werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 14:55

Ik zit voor de zoveelste keer thuis en ik ben vast niet de enige.
Hoe kom je de dag door als je moet leven van een uitkering en al je vrienden zijn aan het werk?

Mijn dag:
Als ik zin heb kom ik om 9 uur mijn bed uit en anders wanneer ik wil. Dan is het ontbijten en achter de computer waar ik eerst heel Bokt afwerk, marktplaats afsnuffel en vervolgens alle vacaturebanken afloop en als er wat bij zit solliciteren natuurlijk. 5 uur per dag is geen uitzondering |(
Verder ga ik om de dag sporten en ga ik bijna elke dag naar de paarden om ze even te checken en als het mijn beurt is voer ik ze ook. Rijden kan ik niet meer dus dat tijdverdrijf heb ik jammer genoeg niet(zou het wel een stuk dragelijker maken overigens.)
Daarna maar een beetje tv kijken ...nou ja een programma tussen de reclames door dan.

Ik heb me nu ook aangemeld als vrijwilliger bij de dierenambulance en ze zouden deze week terug bellen. Kan niet wachten om weer iets te gaan doen.
Zit te denken aan nog een cursus maar heb er net een achter de rug van dik 1200 euro...dus wordt ff lastig.

Hoe komen mijn mede lotgenoten de dag door?

chocobroodje

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:57

Ben niet werkeloos maar zit met ziekte thuis. Ik kan mezelf vrij goed vermaken. Ik bok veel, huishouden (zover het gaat), legpuzzels en mijn diertjes houden me wel bezig.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:59

Tja... het is nogal niet wat.....

Na al die maanden thuis zitten is mijn dag/nacht ritme volledig naar de knoppen...
Sta vrij laat op en ga laat naar bed....

Veel achter de computer..., soms kom ik er niet toe om te solliciteren, na zoveel afwijzingen.

Ik breng mijn dagen door achter de pc, het huishouden, een paar keer per week naar mijn pony, dat soort dingen.

Ik volg een studie, al ligt dat een beetje stil momenteel.....

als ik dat zo lees is het eigenlijk te triest voor woorden ;(

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:03

Mijn vriend is werkeloos.

Gaat om half 7 eruit, net zoals eerst en doet het hele ritueel wat hij anders ook deed.
Dan gaat hij rond 9 uur sporten, elke dag :j
Als hij thuis komt, lunchen, douchen en aan de klus.
We hebben nog wel wat klusjes liggen, gelukkig ;)
S'avonds als ik thuis ben gaan we via internet speuren naar werk en 1 dag per week loopt hij alle uitzendburo's even langs zodat ze hem niet vergeten ;) verder heeft hij de eerste 2 weken echt giga veel moeten doen voor de afwikkeling van het faillissement en had hij elke dag wel een afspraak bij een uitzendburo. Nu komen de gesprekken een beetje aan het rollen, dus hopelijk kan hij daar ook wat tijd mee vullen en zal hij zsm aan het werk zijn

Het belangrijkste is dat je zorgt dat je een ritme hebt.
Op tijd opstaan, op tijd je maaltijden nuttigen, niet proberen te gaan snaaien e.d. en op tijd naar je bedje toe.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:05

miep1979 schreef:
Mijn vriend is werkeloos.

Gaat om half 7 eruit, net zoals eerst en doet het hele ritueel wat hij anders ook deed.
Dan gaat hij rond 9 uur sporten, elke dag :j
Als hij thuis komt, lunchen, douchen en aan de klus.
We hebben nog wel wat klusjes liggen, gelukkig ;)
S'avonds als ik thuis ben gaan we via internet speuren naar werk en 1 dag per week loopt hij alle uitzendburo's even langs zodat ze hem niet vergeten ;) verder heeft hij de eerste 2 weken echt giga veel moeten doen voor de afwikkeling van het faillissement en had hij elke dag wel een afspraak bij een uitzendburo. Nu komen de gesprekken een beetje aan het rollen, dus hopelijk kan hij daar ook wat tijd mee vullen en zal hij zsm aan het werk zijn

Het belangrijkste is dat je zorgt dat je een ritme hebt.
Op tijd opstaan, op tijd je maaltijden nuttigen, niet proberen te gaan snaaien e.d. en op tijd naar je bedje toe.

1 van mijn grootste struikelblokken }:0

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:07

Ik lees heel veel, boeken die al jaren in de kast staan en waar ik nooit aan toekwam.
Verder ben ik vaak op stal. Met dit weer wat minder, maar als het enigszins te doen is zit ik er.
Ik ben bezig met een opleiding, veel leeswerk, dikke pillen.
Solliciteren natuurlijk, maar dat is niet altijd even makkelijk.
Bokt helpt natuurlijk ook. En online even de krant lezen.

