Folder pedofielen in de buurt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Folder pedofielen in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 21:59

Er was begin deze avond bij Editie NL(?) een stukje over dat ze die briefjes in de bus hadden gedaan bij mensen die bij pedofielen in de buurt wonen. Ik moet zeggen dat ik me nogal verbaasde over de reactie van die mensen. Een man had een of ander verhaal over dat die veroordeeld is en er ook mensen zijn die het stiekem doen en je ook overreden kan worden. Volgens de mensen bracht het alleen maar onrust.. Ik denk toch dat mijn reactie heel anders zou zijn als ik zou weten dat er een pedofiel in de buurt woont en ik kinderen zou hebben..

Ligt het aan mij of waren er nog meer mensen die zich erover verbaasden?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:01

Ik heb het niet gezien, maar hoe zou jij dan reageren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:02

Ik vind het bespottelijk dat iemand ook maar op dat idéé komt. De overheid straft, en de overheid bepaald je strafmaat. Dan hoeft niet de hele wereld zich te bemoeien met jouw straf. Want grote kans dat zoiemand gelynched wordt en ik vind dat als je dat soort briefjes in de bus stopt bij iemand dat ze je voor het gerecht moeten slepen voor smaad.

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:02

Het ging toch om pedofielen die al veroordeeld waren? Of wonen ze nog daadwerkelijk in die buurt?

Steef

Re: Folder pedofielen in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 22:04

Ik denk persoonlijk dat ik zou schrikken en wel uit zou kijken met m'n kinderen die daar ook in de buurt spelen.. Ik vind het trouwens wel raar dat ze die briefjes in de bus stoppen.. Al is het natuurlijk niet goed wat die mensen hebben gedaan in het verleden..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 22:05

Coldplay90 schreef:
Het ging toch om pedofielen die al veroordeeld waren? Of wonen ze nog daadwerkelijk in die buurt?

Volgens mij zijn ze in het verleden veroordeeld en wonen ze nu in die buurt?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:06

Ik vind het not-done.

En dan niet omdat ik vind dat pedofielen zoveel recht hebben op pravicy, maar omdat het niet aan een bange buurtbewoner is om te oordelen welke straf iemand krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:07

Vjestagirl schreef:
Ik vind het bespottelijk dat iemand ook maar op dat idéé komt. De overheid straft, en de overheid bepaald je strafmaat. Dan hoeft niet de hele wereld zich te bemoeien met jouw straf. Want grote kans dat zoiemand gelynched wordt en ik vind dat als je dat soort briefjes in de bus stopt bij iemand dat ze je voor het gerecht moeten slepen voor smaad.

Hier ben ik het volkomen mee eens, waar bemoeien die mensen zich mee hebben ze niets beters te doen?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:08

Voor de man in kwestie misschien niet grappig, maar als ik kinderen zou hebben zou ik heel graag willen weten wie in de omgeving al eerder grenzen heeft overschreden wat dat betreft. En natuurlijk zijn er anderen waarvan je 't dan niet weet omdat zij nog niks hebben uitgevoerd en kan je zoiets nooit helemaal voorkomen. Maar toch.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 22:09

Authentic schreef:
Voor de man in kwestie misschien niet grappig, maar als ik kinderen zou hebben zou ik heel graag willen weten wie in de omgeving al eerder grenzen heeft overschreden wat dat betreft. En natuurlijk zijn er anderen waarvan je 't dan niet weet omdat zij nog niks hebben uitgevoerd en kan je zoiets nooit helemaal voorkomen. Maar toch.

Ja, het is nogal dubbel. De man heeft waarschijnlijk ook geen leven meer daar in de buurt, maar ik zou het denk ook wel willen weten als ik kinderen zou hebben..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:11

Authentic schreef:

En dan? Verhuizen? Kinderen niet meer buiten laten spelen? De man uit de buurt pesten of dreigen?

Want met alleen 'een oogje extra in het zeil te houden' houd je ze niet tegen hoor...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:36

Al moet ik bij die koters in hun nek zitten. Iemand die zich al eerder heeft vergrepen krijgt geen moment alleen met kinderen, als het aan mij ligt.

Enne "Zorg dat je altijd bereikbaar bent! Als er iets is bel je mama en alleen binnengaan bij huizen van vriendjes/vriendinnetjes!" "Jaaaahaaa mam". :=

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:23

Mijn schoonouders hebben idd een briefje in de deur gehad met de mededeling dat er een pedofiel in de buurt woont, zijn naam erin en de straatnaam (geen nummer). Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken..

MamaGabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:44

Bij mijn moeder in de straat woont ook een pedofiel.
Ik heb een zusje van 12 en zelf 2 kleine kinderen.
Ik laat ze rustig bij mijn moeder achter,
maar mocht er ooit iets gebeuren weet ik wel wie ik hebben moet!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:47

Gabrie80 schreef:
Bij mijn moeder in de straat woont ook een pedofiel.
Ik heb een zusje van 12 en zelf 2 kleine kinderen.
Ik laat ze rustig bij mijn moeder achter,
maar mocht er ooit iets gebeuren weet ik wel wie ik hebben moet!

