alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 11:27

Hoeveel dagen adviseren jullie om in Parijs te verblijven in je eentje? En hebben jullie nog tips voor hotels en arb&bs?

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:45

Ook erg benieuwd naar!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:04

Herfstblad schreef:
Hoeveel dagen adviseren jullie om in Parijs te verblijven in je eentje? En hebben jullie nog tips voor hotels en arb&bs?

Paar dagen is zat. Als je een fiets meeneemt kan je in 1 dag de hele rambam van de buitenkant zien (eiffeltoren, arc de triomphe, notre dame, louvre etc.). Nou als je dan nog een ochtendje Montmartre doet zou je feitelijk alweer naar huis kunnen zonder te mogen zeggen dat het zonde was om heen te gaan :D
Wat je verder nog wilt doen kan allemaal de rest van de tijd. Ligt er helemaal aan. Ik ga meer naar Parijs om te dansen (en dat is ‘s avonds / ‘s nachts dus wat andere mensen doen weet ik niet zo goed

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:08

Een trein reis met meerdere bestemmingen lijkt mij ook ontzettend leuk! Maar waar ga je dan naar toe? Ik hou wel van de kerstsfeer. Dus ik dacht wellicht nog aan Amsterdam - Berlijn - Praag -Amsterdam?

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:36

Herfstblad schreef:
Een trein reis met meerdere bestemmingen lijkt mij ook ontzettend leuk! Maar waar ga je dan naar toe? Ik hou wel van de kerstsfeer. Dus ik dacht wellicht nog aan Amsterdam - Berlijn - Praag -Amsterdam?


Overnachten jullie in een hotel of pakken jullie toch een hostel? Het verschil in prijs is enorm natuurlijk. Maar met de kerst in een hostel zitten...

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 01:47

Herfstblad schreef:
Overnachten jullie in een hotel of pakken jullie toch een hostel? Het verschil in prijs is enorm natuurlijk. Maar met de kerst in een hostel zitten...

Ja als het veel scheelt pak ik wel een hostel. Met het geld wat ik bespaar kan ik zo nog een keer weg

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 03:26

Ik pak eigenlijk ook altijd een hostel, leuk ook om andere mensen te ontmoeten en voor alleen een bed vind ik ook zonde om zoveel meer aan een hotelkamer te besteden. probeer zelf wel vaak een party hostel te vermijden omdat dat nie zo mijn ding is.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:10

Hoe weet je wat een geschikt hostel is? Dat is het schoon is, niet overvol. Inderdaad niet van die feesthostels. Maar gewoon een leuk hostel voor toeristen die een paar dagen in de stad verblijven.

Andere opties in Berlijn zijn ook welkom!

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:44

Herfstblad schreef:
Hoe weet je wat een geschikt hostel is? Dat is het schoon is, niet overvol. Inderdaad niet van die feesthostels. Maar gewoon een leuk hostel voor toeristen die een paar dagen in de stad verblijven.

Andere opties in Berlijn zijn ook welkom!


Meestal kom je daar wel achter als je de reviews leest. Dat is iedergeval hoe ik het doe.
O en lezen wat het hostel zelf aan bied. Als het al aangeeft dat er altijd gezelligheid is bij de bar enzo dan weet je genoeg

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:13

Idd reviews, foto's en de beschrijving van het hostel zelf. Meestal valt daar wel genoeg info uit te halen als je een beetje tussen de regels door leest (of niet, tien reviews met DE KAKKERLAKKEN DANSEN OVER HET BED heb je ook wel genoeg aan :+ )

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:58

Herfstblad schreef:
Hoe weet je wat een geschikt hostel is? Dat is het schoon is, niet overvol. Inderdaad niet van die feesthostels. Maar gewoon een leuk hostel voor toeristen die een paar dagen in de stad verblijven.

Andere opties in Berlijn zijn ook welkom!