Mijn dag/nacht ritme is wel ontregeld. Komt ook nog bij dat ik op dit moment niet kan sporten vanwege een revalidatie van een knie-operatie.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:09

Toen ik werkeloos was probeerde ik ook een gewoon ritme aan te houden omdat ik me anders helemaal nutteloos ging voelen.
Dus om 8 uur opstaan, ontbijten, boodschappen doen, poetsen/wassen/strijken, paardrijden/sporten, werk zoeken via internet en uitzendbureau's en als ik dan nog tijd overhad deed ik dingen waar ik anders nooit aan toekwam zoals kasten opruimen, garage opruimen, tuin doen.... Ik had wel het 'geluk' dat ik in de zomer werkeloos was, toen was het tenminste nog mooi weer.
Meestal was ik dan wel erg blij als het 5 uur was en vriendlief thuiskwam!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:15

Door mijn medicijnen is het heel moeilijk om een ritme aan te houden, ze veroorzaken namelijk slaapeloosheid. Zonder is op dit moment ook geen optie helaas. Nou ja ik houd mezelf wel bezig.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:41

Ik zit ook ziek thuis, maar kom de dag wel door. Ik help mee in het huishouden, zit op de pc en ben bezig met het maken van een bestand om inzicht te krijgen in de resultaten van nakomelingen van fjordenhengsten op de keuringen.
Ik heb de zorg over 5 fjorden en 2 shetlanders, dus als ik wil kan ik me een hele dag bezig houden. Met dit weer zit rijden er ook niet in, maar ben ik zeker anderhalf uur druk met voeren en water geven.

Verder probeer ik een aantal leuke dingen te plannen zodat je ergens naartoe kunt leven. Zo heb ik in november een schriktraining gedaan, heb ik me gisteren ingeschreven voor een paarden4daagse en denk ik erover om een weekje op paardentraining te gaan.

Ook heb ik me nu ingeschreven voor de volleybal, zit ik op hondencursus en zwem ik 1x per week.

Ik vermaak me dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:48

Cowgirl, als je zelf goed uit de voeten kan, dan is dit wel een goede tijd om buren te helpen die zelf wat minder goed ter been zijn. Je zou boodschappen kunnen doen, of ze helpen om even een ommetje te maken in de buurt. Er woont vast wel iemand in de buurt voor wie je iets kunt doen en ook al brengt het niks op qua geld, je hebt wel de waardering en het geeft je misschien een nuttiger gevoel.

Verder is er in huis vast wel wat te doen en heb je nu tijd om allerlei stomme klusjes aan te pakken. Je kledingkasten goed opruimen, eindelijk alles eens naar de kringloopwinkel, enzovoort. Je kunt ook je huis weer een paar leuke nieuwe accenten geven, dat hoeft niet duur te zijn als je bijvoorbeeld naar Leen Bakker of Xenos gaat.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:25

Ik ben sinds 1 jan. ook werkloos maar blijf gewoon vrijwillig bij mijn vorige werkgever werken.
Ja ik ben gek!

Maar ik zie mezelf echt niet thuis zitten de hele dag, dat heb ik al eens meegemaakt en ik had geen doel meer en was behoorlijk depressief.

Dus ik zit nu gewoon op kantoor, onder de mensen en af en toe doe ik een klusje. Moet wel zeggen dat ik bij werkgever terecht ben gekomen als vrijwilliger en er veel andere vrijwilligers werken (DB).

Wat je ook kan doen is je aanmelden als Moderator op Bokt, of als redactielid van de Wiki.
Bokt is altijd leuk en actueel en zo draag je je eigen steentje bij en het lijkt me nog leerzaam ook!

Ik hoop dat je snel wordt uitgenodigd bij de dierenambulance. Bij ons zoeken we ook nog steeds mensen, inwerkperiode is wel lang en we vragen ook wel mensen die minstens een half jaar beschikbaar zijn (i.v.m. de opleiding en inwerkperiode).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:53

Zit sinds een tijd ook thuis, ben chronisch ziek helaas. Het dagritme aan houden is daardoor een groot probleem. Echt vervelen doe ik me niet. heb veel dieren om te verzorgen, fotoshoots die ik doe om iets bij te verdienen en kweek grasparkieten. Rijden kan ik helaas niet meer.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:58

Ik ben sinds een maand ook werkloos :( M'n contract werd niet verlengd.. en daar zit je dan. Zit ook niet meer op school.
Wat ik nu doe, ben veeeel bij de paarden, help smorgens vroeg 7 uur op stal met mesten en paarden voeren en buiten zetten. Daarna rij ik meestal m'n andere verzorgpaard. Verder computer ik ook veel en ga wel met mijn moeder mee boodschappen doen en van alles en nog wat.

Ik wil graag weer werk, solliciteer ook veel, maar het wil niet lukken :S

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:02

Ik heb jaren terug een enorme burn out gehad. Is weliswaar anders dan werkeloos zijn, maar toch...

