Wie kan ik blij maken????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Wie kan ik blij maken????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:29

(Geen idee of dit hier goed staat, anders graag verplaatsen aub)

Tja, de kerstgedachte..... Ook ik kan er niet omheen.
Heb het zelf goed, mag absoluut niet klagen, maar weet maar al te goed dat er, zeker nu, genoeg mensen zijn die het niet zo goed hebben.

Ik heb onlangs mijn kasten opgeruimd op stal. Men, wat een spullen. Het hield niet op. Het ene nog mooier dan het andere, het ene nog beter dan het andere.

Dan maak je een verkooptopic, je verkoopt wat en je blijft met wat dingen zitten. Eigenlijk baal je, want je hebt helemaal geen zin om elke keer een pakketje te maken en dan moet je weer naar het postkantoor...... al dat gedoe.....

Maar aan de andere kant, weggooien doe je ook niet. Dat is echt zonde..........

Daarom ben ik nu op zoek, naar iemand, die het op dit moment niet erg breed heeft en wel wat paardenspullen kan gebruiken.
Het kan iemand zijn uit jouw kennissenkring, of een stichting, die het van giften moet hebben, enz.....

Of misschien ben jij zelf wel iemand die hard op zoek is maar niet weet hoe je er op dit moment aan moet komen.

Stuur me dan een PB-tje en dan kunnen we kijken of we iets kunnen regelen.

En ik hoop dat er meer mensen zijn die denken, ik heb ook genoeg en GEEN ZIN in dat verkopen. Ik sluit aan en wil ook anderen helpen.

LET OP!!!! Dit gaat wel op basis van goed vertrouwen. Als je zelf paarden hebt maar ook een baan, of als je thuis woont bij je ouders, dan hoef je dus niet te reageren! Het gaat echt om mensen die HET NIET HEBBEN........ Die krom liggen om hun paardje te houden.....
Of die veel goede zaken doen met de paarden (stichtingen ofzo) voor gehandicapten.

Het is niet mijn bedoeling om hiermee te zeggen, kijk eens hoe goed ik het heb, natuurlijk ben ik daar blij om maar iedereen heeft wel iets..... waar die ongelukkig mee is.....

Ik wil echt alleen maar iemand blij maken met wat paardenspullen.......

Het gaat om wat winterdekens en wat fleece dekens. Peeskappen en nog wat ander klein spul.
Alles is in de maat GROOOOOOOOOOOT.

Ik ben benieuwd!

Groetjes Malene

quarterH

Re: Wie kan ik blij maken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:32

zelf heb ik niks meer liggen (ben net pas weer begonnen) dus kan je voorbeeld helaas niet volgen maar ik vind dit een geweldig initiatief van je!!

go christmas spirit!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:34

heey melene hier in barendrecht heb je een manege voor gehandicapte kinderen, die het van giften moet doen

de website is: http://stichtingaloha.hyves.nl/

een collega van mijn moeder werkt hier en denk dat ze er heel blij mee zullen zijn..

ik hoor het wel

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:34

Heb je al gedacht aan Brooke?
fleecedekens zijn daar altijd geliefd, net als hoofdstellen/onderdelen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:36

Ik weet wel iemand die erg moet krom liggen voor haar hobby. Ze heeft 1 paard van 25, als veulen af aan gekregen en gehouden. Alleen ze is nu haar baan kwijt geraakt en het paard is verder nog gezond. Alleen verkopen gaat haar om het hart en ze is dan bang dat eindbestemming slager wordt. Mocht je dit aanspreken dan kan het wel even verder via PB. Goed initatief trouwens!!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:37

Jolliegirl schreef:

Hebben zij in NL ook een verzamelpunt? Ik moet namelijk ook van een boel paardenspul af :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:38

Wat een mooie kerstgedachte...heel veel succes met je actie!
Ik weet zeker dat mensen er blij mee zullen zijn.

Ik heb ooit een actie gehouden op mijn werk door iedereen iets in te laten leveren voor een kerstpakket die ik wilde maken voor een vaste straatnieuwsverkoper bij mij in het dorp.
Hij was er heel blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:39

Brooke is een goeie tip zeg! :j

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:39

Ik sluit me bij dit initiatief aan. Ik heb een flinke stapel dekjes liggen. Niet enorm mooi meer, maar wel heel en goed te gebruiken.
Mag gratis weg (maar dan wel in één keer de hele stapel zodat ik niet de hele tijd met die dingen in de weer ben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:40

Heb net op de Brooke site gekeken maar daar staat dat dit:

