Bokt vol met gefrustreerde mensen????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:10

Larissa schreef:
Mensen die anderen niet eens kennen en dan via internet aanvallen dat vind ik ronduit onbeschoft!
helemaal mee eens hoor. sommige mensen praten maar over een onveilige samenleving, maar hier kunnen diezelfde mensen ook niet hun fatsoen houden.

Citaat:
De splinter in het oog van je broeder zie je, maar de balk in je eigen oog zie je niet. Wanneer je de balk uit je eigen oog wegwerpt, dan zul je duidelijk zien, zodat je de splinter uit het oog van je broeder kunt verwijderen

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:06

Achja ik wil niet zeggen dat ik altijd even vriendelijk heb gereageerd hier op bokt, maar ik probeer het wel.
En het probleem blijft gewoon dat je niet 'hoort' hoe mensen het zeggen. Ik heb me echt weleens aangevallen gevoelen, en nu ik het laatst nog eens ging terug lezen, dacht ik: och... het viel wel mee.
van een bepaald persoon dan niet, die reageerde gewoon puur tegen mij, maarja dat hoort onder de titel 'persoonlijke vetes'. Lips are sealed en dat kan ik dan echt niet uitstaan dat zo iemand dan even een in-de-grond-trap reactie komt geven zodat iedereen het kan lezen.
Maarja ik heb me voorgenomen om, mocht het nog eens voorkomen, dan m'n neus in de wind te steken en niet te reageren (over air gesproken Schijnheilig Haha! Party!! )

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:10

Nee hoor gefrusteerd ben ik niet Haha!

SOms erger ik me wel dood ja aan bepaalde mensen maar dat heb je irl ook,. Vind het opzich dat er toch wel heel goed met elkaar om word gegaan, toch vooral op het jeugdhonk onder de jongeren dan.
Bij de wat ouderen zie ik veel meer gehap en gescheld.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:57

Sommigen doen wel wat gefrustreerd ja. Ik ben het niet, zeg namelijk te gemakkelijk wat ik op mijn lever heb en daarmee ga je frustratie juist uit de weg! Haha! Helaas kunnen anderen daar niet altijd goed mee omgaan en dan zou ik weer wat subtieler moeten worden. Ik ben er niet op uit om mensen te kwetsen hoor, dat niet.

Ik merk echter wel dat sommige mensen een beetje jaloers zijn naar anderen toe. Sommige bokkers hebben dingen best aardig voor elkaar, al dan niet op eigen kracht. Sja, het leven is ook oneerlijk verdeeld, maar stel nu dat niemand iets had, dan waren we meer gelijk dan nu, maar wel ook meer gefrusteerder. Nu kunnen we nog ergens van dromen, en dat had dan niet gekund.

Overigens komt het overal voor dat personen met elkaar botsen, ook buiten internet. Maar adt heeft niets met gefrustreerd zijn te maken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:10

Idd zitten hier wel personen op Bokt waarvan ik denk dat ze een klein beetje gefrustreerd zijn, maar weet je wat het ook is?

Op papier kun je dingen lezen zoals je het zelf wilt, je kan zelf dingen gaan insinueren die er niet letterlijk staan. Ben je in een kwaaie bui, dan lees je al gauw over dingen heen of geef je je eigen draai aan het verhaal. Het best kan je dan maar niet reageren, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel eens te snel hap…

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:11

Dit vind ik mooi verwoord Desiree, kan ik het ook mee eens zijn!

En zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten... sommigen mogen best een keer in die spiegel kijken.

Je kunt in plaats van jaloezie beter naijver hebben, veel gezonder en lucratiever Knipoog

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:15

Nog steeds ben ik van mening dat het komt omdat het merendeel hier op bokt vrouwen zijn. Vrouwen vatten helaas de meeste opmerkingen persoonlijk op en gaan dan weer een persoonlijke opmerking teruggeven.

