Klaagpaal Openbaar Vervoer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Klaagpaal Openbaar Vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:50

Ja, iedereen die nu met het openbaar vervoer reist heeft de afgelopen weken wel problemen
gehad. Ik heb de laatste dagen alleen maar pech, bussen die niet komen, bussen met half
uur vertraging, zelfs eergister een bus met een uur vertraging en ik stond dus in de regen
buiten. Ik heb respect voor het OV, maar soms .... :+

ik verwacht dat ik vanavond ook wel weer ga klagen, zit nu in Haarlem met sneeuwstorm
die tot ca 5 uur duurt, en dan moet ik naar Leiden CS... en dan is het daar nog steeds
bezig met sneeuwen :+ Mijn bus zal waarschijnlijk niet rjiden naar Oegstgeest door het
pokkeweer :+

Gooi het eruit mensen, het lucht op!

RelarDevi

Re: Klaagpaal Openbaar Vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:52

Ahrg, over bussen naar Oegstgeest kan ik echt meepraten, die rijdt maar 2x per uur en altijd 1 minuut voor ik aankom op Leiden CS.

Verder heb ik nu even niet veel te klagen omdat ik nu effe niet met OV ga :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:54

Ja de bussen van Oegstgeest he :+ ze vertrekken ook vaak te vroeg :( en dan mis ik hem net (woon 3 minuten lopen van de eindhalte :') )

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:55

Jeetje dat is dan pas wrang, ik woonde aan de rand van Oegstgeest net aan Leiden dus als ik echt niet wou wachten, liep ik wel effe 15-20 minuten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 16:05

ja ik dus echt bij de eindhalte :') het is wel te lopen hoor, met goed weer :+ heb eens iets vaags meegemaakt, bij het diac stond het heel vol, en we stonden daar al een kwartier ofzo, half uur,... en ik dacht, ja we komen er wel.... totdat ik bus 28 zag die voor ons stond, ofwel de bus eerder.... die stond daar dus al minstends 3 kwartier! Ik ben toen maar uitgestapt en gaan lopen naar huis := ben de bus niet tegengekomen := ik weet niet wat er aan de hand was daar, was bij de school de wissel ofzo, maar die weg langs het leidse hout was gewoon rustig, dus snap niet waarom ze niet konden rijden....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:11

Mag ik ook klagen over de passagiers? :D
Ik kan me niet druk maken over het te laat zijn van het ov

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:15

Dat is inderdaad heel erg vaag.
In principe kun je alles lopen maar als je een grote tas bij je hebt of het regent keihard.... tja dan ga je toch liever met bus :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 16:17

je mag ook klagen over passagiers :P heeft nog steeds met het OV te maken :+

Ik heb ook een klacht over passagiers! Ik kwam vanochtend (wellicht kwartier vertraging, zoals altijd :') ) aan op haarlem en er stond een muur van mensen voor de deur! Geen 1 die opzij ging! Ja sorry maar dan ga ik wel beuken hoor, de trein rijd echt neit zonder ze weg... Ik wil eruit... Daarbij was er wel iets aan de hand, het was echt vreselijk druk nog nooit zo erg op station haarlem gezien! Echt massa's mensen. Er scheen een defecte trein te zijn ofzoiets, niet echt meegekregen. Dat is iets wat mij wel heel erg irriteerd. Laat gewoon eerst de mensen eruit, dat is normaal toch?
Zo doe ik het tenminste :+

En ik klaag niet over het OV zozeer dat het slecht is hoor :P in bijna alle gevallen kunnen de chaffeurs er niets aan doen, zoals bjivoorbeeld files enzo, maar het is wel vervelend om in de kou een uur te staan wachten (ik geef ze dus niet de schuld, dit is een klaagpaal dus mag je klagen wat je wil :P )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:45

Marchador schreef:
Ik kan me niet druk maken over het te laat zijn van het ov

Ik wel... Onderdeel van de dienst waar ik voor betaal.

Overigens kan ik me ook echt doodergeren aan andere reizigers. Vooral mensen die niet kunnen wachten tot ze de trein in kunnen en maar staan te duwen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:47

Als we dan ook over passagiers mogen klagen; ik vind het zo verschrikkelijk als ik 's ochtends misselijk in de bus zit en er komt een dame naast me zitten met zoveel parfum op dat ik niet meer normaal adem kan halen. Echt, bah.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:48

Veirl schreef:
Als we dan ook over passagiers mogen klagen; ik vind het zo verschrikkelijk als ik 's ochtends misselijk in de bus zit en er komt een dame naast me zitten met zoveel parfum op dat ik niet meer normaal adem kan halen. Echt, bah.