Chez coffice is niet zo schoon en Hosho Paris Sud - Porte d'Italie is wel schoon. Beide zo rond de 25/30 euro per nacht

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 12:25

Vanavond ga ik mijn trein ticket boeken. Van NL - Berlijn - Praag - Nl. Ik kan beter losse tickets boeken dan een interrail kaart. Qua kosten wil ik toch wel hostels aanhouden. Niet te doen hotels. Dus als jullie nog aanraders hebben voor Berlijn en Praag hoor ik het graag! :)

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:12

Ik heb deze week de tickets van de treinreis geboekt. Ik had/heb er heel veel zin in. Maar nu ik geboekt heb, ben ik ook wel zenuwachtig! Het is pas eind december, dus ik heb nog even om een goede lijst te maken van alle bezienswaardigheden. Maar ik vind het wel weer spannend! :o

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:16

@Herfstblad, dat is zeker heel spannend! Heel veel plezier alvast! :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:15

Berlijn is top. Net geweest. Ik weet niet of je van musea houdt maar er is een klassiek Natuurmuseum met Dino's en de laatste quagga, daar kunnen wij dan een dag zijn O:)

Langs de muur, de kunstwerken erop, Checkpoint Charlie, DDR museum, museum eiland, Gedachtniskirche, Bikini (vanaf het dak kijk je zo in de Zoo), het park... De mensen.

Nu regelen scheelt enorm in de prijskaartjes van de treinen, musea twee weken van te voren kaartjes kopen, wil je in de Bondsdag dan moet je een maand van te voren zijn.

Praag gaan wij ook nog eens per trein doen :j

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:14

Berlijn en Praag zijn allebei heel tof, veel plezier alvast :D

Ik ga over twee weken een paar dagen naar Goeree, heeft iemand nog tips waar je daar als vega lekker kan eten? Ik had wel wat tentjes gevonden, maar de meeste komen niet verder dan een vegaburger. Het hoeft van mij echt geen faaindaaining te zijn, maar liefst wel iets meer origineel dan dat, zeg maar :+

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 19:51

Weet iemand voor deze tijd van het jaar leuke (betaalbare) last minute tripjes voor enkele dagen?

Ik ga graag wandelen de natuur in, alleen weet niet zo goed waar ik moet zoeken/ kijken.
Ook helpt deze tijd vant jaar niet zo natuurlijk haha

Edit
Zat nu beetje te kijken naar algarve portugal.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:31

Whoop ik heb net via Ticketswap en kaartje gescoord om morgen alleen naar een concert te gaan! Ik ben 2x eerder alleen naar een concert gegaan, maar dat was met zitplaatsen. Dit is met staanplaatsen. Dat vind ik toch een beetje spannend en ongemakkelijk :o Vind het dan zo moeilijk om me een houding te geven.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:38

Dat was dan gister als ik het goed heb? Hoe was het?

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:21

leeslampje schreef:
Whoop ik heb net via Ticketswap en kaartje gescoord om morgen alleen naar een concert te gaan! Ik ben 2x eerder alleen naar een concert gegaan, maar dat was met zitplaatsen. Dit is met staanplaatsen. Dat vind ik toch een beetje spannend en ongemakkelijk :o Vind het dan zo moeilijk om me een houding te geven.

Naar welk concert ben je geweest?

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 00:16

Wat leuk dat jullie het vragen. Ik was naar Wende Snijders, gisteren idd :j

Het viel me alles mee! Heb een te gekke avond gehad! Alleen de tijd tot het begon was af en toe wat ongemakkelijk, verder helemaal geen last meer van gehad.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:21

Ik ga 3 December weer eens na jaren alleen naar een concert.

Ik twijfelde nog of ik zou gaan maar het is in de Ziggo dus kon voor zit plaatsen kiezen.

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:56

Zijn hier ook bokkers die alleen naar New York geweest zijn ?
Zit er over na te denken om in september/oktober daar heen te reizen.
Dit zou dan mijn 1ste reis buiten Europa zijn :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:09

Yesss. Loved it! Hele makkelijke stad ook.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:16

Wat wil je weten? Mijn beste vriendin heeft er 3 maanden gezeten wegens studie. Uiteraard had ze studiegenoten waarmee ze optrok, maar ze is ook regelmatig alleen de stad in geweest. Ik heb haar destijds daar op gezocht, maar toen was ik niet alleen natuurlijk :D Het is een grote stad en er is heel veel te doen en zien, dus je vermaakt je vast wel. Mijn ervaring is dat Amerikanen sowieso veel toegankelijker zijn dan Europeanen, ze praten graag met vreemden :) Verder is NYC enorm divers, je valt absoluut niet op, hoe gek je er ook uitziet :) Wel is het handig om te weten waar je precies heen gaat. Downtown Manhattan is helemaal prima, maar een kennis van mij besloot bij Harlem uit te stappen "want Nederlands". Geen goed idee :+

Ik vond het in elk geval een geweldige ervaring en wil graag nog eens terug :)