wat gebeurt er soms toch een ongelofelijke ellende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:41

Ja ik ook wel, Het is eigenlijk wel triest dat mensen met zoveel macht niet die macht gebruiken om de wereld beter te maken.


DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:44

gijsenkim schreef:
Ja ik ook wel, Het is eigenlijk wel triest dat mensen met zoveel macht niet die macht gebruiken om de wereld beter te maken.


Tja in zijn optiek doet hij dat ook.. Ik probeer het overigens niet goed te praten ik vind dat de kerk (niet het geloof) mee moet gaan in de tijd. Het goedkeuren van de paus en veel betere educatie zou de situatie daar enorm verbeteren. Maar dan nog hou je het probleem dat er veel onveilige sex zal zijn daar omdat alleen de kinderen voor een goede oude dag daar kunnen zorgen. Vind het idee van die rechtzaak op zich wel grappig maar het haalt niet het probleem weg.

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:45

Ik heb een keer op de BBC een documentaire gezien over een Indiaas of Pakistaans meisje die bij haar oom woonde in Engeland. Ze was wees en woonde in haar vaderland bij familie. Om de een of andere duistere reden (haar ook niet bekend) hadden ze een bijtend middel over haar heen gegooid. Ze was idd zondig geweest. Het meisje was ten tijde van de docu 15 en het was zeker 3 jaar daarvoor gebeurd. Haar oom uit Engeland haalde haar daarheen om haar te laten behandelen. Hij zei het niet hardop ('t was ook zijn familie), maar het zat hem tot hier. Hij hield wel degelijk van het meisje, maar kon dat niet al te veel laten blijken. Haar geluk was dat ze nu in Engeland zat bij familie die voor haar zorgde en het mogelijk maakte dat ze naar school ging. Het was nog steeds geen huisje boompje beestje, maar zij had écht geluk.
Docu is al van jaren geleden, maar ik heb ook met mijn oren geklapperd, hoe komt het in iemand op? Lips are sealed

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:47

Er zouden gewoon meer vrouwen politieke macht moeten hebben wereldwijd.
Dan zou het niet alleen om de centen en om de macht gaan zoals op dit moment zo overheersend overal gebeurt.
Vrouwen hebben zorg om hun kinderen en in wat voor wereld die komen te wonen.
Met een paar flinke sancties zouden zulke dingen zo verboden worden. Maar ja voor de rijke landen is daar niets te halen dus waarom zouden ze zich druk maken.
Als er nu olie was

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:48

DunnitsMystery"]
[
Vrouwen slecht behandelen hoort NIET bij de moslimcultuur. Het hoort bij sommige landen waar een moslim geloof is. Dat is een belangrijk verschil. Nogmaals er zijn ook niet moslim landen waar vrouwen onderdrukt worden.. Vergeet niet dat in onze prachtige christelijke westerse cultuur vrouwen ook niet mega lang rechten hebben.
[/quote]

weet ik, weet ik. MAar zo wordt het hier gezegd, zo heet dat hier.

[quote="essie79 schreef:
[Hij werd dus gelijk "aangevallen" door een andere collega, zeer fanatiek RK meisje en die sprak de woorden:
"De paus is een toppertje" en stak daarbij haar duim naar iedereen op.
Mijn nekharen gingen er van overeind staan en mijn mond viel open van verbazing.
[/quote]


mijn mond viel ook open toen ik dit las. Werkelijk hoe mensen zichzelf toch zo'n bord voor hun kop kunnen houden.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:03

Indonesie is een moslim land met een vrouwelijke premier.......maar daar mogen vrouwen ook kiezen of ze wel of niet een hoofddoek dragen en de manier waarop men daar de islam volgt is echt wel een goede manier.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 09:19

indonesie houdt staat en geloof nog van elkaar gescheiden maar het is het land met het grootste aantal moslims in de wereld en die willen er uiteraard ook een moslimland van maken. Dan kan die vrouwelijke premier wel haar biezen pakken. Maar voor zover ik weet gebeurt er in dat land toch nog geen geweld tegen vrouwen zoals in pakistan waar de mannen gewoon ziek in hun hoofd zijn gemaakt door de cultuur.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:23

