Slachtoffers van de sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Slachtoffers van de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 13:02

Zijn jullie ook vol goede moed op jullie brommer of fiets gestapt? Is het toen ook een beetje verkeerd gelopen?

Ik heb gelukkig niets ernstig, alleen een dikke blauwe plek. Ik stapte vanochtend op mijn brommer om naar het station te gaan en ik dacht.. langzaam rijden, voeten bij de grond en geen scherpe bochten. Het eerste stuk ging best goed.. totdat ik een bocht moest maken die ik niet zo ruim kon nemen. Ik reed echt 5KM/H en ineens schuift mijn brommer onder me vandaan. Anne op de grond, meteen weer opstaan.. want de sneeuw is zo koud :P Gelukkig schoot een aardige man me te hulp en tilde mijn brommer op.. en ik kon weer fijn verder tuffen.

Hebben jullie vandaag ook van die fijne perikelen meegemaakt? Hier kan je alles eruit gooien!

_Judith

Re: Slachtoffers van de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:05

Nee, gelukkig niet :)
Wel heel langzaam gefietst ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:06

Nee nog niet. Ik kom net terug van de winkels en wat ik wel zag daar viel mijn mond van open.
Een moeder op haar brommertje, probeert gas te geven.. het was ontzettend glad... en haar kindje achterop |o
Zet dat ding dan aan de kant en loop verder.. het was spekglad!

Ik zag de bussen ook gewoon rijden, ben benieuwd hoe dat vanavond zal gaan. Als ik het niet vertrouw zet ik hem lekker aan de kant. Er ligt hier echt zo'n enorm dik pak sneeuw!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:06

Nou mijn auto maakte wel een vreemde schuiver vanmorgen: ik wilde afremmen om een parkeerplaats in de rijden, maar auto gleed vrolijk door :D Recht op stilstaande auto af *ahum* Maar alles is nog goed gegaan, gelukkig, ik moet vanavond alleen ook nog terúg naar huis.....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:07

Nog niet nee, zal nog wel komen, moet vandaag nog naar mijn paard toe!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:07

Ik ging bijna onderuit vanmorgen maar moet nog naar de bakker en ga denk ik maar lopen en niet fietsen.
Oh en mijn vriend zijn auto schoof nog 20cm opzij nadat hij had geparkeerd.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:08

Ik heb net wel iemand zien vallen, hier voor de deur... maar die persoon stond gelukkig gewoon weer op!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 13:08

Mijn brommer schoof ook vaak genoeg bijna onder me vandaan. Toen ik eventjes op bezoek was geweest bij mijn oude school, moest ik vanuit de fietsenstalling een met sneeuw bedekt heuveltje op.. mooi dat dat niet ging.. Gelukkig schoten een stel aardige meisjes me te hulp.. anders was ik nooi boven gekomen! :P

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:08

Hier gelukkig ook nog geen problemen gehad, wel genoten van mijn paardje. Het was zijn eerste keer, dus eerst even proeven, daarna voelen en in de wei ging hij dus heerlijk in de sneeuw rollen :)

Hopelijk blijf ik voor de rest van de dag ook ongedeerd!!!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:09

Hier wel! Had ook niet anders van mij verwacht, elk jaar hetzelfde grapje.. Soms lijkt het net alsof ik het nooit leer te snappen, haha!

Vanochtend, mijn moeder zij nog " Voorzichtig fietsen he! ", maarja! Zie maar eens op die fiets te komen! Eerste keer gewoon geprobeerd, maar nee lukte niet. Achterwiel vloog weg, fiets samen met Lydia op de grond := Daarna geprobeerd om tegen de lantaarnpaal te leunen en dan op te stappen, lukte ook niet. Ik zat wel, maar kwam niet meer vooruit! _O- Toen het eerste stuk maar gelopen (op hakken van 7 centimeter, met paraplu, en tas aan de arm) en daarna ergens toen het een beetje weg was met 'gewoon' kunnen opstappen..

En toen lag er nog niet eens zoveel sneeuw!
Terugweg van school naar huis, was nog stukkie moeilijker.. :+

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:14

Ik zit nu achter de pc te wachten op bericht van school. Vanavond is er kerstfeest en een aantal activiteiten zijn dan buiten. Als het doorgaat moet ik boodschappen meenemen. Anders kan ik de kinderen op gaan halen en blijven we lekker thuis.
Mijn vriendin neemt de kids mee van school dus ik hoef me niet te haasten..dat kan ook niet trouwens.

Vanmorgen toch een poging gedaan om naar het werk te rijden maar ik glibberde zo van de weg af met mijn volvo..ik dacht een solide auto te hebben maar het ding is echt niet te besturen met dit weer...te brede banden volgens mijn man en dat is mijn eigen schuld zegt hij.."jij wilde een stoere auto" :roll:
Ik ben maar bij mijn ouders blijven hangen en heb de kinderen lopend naar school gebracht. Daarna mijn werk gebeld (33 km rijden) waar mijn collega zei dat ik niet mocht komen omdat het een puinhoop is in Groningen.

Ik moest nog wel naar huis omdat ik daar nog dingen had liggen voor het kerstfeest van vanavond want ja, wie verwacht er nu dit om kwart voor 7 's morgens..

Dus nadat ik met een gangetje van 20 km per uur naar huis reed (wij wonen 5 km van school vandaan) en ook nog door een randdebiel werd ingehaald op een weg die helemaal niet was schoongeschoven, wilde ik de auto's omwisselen. We hebben ook nog een peugot 406 en die ligt als een tank op de weg...
Kom ik dus vast te zitten in de sneeuw en kon niet meer voor of achteruit met mijn auto:n
En de peugot stond midden op de weg. Gelukkig was de meneer die eraan kwam rijden zo lief om mee te helpen en samen met de buurjongens kreeg ik mijn auto weer op de oprit..

Mijn vader moest naar het UMCG in Groningen omdat hij net in een bestralingsbehandeling zit maar het ziekenhuis belde al af...even later de taxi ook!

Ben ondertussen al 4x op mijn kokosnoot gevallen en mijn broekspijpen zijn alweer nat. Ook heb ik mijn man opgebeld dat hij nu thuis moet komen uit Coevorden omdat ik ander bang ben dat hij niet meer thuis kan komen..

Goed idee Anne. nu ben ik mijn frustraties weer kwijt.
Heb je nog ergens pijntje of valt het mee.

Nu moet ik nog naar mijn vriendin rijden om de kinderen op te halen en ik zie er erg tegen op

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:17