Toch prettig dat je iig het politie onderzoek niet afwacht...

En JIJ hoeft niemand te hebben. De politie moet iemand hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:49

Als ze nou een briefje in de bus hadden gedaan met er woont in een straal van 2km een pedofiel in uw buurt dan had ik denk ik anders gereageert.
Dan weet je namelijk nog niet wie en waar ongeveer.

Dit gaat echter te ver.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:24

Hoe lok ik een heksenjacht uit? Les 1. :roll:

Jantje die de buurvrouw is van Pietje die weer de zus van de schoonzus van Klaasje die naast mij woont is heeft gehoord dat de pedofiel, weet je wel, die van dat briefje, op Schoolstraat 21 woont. Zullen we zijn ramen in gaan gooien en met grote zwarte letters op zijn huis gaan schrijven dat hij een vuile kinderverkrachter is?

...

Dat klinkt overdreven, maar dat krijg je dan dus wel, he... Terwijl die meneer op Schoolstraat 21 er misschien wel helemaal niks mee te maken heeft...
En met naam en straatnaam? Nog gekker... hoe krijg je die man zo snel mogelijk gelyncht.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:27

vind t ook not done bij iedereen kan wel een pedo wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:30

Ik vind het een krankzinnige en zeer kwalijke actie. ALS er al een (ooit?) veroordeelde pedofiel woont, dan is er door een deskundige beoordeeld dat die persoon weer geschikt is voor terugkeer in de maatschappij. Daar is geen stoker voor nodig, daar hebben we in dit land deskundigen voor nodig.
En dat er toch soms ergens iets mis gaat met iemand, is onvermijdelijke. Er is ook altijd wel ergens iemand die dronken achter het stuur gaat zitten, die z'n handen niet thuis kan houden bij vrouwen op een donker fietspad, of die z'n echtgenoot in elkaar timmert. Dat zijn uitzonderingen die opvallen omdat ze door de media uitvergroot worden.

Ik vind een dergelijke actie echt stemmingmakerij en denk niet dat de maatschappij hier beter van wordt...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:31

Tja, ik vermoed dat er geen naam of adres op stond? (ik heb de afl. niet gezien) dus dan kan het ook geen kwaad. Ik zouhet dan ook wel graag willen weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:32

Jawel, er stond een naam en een adres in de "folder".
Echt héél kwalijk.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:33

Ik snap het nut er niet van. Wat moet je als je kinderen hebt en die folder krijgt? Verhuizen?

Stel er komt hier een folder binnen 'er woont een pedofiel bij u in de straat/wijk'. Wie zou het zijn? Die overbuurman is wel erg aardig tegen de kinderen... maar die man op de hoek heeft ze vorige maand binnengelaten met halloween, zou daar iets gebeurd zijn?

Volgens mij veroorzaak je vooral een hoop onrust... en je kunt moeilijk je kinderen binnenhouden of ze 24/7 in de gaten houden...

edit: zie nu de post van sonja: dat vind ik echt veel te ver gaan, die persoon (als hij het al is) is niet voor niets vrijgelaten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:34

Het is zo een mes dat aan twee kanten snijd, aan de ene kant zouden veel ouders die dachten dat ze goed deden voorkomen dat hun kind bij een veroordeelde pedo beland en dat gebeurt nog veel te vaak, aan de andere kant is het natuurlijk niet goed voor mensen die zich niet kunnen inhouden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:46

Tja ik vind het een moeilijk dilemma.

Ik zou een dergelijke actie nooit ondernemen of zelfs maar ondersteunen.

Echter wil ik ook niet dat er een (ooit) veroordeelde pedofiel bij ons (dicht)in de buurt gaat wonen.

Het blijkt namelijk dat pedoseksuelen vaak keer op keer in de fout gaan. Dat de experts ze toch laten gaan heeft vooral met het rechtsysteem te maken.
Vaak weten die experts ook dondersgoed dat ze weer in hun oude gewoonte terugvallen. Zo moeilijk is dat niet...goed gedrag laten zien.

Als ik erachter zou komen dat er een pedofiel bij ons in de buurt zou gaan wonen...ja ik zou er alles aan doen wat in mijn macht ligt om dat onzallige plan te dwarsbomen. Maar dan wel via de rechter en niet via folders of nog ergere acties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:49

En wat denk je dat je via een rechter voor elkaar zou kunnen krijgen dan? Iemand is in de fout gegaan, heeft z'n straf uitgezeten, en wordt geschikt bevonden voor terugkeer naar de maatschappij...

Zou je ook een rechtszaak aanspannen tegen iemand die dronken een kind doodgereden heeft, als die in je buurt komt wonen? Die heeft ook kans op terugval...