Nederlandse scholieren opgepakt in Praag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Nederlandse scholieren opgepakt in Praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 20:06

Nederlandse scholieren opgepakt in Praag

Uitgegeven: 19 mei 2003 16:03 www.nu.nl

ZOETERMEER/PRAAG - Twee Nederlandse scholieren zijn in de nacht van woensdag op donderdag in Praag gearresteerd. De Tsjechische politie verdenkt het tweetal van het slaan en beroven van een Tsjechische vrouw. Het duo zit in voorlopige hechtenis in afwachting van de resultaten van een politieonderzoek. Dat heeft de school van het tweetal, het Erasmus College in Zoetermeer, maandag bekendgemaakt.

De leerlingen maakten deel uit van een groep van 46 scholieren uit 4 havo en 5 vwo die op schoolreis in Praag waren. De ouders van het duo zijn inmiddels afgereisd naar Praag en worden ter plaatse ondersteund door de Nederlandse ambassade. Een advocaat en een tolk zijn ingeschakeld. Deze hebben een verzoek om de leerlingen onder borgstelling vrij te krijgen bij de rechtbank ingediend.

Volgens het Erasmus College hebben de betrokken leerlingen tegen de afspraken in het pension verlaten. De schoolleiding is van mening dat de begeleiders dit niet hadden kunnen voorkomen, en dat zij in alle opzichten goed en professioneel te werk zijn gegaan.

De school zegt verder dat alle ouders en leerlingen vooraf hun handtekening hebben gezet onder de gedragsregels tijdens de reis en de eventuele sancties achteraf. De leerlingen zijn ook mondeling geïnstrueerd.


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:09

Eigen schuld denk ik dan maar., als ze die vrouw echt hebben geslaagd en beroofd.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Druif_01

Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:57

jeetje, waar slaat dat nou op dat ze iemand slaan? Ik vind het ook eigen schuld als het tenminste echt waar is

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:03

Eigen schuld hoor!
Ik heb net ook een excursie naar Tsjechie gehad en in een cafe waar we waren, was nog een Nederlandse groep. De wc's waren gesloopt, dus moesten beide groepen weg, maar ik zie niemand uit onze groep er voor aan dat die dat gedaan zouden hebben.... Scheve mond
Die gasten van die andere groep deden nog stoer naar elkaar: ja, dat hebben we gedaan, maar we zeggen het niet.... Lips are sealed
Dus moest onze school ook een deel van de schade vergoeden. Scheve mond

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:15

jeetje, hoe dom kan je zijn, zoiezo om zoiets te doen en daarnaast ook nog in het buitenland, dan ben je gewoon echt goed de ***.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:21

hihihi dat zijn 2 jongens bij mij uit de klas! Ik ken ze verder niet, maar onze leeraren, hebben er echt alles aangedaan daarzo. 1 leraar heeft echt 24 op het politie bureau gezeten. Het zijn sukkels, dat ze dit hebben gedaan.

Het is trouwens dinsdag op woensdag gebeurt

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 23:32

Wat een ogelovelijke hansworsten zeg Boos! !
Het slaat so-wie-so helemaal nergens op dat ze zomaar iemand in elkaar slaan en dan nog beroven ook, maar je bent natuurlijk wel goed de klos als je dat in het buitenland doet en daarbij opgepakt wordt }> !
Wel goed dat ze opgepakt zijn en niet in een land als Nederland waar ze er meteen met een waarschuwing vanaf zouden zijn gekomen Lips are sealed !
Met een beetje geluk zijn ze hier zo van geschrokken, dat ze het nóóit meer doen Scheve mond !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 00:34

Als het wekelijk zo is als dat het verteld wordt, dan mogen ze van mij ginds de bak in, zijn ze meteen genezen! Dan zijn het echt een stel sukkels eertse klas.
Hopelijk is het een storm in een glas water. Zo niet, eigen schuld hele dikke bult.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 01:08

Ik hoop dat ze daar vast blijven zitten, hebben ze het veel slechter als hier!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:00

Haha ik schrok al, er zijn ook een aantal leerlingen van onze school naar Praag.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:10

Ik heb vandaag een brief van school gehad. Heel verhaal erin, bla bla bla. Ik weet nu ook wie het zijn geweest. Ze hebben het inderdaad gedaan.

lecoco
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:11

eigen schuld dikke bult

nog een maandje dan geen school meer en lekker vakantie

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:05

snoopy_689 schreef:
Ik heb vandaag een brief van school gehad. Heel verhaal erin, bla bla bla. Ik weet nu ook wie het zijn geweest. Ze hebben het inderdaad gedaan.


Hoe is het nu met ze afgelopen, zitten ze nog steeds in Praag of zijn ze inmiddels al weer in Nederland ??

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:16

Sja, in andere landen mag dat nu eenmaal niet, dat is het verschil.

De hond is de betere mens

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:19

Nee ze zitten nog steeds ik praag, de ouders zitten er nu, en ook een advocaat. Heel onze school is in het nieuws. Gister zag ik mezelf op tv! Echt raar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:17

Weet je wat ik nu een beetje misselijk vind, er wordt van alles voor ze geregeld, een advocaat en de ambassade is druk aan het werk terwijl ze het dus gewoon gedaan hebben.
Ondertussen zit er in Thailand een Nederlander in de cel die al is vrijgesproken door de rechtbank maar die ze gewoon niet laten gaan en daar doet de ambassade dus niets voor.

Ik vind het echt walgelijk wat ze gedaan hebben en hoop dat ze er de komende 5 jaar mogen blijven, maar dat zal wel niet.
Ze worden vast nar Nederland gehaald en moeten dan 240 uur dienstverlening doen ofzo Misselijk

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:43

Idd, walgelijke k*tmannetjes. Laat ze maar lekker zitten daar, dan leren ze het wel af. Volgens mij zijn er ergere zaken waar de ambassade zich beter mee bezig kan houden, de verdwijning van 2 mannen bijvoorbeeld (was dan wel in Indonesië), maar daar doet de ambassade niks hoor. Tsss...

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 19:07

Nee inderdaad, wel heel erg ongelijk verdeeld hierzo.

Maarja, als ik wat meer weet dan schrijf ik het wel weer op! Haha!

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:41

1 woord: schorem.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:14

Die school is bij mij achter Lips are sealed Tong uitsteken Was er bijna naartoe gegaan Knipoog Ik ga ff aan een vriendin vragen die daar ops chool zit, of ze hun misschien kent... de school heet trouwens Het Erasmus College.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Googlebot, YandexBot en 85 bezoekers