Ruzie met de buren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Ruzie met de buren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 14:38

Vandaag werdt er ineens in onze tuin op het raam getikt, onze buurvrouw..
Ze was boos omdat onze katten continu brood uit hun schuur pikken (zegt ze)
Nu klopt het wel dat onze katten veel buiten zijn, en nu wil ze dus dat wij onze katten voortaan binnen houden.
Hun hebben de hele dag hun schuur deur open staan..
En leggen het brood op de vriezer.
Er lopen hier zoveel katten, niet alleen onze katten doen het (weet niet eens zeker of het onze katten zijn)
En onze honden die mogen ook niet meer in de tuin spelen want ze blaffen als zij voor t raam staat.
Al een aantal keer is het mijn vriend en mij opgevallen dat hun kinderen de honden staan uit te dagen van achter het raam..
Vaak halen we ze gelijk binnen als ze beginnen te blaffen maar ik was dus niet van plan ze met mooi weer de hele dag in huis op te sluiten, ze vinden het heerlijk om in t zonnetje buiten te liggen...

Van de week waren we ons dood geschrokken lagen er ineens ongekookte bruine bonen in onze tuin, wij dachten natuurlijk gelijk oliebol iemand probeerd onze beesten te vergiftigen, het waren er echt veel ik schat zo in een hele zak...
Dit is toch niet normaal???

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:42

Tja wat zal ik eens zeggen, het is moeilijk.

Mijn honden stonden vorige week zondag te blaffen omdat ze de kat
van de buurvrouw zagen lopen.
Uitgerekend deze buurvrouw schreeuwde: houdt je bek, jullie moeten dood!!!
Dan woon ik nog wel in een vrijstaand huis, het is jammer dat ik in de
bak stond (die ligt 50 meter verderop en zelfs daar kon ik horen
wat zij stond te schreeuwen) anders had ik even verhaal gaan halen.

Buren vind ik altijd moeilijk, ik haal mijn honden ook altijd even binnen als
ze staan te blaffen maar later doe ik ze weer naar buiten. Ik zou er ook zeker wat van zeggen als die kinderen de honden uit lopen te dagen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:44

Katten lusten helemaal geen brood....
Vervelende situatie, wellicht dat een broodkorfje waar katten niet bij kunnen komen een oplossing biedt? Dan is het opgelost met een bezoekje aan de Blokker (jij betaalt).

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:57

Dees schreef:
Katten lusten helemaal geen brood....


Behalve die van ons Haha!.

Ik vind het een beetje zielig van je buren!!
Als je weet dat er een kat is die steeds aan het brood zit maar vervolgens het brood niet ergens anders neerlegt, dan is het je eigen schuld vind ik.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 15:01

WIj halen de honden dus ook altijd naar binnen als ze staan te blaffen, maar ik durf mijn honden gewoon niet meer naar buiten te laten (evenals mijn katten) Zonder mensen te willen kwetsen kan ik het niet laten dit te zeggen, onze buren zijn van turkse afkomst en hebben echt een gruwelijke hekel aan beesten.
Ik ben als de dood dat ze ze echt een keer vergitigen..

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:15

Dees schreef:
Katten lusten helemaal geen brood....


Uhm, de mijne wel hoor..... Allemaal, ook diegene die nog 'thuis' bij mijn ouders woont. Haha! Maar als die buurvrouw brood open en bloot laat liggen kan het zomaar zijn dat er ook vogels van eten. Als er bij mij kwikstaartjes en mezen in de keuken koffie drinken uit 'vieze' kopjes die ik nog niet heb opgeborgen en brood eten als dat toevallig nog open ligt moet dat elders ook kunnen.

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:16

balen joh! tsja, ik zou zo gauw geen oplossing weten, ik denk eigenlijk ook altijd meteen het slechtste van die mensen die niet van dieren houden. Er zijn ooit 2 poezen van mijn moeder vergiftigd en sindsdien ben ik heel bang voor dat soort mensen. Ik snap niet wat ze bezield.
Mijn moeder heeft een grote kennel gekocht en daar zitten haar poezen nu in. Niet ideaal, maar ze kunnen niemand meer tot last zijn en worden dus niet vergiftigd.
succes met je buren.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:32

Wat een vervelende situatie zeg,zou echt niet weten wat je er mee moet.
Neem aan dat je honden in je eigen tuin blaffen?Dan zou ik ze lekker laten gaan!Straks mag je ook niet eens meer praten in je eigen tuin hihihihi Wat je poezen betreft,kijk eens of je ze niet in je eigen tuin kunt houden door iets af te schermen?