Ik geef toe soms ben ik al boos een berichtje aan het typen maar dan besef ik dat ik beter maar een keer kan zuchten en mijn schouders ophalen.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:20

Larissa schreef:
kijk maar bij rt als iemand vraagt rij ik wel goed aan de teugel etc. dan kan je ook niet beoordelen via een foto! Maar die krijgt dan wel de volle kritiek over zich dat ie het verkeerd doet etc. dat kun je gewoonweg niet beoordelen. Mensen die anderen niet eens kennen en dan via internet aanvallen dat vind ik ronduit onbeschoft! Zelf heb ik ook wel eens een opmerking, maar die breidt zich dan tenminste niet uit tot zo'n discussie en van die gehate pb's...Idd, een persoon in zn waarde laten en iedereen mag vinden wat die vind ondanks alles dat vind ik het belangrijkste!!


In zo'n geval vind ik het ook wel eigen schuld, dikke bult. Ze vragen zelf om beoordeeld te worden op die foto, dan moeten ze ook kunnen accepteren dat niet iedereen roept dat het er geweldig uitziet. Soms kan je wel iets uit een foto halen, natuurlijk blijft het een momentopname maar als een pony met een weggedrukte rug en halfopen mond staat terwijl de ruiter met een strak aangespannen teugel zit kan je toch wel stellen "nee, je rijdt niet aan de teugel" Knipoog

De mensen waar ik me in sommige topics over erger waardeer ik juist weer om hun mening of gevoel voor humor in andere topics. Wat dat betreft is het voor mij niet zo zwart/wit.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:21

Katja"]
Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat ze zelf niet op een hoger voetstuk komen als ze iemand anders naar beneden trappen.
[/quote]

[quote="SuperPepeijn schreef:
mensen die zich irriteren aan anderen hebben uiteindelijk alleen zichzelf ermee.


Ik denk dat dit 2 hele grote waarheden zijn. En door dat te beseffen is het vaak ineens veel makkelijker om eens te grijnzen om zo'n topic en gewoon weer verder te lezen, evt in een ander topic.
Laat het probleem netjes waar het hoort, bij de persoon die zijn frustraties kwijt moet, en trek het niet naar jezelf toe door er in wat voor vorm dan ook in mee te gaan.
Dan bloeden dat soort reacties ook vrij snel dood, want er is niets ergers dan iets heel vuils naar iemand neer te zetten en er wordt vervolgens niet op gereageerd. Want dat is uiteindelijk natuurlijk wel de bedoeling.
(Geen ervaring, maar weet wel dat het zo werkt. Knipoog )
Oh ja, 1x heb ik me niet in kunnen houden en gereageerd op een persoonlijke aanval, ik weet dus hoe moeilijk het kan zijn, maar toen had ik de bovenstaande quotes even niet in mijn hoofd. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:26

Percy schreef:
De mensen waar ik me in sommige topics over erger waardeer ik juist weer om hun mening of gevoel voor humor in andere topics. Wat dat betreft is het voor mij niet zo zwart/wit.



YEP zo heb ik het ook wel een beetje.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:33

Lisette schreef:
Nog steeds ben ik van mening dat het komt omdat het merendeel hier op bokt vrouwen zijn. Vrouwen vatten helaas de meeste opmerkingen persoonlijk op en gaan dan weer een persoonlijke opmerking teruggeven.
.

dat is inderdaad wel een vrouwen eigenschap ja maar ik heb er toch ook al een keer een mannelijke bokker op kunnen betrappen.

Sommige dingen liggen ook wel eens heel persoonlijk en dat is bij ieder mens weer anders. Maar dat kun je natuurlijk nooit van te voren weten.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 12:03

Wat me opvalt is dat mensen zich gelijk persoonlijk aangevallen voelen als iemand iets zegt en er ook vanuit gaan dat je het vooral zegt om hen te kwetsen. Ik had een paar pb's gestuurd naar mensen met het verzoek om op dit topic te reageren en de algemene reactie was erg voorzichtig (lees: ik word er vast ingeluisd) Juist door te reageren kun je vertellen waarom je misschien soms wat overgevoelig reageert op een bepaald topic.
Ik weet van mijzelf dat ik een keer heel erg boos op iemand ben geworden die over haar moeder klaagde toen ik net in een gigadip zat omdat mijn moeder was overleden. Mijn reacties sloeg echt nergens op als je de achtergrond niet wist. Later heb ik het dus maar even uitgelegd en was er niets meer aan de hand.
Misschien is het goed om bij een misverstand duidlijk uit te leggen waar een bepaalde emotie vandaan komt. Juist omdat het allemaal maar geschreven staat is het soms moeilijk om tussen de regels door te lezen en soms lees je tussen de regels door iets wat er helemaal niet staat.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:05

Ben ook niet gefrustreerd hoor!!! Ik heb ook al eens een topic als dit gestart, heeft volgens mij alleen niet echt geholpen.