Citaat:
5. Vraag: Kan ik tuig schenken aan een Brooke-kliniek?
Antwoord: Brooke streeft naar structurele hulp op grote schaal. Schenkingen van tuig uit het westen zijn niet structureel van aard. Stel, u schenkt zes bitten. Daarmee zijn zes dieren geholpen, terwijl er, in elke Brooke-kliniek, tienduizenden dieren geholpen moeten worden. Brooke stimuleert de plaatselijke nijverheid tot het vervaardigen en repareren van diervriendelijk tuig. Er worden gratis cursussen gegeven aan lokale hoefsmeden, tuigmakers en reparateurs. Met de verbetering van de kwaliteit van de goederen wordt vraag en aanbod gestimuleerd. Dus niet alleen de paarden en ezels, maar ook de mensen die hun brood verdienen met facilitaire diensten op het gebied van paarden hebben baat bij dit beleid van Brooke.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:41

Miss_Montana schreef:
Jolliegirl schreef:

Hebben zij in NL ook een verzamelpunt? Ik moet namelijk ook van een boel paardenspul af :o

Dan moet je even via de site contact opnemen. (wil ik evt. ook wel voor je doen) en dan is er vast en zeker wel iets te regelen! :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 12:43

Zo wow, dit gaat snel.......

Ik laat dit even lopen en ga er dan van het weekend echt voor zitten.

Mensen die zich aansluiten moeten zelf maar uit de opties een keuze maken, maar laten we dat dan wel even kortsluiten.
Anders krijgt één stichting enorm veel aan spullen en de andere niks.....

Zullen we zaterdagavond even afstemmen?????

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:45

Zo'n stichting met gehandicapte kinderen zou ik een goed doel voor zoiets vinden. Verder zijn er ook wel mensen die ook zoiets wel zouden kunnen gebruiken, een vriendin van mij heeft nu met veel moeite een hele goedkope deken gekocht,omdat het zo koud werd en ze had niets anders als dat er al op lag. Ze lest vaak niet meer mee, als ze geen geld heeft om dat te betalen(en wij hebben geen dure les hoor, kost 7,50 euro per keer).

Voor twee weken terug kwam ze huilend op stal, haar moeder kon het allemaal niet meer betalen en het paard stond op marktplaats. Het is nu wel weer zodanig opgelost dat ze het paard nog kan houden, zover je het dan kan oplossen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:11

NM > LZP

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:04

Geweldig idee!
Ik zou mijn kerstpakket (krijg er maar liefst 3) liever ook geven aan iemand die het kan gebruiken, maar ja; hoe vind je die?
Kan moeilijk een advertentie zetten ;-)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:06

Manege zonder drempels in bennekom is evt ook een goede bestemming :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:08

Prima initiatief. Heb niets over dus kan niet mee doen.

NoaC: je kan via de kerk in je woonplaats aangeven dat je wel wat wilt weggeven. Zij zorgen vaak voor wat extra voor mensen die het echt moeilijk hebben binnen de gemeente, ook voor mensen die niet kerkelijk zijn.

Daarnaast kan je natuurlijk ook je pakket schenken aan bv de voedselbank, die zijn er ook erg blij mee.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:14

Misschien heeft Bokker Pokemon nog wat nodig ;)

Ik denk dat Stichting De Paardenkamp ook heeel blij zal zijn met je spulletjes!

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:17

Ik blijf dit topic ook even volgen. Zit ook met onwijs veel spullen wat ik kwijt wil, niets voor terug hoef.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:19

Hier ook wat overtollige spulletjes. ik wacht de rest even af, vind het een heel goed idee.
Mijn paard is overleden, er komt geen ander paard, kunnen we niet betalen, maar wel een hoop spullen over en geen zin in Mp of zo...

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:20

xjudithx schreef:
Goed initiatief!
Dekens, daar hebben ze misschien wel wat aan bij Stichting de Paardenkamp (rusthuis voor oude paarden) in Soest, zie http://www.paardenkamp.nl/
Bij de Maartenshoeve kunnen ze ook altijd wel spullen gebruiken: http://www.maartenshoeve.org/

Een paardje van onze stal is verhuisd naar Soest deze zomer maar ze gebruiken hier geen dekens, omdat het gewoon niet te doen is met al die paarden.
De spullen die gedoneerd worden en niet zelf gebruikt worden verkocht en de opbrengst wordt dan voor de paarden gebruikt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:23

Goed idee, ik heb ook nog wel wat liggen. Nu nog een doel vinden dat erop zit te wachten. Ik houd dit topic ff in de gaten dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:29

Wat een mooi initiatief +:)+ .

Ik ga vanavond eens in de berging kijken, want daar heb ik nog kisten vol met goede spullen staan die wegens overgang naar grotere pony en boomloos zadel niet meer gebruikt worden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:32

Mooi initiatief. Ik heb vorig jaar al mijn overtollige paardenspullen gedoneerd aan stichting Amon. Die hebben het op een open dag verkocht en de opbrengst gebruikt voor de paardjes. Ik heb nu dus niet zo veel spullen meer, anders zou ik zo meedoen.

Overtollige kerstpakketten/kinderkleding/speelgoed etc. gaat hier naar de voedselbank/leger des heils/ terres des hommes, is er toch weer iemand blij mee.