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:00

Wat een nare situatie zeg.
Ben ik even blij dat ik makelijke buren heb.We hebben een vrij jonge hond die de boel bij elkaar loopt te blaffen/janken en ze zijn nog niet komen klagen maar denk ook niet dat ze dat doen want ze maken zelf ook herrie.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:06

Vervelende situaties met buren hebben helaas effect op je woongenot...
ik heb 3 poezen en de buurman 4, daarbij wonen wij ook vrijstaand.
Geen problemen dus waar het poezegespuis betreft....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:06

Stuur Dribs op haar af }> Haha!
Wat heb je toch een zeik mensen, het is haar eigen schulsd hoor moet ze die garage maar niet open laten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:18

pff ja t is altijd lastig als je ruzie hebt met je buren! zeker als het om je huisdieren gaat, want ja leg die beesten eens uit dat ze in je eigen tuin moeten blijven! en ook ivm vergiftiging moet je uitkijken als je ruzie hebt met je buren vanwege je huisdieren

wij zijn in ruim een jaar tijd 12 katten kwijtgeraakt, en wij wonen in een vrijstaand huis met een grote afstand van onze buren, en aan de andere kant van ons huis zit je buiten de bebouwde kom en staan er de eerste paar km geen huizen, en toch worden onze katten vergiftigd, of ze komen met teer op hun rug terug, een vrouw die een eindje verder woont, heeft haar kat teruggvonden met een strop om haar nek...zij is al 20 katten kwijtgeraakt....niemand weet wie het doet en je staat echt compleet machteloos als mensen je dieren haten! je weet niet waartoe ze allemaal in staat zijn!

je kan ook je tuin met zo'n elektrische beveiliging afzetten, als je katten dan de tuin uit willen gaan krijgen ze een stroomschokje, en blijven ze dus in de tuin, hebben wij ook geprobeerd, maar omdat ze ook via onze wei en de weilanden erachter wegkunnen, hielp het bij ons niet.
maar als je gewoon een normaal formaat achtertuin hebt kan je dat electronisch beveiligen, vraag er maar eens naar in een dierenwinkel ofzo!

en verder kan je vragen of de buurvrouw haar schuurtje dicht wil doen, zodat er zeker geen katten(van jou of van een ander) bij kunnen

en dat je honden blaffen ja als haar kinderen ze staan uit te dagen, zou ik ze daar op aanspreken!

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:34

Ik snap wat je bedoeld!
Wij moesten verhuizen door een ruzie met de buren, maar daar heb ik nu Tess wel aan te danken Lovers

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:37

Echt zo klote is het als je ruzie hebt met je buren.
Wij hebben gezeik met onze achterbuurman, wat een l*l is dat !
Hij slaat zijn kind en vrouw en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Laatst was ik in de schuur paardenvoer pakken rent de hond van de buren langs krijgt die hond me toch een schop van die vent, die kerel begon te bleren tegen mij schelde me uit voor rotte vis en ga zo maar door, ik ben weg gelopen en toen was ik een onopgevoed pleur*s wijf ! Nou heb ik de man vriendelijk verteld dat ik mijn re*t afveeg met zulke mensen Haha! !
Ons 'lekker in de tuin zit' plezier word verziekt door die vent met zijn geschreeuw en zijn geslaan tegen zijn vrouw en kind, als hij zijn gezin slaat of kapot scheld horen wij dat binnen. Er zijn al mensen die er een keer wat van hebben gezegd en de politie hebben gebeld, vervolgens gaat hij beweren dat hij een ziekte heeft zodat hij zo lekker verder kan gaan ! . Trouwens hij vergiftigd dus ook katten en als hij de kans krijgt schop of slaat hij ze. Nou ik moet erachter komen dat hij dat bij 1 van onze beesten flikt, dan is hij nog niet jarig.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:03

En toch mensen vind ik dat je moet uitkijken wat je op bokt plaatst [nu krijg ik alle mede bokkers over me heen ben ik bang]maar ook al is er heel wat gebeurd tussen mij en de buren ik zal er niet over uitwijden hier op bokt!Tenslotte waar er twee kijven hebben twee schuld!Geef de gene in dit geval Angelique een tip wat ze er aan kan doen,maar wees verstandig en laat je eigen buren er buiten.Als er maar iemand is die weet om wie het gaat en daar over verder kletst ben je nog veel verder en word het alleen maar erger.En dat lijkt me niet het woonplezier te verhogen. Of zie ik dat misschien alleen verkeerd? Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 09:18

Angelique18 schreef:
WIj halen de honden dus ook altijd naar binnen als ze staan te blaffen, maar ik durf mijn honden gewoon niet meer naar buiten te laten (evenals mijn katten) Zonder mensen te willen kwetsen kan ik het niet laten dit te zeggen, onze buren zijn van turkse afkomst en hebben echt een gruwelijke hekel aan beesten.
Ik ben als de dood dat ze ze echt een keer vergitigen..
dat mag je gerust zeggen want daar zou ik ook wel een beetje bang voor zijn. Je kunt maar beter goed op je beesten passen en zorgen dat ze niet bij zulke mensen in de tuin komen.

bovenstaand verhaal van Kojack illustreert maar weer, dat als je mensen beroerd behandelt dat je voor dieren niet veel beter bent, en vice versa. Ik hoop dat die vent een zwaar ongeluk krijgt of eens zijn gelijke tegenkomt. Extreme duivel