Ik vind gewoon dat je iedereen in zijn/haar waarde moet laten en moet je nou zonodig een steek onder water geven, doe dat dan even via pb ofzo.

Belker

Berichten: 15313
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:31

Desiree"]
[quote="Lisette schreef:
Nog steeds ben ik van mening dat het komt omdat het merendeel hier op bokt vrouwen zijn. Vrouwen vatten helaas de meeste opmerkingen persoonlijk op en gaan dan weer een persoonlijke opmerking teruggeven.
.

dat is inderdaad wel een vrouwen eigenschap ja maar ik heb er toch ook al een keer een mannelijke bokker op kunnen betrappen.
[/quote]

Wie weet hoe groot zijn vrouwelijke kant dan wel niet is Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:41

Ik moet altijd wel lachen om hoe de mensen zich persoonlijk aangevallen voelen, als je het er gewoon niet mee eens bent. Waarom kan men daar gewoon niet luchtiger over doen? Het leven bestaat uit ergere (en ook mooiere) dingen dan al die frusti-topics.
Maar het blijft toch wel kostelijk om al die vetes te lezen.... Haha!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 14:46

Wat zie ik hier een paar scheinheilige reacties tussen zeg (zal geen namen noemen). Iedereen ergert zich toch wel eens? Een keer een sneer geven lijkt mij niet zo'n probleem. Wat Syph al zegt; de msntaal topics bv. Ik erger me er ook dood aan. Vriendelijk zeggen lukt meestal wel, maar af en toe.. Dan wis ik idd ook mijn berichtje maar weer, want anders wordt er iemand (zal weer geen namen noemen Schijnheilig ) boos.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:57

Sypheron schreef:
Je krijgt gewoon meningen te horen en als daar negatieve antwoorden tussen zitten moet je dat ook fatsoenlijk opvatten imo, je vraagt immers zelf om advies en hoe het gaat.
Idd, daar heb je gelijk in maar dit is maar een voorbeeld van wat ik geef. En natuurlijk kun je iets 'aflezen' op een foto, maar als er een iemand kritiek geeft, volgt gelijk iedereen hetzelfde voorbeeld. Maar mensen moeten ook weten waar de grens ligt! En die is soms ver te zoeken.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:06

Ja maar zoiets weet je op een forum, het is terug te lezen wat anderen zeggen, en er is een grote groep die dan zal volgen. Als je dat niet wil moet je dus echt niet op forums of internet zijn, zoals ik al zei..

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:13

Tyrza schreef:
Ik moet altijd wel lachen om hoe de mensen zich persoonlijk aangevallen voelen, als je het er gewoon niet mee eens bent. Waarom kan men daar gewoon niet luchtiger over doen? Het leven bestaat uit ergere (en ook mooiere) dingen dan al die frusti-topics.
Maar het blijft toch wel kostelijk om al die vetes te lezen.... Haha!


kijk, een discussie om iets waarover je van mening verschilt, dat is leuk leesvoer, ook al gaat het er dan soms hard aan toe! Zolang het maar over feiten gaat en niet op iemand als persoon, die de grond ingetrapt wordt.

Maar mensen die persoonlijke dingen gaan roepen, die feitenlijk niets meer met de discussie te maken hebben, dat vind ik echt niet kunnen, daarvan gaan mijn tenen dus wel krom staan en indien dit gebeurd bij iemand die ik persoonlijk ken, zal ik er ook altijd wat van zeggen. En ja, ik maak mezelf dan ook schuldig aan misschien een sarcastische opmerking, maar daar zit dus altijd een geschiedenis aan vast.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:14

