Digitale camera vragen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Digitale camera vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:34

Sinds een tijdje hebbben we een digi en het bevalt op zich prima maar ik heb toch nog wat vragen.
Als je foto´s maakt in de stal of in bak zie heel erg het stof in beeld zoals hier:
Afbeelding
Is daar wat aan te doen?
Het is iets waar ik met onze spiegelreflex nooit last van heb (heeft wel een veel beter flitser).

Volgende vraag: kun je foto´s die je al op je PC hebt gezet en gewist van de smart media kaart weer terug zetten op de smart media kaart?
Er zit nl. een fotowinkel in Apeldoorn die foto´s van je kaart in een uur afdrukt, dat is dus veel monder gdoe dan naar de Hema ofzo sturen.

Heeft er iemand een speciaal thuis fotoafdruk apparaat van bijv. HP, zoja bevalt dat goed, werkt het makkelijk en wat zijn de kosten per foto?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:04

Tip 1, zet een schijnwerper achter je op het te foto te zetten object Knipoog
sorry, behalve meer licht en raampje open tegen de stof, heeft ook mijn digi binnen dat probleem.
Voor zover ik weet kun je die foto's niet terug zetten...
Mijn moeder heeft zo'n printer en vind het geweldig!
Fotoprintpapier is iets duurder maar je haalt de kosten er makkelijk uit!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 00:26

Ik heb zelf een compactflashkaart en kan hier allerlei bestanden op terugzetten.. zelfs tekstbestanden etc.
En als ik mij niet vergis kan dit ook met een smartmediakaart.

Je computer ziet de camera of de kaartlezer namelijk als een extra harde schijf en kun je er gewoon bestanden heen kopieren.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 01:42

Als die vlekjes op de foto veroorzaakt zijn door stof dan zit dat stof waarschijnlijk gewoon op de lens. Regelmatig schoonblazen of met een zacht doekje schoonmaken.
Dit is niet het stof wat in de lucht dwarrelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 07:48

lageveld schreef:
Als die vlekjes op de foto veroorzaakt zijn door stof dan zit dat stof waarschijnlijk gewoon op de lens. Regelmatig schoonblazen of met een zacht doekje schoonmaken.
Dit is niet het stof wat in de lucht dwarrelt.


Ik denk zelf van wel, ik maak de lens regelmatig schoon.
Deze foto is gisteravond gemaakt op les, toen ik thuis kwam heb ik deze foto´s nog gemaakt in de stal: [KS] Help, ik word een Penny meisje........
In de tussentijd is de lens niet schoongemaakt dus moet het wel ronddwarrelend stof zijn geweest.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:00

Ik heb een HP2230 staan. Goede printer. Foto's komen er mooi uit. Printerpapier is duurder, dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:02

Belker schreef:
Ik heb een HP2230 staan. Goede printer. Foto's komen er mooi uit. Printerpapier is duurder, dat wel.


Is dat zo´n kleintje die alleen geschikt is voor 10x15 foto´s?
Er is er hier een in de aanbieding voor 169 euro en het lijkt me best praktisch.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:19

Die vlekjes lijken toch echt op de lens te zitten, probeer het eens met een wattenstaafje een geschikte reinigingsvloeistof.

Ik heb zelf een A4 fotoprinter van HP staan, per saldo is het voor mij goedkoper om de 10x15 foto's gewoon naar de hema te sturen. Goed papier is vrij duur en het inktverbruik ligt best hoog. Ik gebruik hem voornamelijk wanneer ik grotere foto's of bewerkingen wil afdrukken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:30

ik heb er 1 van canon. de 850 photo nog wat geval. kostte 100 pieken, maar dan heb je wel wat. Denk dat je tegenwoordig voor datzelfde geld nóg beter kan krijgen. Maar ja dan blijf je aan de gang...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:33

die foto's moet je niet zelf afdrukken maar lekker door de professional laten doen. ook grotere foto's en bewerkingen kan je via internet naar bv het kruidvat sturen. verder ben ik het eens met spades dat de lens misschien even na gekeken moet worden of misschien zijn zelfs de lichtgevoelige cellen niet in orde, dan moet je terug naar de leverancier.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:34

ja wij sturen ze ook altijd op, sp.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:36

Ilindra"]
[quote="Belker schreef:
Ik heb een HP2230 staan. Goede printer. Foto's komen er mooi uit. Printerpapier is duurder, dat wel.


Is dat zo´n kleintje die alleen geschikt is voor 10x15 foto´s?
Er is er hier een in de aanbieding voor 169 euro en het lijkt me best praktisch.
[/quote]
Nee een grote HP Business inkjet. Hij staat hier op mijn werk. Gisteren 2 foto's op 13X18 afgedrukt en die zagen er goed uit.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:37

tuurlijk, hoe dan ook veel mooiere kwaliteit, geen gedoe met inkt/papier/printer/computer en veel goedkoper.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:37

Prima schreef:
ja wij sturen ze ook altijd op, sp.

ik vond nog geen enkele foto goed genoeg om op papier te zetten Haha!
Digitale opslag scheeld veel meer ruimte, gezien mijn foto archief *LOL*

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:38

Belker"]
[quote="Prima schreef:
ja wij sturen ze ook altijd op, sp.

ik vond nog geen enkele foto goed genoeg om op papier te zetten Haha!
Digitale opslag scheeld veel meer ruimte, gezien mijn foto archief *LOL*
[/quote]

Nee vind je het gek met die gekke paarden van je Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:39

Wij hebben een ëenvoudige"printer HP deskjet930c. Foto's printen gaat prima, wel iets duurder als laten afdrukken, maar veel makkelijker!
In de toekomst (het volgende pc-prive project) willen we graag zo'n scanner/printer en kopieerder ineen. Ook van HP. Die schijnt nog veel eenvoudiger te zijn met foto's printen!
Ook grote foto's (A4-formaat) en bewerkingen printen we zelf. De normale foto's druk ik op iets kleiner formaat af, dan passen er meer op een A4. En als je nagaat hoe verschrikkelijk veel foto's wij altijd maken!!!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:40

Prima"]
[quote="Belker"][quote="Prima schreef:
ja wij sturen ze ook altijd op, sp.

ik vond nog geen enkele foto goed genoeg om op papier te zetten Haha!
Digitale opslag scheeld veel meer ruimte, gezien mijn foto archief *LOL*
[/quote]

Nee vind je het gek met die gekke paarden van je Knipoog
[/quote]Off topic, de camera had ik dus op stal. Had een leuke foto gegeven Haha!