ik heb een klein vraagje. Ik neem morgen mijn hond mee naar school en heb een ov jaarkaart mag je dan de hond gratis meenemen. Dit staat op de site: •Als u een NS- of OV-Jaarabonnement heeft, mag u één hond gratis meenemen.
Maar ik ben namelijk niet zo een held in die dingen en ben bang dat ik het dalijk fout doe en met een boete loop. haha. alvast bedankt
Even uitprinten en morgen gewoon meenemen lijkt mij voldoende dan ?
xSalina
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-09 16:16
Bedankt voor het snelle reageren, maar ik heb dus geen zin in dat gezeur namelijk, en ben daar wel altijd wat ijverig voor. dus vandaar dat ik het hier vraag.
Maar waarom zou je gezeur krijgen als het duidelijk op de NS site staat? Duidelijker kan niet lijkt me. Het staat er niet voor niets...
Vraag anders eens aan bokker Inoterry of vraag het in het 'treinentopic'. Zij kunnen je vast een duidelijk antwoord geven.
Anoniem
Geplaatst: 15-12-09 16:17
Idd, ik zou het wel even uitprinten. Sommige mensen bij het OV kunnen er nog wel eens moeilijk over doen. Dus is het wel zo fijn als jij beter geinformeerd bent dan zij
_Tara_
Geplaatst: 15-12-09 16:18
Zou gewoon doen wat SSDesign zegt Uitprinten en meenemen. Als de conducteur dan problemen maakt kun je dat laten zien. Maar heb je een OV-jaarkaart of een studentenkaart? Zou wel nog even zoeken of dat misschien verschil maakt.
Pluttersput
Geplaatst: 15-12-09 16:18
Je moet er wel rekening mee houden dat je hem alleen masra gratis mee mag nemen als hij op schoot of in een tas kan. Als het een grote hond is mag het niet, dan moet je een speciaal kaartje kopen
Glitch
Geplaatst: 15-12-09 16:20
Ik betwijfel of een OV-jaarkaart hetzelfde is als de OV-studentenkaart.
goeroe
Geplaatst: 15-12-09 16:20
Ik weet niet of het OV-Jaarabonnement helemaal gelijk is aan een OV-studentenkaart, maar ik denk het eigenlijk niet. Misschien toch eerst even vragen bij de infobalie als die er is. Anders is een kaartje voor de hond niet zo duur gelukkig.
Jaa ik weet dus ook niet of dat hetzelfde is inderdaad, nee een keer met de trein voor een hond betalen is niet duur maar aangezien hij vaker mee moet wordt het wel duur. ( EHBO lessen op school ). ik ga toch even uitzoeken of een ov jaar abbonement het zelfde is als een studentenkaart .
Ik heb het even uitgezocht (snel) hahaha. op de site van ns, staat bij de ov studentenkaart dat de hond gratis mee mag als die op de schoot of in een mand kan, dus het word gewoon een kaartje kopen.
bedankt iedereen voor het snelle reageren. Owjaa nog een ding misschien dat jullie dat weten. ik heb op de site gekeken maar kan niks vinden.
Ik heb "gehoord" dat je de ov chipkaart moet activeren, moet je dat gewoon bij zo een ov paal doen (die op het station staat) of komt daar nog meer bij kijken. ( ik kan het hier niet navragen want er zit geen infobalie bij ons station).
goeroe
Geplaatst: 15-12-09 16:32
Misschien kun je je school vragen om een reiskostenvergoeding voor je hond. Verder vind ik eerlijk gezegd dat je wel een beetje naar de bekende weg vraagt. Zowel het antwoord op je eerste als je tweede vraag zijn gemakkelijk met behulp van Google te vinden.
Je zegt wel de bekende weg, maar als op elke site iets anders staat ja dan weet je het ook niet meer, meer mensen vinden het onduidelijk. & ik reis eigenlijk nooit met de trein of dergelijke vandaar.
Ov-studentenkaart geldt niet. Asl het een grote hond is, moet je betalen.
Heb namelijk wel eens een grote hond in de trein mee moeten nemen en was er ook van overtuigd dat het gratis was. Maar bij de kaartjescontrole bleek dat niet het geval.
Gelukkig zag de conducteur het door de vingers voor die ene keer. Maar de hond mag idd alleen gratis mee als hij op schoot of in een tas past.
ik zou gewoon even bellen naar de klantenlijn, dat doe ik altijd in zulke situaties. De naam onthouden van degene met wie je gesproken hebt, en als het dan niet klopt, diegene de schuld geven
Laura1589
Geplaatst: 15-12-09 16:48
Hoi!
Ik neem mijn hond (labrador, past niet op schoot of in mand ) ook wel eens mee in de trein en ze mag altijd gratis mee met m'n ov-jaarkaart! Ook in de bus! Hondenkaartje is trouwens 3 euro, valt dus hartstikke mee!
Je moet idd een kaartje kopen voor je hond, want een studentenkaart is geen jaarkaart En ik weet het helemaal zeker want ik heb mijn hond zelf een jaar lang elke week mee naar school genomen en moest altijd een kaartje kopen en toen een vriendin dit niet had mocht ze mooi een boete betalen Ze zeiden toen ook dat een studentenkaart geen jaarkaart is. Je hond mag idd wel gratis als die op schoot kan Maar 3 euro vind ik een nette prijs, dus dat moet te doen zijn lijkt me
okee bedankt voor jullie reactie's dan koop ik morgen gewoon een kaartje.
groetjes
Laura1589
Geplaatst: 15-12-09 17:01
Hahaha lekker tegengesteld ook! Misschien heb ik net de juiste conducteurs getroffen Mijn hond kán opzich wel op schoot (zou ze wel willen), maar daar ga ik echt niet aan beginnen haha! Zo'n labrador op schoot, niet echt comfortabel!
Kaartje is 3 euro, voor de gehele dag (dus geen 2 kaartjes voor heen en terug), dus prima prijs toch?
haha jaa dat wel, maar als je een lange treinreis hebt is dat niet echt comfi Je zal maar een Deense Dog hebben dan
Zwitsal
Geplaatst: 15-12-09 17:31
ik heb dit ook een keertje nagevraagd bij een n service balie. zij vertelde mij dat je voor een hond gewoon een kaartje moet kopen.. er zit namelijk verschil in een ov jaarkaart/ns jaar kaart en een ov studenten jaar kaart. met een studenten kaart mag het blijkbaar niet jammergenoeg..