Ok, ik ben in een zeikbui, maar toch :D

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Ok, ik ben in een zeikbui, maar toch :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:19

Het moet er gewoon even uit. Ik heb het hier echt verschrikkelijk naar mijn zin maar kunnen we niet een soort bokt-etiquette verzinnen? Ik vind nl de manier waarop soms hier geschreven wordt echt verschrikkelijk. En dan heb ik het niet over het vergeten van leestekens, hoofdletters of een keer een spelfout maar dat me, muh, en weet ik veel wat 'wat moet ik met muh haar doen'. Mensen alsjeblieft. Een beetje degelijk schrijven is toch niet teveel gevraagd.

Mijn vraag: ben ik de enige die hier zo over denkt?

Zo, het is er uit. Scheelt mij weer wat frustratie. Maar ik ben best wel lief hoor Lovers Echt waar

'Paint' it 'Black'


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:21

Hahahaha.... mogen we aan de etiquette een afkortingenlijst toevoegen?
Het verbazende is soms eerder de leeftijd van de auteur in kwestie Knipoog dan het taalgebruik...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:22

Misschien iets van een sollicitatiebrief voordat je je aanmeld? Tong uitsteken

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:24

Sypheron schreef:
Misschien iets van een sollicitatiebrief voordat je je aanmeld? Tong uitsteken


aanmeldt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:24

He da's een goeie. Een soort van resumé voordat je mee mag doen Haha! .
Inderdaad zo af en toe de leeftijd baart me ook ernstig zorgen. Ik ben ook niet feilloos hoor. Vooral niet omdat ik vaak te snel wil typen maar dit soort van turbotaal, ik word er echt knetter van. Waar moet het heen met de kwaliteit van onze taal Verward

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:25


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:25

Ik kan wel merken dat we hier met een zeer bekwaam ambtenaar te maken hebben Tong uitsteken misschien een idee om dit op te nemen in de voorwaarden cq disclosure van bokt? Dat mensen er van bewust zijn eer ze op het forum zijn registreerd.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:27

Dan een regeltje toevoegen misschien??

Orri: mwoah, of ik bekwaam ben weet ik niet. Maar ik hou wel van een beetje correct Nederlands. (en Engels Haha! )

'Paint' it 'Black'

Percy

Berichten: 12019
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:30

Of wat dacht je van een automatische uitlogfunctie wanneer het woord paardjuh of mensuh of iets van die strekking getypt wordt? Haha!

Ik erger me er ook behoorlijk aan, stop negen van de tien keer met lezen omdat ik er niet eens wijs uit kan worden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:30

Fasel schreef:
Dan een regeltje toevoegen misschien??

Orri: mwoah, of ik bekwaam ben weet ik niet. Maar ik hou wel van een beetje correct Nederlands. (en Engels Haha! )


Zie: Tong uitsteken

Knipoog ik ben ook zeker taalminnende...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:32

Wereldidee Percy. 'Helloo Mensjuh's, wat vinde jullie van muh paardjuh' Juk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Heerlijk om even lekker te zeiken zo Haha!

'Paint' it 'Black'

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:34

Ik heb laatst ergens een berichtje geprobeerd te lezen met de "8" in plaatst van "acht", bijvoorbeeld in dracht => dr8. Ik ben maar gestopt, kon het dus echt niet volgen
En inderdaad, "me" in plaats van "m'n" of "mijn" is uiterst irritant...

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:34

He Mensjuh's, k vin dat ckers een pr8tig id.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:38

Juist Wmijn, het is niet te lezen en bovendien zeer irritant. Het zegt natuurlijk erg veel over het niveau van de auteur maar toch. Het is en blijft irritant.

'Paint' it 'Black'

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:38

Niemand leest de bokt FAQ of de regels, dus dat helpt niet. Ik ben voor een sollicitatie achtig principe. Of een activering na het lezen van de bokregels oid.. dat er vragen gesteld worden die je moet beantwoorden (naar aanleiding van wat er in de regels staat) voordat je account geactiveerd wordt.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:43

Maar wat als je daarna die regels toch aan je laarsjuh Haha! lapt??? Dan moet men wel bereid zijn om na enige waarschuwingen zo iemand eraf te bonjouren.

