komen deze series terug op tv en wanneer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18202
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 00:34

Okee, dan ga ik voor Tita tovenaar en Black Beauty.... Alleen de begintunes al.... (zucht) en black Beauty die door van dat hoge gras over een heuvel gallopeert.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:40

Lielle schreef:
Ja, secret Valley met dubbeljoe dubbeljoe! Op maandagavond net voordta ik naar de kookcursus ging (in 1982!) Klopt dus niet helemaal Karin, ik was toen 11 (laatste klas lagere school).


Djiez, echt? ZO lang geleden??? Ik word oud... In mijn beleving was ik 11...! Bloos

Citaat:
Op de melody van Waltzing Matilda


Als ik dat belmelodietje hoor, denk ik ook altijd 'I know a valley' in plaats van 'Waltzing Matilda'. Haha!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:44

Is er iemand van mijn leeftijd die Candy nog kan herinneren??

Het was een manga tekenfilm ( van die grote waterige ogen, net als bij Pokemon enzo ) Het ging over een blond meisje die op een kostschool zat.

Toen ik een jaar of 7 was kwam dat op tv.. Ik heb me altijd afgevraagd of haar droomprins haar ooit is komen redden..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:48

AmyII"]
enneum... cold feet
[/quote]
ja, dat hoop ik wel! want dat vond ik een hele leuke serie.

[quote="Tha_Niekje"]
- Rozengeur & Wodka Lime

vond ik echt een leuke serie!! en op zondag avond is er verder toch nooit iets leuks op Haha!:D
[/quote]

jawel, dat was cold feet dus, maar dat is nu ook afgelopen. Er is nu echter een soortgelijke serie aan de gang, ook engels, ook over dertigers. IS niet onaardig.
maar ik verwacht wel rosengeur en wodkalime terug op tv. was ook mooi om te zien.

De secret Valley, dat is ook lang geleden! dat kwam geloof ik op zaterdag avond, als ik net ponyles had gehad op de manege. Dat begon met al die kinderen die op die ponies galoppeerden. Het was een australische serie.

[quote="annegti schreef:
Okee, dan ga ik voor Tita tovenaar en Black Beauty.... Alleen de begintunes al.... (zucht) en black Beauty die door van dat hoge gras over een heuvel gallopeert.


Black beauty is onlangs nog herhaald. Tita tovenaar vind ik ook leuk, en de familie knots.

De fabriek, was dat niet met Christel..... (hoe heette ze ook weer, daarna nooit meer iets van vernomen) en Rudy Falkenhage als barman... een hoop bekende nederlanders, Frederick De groot, ik geloof ook Dereck de Lint.......

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 13:58

ik mis Jack&Jill, Will&Grace en Noppen&Naaldhakken
die laatste was ook ineens van de buis afgehaald, het was niet eens afgelopen... Will&Grace was echt een heerlijke serie op dinsdagavond: Everwood,Will&Grace en dan Sex and City...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:13

Ja, Secret Valley, inderdaad vooral dat begin stukje met die zonder zadel galopperende kinderen weet ik nog goed. Later kwam Silas, dat keek ik ook altijd. In die tijd was er ook een één of andere duitse serie met in het intromuziekje de zin "ein hahn die legt keine eier" Weet iemand welke dit is?
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 19-05-03 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:23

dimmelim schreef:
In die tijd was er ook een één of andere duitse serie met in het intromuziekje de zin "ein hahn die liegt kein eier" Weet iemand welke dit is?

ken ik ook ergens van... is dat mischien iets van rappelkiste of is dat een andere?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:23


Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:26

En die duitse DA serie. Met paarden en ezel aan huis.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:27

Karin schreef:
Net als De Zevensprong, die mag van mij ieder jaar wel op tv.

Uit sentiment heb ik het boek maar gekocht

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:29

Karin schreef:
De Verborgen Vallei oftewel Secret Valley, daar keek ik vroeger altijd naar! Ik heb geen aflevering gemist, 26 waren het er volgens mij. Een jaar of 10 was ik en toen besloot ik dat ik ooit naar Australie wilde om daar paard te rijden.

Ik weet dat-ie een jaar of vier geleden herhaald is op een kinderzender, Kindernet volgens mij, of Ketnet (de Belg). Maar ik zou het helemaal niet erg vinden als-ie weer op een Nederlandse zender herhaald zou worden. Net als De Zevensprong, die mag van mij ieder jaar wel op tv.