Nee precies. En je hebt idd gelijk. de Free Atjeh beweging is niets anders dan fundamentele moslims die eigenlijk heel indonesie fundamenteel willen zien. Maar deze mevrouw Megawati is een soort van Thatcher en daar hebben de baardige (voor zover indonesiers baarden kunnen kweken) een beetje meer moeite mee dan ze hadden gehoopt. Het gaat ze dus niet zonder slag of stoot lukken en buiten dat de wereld opinie over moslims komen dit soort acties natuurlijk ook niet ten goede he

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 09:36

gijsenkim schreef:
buiten dat de wereld opinie over moslims komen dit soort acties natuurlijk ook niet ten goede he

nee, maar dat mag je dan weer niet zeggen. MAar let maar eens op hoe het gaat worden in Irak; die sjiieten willen er weer een moslimstaat van maken en zodanig dat alle vrouwen zondig zijn en afgemaakt mogen worden als die mannen ook maar DENKEN dat ze er van af willen. Wat dat betreft waren vrouwen in irak beter af met Saddam.

De hond is de betere mens

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:37

dat die mensen daar totaal geen gevoel hebben. Echt ontzettend triest gewoon hebben hun geen hart gevoel enz.
Alles voor de famillie eer he, belachelijk Misselijk

Snap nu wat er bedoeld werd met achterlijke cultuur.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:40

Avanti schreef:
Snap nu wat er bedoeld werd met achterlijke cultuur.


ssssssssssssssssssssssssssssssssssst

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:53

Geloofs fanatisme is van alle tijden. 50 jaar geleden mochten katholieke meisjes ook nog niet veel. Als het heel koud was kregen ze een soort trainingsbroek aan maar daar moest een broek overheen en op school moest die broek uit. Nog een eeuw eerder ging iedereen die niet geloofde de brandstapel op. Het moslim geloof zal ook wel minder fanatiek worden als die mensen anderen dingen krijgen om zich mee bezig te houden, werk en voldoende eten b.v. Wanneer ik het heb over meer vrouwelijke invloed dan bedoel ik in de hele wereld politiek. Wanneer geld en macht eerlijker verdeelt zouden worden in de hele wereld, maar ook in zo'n land als Saoudi Arabie en ook Indonesie waar de rijkdom slecht verdeelt is. Dan krijgen fanaten veel minder kans hun boodschap te verspreiden. Armoe en onvrede zijn vruchtbare bodems, en de onderdrukte vrouwen thuis gemakkelijke eerste objecten om de woede te bekoelen over het onrecht van buitenaf.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 09:55

sarabande schreef:
Geloofs fanatisme is van alle tijden. 50 jaar geleden mochten katholieke meisjes ook nog niet veel. .

Zie topic magdalena sisters.

Het is wel zo dat in pakistan het rijkere deel onder de bevolking, met opleiding en zo in de stad heel anders met vrouwen omgaat dan de bevolking op het platteland. Ook in de stad krijgen vrouwen de kans om een opleiding te volgen.

Maar ik vind wel dat we een dergelijke cultuur gerust achterlijk mogen noemen. Het is gewoon zo. En ja, hier waren ze eeuwen terug OOK achterlijk, maar wij hebben ons ontwikkeld gelukkig.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:58

DAT zou nou eens wereldwijd geregeld moeten worden ONDERWIJS, want weet je, Kennis is de sleutel tot macht. Daarmee wil ik zeggen dat als je weet wat er te koop is in de wereld dat de kans dat je onderdrukt word daarmee afneemt. De vrouwen in Afghanistan mochten niet voor niets niet naar school......dan worden ze namelijk te slim en krijgen ze praatjes.

begin weer borstademhaling te krijgen.............

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:59

Desiree"]
[quote="sarabande schreef:
Geloofs fanatisme is van alle tijden. 50 jaar geleden mochten katholieke meisjes ook nog niet veel. .

