug) Maar voel dan wel heel duidelijk dat ik scheef zit.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:58

Wat een ellende Flair, ik kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt.
Het zal ook niet eenvoudig zijn om voor al deze dingen een oorzaak te vinden, laat staan een oplossing.

Ben je alleen met je hoofpijnklachten (met als bijwerking hoofdpijn Knipoog) naar de huisarts geweest, of heb je hem ook van de rest van je klachten verteld ?
Misschien lijkt het op het oog te "onbenullig" om er mee langs de huisarts te gaan, maar het kan zo zijn dat al je klachten een klein stukje van een puzzel zijn.

Verder kan ik je helaas geen goede tips geven, ik wou dat ik je kon helpen...... heel veel sterkte en beterschap !

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 20:01

"de rest" had ik toen nog niet echt. Ja, af en toe mijn knieen. Die bijholte-en voor hoofdsholteontsteking heb ik pas vanaf woensdag. Die zijn nu pas echt op gang aan het komen. Die rug zit ik al een jaar of 3 mee, en nek komt weer door rug...

28-09-2007
Nothing compares too you...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:21

ik denk dat stress misschien een oorzaak kan zijn, ik heb stiekum veel onbewuste stress en dat slaat vooral op de nek spieren en ook ik wrod gauw verkouden en bijholte ontstekingen ...allemaal door stress, echt waar als je eens wist wat stress allemaal kan aanrichten , sommige mensen hebben dat nou eenmaal heel erg, ik doe er verder niets aan, als alleen proberen veel lol te maken en vaak een heet bad en elke n8 minstens 7 uur slapen.....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 21:53

Slapen doe ik ook al heel veel, minstens 8 uur per nacht. Met minder kan ik het ook echt niet doen, soms is 8 uur zelfs te weinig.
Veel lol maken... sja dat gaat niet echt werken als je lichaam zo verrot doet. Zou best uit willen gaan hoor, maar in een rokerige ruimte terwijl ik stikbenauwt ben gaat niet, paardrijden lukt ook al niet, daar heb ik de lucht even niet voor.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:32

Hier zul je ook wel niet voor voelen, maar met zo'n complex klachtenpakket zou ik me graag laten helpen door een homeopathisch werkende arts.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 07:34

Wat zou die kunnen doen dan, en waar vind ik die?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 08:34

Kijk es in de gouden gids?
(ik heb niet zo gauw een site voor je; hopelijk een andere Bokker?)

Daar heb je een gesprek mee en evt. vul je een vragenlijst in.
Op basis van het totaalplaatje van jou kan een homeopaat (liefst 1 die ook ha is) zo nodig medicatie uitzoeken, voedingsadviezen geven en/of je doorverwijzen naar aanvullende hulp.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, bebble, brennie85, Celebi, fotolijstje, GoogleAdsense, HopeMyDay, Kairos, MarJon, Mars, Mrskiwi, Neelm3r9, Niobe, Paloedie, Roadracer, roxiie, senna21, Telpeva, Winna, YandexBot, Zebrastreep en 46 bezoekers