Aangepaste dienstregeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaas_

Aangepaste dienstregeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:52

Erg leuk hoor die sneeuw enz allemaal. Maar het word toch wel wat minder door de treinen en bussen die niet/amper rijden
Nu lees ik overal dat ze de dienstregeling voor morgen nog niet kunnen zeggen, waarschijnlijk aangepast. Is het nu zo dat je om
half 7 op het station kan gaan staan in de kou en wachten op de eerste beste trein? Of rijden ze toch nog 1 x in de zoveel uur
zodat er nog iets regelmaat in zit? Van alle site's en nieuws word ik ook niet erg wijs, dus dit word vast afwachten tot morgenvroeg.
Bah, sneeuw is leuk. Maar niet zo :n

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:54

Niet idd..Gelukkig dat ik nu vakantie heb...
Anders was ik nooit op school gekomen...
Of niet meer thuis gekomen...Vind het altijd wel beetje raar..ik
snap dat er af toe kan zijn met die treinen..maar je zou zeggen
dat het tog ook allemaal tegen de sneeuw bestand moet zijn??
Laatst bijgewerkt door Sanniejtjuh op 20-12-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:57

Hmm ik weet het niet, ik woon in een dorp en alle bussen rijden niet. Nu woont mijn vriend in de stad verderop en heeft van de week zijn fiets hier laten staan. Erg handig dus.

Ik snap sowieso niet waarom heel Nederland ontregelt is wanneer er opeens een paar sneeuwvlokjes uit de hemel komen vallen...

kaas_

Re: Aangepaste dienstregeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:58

Tsja, mijn vriend zou morgen komen. Maar waarschijnlijk rijd er vanaf hem helemaal niets, ook overstap in zwolle zou een drama worden. Ik vind het ook erg raar dat nederland niet tegen wat sneeuw kan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:58

Ik háááááát negatieve reisadviezen. >;)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:00

upendo schreef:
Ik háááááát negatieve reisadviezen. >;)

Negatief reisadvies? Dat krijg je toch als er Mexicaanse griep in Afghanistan heerst, of je het risico loopt om spontaan SARS te krijgen als je Kongo binnenwandeld? :P

Maar, ook negatief reisadvies in Nederland is vervelend ja. >;)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:02

Ik hoop dat er wel treinen rijden morgen, al dan niet minder of met vertraging.
Dat maakt me niks uit, als ik maar van Apeldoorn naar Groningen kan komen.
Daar wil ik best wat langer over doen.
Ik denk dat er niets anders op zit dan morgenochtend het nieuws en de site van de NS in de gaten te houden.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:07

Er rijden ondermeer zeer beperkt of geen treinen tussen:

Leeuwarden - Stavoren/Harlingen
Utrecht - Baarn
Winterswijk - Zevenaar
Utrecht - Hilversum
Arnhem - Tiel

Betekend dit dat zijn daartussen alleen niet rijden. Of dat er amper een trein gaat vanaf die plek (bijv. Leeuwarden) ?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:14

tjah lekker is dat.

Ik woon onder Assen en werk in groningen.
Normaal ga ik met de auto tot haren. en ga ik verder met de cittybus. Echter als de bussen morgen niet rijden kan ik niet op het werk komen met de auto. (er is op het werk geen mogenlijk heid voor het parkeren met de auto) Dus dan ben ik eigenlijk afhankelijk van de trein. echter geeft NS net als vandaag een negatief reisadvies uit voor morgen om met de trein te gaan.

Wat nu?

Ik werk namelijk nog maar 4 weken bij mijn nieuwe baas.
Donderdag ben ik toch uiteindelijk met 40 minuten vertragiung met de trein naar Groningen gegaan om na 1 uur gewerkt te hebben te horen te krijgen dat iedereen die buiten Groningen woont en met het openbaar vervoer komt weer naar huis mag omdat ze niet weten tot hoe laat ze nog gingen rijden.

Ik kijk denk ik morgen wel hoe het is. Mijn baas heeft mij donderdag ook niet aangegeven niet te komen, maar gat hij juist erg blij zou zijn met mijn hulp. ter vervanging van iemand anders.
Dat zal morgen niet anders zijn.

Zit dus wel effe met een dillema

1 Wachten tot werk zelf afbelt.
2 Toch ondanks het negatief reisadvies met de auto-bus gaan, of met de trein.
3 Werk opbellen en aangeven dat ik niet kan komen.
Wat zouden jullie doen?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:16

Ik zou optie 3 doen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:22

Om hoe laat moet je op je werk zijn sandorra? Zou sowieso morgenvroeg even kijken hoe het ervoor staat..

