alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:54

Veel plezier! Naar welk concert ga je?

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:07

Veel plezier!

Picopico
Berichten: 890
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:36

Mandarijn schreef:
Veel plezier! Naar welk concert ga je?

Two Steps From Hell in Ahoy Rotterdam :)

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:37

Veel plezier!

Oeh!! Dat is wel heel gaaf! Vond het alleen vrij prijzig.

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:20

Veel plezier!

Ik heb soms zo’n zin om uit eten te gaan, maar in Nl doe ik dat echt niet in mijn eentje.

Foaly

Berichten: 4897
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:24

Ik ga zo weer naar het theater :D

Picopico
Berichten: 890
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:45

Momo94 schreef:
Veel plezier!

Oeh!! Dat is wel heel gaaf! Vond het alleen vrij prijzig.

Was het ook wel, maar van mijn opa mocht ik een bedrag besteden voor mijn verjaardag (als in, koop iets leuks en lever de bon in) en dat heb ik dus hiervoor gebruikt :)

friezenfan2

Berichten: 2620
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:51

@foaly ik zat gister bij SIX en jij gaat een hele leuke show tegemoet.
Was voor mij de moeite waard om naar rotterdam te rijden.

Foaly

Berichten: 4897
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:25

Ja ik ben benieuwd! Wel leuk dat hier een merch kraampje is, bij Les Mis kon je alleen een programmaboekje krijgen en dat was het. Vond ik een beetje karig :+

friezenfan2

Berichten: 2620
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:35

In Londen hebben ze bij elke show uitgebreide merch. (of tenminste waar ik ben geweest) En er is misschien ook een groter budget voor west end shows? Er is ook een karaoke box en een paarse glitter loper foto moment.

Foaly

Berichten: 4897
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:39

Ja klopt ik ben vanuit Londen ook echt gewend dat je bij elke show wel minstens een shirt of trui kunt kopen dus dat viel bij Les Mis hier een beetje tegen :')

Denk dat ze deze spullen idd van de West End show hebben, het boekje is ook in het Engels met een NL inlegvel erin.

friezenfan2

Berichten: 2620
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:50


Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:06

Fitzroy schreef:
Veel plezier!

Ik heb soms zo’n zin om uit eten te gaan, maar in Nl doe ik dat echt niet in mijn eentje.

Gewoon doen, wat kan jou het schelen? Lekker een boek mee desnoods. Ik heb dat de laatste tijd ook een paar keer gedaan. Gewoon omdat het kan

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:23

Fitzroy schreef:
Veel plezier!

Ik heb soms zo’n zin om uit eten te gaan, maar in Nl doe ik dat echt niet in mijn eentje.


Laat mensen lekker denken wat ze willen. Doen ze toch wel of je nu alleen of samen bent. :D lekker boekje mee.

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:33

Uit eten is niet goedkoop tegenwoordig. Dus dan wil ik er wel van genieten. En dat lukt niet als ik me een soort van opgelaten voel.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:46

Fitzroy schreef:
Uit eten is niet goedkoop tegenwoordig. Dus dan wil ik er wel van genieten. En dat lukt niet als ik me een soort van opgelaten voel.

Aah.. op die manier. Ooit al wel eens gedaan? In het begin voelde ik mij ook opgelaten tot ik mijn gerechtje voor mij kreeg en mijn boekje erbij was het spontaan verdwenen. :)

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:46

Fitzroy schreef:
Uit eten is niet goedkoop tegenwoordig. Dus dan wil ik er wel van genieten. En dat lukt niet als ik me een soort van opgelaten voel.

Is misschien de eerste en evt de tweede keer. Alles went behalve een vent :D

HerfstbladJarig
Berichten: 793
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:02

Wat leuk dat veel mensen toch lekker alleen op vakantie gaan! Ik ben in november 2 keer een lang weekend vrij. (4 dagen achtereen) en in december 2 weken. Het begint ook wel te kriebelen. Ik zou wel eens een stedentrip willen doen. Maar wat is leuk om in 3/4 (inclusief reisdagen) heen te gaan? Ik wil ook niet de hoofdprijs betalen. :o

Enne, een hele gekke vraag misschien. Maar wat doen jullie dan als jullie op plek van bestemming zijn?
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 06-10-23 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:02

Na een paar keer alleen uit eten gaan is het voor mij nog steeds wel een stap, ondanks dat ik alle keren een prima ervaring heb gehad. Maar dat heeft niet volledig te maken met het alleen gaan, ik zal ook niet snel het initiatief nemen om met iemand anders uit eten te gaan.
Ik merk wel dat ik het makkelijker vind als het niet zo druk is. (rustige dag van de week of op een meer toeristische plek buiten het hoogseizoen.) En de laatste keer, een paar weken geleden, werd op hun site sterk aangeraden om te reserveren, merkte dat ik dat wel fijn vond. Dan heb je de stap van aangeven dat je alleen komt al gehad voordat je daar binnen stapt.