De huisarts had mij gezegd op tijd opstaan, 1 ding in huis schoonmaken en de hele middag proberen buiten te zijn. Legaal met de paarden bezig zijn dus!

Echt hoor, probeer het ritme erin te houden. Opstaan, eten, schoonmaken, opruimen, dieren verzorgen, sporten, vriendinnen bellen etc.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:05

Citaat:
Wat je ook kan doen is je aanmelden als Moderator op Bokt, of als redactielid van de Wiki.
Bokt is altijd leuk en actueel en zo draag je je eigen steentje bij en het lijkt me nog leerzaam ook!

Ik wil niet te lang achter de pc. Ik heb de laatste dagen er weer zoveel achter gezeten dat mijn rugklachten weer terug zijn...alles zit weer vast :( . Ik moet in beweging en dit stomme huis uit. Straks maar weer sporten.
Ik heb net gereageerd op iemand die een stalhulp zocht...maar ja mijn andere probleem is mijn rug ik kan niet alles doen wat ik graag zou willen. Anders ging ik wel paarden rijden of kocht er een eentje bij om te beleren ofzo.

Ook nog eens 3 sollicitaties gedaan vandaag.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:06

Zelfde probleem :D
Zit ook thuis...
Al ben ik nog wel druk met afstuderen.. maar hoef nergens meer heen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:08

Ik zit 3 dagen per week in therapie, maar verder ben ik werkloos. Ik kom mijn dagen door achter de computer, door naar het paard te gaan en door af en toe bij iemand op visite te gaan. Maar het kost me allemaal erg veel moeite (ook vanwege depressie) en wat jullie vertellen over het dag en nachtritme is helaas ook erg herkenbaar :\

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:29

Same here..
Zit ook al een aantal maanden thuis, om gek van te worden. Ik probeer ook het ritme erin te houden, maar dat valt niet altijd mee. Sommige dagen kom ik goed door, maar andere dagen is het echt een vraagteken hoe ik mijn dag door moet komen. Binnenkort komt de gemeente als het goed is met een aanbod voor mij, kan écht niet wachten om weer iets te doen te hebben.
Het huis is nl ook wel een keer schoon en sporten kun je ook niet de hele dag doen :P

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:39

hoe oud zijn jullie dan als ik vragen mag,, ik ben nog maar 20, maar ben voor veel winkels al 'te oud' :(

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:40

Ik heb net 5 weken 'vakantie' achter de rug. Kwam bij een zorginstelling vandaan waar het loon een maand later werd betaald, en toen ik daar ontslag had genomen kon ik pas ruim 5 weken later beginnen bij mijn nieuwe baas. Had dus gewoon nog loon tijdens mijn vrije weken. Ik start aankomende donderdag. En ik moet zeggen dat ik er nog totaal geen zin in heb, erg he!

Ik kon mijn dagen heel goed indelen eigenlijk, best een fijn ritme. Ik zal mijn vrije tijd wel missen. Ik stond altijd mooi op tijd op, en maakte mezelf dan op en ging ontbijten. Daarna wat dingetjes in huis en bokt bijlezen. Elke dag lekker naar mijn fjordje en haar alle aandacht geven die ze nodig had. Gezellig met vriendinnetjes afspreken, lekker bij mams op de koffie. Heerlijk. Ik denk dat ik wel een beetje heimwee ga krijgen naar die tijd :D.

Maar werken is ook niet vervelend ;).

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:43

Probeer eens een supermarkt, daar zoeken ze altijd wel mensen. Misschien niet het leukste werk, maar breng wel brood op de plank.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:45

Amaretto27 schreef:
hoe oud zijn jullie dan als ik vragen mag,, ik ben nog maar 20, maar ben voor veel winkels al 'te oud' :(

26 jaar

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:02

Waarom doen jullie dan geen vrijwilligerswerk als je je zo verveelt?
Echt zat te doen en het is nog leuk ook én je helpt iemand anders ermee!

Zo weet ik dat dierenasielen en dierenopvangadressen altijd wel extra handen kunnen gebruiken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:05

laetitia, daarom bracht ik al de hulpbehoeftige buren naar voren. Er zijn zat mensen die door de sneeuw en de kou niet naar buiten kunnen, of niet alleen. Daar kun je ook iets betekenen, denk ik.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:08

laetitia schreef:
Waarom doen jullie dan geen vrijwilligerswerk als je je zo verveelt?
Echt zat te doen en het is nog leuk ook én je helpt iemand anders ermee!

Zo weet ik dat dierenasielen en dierenopvangadressen altijd wel extra handen kunnen gebruiken :j

Moet je wel uitkijken dat je geen vrijwilligerswerk doet op banen waar anderen betaald voor krijgen...zo wil ik gerust "vrijwilligerswerk" doen op onze manege, maar je verrader slaapt niet....