Larissa"]
[quote="Sypheron schreef:
Je krijgt gewoon meningen te horen en als daar negatieve antwoorden tussen zitten moet je dat ook fatsoenlijk opvatten imo, je vraagt immers zelf om advies en hoe het gaat.
Idd, daar heb je gelijk in maar dit is maar een voorbeeld van wat ik geef. En natuurlijk kun je iets 'aflezen' op een foto, maar als er een iemand kritiek geeft, volgt gelijk iedereen hetzelfde voorbeeld. Maar mensen moeten ook weten waar de grens ligt! En die is soms ver te zoeken.
[/quote]

Het gebeurt vaak genoeg dat mensen geen kritiek durven geven tot iemand het voortouw neemt...
Soms gaan mensen echter veels te ver, maar het valt me ook op dat dat terug te leiden valt tot een niet zo'n grote groep users.
Daarbij schijnen veel mensen het hazepad te kiezen zodra het te heet onder hun voeten wordt en wordt er 1 persoon door meerderen gepakt.
Erg volwassen gedrag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:17

lis schreef:
Wat zie ik hier een paar scheinheilige reacties tussen zeg (zal geen namen noemen). Iedereen ergert zich toch wel eens? Een keer een sneer geven lijkt mij niet zo'n probleem. Wat Syph al zegt; de msntaal topics bv. Ik erger me er ook dood aan. Vriendelijk zeggen lukt meestal wel, maar af en toe.. Dan wis ik idd ook mijn berichtje maar weer, want anders wordt er iemand (zal weer geen namen noemen Schijnheilig ) boos.


Jij zegt het en ik dacht het; volgens mij zijn idd niet alle reacties hier oprecht!

*LOL* Ik ben echt de enige volgens mij die af en toe flink gefrustreerd is van sommige berichtjes/reacties/topics! *LOL* *LOL* *LOL* Gelukkig lig ik er nog niet wakker van!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:20

Ja dat merk ik ook ontzettend Orri als 1 iemand iets grover zegt word het steeds grover zeg maar.
En diegene die achter diegene mee banketstaaf. Sommige hebben totaal geen benul waar het nou prcies over gaat maar toch hun commentaar Frusty

als er ook eerst allemaal positieve reactie's zijn en dan laats er 1 of 2 iets negatief's en dan zijn die erna ook meestal gelijk negatief. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 19:51

Citaat:
Jij zegt het en ik dacht het; volgens mij zijn idd niet alle reacties hier oprecht!

Ik ben echt de enige volgens mij die af en toe flink gefrustreerd is van sommige berichtjes/reacties/topics! Gelukkig lig ik er nog niet wakker van!


Ligt er ook aan wat je onder frustratie zet

Ik denk juist dat mensen die nooit niks zeggen eerder gefrustreerd zijn dan diegene die het meteen zeggen en er meteen vanaf zijn.
Dus voor ze gefrustreerd zijn Lachen

En ik lig van i-net ook niet wakker
Sterker, zou gauw de knop van de compu uitgaat denk ik er al niet meer aan.
Dat is nu het makkelijke van i-net, als je geen zin meer hebt zet je hem uit.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:44

Zo simpel als dat!;)

Nee, ik bemoei me niet met dat soort topics omdat ik meestal geen zin heb om te reageren (als dat topic al uit is gelopen op een discussie) en de moeite niet waard vind om er dan nog op te reageren. Maar mensen die ze niet eens kennen en via internet aanvallen vind ik niet kunnen. Op internet is het gemakkelijk om je mening te uiten/delen en om elkaar aan te vallen, want zo doe je ook niet in real life. Iedereen heeft een mening, maar loopt vaak met de groep mee, omdat ze er anders 'buiten' vallen. Dat doet meestal iedereen (ik ook). Maar zoals Orri al zei, er neemt altijd een iemand het voortouw in handen, de rest volg later maar reageert ook aggressiever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 20:48

Met een groep mee willen lopen word wel steeds minder hoe ouder je word.
Tenminste bij mij wel.
Toen ik 14 was of zo, wilde ik erbij horen, was bang wat mensen van me zouden denken.
Geloof het of niet, ik was zelfs verlegen.

Maar nu ik ouder ben, weet ik wat mijn eigen mening is.
Daar durf ik ook voor uit te komen,
En als mensen me daarom niet leuk vinden kan en mag dat.
Je kan het nooit voor iedereen goed doen, wat je ook doet.