Fitzroy

Berichten: 25142
Geregistreerd: 11-01-01

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:15

In het buitenland heb ik er geen problemen mee. Als het maar niet ‘s avonds is. Maar uitgebreid lunchen tussen de middag vind ik wel prettig en kan ik ook echt van genieten.
Maar in Nl heb ik dit nog nooit gedaan.

Picopico
Berichten: 890
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:35

Misschien is het idee om het eerst uit te proberen op een plek waar mensen vaker alleen komen zodat je niet de enige bent? Denk aan de horeca van een museum (als je een bekende kiest heb je ook nog eens buitenlandse toeristen om je heen) of een wegrestaurant of op het station. Gisteren voor het concert ging ik eten bij de markthallen (lekker toeristisch haha). Daar was ik zeker niet de enige die alleen aan een tafeltje zat.
Of je neemt alleen wat te drinken, dan ben je sneller klaar mocht het toch niet zo bevallen.

Concert gister was echt top :D Gezelschap miste ik eigenlijk alleen even tijdens het wachten voor het concert, maar daar hebben we bokt voor :D Je gaat toch niet naar een concert om te praten (hoewel, sommige mensen >;) )

Foaly

Berichten: 4897
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:38

Herfstblad schreef:
Wat leuk dat veel mensen toch lekker alleen op vakantie gaan! Ik ben in november 2 keer een lang weekend vrij. (4 dagen achtereen) en in december 2 weken. Het begint ook wel te kriebelen. Ik zou wel eens een stedentrip willen doen. Maar wat is leuk om in 3/4 (inclusief reisdagen) heen te gaan? Ik wil ook niet de hoofdprijs betalen. :o

Enne, een hele gekke vraag misschien. Maar wat doen jullie dan als jullie op plek van bestemming zijn?


Elke grote Europese stad is leuk, dus succes met kiezen :D En wat je dan doet... ik ga vaak musea en bezienswaardigheden af, en op de laatste dag als ik moe ben van alle indrukken probeer ik een park op te zoeken en ga ik lekker een dagje mensen kijken :D

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:47

Ik ben net op congres geweest in Oslo. Vond het een aanrader en ook leuk alleen. Alleen niet de goedkoopste locatie.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:26

Herfstblad schreef:
Enne, een hele gekke vraag misschien. Maar wat doen jullie dan als jullie op plek van bestemming zijn?

Hangt van de plek af, en het weer daar.
Bijvoorbeeld
IJsland: noorderlicht proberen te zien, paardrijden, bustours naar allerlei plekken, wandelen..
Parijs: vouwfiets mee en alle bezienswaardigheden af (eiffeltoren, notre dame, arc de triomphe, etc.), in de avond/nacht dansen (mijn hobby)
Abu Dhabi: naar de grote moskee, een ochtend kameelrijden in de woestijn, per auto met een gids door de stad rijden langs alle bezienswaardigheden, naar de markt...

Het is maar net wat de plek te bieden heeft. Als het landschap en de wegen geschikt zijn kun je fietsen, als er goed en betaalbaar ov is kun je daar mee reizen, en anders een auto huren of een georganiseerde tour boeken, of in de stad blijven waarbij veel dingen op loopafstand zijn. En aan de kust kun je natuurlijk altijd lekker naar het strand
Paardrijden is ook altijd een goede optie als je alleen bent. Dan heb je sowieso en gids erbij en zie je meer het land zoals het is, in plaats van de toeristische dingen
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 06-10-23 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:29

Ik zit te denken om rondom mijn verjaardag een aantal dagen weg te gaan (eind januari). Hoogstwaarschijnlijk in m'n eentje. :D

Hebben jullie tips/aanraders voor die periode van het jaar? Mag met het vliegtuig zijn, zo'n 4/5 dagen.