Moet morgen zelf ook werken,maar ik heb gelukkig een autootje... Gaan we weer rustig aan naar Beilen... :')

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:23

ik moet om 09.00 beginnen.
dus vroeg eruit ga ik idd wel en kijk morgenochten op de site's hoe het ervoor staat.

Ik wil eigenlijk geen brokken maken. Die zijn er bij on dit jaar al meer als genoeg geweest.
(mamma 51 beroerte rechts volledig verlamt en heet afasie, kan niet praten maar begrijpt wel alles. Tweelingzus 4 maal in het ziekenhuis gelegen en ik kan zo nog wel een aantal dingen opnoemen.)
Laatst bijgewerkt door sandorra op 20-12-09 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:26

Tja op mijn traject dus geen treinen....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:26

Overigens woon ik vlakbij de lijn Zwolle-Groningen en de treinen hebben hier wel gereden. Wel met vertraging, maar het rijdt hier wel. (net bij de NS gecheckt: ongeveer 15 min vertraging)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:33

@Sandorra; kun je je werk niet bellen om te vragen of je de auto bij je werk kunt parkeren nu (of dat je je parkeerkosten kunt declareren)? Omdat je anders niet goed weet hoe je op je werk moet komen? Kan dat niet dan aangeven dat je met de trein zult proberen de komen. :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:39

Zit met hetzelfde. Twijfel of ik morgen toch maar op het station ga staan wachten of er een treinkomt, of morgen bel dat ik niet kom. Auto lijkt mij ook geen succes, want ik kan niet bij mijn werk parkeren, en het wordt vast een hele grote file richting Amsterdam.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:40

Ik zit met hetzelfde..Heb morgen gewoon weer patiënten op stage maar als de bussen niet rijden zie ik geen mogelijkheid om daar te komen. Fietsen doe ik zeker 2,5 uur over met die sneeuw en lopen is al helemaal geen optie :\ hmm

xelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:43

Ik ben ook heel benieuwd of ik morgen ooit op mijn werk kom.
Van Internet word ik ook niet veel wijzer.
Ik loop morgen maar gewoon naar de bushalte toe, en ik zie wel of er een bus komt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:48

Mijn ervaring van vanavond:
Heb 4 uur gereisd, ipv de normale 2 uur. Heb in Den Bosch zeker een uur vast gezeten, waarvan 3 kwartier in een trein die toch maar niet reed. Uiteindelijk bleken de treinen die gingen allemaal een stoptrein te zijn. Gaat ook veel tijd in zitten, als je normaal met de intercity gaat. Let daar op mensen! Verder kiezen ze random treinen die overal heen gaan op rare tijden, je kan beter gewoon op tijd naar het station gaan, dan merk je vanzelf wanneer er wat gaat.
Tip: doe je dikste jas, muts, sjaal, broek, sokken, handschoenen, trui en schoenen aan, anders verga je van de kou.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 09:17

De bussen in mijn streek geven wel aan te willen rijden. Ns daarintegen geeft een negatief reisadvies en zo min mogelijk met de trein te gaan. Ze rijden ook zeer beperkt. Pff, ben benieuwd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:22

ik begrijp er niets van....een beetje sneeuw en heel nederland ligt plat...alleen de trein naar moskou rijdt nog.
waarin een klein land groot kan zijn....

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:27

ik heb overlegd met mn baas, nav een ingesneeuwde auto (zat gisteren meteen muurvast op de parkeerplaats) en treinen die zeker weten vanmiddag niet meer rijden. En nu ben ik vrij! :D Zo maar even bij de welkoop een sneeuwschep kopen en de parkeerplaats van 30 bij 30 uitscheppen. :')

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:30

geerke schreef:
ik begrijp er niets van....een beetje sneeuw en heel nederland ligt plat...alleen de trein naar moskou rijdt nog.
waarin een klein land groot kan zijn....

Klein beetje sneeuw? Hier ligt zowat een halve meter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:32

Hier in Heemskerk/Alkmaar valt het wel mee. Er rijden weinig treinen maar ik had de mazzel dat ik maar 10 minuten hoefde te wachten. Ben dus gewoon op tijd op mn werk gekomen.

xelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:33

Mijn bus kwam vanochtend ook niet opdagen, terwijl op internet staat dat die wel rijdt.