'Paint' it 'Black'

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:44

Inderdaad, als iemand opzettelijk verder gaat met het misbruiken van msn taal oid, dan moeten er waarschuwingen en tijdelijke bans komen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:46

Ik ben voor maatregelen. Het wordt namelijk naar mijn idee ook steeds erger. Net als normen en waarden hoort fatsoenlijk schrijven er ook bij hoor.

'Paint' it 'Black'

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:48

En dan krijg je dus weer van die topics over gefrustreerde mensen, vind je het gek?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 17:56

Fasel schreef:
Ik ben voor maatregelen. Het wordt namelijk naar mijn idee ook steeds erger.

Misschien komt het omdat je er meer op let?
Ik vind het zelf ook soms wel irritant, maar is het niet zo dat het vooral op het jeugdhonk voorkomt? Het heet niet voor niets ook wel MSN - taal, het is echt zo 'n taaltje dat geschreven wordt zoals je het zegt en dat is in. En als je al je mailtjes zo typt is het even wennen om het op bokt anders te doen. Maar ik merk wel dat als mensen zo 'n topic schrijven dat ze snel genoeg door andere bokkers op de regels gewezen worden en dat ze dan hun schrijftaal ook wel aanpassen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:01

nou het gebeurd dus echt niet alleen op het jeugdhonk, maar ook op andere fora

wat percy zei is een wereldidee, als er te vaak mensuh kom es kijkuh naar mun paardjuh enz enz wordt getypt, dat je automatisch wordt uitgelogd!
leren ze het wel af Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:15

Dat taalgebruik stoort me soms ook wel...
Zou het geen idee zijn van zoiets als een waarschuwingssysteem in te bouwen... vb. 10 keer een opmerking gehad over msn-taal o.i.d. is gelijk aan een ban van 1 dag ofzo?
Scheelt veel mensen een hoop irritatie als er zoiets komt, want het leest niet makkelijk in ieder geval.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:22

Natalie schreef:
Dat taalgebruik stoort me soms ook wel...
Zou het geen idee zijn van zoiets als een waarschuwingssysteem in te bouwen... vb. 10 keer een opmerking gehad over msn-taal o.i.d. is gelijk aan een ban van 1 dag ofzo?
Scheelt veel mensen een hoop irritatie als er zoiets komt, want het leest niet makkelijk in ieder geval.


Da vink wel een goe idee

Meestal kan ik het nog wel lezen(weet nog een periode dat ik het zelf ook deed Bloos ) maar als ik lappen tekst zie in dat soort taal begin ik er niet aan. Je moet nml goed opletten als je het wilt ontcijferen en ik wil me liever niet moe maken tijdens het bokken

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:39

Ik snap niet waar jullie allemaal over klagen.
Kijk, als mensen afwisselend met grote en kleine letters gaan typen is dat irritant ja, of als ze in plaats van letters cijfers gaan gebruiken, maar "me" of "-tjuh" vind ik niet zo'n erge fout...Je kan ook gaan muggeziften.
't Is makkelijk te begrijpen.
Natuurlijk prefereer ik een tekst die in normaal Nederlands geschreven is, maar om een paar afkortinkjes ga ik me zeker niet druk maken. Weet wel betere dingen met m'n tijd te doen.

Zonnetje81
Berichten: 18571
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:40

Maar de normale afkortingen zoals, ff, btw, imo en dergelijke vind ik niet irritant je moet wel weten wat ze betekenen. Ik heb er lang over gedaan voor ik erachter was wat imo betekende.

Maar dat van: ckers, tjuh overal achter enz en dat soort taal daar stoor ik me ook gruwelijk aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annisa, BLEXBot, Capriootje, CarpeDiem_, IASCrawler, Tink89, Traiectum en 54 bezoekers