Ok, ik ben in een zeikbui, maar toch :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:53

Ik vind het zelf ook niet fijn lezen, maar die afkortingen die gebruik ik eigenlijk wel vaak.
Gewoon makkelijk, het zit er gewoon in door veel te forummen.
Niet dat ik te lui ben om te typen, maar het is gewoon net wat makkelijker.

ff, idd, eik, iig
dat zijn de afkortingen die ik weleens gebruik. Maar meestal lees ik mijn bericht nog eens door en dan haal ik het toch weg omdat mensen het irritant vinden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:04

afkortingen zoals idd, iig zijn nog steeds volgens de nederlandse taal, ff dan niet. Maar het is nog altijd beter als mun "vriendjuh heeftuh vanavont met muh op de computor gespeelt"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:16

Heyzz mensjuhs, ik heb n heel lief verzorg ponietjuh, da ga ik altijd op me fietsjuh heen, alleen issie niej zo heel erg lief.
Eerst d8 ik dat ie ziekjuhs was, maar da issie niej, dus nou... kweetnie....

pffff, oladiejee oladiejoo....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:38

Ik heb me bescheurd. Yootha, verborgen talent? *onder bureau* Alle anderen trouwens ook.
Zelf vind ik dat je best je best mag doen op 'n beetje normaal NL. Doe ik zelf ook, als er foutjes in staan dan komt dat omdat ik de d/t regels NIET ken (nooit gesnapt ook, slaat echt nergens op) of omdat ik gewoon niet kan tikken Tong uitsteken
Verder ben ik nu heel benieuwd wat de afk 'eik' betekent. Is dat 'eigenlijk' op zn Balkenendes? Want die gast, die kan dus echt niet praten he, ik versta er iig geen moer van en dat is dan premier. Verloedering alom! Maar ach, t is wat t volk wil... Verdrietig

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:52

Laui! schreef:
Ik heb me bescheurd. Yootha, verborgen talent? *onder bureau* Alle anderen trouwens ook.
Zelf vind ik dat je best je best mag doen op 'n beetje normaal NL. Doe ik zelf ook, als er foutjes in staan dan komt dat omdat ik de d/t regels NIET ken (nooit gesnapt ook, slaat echt nergens op) of omdat ik gewoon niet kan tikken Tong uitsteken
Verder ben ik nu heel benieuwd wat de afk 'eik' betekent. Is dat 'eigenlijk' op zn Balkenendes? Want die gast, die kan dus echt niet praten he, ik versta er iig geen moer van en dat is dan premier. Verloedering alom! Maar ach, t is wat t volk wil... Verdrietig



Inderdaad, eigenlijk betekend dat op z'n brabants volgens mij. Tenminste ik zeg het wel eens.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:30

Als in: 'Da week eik nie'? Ik heb Brabantse collega's die zo praten. Haha!

Ik kan ook heel slecht tegen wanneer iemand het continu over me paard of me vriendje heeft. Wat is er mis met mijn of eventueel m'n? En voor -tjuh ben ik al helemaal allergisch. Ach, aan de andere kant werkt de titel op die manier vaak als handig selectiemiddel: welke topics wil ik lezen en welke niet... Knipoog

En wat (vrijwel) foutloos Nederlands betreft: dat is nu eenmaal m'n vak... Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:48

Ik vind slecht Nederlands op bokt ook vrij irritant en dan met name tegen de dingen die Karin hier boven noemt, expres woorden fout spellen, zoals bijvoorbeeld me paard . Tuurlijk is de een beter in spelling dan de ander, maar een beetje je best doen en goed je post nakijken kan nooit kwaad.
En kom je er echt niet uit, dan kan je mij altijd een pb sturen Haha! .

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:58

'Me paard', paardjuh, w8en'....ik griezel daar echt van! Wat mij betreft mogen er keiharde regels komen!! Knipoog

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 00:01

Zoals dit:

Percy schreef:
Of wat dacht je van een automatische uitlogfunctie wanneer het woord paardjuh of mensuh of iets van die strekking getypt wordt? Haha!


