Help leeshonger!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:51

Ik mis toch wel in al deze rijtjes: The Bone People, van Keri Hulme. Er is ook een vertaling van in het nederlands, dan heet het Kerewin (als ik het goed heb onthouden).

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:56

Ach er is zoveel moois te lezen...

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:19

De penny Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 14:26

Ieder op zijn eigen niveau....(grapje).

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:07

Patricia Cornwell, Robin Cook en Elizabeth George vind ik allemaal leuke boeken schrijven. Dick Francis vind ik echte vakantieboeken, voor als ik me verveel Tong uitsteken Al lees ik laatste tijd veel te weinig, moet toch maar weereens tijd ervoor vrij maken...
En de boeken over Morse, Dalziel and Pascoe en Frost zijn ook leuk, zou alleen de schrijvers ècht niet weten

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:58

Stephen King, absoluut mijn favo!!! Lachen

doorntje
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 23:10

Hee hallo!

Hou ook erg van Patricia Cornwell en Elizabeth George, maar Dick Francis blijft mijn absolute favoriet. Heb ze nu bijna allemaal!

Niet echt een aanrader: De vierde hand van John Irving.

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 23:15

Alles van Ridley Pearson (thrillers) en Michael Palmer (medische thrillers), en Michael Crichton die hier al genoemd werd schrijft ook hele goede boeken.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:46

Michael Palmer is goed! Heb daar ooit een boek van gelezen, was echt superspannend! Lijkt op Robin Cook. Allebei medische thrillers.
Verder, Nicci French, maar die ken je al. Er is trouwens nu een dun boekje uit van hun 'De mensen die weg gaan' heet het oid. Het is voor 2,50 te koop incl een hoop kortingsbonnen.

Ik vind Elizabeth Berg een goede schrijfster. Ze is niet heel bekend geloof ik. (o.a Op weg naar de sterren) Op weg naar de sterren gaat bijv. over een vrouw met kanker. Ik vind het mooie boeken.

En Mijn Woestijn en Dochter van de Nomaden van Waris Dirie, over haar jeugd in Somalie. Het boek Aman,het verhaal van een somalisch meisje lijkt er een beetje op, geschreven door Aman.

Verder uit de serie streetwise de boeken Junkies, Christiane F. , de Sneeuwkoningin etc. Veel gaat over verslaving.

Het boek 'Ik kende hem al 2 dagen' is ook goed. Het lijkt op een liefdesverhaal, maar het gaat over een meisje met psychische problemen. Als ze opgenomen wordt krijgt ze een vriend, waar ze vrij kort daarna (na 2 dagen) mee naar bed gaat, ondanks haar principes, en ze krijgt aids van hem. Hij wist dat hij besmet was. Het is door Barbara Samson zelf geschreven. Het is soms best naar om te lezen.

Verder het boek De verborgen wereld van M. Livesay. Ook een literaire thriller, net als Nicci French. Gaat over een vrouw die door een ongeluk een stuk van haar geheugen kwijt is. Haar ex-vriend laat haar nu geloven dat zij helemaal niet uit elkaar geweest zijn.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:55

Jantien schreef:
Ik mis toch wel in al deze rijtjes: The Bone People, van Keri Hulme. Er is ook een vertaling van in het nederlands, dan heet het Kerewin (als ik het goed heb onthouden).


Erg mooi boek inderdaad...

Ook leuk...

Angela's Ashes - Frank McCourt
A Confederacy of Dunces - John Kennedy Toole (staat nog op mijn "to read" lijstje)
One Flew over the Cuckoo's Nest - Ken Kesey (als je hem nog niet gelezen hebt in ieder geval)
Neverwhere - Neil Gaiman (zelf al een paar keer uitgelezen - wow)
Good Omens - Terry Pratchett/Neil Gaiman (fantasy-ish)
The Moor's Last Sigh - Salman Rushdie (vond ik zelf erg mooi)

En ben zelf nu bezig met Blood and Gold van Anne Rice, American Gods van Neil Gaiman (nog maar eens) en The Complete Tales and Poems of Edgar Allen Poe.

Ik weet niet wat de titels in het Nederlands zijn Boos!

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 13:04

Dit is ook een leuk boek (vind ik dan): Kees de jongen van theo Thijssen