Of iemand die net heeft gerookt, bah.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:48

Nee bussen 's avonds of op zondag, dát is een probleem. Die gaan 1keer per uur en vaak helemaal niet..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:03

Of mensen roken, mag je toch lekker zelf weten..
En als jij daar last van hebt, ja heel eerlijk gezegt, niet mijn probleem, of 'n ander zich er aan stoort

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:06

Niinatjuh schreef:
En als jij daar last van hebt, ja heel eerlijk gezegt, niet mijn probleem, of 'n ander zich er aan stoort

Maar een ander zit wel in de stank ervan.
En stinken doet het ook al ruiken rokers het zelf vaak niet eens.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:08

Oh ik heb zoooooveel klachten over het OV, maar hier alleen even mijn meest recente (zo'n 3 uur geleden).

Ik zit op het station op de bus te wachten. Recht voor mijn neus staat de bus die normaalgesproken 10 minuten voor mijn bus vertrekt, maar die had vertraging oid. Dus die stond er nog. Mijn bus stond erachter (zat geen chauffeur in) en ik wachtte dus even totdat de andere bus vertrok en mijn bus op zijn plekje ging staan incl. buschauffeur. Op een gegeven moment komt de buschauffeur aan lopen (andere bus staat er nog), hij stapt in, zet de motor aan en zet hem in z'n achteruit. Vervolgens gaat hij heel sneaky achter mijn bushokje langs en rijdt met volle vaart weg. Ik denk in eerste instantie ''oh die komt zo weer terug'' maar nee hoor, meneer scheurt als een gek weg en komt niet meer terug, ja een uur later weer.... :Z

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:18

Niinatjuh schreef:

Ok, dan kan ik dus voortaan ook m'n muziek gewoon hard aanzetten in de trein? Niet mijn probleem dat iemand daar last van heeft?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:19

IK KAN NIET NAAR HUIIIISSSSSSS..... :( :( :( :(

zo dat is eruit :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:25

Hier vertrekt een bepaalde bus ook vaak een paar minuten te vroeg, vooral op zondag. :(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:26

Sommige bussen rijden niet eens op de vermelde tijden, en k vind het echt belachelijk dat die kaartjes duurder zijn
1 euro is 1.50, 3 euro is 4 euro, en 5 euro is 6 euro
Ze willen dat meer mensen met OV gaan maar gaan het wel duurder maken :?

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:28

ik woon in de buurt van Edam/Volendam
en de ariva komt of te laat of te vroeg

je moet er gewoon een half uur gaan staan voor dat je de bus kan halen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:29

WinSel schreef:
Sommige bussen rijden niet eens op de vermelde tijden, en k vind het echt belachelijk dat die kaartjes duurder zijn
1 euro is 1.50, 3 euro is 4 euro, en 5 euro is 6 euro
Ze willen dat meer mensen met OV gaan maar gaan het wel duurder maken :?

Wat voor kaartjes zijn dat dan ;)?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:29

Pff ik ben normaal gesproken niet zo van het klagen maar de afgelopen weken was het wel erg bont. Kijk dat het een keertje fout gaat met noodweer kan ik me voorstellen maar het elke keer dat er 3 vlokjes sneeuw vallen zijn er problemen lijkt wel.

Hier is nog helemaal niet zo heel veel sneeuw gevallen maar vanmiddag was er een sneeuwbui en nu ligt er 10-20 cm sneeuw.. ja hoor, wisselstoring bij Haarlem. Vriendje staat nu vast op Haarlem Spaarnwoude en ik zou hem eigenlijk meeten op A'dam CS maar wacht nu thuis maar ff :s

Passagiers die andere mensen niet naar buiten laten gaan zijn ook erg vervelend _-:(

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:31

Ik was precies op tijd! Heb niks te klagen hoor, heb ff moeten wachten op school en kon op Sloterdijk zo de bus in hupsen!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:32

Hier in Utrecht ligt nog helemaal niks >;).

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:34

Zal ik ff een beetje jouw kant opblazen? Broertje is net aan het begin van het dorp de bus uitgezet, want die kwam de brug niet op, dus die is aan het lopen (lees: ploegen). En papa belde net dat hij in de file staat met de auto. Ik vind het eigenlijk wel grappig, er ligt 10cm sneeuw en NL ligt weer plat :=