Of een ban voor een dag/week

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 00:08

Ikkuh vint ut ook heeeeeeeeel irritand, ennu ikkuh d8 dat syperons idee toch wel goed is ( ik moet zeggen dat msn taaltje veel vervelender is om te typen).

prompter

Berichten: 11163
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 00:19

Hee, lotgenoten gevonden! Ik word er ook gek van, vooral "nie" of "niej", of wat dacht je van "eejz". En "me" in plaats van "mijn" scoort ook hoog in mijn irritatie top 10....
Maar het helpt me inderdaad wel om te zien welke topics ik in 1 keer over kan slaan, de titel zegt meestal al genoeg Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 06:37

Het allerergst vind ik liev! ARGHHHHHHHHHHHH

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 07:41

Muggeziften? Nou, vind ik persoonlijk niet. Nogmaals, een klein beetje heb ik geen moeite mee zoals idd, ff of zelfs nog wel ei'k. Maak ik me ook nog soms schuldig aan. Maar hele verhalen op deze manier vind ik echt tever gaan. Voor mij is Nederlands ook mijn vak en het doet zeer te zien dat onze taal zo gruwelijk verkracht wordt. En ik MSN toch heel wat af maar op deze manier toch zeker niet!!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:47

Kleintje schreef:
Het allerergst vind ik liev! ARGHHHHHHHHHHHH


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 11:03

het valt mij altijd op dat ik over het algemeen meningen niet deel met mensen die tjuhtjes achter woorden zetten, vaak hebben die ook een naam met lover erin verwerkt Verward

prompter

Berichten: 11163
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:34

gijsenkim schreef:
het valt mij altijd op dat ik over het algemeen meningen niet deel met mensen die tjuhtjes achter woorden zetten, vaak hebben die ook een naam met lover erin verwerkt Verward


*grinnik* dat is de generatiekloof Kim....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:37

Ik bedenk me net dat ik gewoon meedoe met die verschrikkelijk pubers.
Ik schrijf demmit in plaats van Damn it!
Sorry

*excuses aanbiedt* Knipoog Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:00

waar ik me dus vreselijk aan erg.. en na dit topic dus nog meer.. is kzou in plaats van Ik zou... of w88 in plaats van wachten...

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:06

Een tijdje terug kreeg ik zo'n msn-mail van een potentiele verzorgster. Ik was meteen afgeknapt. Als iemand al niet eens de moeite kan nemen om zich netjes voor te stellen in een mail heb ik ook weinig hoop voor de rest van haar kwaliteiten.

Het was iets zoals: "k wil graag je paardjuh versjorgen, geef nie alstie doet bokkuh" (Help, ik hou er mee op, het is moeilijker dan ik dacht om zo'n zin na te apen) Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:36

Ik ben voor het idee van Percy: automatisch uitloggen als je een woord schrijft dat eindigd op tjuh of iets dergelijks.

Ik lees die hele berichten toch niet, dus veel zal ik er niet aan missen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:46

Of gewoon op de mesthoop gooien... kunnen ze daar lekker verder "MSN-en". Net als SC, die is toch ook ontstaan uit "wangedrag"? Nu is er een speciaal hoekje voor op Bokt! Hmmmm... een MSN-forum... moeten we daar ook een moddie voor zoeken... wie biedt zich aan? Gaaaap

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:36

Elles schreef:
wie biedt zich aan? Gaaaap

Ik niet want ik kan me daar niet inhouden om alles op slot te knikkeren }>

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:57

Ik erger me er ook aan. Ik weet van me zelf dat ik nog wel eens leestekens vergeet ofzo. Of hele zinnen aan elkaar schrijf. Maar dat doe ik zelfs met de verslagen die ik moet inleveren voor school.

Echt ik heb echt een hekel aan msn taal, weet ook niet wat mensen er toe brengt om zo te gaan praten en schrijven.

Ik had nog wel een vraagje. Mag ik ook "imo" gebruiken nadat iemand me heeft uitgelegd wat het betekend Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:28

imo : in mijn ogen, in mijn opinie

Die afkortingen zoals imo, iig, idd, ... is niets mis mee vind ik, maar die msn-taal, om gek van te worden...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:57

Ja precies, de gangbare afkortingen kan ik ook heel goed hebben. Soms moet ik er over nadenken wat er nou eigenlijk staat maar dat geeft niks.