Ik ken de Secret Valley niet???? Verward .
Silas
The Black Stallion - de serie
Airwolf
Black Beauty
James Herrio aka All creatures great and small. Daar krijg ik geen genoeg van. Wordt nu weer op Belg herhaald

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:59

Desiree"]
[quote="dimmelim"]In die tijd was er ook een één of andere duitse serie met in het intromuziekje de zin "ein hahn die liegt kein eier" Weet iemand welke dit is?
[/quote]
ken ik ook ergens van... is dat mischien iets van rappelkiste of is dat een andere?
[/quote]

Nog even verder gezocht en behalve die Deense link die ik hierboven al gaf, vond ik dit:

[quote="http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/25/0,1872,2039129,00.html schreef:
1978
Neues aus Uhlenbusch - eine Sendereihe, die auf dem Land spielt und heitere Geschichten in der Geborgenheit eines überschaubaren Ortes ansiedelt. In Onkel Heini (Hans Peter Korff) und Tante Appelboom (Hildegard Wensch) haben die Kinder ein Gegenüber, auf das sie sich verlassen können


Uhlenbusch komt dus idd uit Die Rappelkiste. Jeetje, 1978... in dat jaar werd ik 4... Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:00

Dank je wel Karin!, ik was 6 toen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:28


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 15:37

Wat ik echt mis, is "Noppen & naaldhakken. Ik was na 1 keer kijken al verslaafd en opeens was het afgelopen! Boos! Zo'n leuke serie gewoon!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 19:02

jaaaaaaa candy, en niels holgerzon, vond ik als 2-jarige geweldig......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 19:05

Ik was ook verslaafd aan chips
de motor politie serie

En bijna alle boven genoemde series ken ik ook Scheve mond

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:11

Niels Holgerson keek ik ook altijd.
En MCW... dat keken mijn ouders op vrijdag avond voor of na Love Letters. En ik keek vrolijk mee natuurlijk Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:23

voor de secret valley fans:

http://www.planetian.com/jul2001/05jul2001.htm


5. Secret Valley
Superfically similar to Totem Town, Secret Valley was a vast adventure playground-like network of treetop dens connected by rope bridge walkways, and populated entirely by unsupervised Aussie kids (including - gasp - a young Beth Buchanan!). Said complex was constantly under threat from local property magnate William Woppa, who wanted the land for redevelopment, yet even with the assistance of his superintelligent nephew Peewee he was unable to shift the fun-loving youngsters. Strongly rumoured to have been a childhood TV favourite of anti-road protester Swampy.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:26

Kent iemand Fort Alfa nog..?...Door die serie ben ik zeker een paar jaar vegetarier geweest..Haha!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:32

.
Les_Fjal schreef:
Kent iemand Fort Alfa nog..?...Door die serie ben ik zeker een paar jaar vegetarier geweest..Haha!


oh ja, met Robin Rienstra, daar was ik helemaal verliefd op... Nu is ie alleen niet zo leuk meer, in OWNM speelt ie Hugo Misselijk

Anne_GTI

Berichten: 18202
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:32

Nog langer geleden: Een serie met een schimmeltje dat Polly heette!!!
Heb ik ook helemaal gebiologeerd naar zitten kijken!!! En kwaad dat ik werd als mijn broer dan met zijn tengels aan de tv zat!!! Kon hem dan wel wurgen....

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:33

Mause schreef:
oh ja, met Robin Rienstra, daar was ik helemaal verliefd op... Nu is ie alleen niet zo leuk meer, in OWNM speelt ie Hugo Misselijk


Klopt met hem ja. Inderdaad toen een stuk....hij is er in OWNM niet vooruit op gegaan nee..

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:36

In navolging van de series, hoe zit het met jullie kinderboekenkennis. Vroeger (zal begin jaren 80 geweest zijn) had ik een lievelingsboek over een soort ponyclub. De hoofdpersoon had een superlieve pony " Melissa" oid. Er waren meer kinderen met pony's , wel avonturen maar niet echt heel spectaculair, meer gewone pony avonturen. Op de voorkant van het boek stond het hoofd van een witte pony.

Karin misschien?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 22:41

*grinnik* Kiwi als ponyboekenkenner? Knipoog

Kun je beter even een nieuw topic over starten, anders gaat het zo door elkaar lopen. Knipoog

En ik zal eens even hard nadenken - en bij m'n ouders thuis in de boekenkast kijken, daar liggen al mijn paardenboeken van vroeger. De naam 'Melissa' komt me niet echt bekend voor...