OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:26

Ik ben het even helemaal kwijt..
Altijd gezeur met die OVkaarten. Ik had geen ophaal bericht voor mijn eerste gekregen dus die heb ik nu, maar nu hoor ik van sommigen dat je in januari geen nieuwe jaarkaart meer krijgt maar alles moet doen met je chip.. Alleen die heb ik niet, want IBG heeft mij alleen mijn kaartnummer gemaild zodat ik die toen op kon halen.. is mij niks over een chipkaart verteld _O-

Nu staat er op de IBG site dat je dus indd de chip moet hebben en er geen papieren versie meer komt, maar nu vraag ik me af of ze nog een ophaalbericht gaan sturen of dat ik er weer zelf keihard achteraan moet, want nog niks van de chip gehoord..?

btw, ik heb al gebeld..
Heeft me weer genoeg geld en gezeur gekost en geen antwoorden..

Dus hoop dat een bokker me duidelijk antwoord kan geven zodat ik maar even langs kan gaan bij de IBG en het allemaal sneller kan regelen _O-

xSalina

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:28

Hallo,

ik heb dit jaar mijn ovstudentenkaart gekregen en moest meteen twee foto's meenemen voor de kaart en de ov chipkaart. van de ov chipkaart heb ik een bericht van thuis gekregen dat die klaar was en dat ik die (daar&daar) op kon halen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:31

Ik snap er ook niks van. Die chipkaart moet je blijkbaar ook nog gaan activeren, terwijl ik helemaal niet zou weten hoe het ding werkt. Ook zoiets raars..

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:32

Ja, en hoe zit het met die papieren kaart want die van mij loopt deze maand af, maar er staat op de site dat je die ook nodig hebt omdat je niet overal in nederland met de chipkaart kan reizen moet ik die dan ook opnieuw aanvragen?

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:33

Ik probeerde er ook al uit te komen, erg onduidelijk. Maar volgens mij heb zit het dus zo: De OV-jaarkaart en OV-chipkaart komen samen in 1 ov-chipjaarkaart (ofzoiets). En dat moet je of activeren of afhalen als je hem nog niet had.

MonaLieske

Als je een extra pasfoto ingeleverd hebt, zou je hem thuis gestuurd moeten krijgen. Ik heb de mijne ook pas afgelopen week gehad en ik heb nog geen idee wat ik er nu precies mee moet doen. :=

MRM25

Ga dit ook maar even volgen..
OV Chipkaart heb ik al.. wss omdat ik in Utrecht woon en je hem daar dus al kunt gebruiken.
Maar heb dat ding nog niet geactiveerd :') Geen idee hoe dat moet

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:34

vanaf 16 december kan je langs een apparaat gaan (volgensmij niet zo'n normale "in en uitcheck" paal) en dan moet je je "abonnement" erop zetten, dus weekend of week.
Hoe het dan verder precies werkt weet ik niet maar wel dat je vanaf januari ermee moet reizen omdat je dan niet meer de "papieren" OV krijgt.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:36

Ik las dat die 'apparaten' hier ook gewoon in de supermarkten staan, dus dat is dan weer handig.

Maar goed, ik vermoed dat het in januari hoe dan ook een zooitje wordt. Dan zit ik net in mijn tentamenperiode, dus dan ik wel op twee treinen eerder dan normaal inzetten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:37

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:37

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:38

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:38

Maar zijn er dan vanaf januari ook overal van die chipautomaten? ik zie ze hier namelijk nog lang niet overal in bus/trein ed

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:39

Ik zat me straks ook te bedenken dat dat echt een ramp wordt, in eindhoven hebben ze per twéé perrons maar 1 zo'n OV-chip kaart, dat gaat dus écht niet werken als je bus er dan binnen tien minuten na je trein aankomt, of zie ik het verkeerd :=

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:40

Word natuurlijk drama dat kan sowieso niet anders ;)
Snap ook niet wat er mis is het met oude systeem van strippenkaarten en jaarkaarten..

Ik vind het tot nu toe een slechte technische ontwikkeling :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:40

ik heb allang een ov-chipkaart :? Toch al zeker een half jaar geleden is hij thuisgestuurd... Maar weet ook niet precies wat ik ermee moet doen. Kreeg wel vandaag een brief dat je hem eerst moet activeren bij een activeerpunt? Maar ja... waar die dan zitten??? Geen flauw idee.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:41

Wat ik trouwens ook niet snap is dan heb je een chipweek kaart, maar er zijn geen strippenkaarten meer.. Hoe reis ik dan in het weekend :Y) ?
Moet ik dan volle bedrag betalen met de chip?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:41

_Micha_ schreef:
Ik zat me straks ook te bedenken dat dat echt een ramp wordt, in eindhoven hebben ze per twéé perrons maar 1 zo'n OV-chip kaart, dat gaat dus écht niet werken als je bus er dan binnen tien minuten na je trein aankomt, of zie ik het verkeerd :=

dat idee had ik ook al := moet je gaan lopen zoeken naar die dingen, dan mag je wel een half uur van tevoren aanwezig zijn :?

Wat gebeurt er trouwens als je gewoon níet incheckt? In een bus ofzo, of in de trein?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:42

Verootjoo, zie mijn laatste post ;) Op die site staat echt alle informatie die je moet hebben.

Hoe 't verder allemaal gaat dadelijk. Geen idee. Dat inchecken en uitchecken iedere keer. Inderdaad maar 1 zo'n paaltje bij een heel busstation :')

@ Marjo_x: Nee je activeert je ov-chipkaart dus met je week of weekend abonnement van studentendinges. Anders zou je altijd moeten betalen natuurlijk ;)

@ Verootjoo: Als je niet incheckt heb je geen geldig vervoersbewijs en zul je dus wel een boete krijgen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:43

Ga dit ook volgen, moet hem inderdaad activeren voor 30 december maar wááááááááár???!!!!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:45

Ik heb dat stomme ding niet ontvangen.
En door drukte vergeten aan te vragen. Nu moet ik dat stomme formulier eerst nog krijgen, en dan pas krijg ik mijn OV chip, volgens mij moet ik de volle pond gaan betalen :S

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:45

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 16:46

Nessa schreef:
Ik heb dat stomme ding niet ontvangen.
En door drukte vergeten aan te vragen. Nu moet ik dat stomme formulier eerst nog krijgen, en dan pas krijg ik mijn OV chip, volgens mij moet ik de volle pond gaan betalen :S

waarom moet je dan volle pond betalen?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:46

Marjo_x schreef:
Wat ik trouwens ook niet snap is dan heb je een chipweek kaart, maar er zijn geen strippenkaarten meer.. Hoe reis ik dan in het weekend :Y) ?
Moet ik dan volle bedrag betalen met de chip?

volgens mij moet je er dan voor in het weekend geld opzetten (opladen) en dan als je in het weekend in en uit checkt betaal je wel, maar dan als het goed is wel met de korting die je nu ook hebt als je een studenten week ov hebt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 16:48

huh Tara, je moet toch eerst die kaart thuis ontvangen en dan kun je hem ergens activeren toch?

waarom volle pond betalen, omdat het heel redelijk is om te denken dat ik die chipkaart nooit op tijd ga krijgen
Ik moet dat formulier nog ontvangen, dan dus invullen en terug sturen, en dan kan het nog 3 weken duren voordat je de kaart krijgt.
Dan is het allang weer januari...