Zie topic magdalena sisters.

Het is wel zo dat in pakistan het rijkere deel onder de bevolking, met opleiding en zo in de stad heel anders met vrouwen omgaat dan de bevolking op het platteland. Ook in de stad krijgen vrouwen de kans om een opleiding te volgen.

Maar ik vind wel dat we een dergelijke cultuur gerust achterlijk mogen noemen. Het is gewoon zo. En ja, hier waren ze eeuwen terug OOK achterlijk, maar wij hebben ons ontwikkeld gelukkig.
[/quote]

Ja maar je moet toch toegeven dat dat inherent is aan armoede. Wij hebben het nu goed.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:00

(geloofs-)fanatisme en armoede zijn met elkaar verbonden.

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 10:01

sarabande schreef:
[
Ja maar je moet toch toegeven dat dat inherent is aan armoede. Wij hebben het nu goed.
[/quote]


daT weet ik nog niet zo zeker omdat er ook in rijkere landen onder rijkere mensen onderdrukking bij vrouwen voorkomt. Ook natuurlijk weer voortkomend uit een streng geloof. Ik weet wel dat een geloof meer macht heeft over minder bedeelden dan over rijker bedeelden.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:02

SuperPepeijn schreef:
(geloofs-)fanatisme en armoede zijn met elkaar verbonden.


hoezo? hier in Nederland zijn de mensen toch niet arm en toch is er een hoop geloofsfanatisme. En niet alleen moslims

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:04

omdat bij armoede (geloofs-)fanatisme alleen een kans krijgt. ik geloof niet dat je in NL over dezelfde fanatisme kan praten als in fundamentalistisch islamitische landen. het is sowieso niet aan de macht.

Amor Vincit Omnia

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:04

gijsenkim"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
(geloofs-)fanatisme en armoede zijn met elkaar verbonden.


hoezo? hier in Nederland zijn de mensen toch niet arm en toch is er een hoop geloofsfanatisme. En niet alleen moslims
[/quote]

Dat fanatisme hier is vaak meelopen hoor, als het ze geld of een boete zou opleveren zou het snel minder worden. Internet ondersteund ook veel fanatismes, maar helpt ook weer degene die er onder lijden, b.v. moslimmeisjes, hun situatie te relativeren en te dragen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:09

geloofsfanatisme is een ontsnapping aan de situatie. de hoop op iets beters. opium voor het klootjesvolk. en een middel om macht uit te oefenen en alle neuzen naar 1 kant te krijgen.

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 11:30

MAar de vrouwen zijn nog het meeste de banketstaaf: 70% van hen in pakistan wordt mishandeld. WAt heeft een natuur een grove fout gemaakt met gruwelijke gevolgen om vrouwen fysiek minder sterk te maken. Het is zo in elke samenleving, als de bevolking te lijden heeft, lijden vrouwen altijd nog eens 3x zoveel. En als er in een land zo'n situatie is dat mensen asiel zoeken in het buitenland, zijn de vrouwen die het het hardste nodig hebben niet in staat om asiel te zoeken.

De hond is de betere mens

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:12

Ja en dan worden ze ook nog aan en of andere engerd uitgehuwelijkt. Huilen Echt vreselijk voor die vrouwen. Dan ben ik zo blij dat ik hier woon. Word daar dan nu eigenlijk niets aan gedaan, door een organisatie?

Doe jongens daar hebben totaal geen respect voor vrouwen daar niet en hier ook niet echt. Scheve mond Hier zijn ze ook een stuk brulater dan de Nederlands zal ook wel door de opvoeding komen. Zit er in gebakken.

Btw: die turkse vrouwen in nederland mogen volgens mij ook niet echt veel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1810naomi, _chou, _kimm, Amazonbot, amy495, Bengell, BlackClaw, craiester, Eskimo, Facebook, fotolijstje, goldith, Googlebot, Jennifer_S, kimmetje26, Lalladidoo, laurabe, Lotje033, marygoround, nafkedemi, Sodeletuut, spookyskippy, Telpeva, Yom en 215 bezoekers